En de teller wijkt altijd af in de zin dat je langzamer rijdt?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:44 schreef CvHof het volgende:
Je krijgt bij 127 een boete. 127 - 4 marge = 123. Onder 123 word je niet bekeurd. maar aangezien je teller altijd afwijkt kun je vaak de teller gewoon op 130 laten staan.
Bij langere tijd op een rustige snelweg zet ik vaak even navigatie aan, en zet ik cruisecontrol aan als ik 125 op de navigatie rijd.
(eigenlijk maakt het geen reet uit of je nou 118, 123 of 125 rijdt maar de naald op 130 kijkt zoveel fijner dan de naald op 118)
Jup.....we hebben betaald gekregen van 01-2 tot 28-2.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:33 schreef charlie511 het volgende:
Ben ook vandaag betaald (rabo) alleen meer als de helft minder als ik had verwacht!Het is de eerste keer dat ik betaald wordt en volgens mij ging er 11 euro af voor die verzekering. Is er nog iets anders dat je de eerste keer voor betaalt?
EDIT:
Het valt me op dat ik enkel betaald ben voor mn eerste 2 ritjes van eind februari. De rest uit begin maart mis ik dus nog, hoort dit?
Ah oke. No worries then! Het verschilt nog steeds een paar cent maar niet genoeg om er moeilijk over te gaan doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:46 schreef Obama het volgende:
[..]
Jup.....we hebben betaald gekregen van 01-2 tot 28-2.
Die had ik ook, vond de DSG bij accelereren een beetje traag opschakelen, maar verder geen problemen, in de 7e versnelling heb geen hele snelle gasrespons maar dat zal wel goed zijn voor het verbruik (wat me overigens nogal tegenviel). De 2e Passat was een 1.8 TSI met handbak, die reed op 120km/h een stuk zuinigen (6e vs. 7e versnelling) iets van 7.5l / 100km voor de DSG 1.4 en 6.6l/100km in de 1.8quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:45 schreef Mallet het volgende:
Ik ben alweer onderweg naar huis. Een wisseltje is wel handig alleen voor de uren minder.
Edit: Ik had vandaag een VW Passat Variant 1.4 16V TSI uit 2010 met DSG.. Ik vond dat ding ontzettend traag reageren op het gaspedaal. Volgens mij waren een aantal hikers juist enthousiast over die automaat of niet? Elke keer als ik wilde versnellen dan moest ik het pedaal verder intrappen zodat hij terugschakelde of hem constant in S laten staan. In de stad ben ik zelf maar gaan schakelen met de flippers.
De 1.4 16V TSI waar ik het over heb is ook een Blue Motion. Toch hebben ze daar nog wel 122 pk uit weten te halen. Denk dat je hem gewoon handgeschakeld moet hebben, dat dat het beste rijdt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:43 schreef joppie_saus het volgende:
Die Bluemotions rijden sowieso beter, zijn 1.6 liters. Ik snap niet dat ze een 1.4 in zo'n grote en zware auto stoppen.
You've got mailquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:26 schreef Panthera. het volgende:
Kan iemand mij even de link PM'en voor het uploaden van transportformulier (voor klant, dus geen ritbon)? Staat niet bij de ritomschrijving.
Dat bedoel ik. Het gaat erom dat ze een 1.4 in een voor die motor te zware auto stoppen. Stop die 1.4 lekker in een Polo of misschien nog in het instapmodel Golf, al zal dat ook al wel gebeuren, maar voor de Passat komt die echt tekort.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:27 schreef MuurStraat het volgende:
De 1.4 is niet sterk genoeg, ook niet handgeschakeld. De 1.6 en hoger met die DSG is echt genieten.
Alleen als het bij je opdracht staat voor zover ik weet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:23 schreef Chapelle het volgende:
Ik lees hier nu wat over het uploaden van transportformulieren? Wanneer moet dit?
Het mag sowieso altijd he.. Als je wilt kan je gebruik maken van de online ritbon en daarbij een scan van je transportformulier toevoegen. Dit vervangt dan de papieren ritbon die je nu waarschijnlijk gebruikt, maar dat wist je vast al wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:23 schreef Chapelle het volgende:
Ik lees hier nu wat over het uploaden van transportformulieren? Wanneer moet dit?
Ik beantwoord de vragen van Chapelle ff per PM.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:41 schreef Chapelle het volgende:
Ok, thanks. Nee dit wist ik niet. Verder is het me met alle formulieren en terminologie ook niet helemaal duidelijk. Wat wordt er bedoeld met de ritbon?
Jep....heb ik ook wel eens gehad.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef Viezze het volgende:
Morgen trouwens een ritje zonder transportformulier. Moet ik dan echt helemaal niets invullen? Wel apart..
Ik laat dan meestal zo'n visitekaartje achter bij m'n ophaaladres.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef Viezze het volgende:
Morgen trouwens een ritje zonder transportformulier. Moet ik dan echt helemaal niets invullen? Wel apart..
Is het bij een privéadres? Kom je anders in de knoop met je overige ritten?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:07 schreef guru033 het volgende:
Morgen heb ik 2 ritten:
Culemborg -> Hengelo
Hengelo -> Nijmegen
Culemborg ligt 40km van mijn huis, echter is de reistijd 2,5 uur...
Staat gepland dat ik 8u in Culemborg zou moeten zijn. En dan ook nog is ongeveer 25 min. lopen. 6u van huis weggaan lijkt me ietwat overdreven? Wat jullie?
Daar kan het natuurlijk mee te maken hebben. Als je rond kwart over 8 bij de dealer vertrekt.. Heb je kans dat je bij Apeldoorn of Amersfoort in de file komt te staan.. Misschien heb je die tijd wel nodig om 12.00 te redden.. Maargoed lastig om daar een oordeel over te geven.. Normaal gesproken zou je ze gelijk terug kunnen bellen, maar in dit geval zou ik toch maar de tijden aanhouden.. Dat zou ik doen iig.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:25 schreef guru033 het volgende:
Nee het is een dealer. De 2e rit heeft overigens wel een aanvangstijd van 12.00,
Had ik vandaag ook weer, heb ik al een aantal keer gehad. Gewoon sleutel en papieren ophalen en wegrijdenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef Viezze het volgende:
Morgen trouwens een ritje zonder transportformulier. Moet ik dan echt helemaal niets invullen? Wel apart..
Jahoor, al de derde keer in een half jaar dat ik zo'n geval mee hebquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:38 schreef Obama het volgende:
wuuut dat je in zo een bak mag rijden met je rijbewijs B.
U bent stoerquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:40 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Jahoor, al de derde keer in een half jaar dat ik zo'n geval mee heb!
Je moet zeker naar de Peugeot-dealer in Culemborg? Wat een ramp is het om daar te komen zeg! Moest laatst een keer van Meerkerk naar Culemborg. Dat werd ook een reis van 2,5 uur, met gratis 50 minuten wachten op de bus bij busstation Vianen Lekbrug. Daar is het niet bepaald warm als het waait.. Toen ik net weer op temperatuur begon te komen in de bus, kon ik in Culemborg alweer beginnen met mijn wandeltocht van een half uur.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:07 schreef guru033 het volgende:
Morgen heb ik 2 ritten:
Culemborg -> Hengelo
Hengelo -> Nijmegen
Culemborg ligt 40km van mijn huis, echter is de reistijd 2,5 uur...
Staat gepland dat ik 8u in Culemborg zou moeten zijn. En dan ook nog is ongeveer 25 min. lopen. 6u van huis weggaan lijkt me ietwat overdreven? Wat jullie?
Welkomquote:Op donderdag 17 maart 2011 03:59 schreef Raregoon het volgende:
[..]
Je moet zeker naar de Peugeot-dealer in Culemborg? Wat een ramp is het om daar te komen zeg! Moest laatst een keer van Meerkerk naar Culemborg. Dat werd ook een reis van 2,5 uur, met gratis 50 minuten wachten op de bus bij busstation Vianen Lekbrug. Daar is het niet bepaald warm als het waait.. Toen ik net weer op temperatuur begon te komen in de bus, kon ik in Culemborg alweer beginnen met mijn wandeltocht van een half uur.
Afgelopen dinsdag met 6 andere chauffeurs 7 gloednieuwe VW Crafters van Delft naar Amsterdam gebracht. Was een leuk dagje werken, lekker met z'n allen in Delft meer dan anderhalf uur gewacht voordat alle busjes klaar waren voor vertrek. Toen in een lange rij richting Amsterdam. Heb nog ergens een foto waar ze allemaal achter elkaar staan. Zal hem binnenkort even uploaden.
Leuk trouwens, een forum voor student chauffeurs. Kan ik eindelijk eens mijn avonturen delen met collega's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |