Ik meende me idd al iets dergelijks te herinneren toen ik de post van DJMO las.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:10 schreef WupWup het volgende:
[..]
HO STOP HO!!!! Apotheek maakt verkeerde oplossing klaar, die is veel te sterk!!!
Gentiaan Violet is een effectief middel tegen candida en spruw. Het is ook 'uit de mode geraakt' en veel huisartsen kennen het niet. Huisartsen zijn wel bekend met de moderne schimmelwerende medicatie en zij schrijven daarom deze middelen liever voor.
Deze moderne schimmelwerende medicatie is lastig in gebruik want je moet het vaak aanbrengen, er lang mee doorgaan en het is in de praktijk weinig effectief.
Als je huisarts Gentiaan Violet kent en bereid is een recept te schrijven, heb je nog steeds een probleem, want de oplossing die de apotheker verplicht is klaar te maken, is te sterk en bevat te veel alcohol; daar gaat de huid van je tepel en tepelhof van stuk en het brandt op de slijmvliezen in het mondje van je baby. Bron
Dus, als je gentiaan violet wilt gebruiken, zul je echt moeten bestellen via Eurolac of hopen dat iemand hier nog een flesje voor je over heeft. (ik niet in elk geval, wij hebben nooit spruw gehad *afklopt*)
Niels vroeg gisteren voor het eerst om "kekeej" (=drinken)quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef WupWup het volgende:
Herkenbaar Morretje en ik kon daar zelf slecht tegen. Werd er echt chagrijnig van dat gehyperde gegil. Lullige is dat ook alleen de borst dan werkt en ssshhh ssshh niet zoveel zin heeftHet gaat weer over! Tegenwoordig komt ze bovenop me gekropen en roept 'die, die!'
Aviva vraagt om "duhduh" met onmiskenbare staar en/of wijzend vingertje.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:01 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Niels vroeg gisteren voor het eerst om "kekeej" (=drinken)
En hij trekt ook altijd alvast mijn shirt omlaag![]()
ik had er bij gezegd dat ik de 1% oplossing in water nodig hadquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:10 schreef WupWup het volgende:
[..]
HO STOP HO!!!! Apotheek maakt verkeerde oplossing klaar, die is veel te sterk!!!
Gentiaan Violet is een effectief middel tegen candida en spruw. Het is ook 'uit de mode geraakt' en veel huisartsen kennen het niet. Huisartsen zijn wel bekend met de moderne schimmelwerende medicatie en zij schrijven daarom deze middelen liever voor.
Deze moderne schimmelwerende medicatie is lastig in gebruik want je moet het vaak aanbrengen, er lang mee doorgaan en het is in de praktijk weinig effectief.
Als je huisarts Gentiaan Violet kent en bereid is een recept te schrijven, heb je nog steeds een probleem, want de oplossing die de apotheker verplicht is klaar te maken, is te sterk en bevat te veel alcohol; daar gaat de huid van je tepel en tepelhof van stuk en het brandt op de slijmvliezen in het mondje van je baby. Bron
Dus, als je gentiaan violet wilt gebruiken, zul je echt moeten bestellen via Eurolac of hopen dat iemand hier nog een flesje voor je over heeft. (ik niet in elk geval, wij hebben nooit spruw gehad *afklopt*)
ik heb je net een pm gestuurd ..quote:
recept geregeld, 't spul is alleen niet op voorraad, dus ik moet anderhalve week wachten. geen probleem an sich, dan kan ik gelijk bekijken of de pijn in m'n borsten afkomstig is van verkeerd aanleggen, of dat candida toch ook een rol speeltquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik had er bij gezegd dat ik de 1% oplossing in water nodig hadmaar de apotheek belt dus net terug; ze weigeren het klaar te maken omdat volgens de norm die zij hanteren er te weinig bekend is over risico's en bijwerkingen bij zuigelingen .. ook de normale oplossing voor voetschimmel krijg ik niet, alleen op recept.
-toevoeging- de kleurstof zou ook gevaar met zich meebrengen volgens de apothekersassistente
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |