Je moet ze eens de kost geven, die mensen die geen idee hebben waar het over gaat als je dergelijke termen gebruikt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ach, ze moeten toch wat te vertellen hebben
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:48 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Kom op mensen! Verbaasd mij dat sommige hun geschiedenisboeken niet kennen!
Op 26 april 1986 werd in kernreactor nummer 4 van het Tsjernobyl complex een proef uitgevoerd, waarbij allerlei veiligheidssystemen werden uitgezet om te kijken hoe de centrale zou reageren onder kritische situaties. Een gecontroleerde ramp als het ware. Helaas werd dit experiment haastig uitgevoerd door een andere ploeg dan oorspronkelijk de bedoeling, door de avondploeg die geen goede voorbereiding had gehad. Deze maakten vervolgens fouten waardoor het experiment een echte ramp werd.
jammer dat jouw nick me niet zo aanstaat, maar voor de rest bedankt voor je updatequote:
Met name het stukje over de 4 grote oceanen die 3/4de van de wereld bedekken, en dat de pacific 1/3 van de wereld bedenkt vond ik kostelijke informatie. Basisschool-materiequote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Je moet ze eens de kost geven, die mensen die geen idee hebben waar het over gaat als je dergelijke termen gebruikt.
Er is wel een principieel verschil tussen de kerncentrale in Tsjernobyl en alle kerncentrales in de westerse wereld. Die van Tsjernobyl moet de reactie continu geremd worden, die in de westerse wereld staan moet men moeite doen om de reactie gaande te houden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jaja, dus omdat de ramp in dat type kerncentrale was zijn alle anderen veilig? Geloof je het zelf?
ja, voor jou en mij inderdaad basisschool.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Met name het stukje over de 4 grote oceanen die 3/4de van de wereld bedekken, en dat de pacific 1/3 van de wereld bedenkt vond ik kostelijke informatie. Basisschool-materie
Bij Japan neem ik aan? Op de Pacific zullen de schepen weinig tot geen last hebben van de tsunami, een golfje van 1 meter niks voor op open zeequote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
BBC: boot met 100 man weggevaagd door tsunami
is nog steeds iets anders als doelbewust op een catastrofe aansturen natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:48 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Kom op mensen! Verbaasd mij dat sommige hun geschiedenisboeken niet kennen!
Op 26 april 1986 werd in kernreactor nummer 4 van het Tsjernobyl complex een proef uitgevoerd, waarbij allerlei veiligheidssystemen werden uitgezet om te kijken hoe de centrale zou reageren onder kritische situaties. Een gecontroleerde ramp als het ware. Helaas werd dit experiment haastig uitgevoerd door een andere ploeg dan oorspronkelijk de bedoeling, door de avondploeg die geen goede voorbereiding had gehad. Deze maakten vervolgens fouten waardoor het experiment een echte ramp werd.
voor een deel kan dit inderdaad, afhankelijk onder meer van hoe de aardbodem is 'verschoven' door die beving.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:53 schreef TheVulture het volgende:
Kan het niet zo zijn dat die tsunamigolven maar een kant uit zijn gegaan (de kust van Japan) en dat ze de andere kant uit niet echt zijn ontstaan... ik ben maar een leek natuurlijk...
Japan idd, neem aan dat zoiets wel duidelijk wasquote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij Japan neem ik aan? Op de Pacific zullen de schepen weinig tot geen last hebben van de tsunami, een golfje van 1 meter niks voor op open zee
Ja precies, richting Japan zeg maar en de andere kant uit dus nietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
voor een deel kan dit inderdaad, afhankelijk onder meer van hoe de aardbodem is 'verschoven' door die beving.
goeie.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:53 schreef TheVulture het volgende:
Kan het niet zo zijn dat die tsunamigolven maar een kant uit zijn gegaan (de kust van Japan) en dat ze de andere kant uit niet echt zijn ontstaan... ik ben maar een leek natuurlijk...
Lijkt net alsof moeder Aarde heeft moeten overgeven..quote:
Whehehequote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:58 schreef DvT1987 het volgende:
Eva Jinek: "Even kijken wat seismoloog meneer Dost te zeggen heeft over de aardbeving"
Bernard Dost: "Ja, dat is een grote aardbeving, absoluut"
Die staat al in de OPquote:
quote:Update 12.31 uur:Persbureau Reuters meldt dat de tsunami een schip met honderd mensen heeft weggevaagd in het noordoosten van Japan. Het bericht is afkomstig van Kyodo News.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:59 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Lijkt net alsof moeder Aarde heeft moeten overgeven..
Lijkt mij ookquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan toch niet anders dan dat dit aan heeel veel mensen het leven heeft gekost....
Heel veel mensen, ik denk dat die 100 mensen op de cruise het niet hebben overleefd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan toch niet anders dan dat dit aan heeel veel mensen het leven heeft gekost....
mooi, als japan valt gaat vs ook.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:00 schreef made het volgende:
Ik las op Al Jazeera dat in Iwate 300 huizen weg gespoeld zijn.
Iwate ligt 70 kilometer landinwaarts !
Uhm, Iwate is een provincie en die ligt aan zee. Ook niet heel Sendai is overstroomd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:00 schreef made het volgende:
Ik las op Al Jazeera dat in Iwate 300 huizen weg gespoeld zijn.
Iwate ligt 70 kilometer landinwaarts !
Ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:03 schreef Blik het volgende:
Ik verwacht duizenden, zoniet tienduizenden doden.
Wat een groot verschil is met de tsunami van 2004 is dat Japan een stuk welvarender is als het toen zwaarst getroffen gebied in Indonesië, Sumatra.
Vallen in welk opzicht?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:04 schreef kitao het volgende:
[..]
mooi, als japan valt gaat vs ook.
en europa ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |