is alle twee niet echt goedquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:13 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Wat lijkt je beter, 15 kilo overgewicht, of 15 kilo ondergewicht?
1.75 ofzoiets, geen idee. 1.80 zou ook zomaar kunnen kloppen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:14 schreef friemelaar het volgende:
[..]
is alle twee niet echt goed![]()
, maar afhankelijk van je lengte ook niet echt een ramp zou ik denken
en je gewichtquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:15 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
1.75 ofzoiets, geen idee. 1.80 zou ook zomaar kunnen kloppen.
Onderquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:13 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Wat lijkt je beter, 15 kilo overgewicht, of 15 kilo ondergewicht?
41,5 kg.quote:
Toch... Ondanks alles, strijdt het idiëele tegen het materiëlequote:Op donderdag 10 maart 2011 01:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man doe normaal dan ben je dood
Ik wou net zeggen, hoge tijd dat je wat spek gaat etenquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:19 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Toch... Ondanks alles, strijdt het idieele tegen het materieele.
Dan ga ik hele depressieve dingen zeggen. Wil ik normaal doenquote:
Eet spek en drink bier.quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:21 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Dan ga ik hele depressieve dingen zeggen. Wil ik normaal doen
slaap zequote:Op donderdag 10 maart 2011 01:25 schreef friemelaar het volgende:
Hoor ik daar mijn wekker al in de verte ?
Hoogste tijd om de oogjes eens te gaan sluiten![]()
Wel trusten allemaal![]()
Groetjes aan Wisky mocht ze nog langskomen vandaag
Zo, heftigquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:24 schreef TheFamousMan het volgende:
Dus, morgen kamp Vught, altijd een bijzondere en interessante beleving, een concentratiekamp.
Trusten!quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:25 schreef friemelaar het volgende:
Hoor ik daar mijn wekker al in de verte ?
Hoogste tijd om de oogjes eens te gaan sluiten![]()
Wel trusten allemaal![]()
Nou weinig kans op denk ikquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:25 schreef friemelaar het volgende:
Lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk.quote:
Nee. Maar ga je met de trein? Op station Vught is ook al wat te zien.quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:31 schreef TheFamousMan het volgende:
Ooit in kamp Vught geweest, Fles?
Helaas, ik ga met de bus. Schoolexcursie, lekker 60 minuten lang tussen 90 bezweette puberlichamen survivalenquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar ga je met de trein? Op station Vught is ook al wat te zien.
Wat Bedoelen ze met 'meest joodse' voor vrouwen en kinderen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
In de muur van het stationsgebouw:
[ afbeelding ]
Dat er 14.000 mannen en vrouwen afgevoerd zijn, waarvan het overgrote merendeel joods was.quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:45 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze met 'meest joodse' voor mannen en vrouwen?
dat dusquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat er 14.000 mannen en vrouwen afgevoerd zijn, waarvan het overgrote merendeel joods was.
Vreemd verwoord in mijn ogen, maar het zal wel grammaticaal correct zijn.quote:
lezen en inlevenquote:Op donderdag 10 maart 2011 01:51 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Vreemd verwoord in mijn ogen, maar het zal wel grammaticaal correct zijn.
dat dus....quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben niet gekeken wie er het Joodst van allemaal was of zo
ook om 140.000quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben je weleens in Auschwitz geweest trouwens? Daar lachen ze om 14.000
Nee, de docu's en films die ik heb gezien weerhouden me daarvan...quote:
Plekken met een grote historische of emotionele waarde, hoe luguber of gruwelijk ze ook zijn, fascineren me juist. Begraafplaatsen zijn niet de ergste plek om te zijn, er hangt een mystieke, eeuwige, diepe en ondoorbreekbare rust die me intrigeerd, geen idee of het gothic klinkt, maar zo ervaar ik het.quote:Op donderdag 10 maart 2011 01:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nee, de docu's en films die ik heb gezien weerhouden me daarvan...
ik zou echt breken op zo'n plek
mooie seriequote:Op donderdag 10 maart 2011 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee dat valt reuze mee. Het is gewoon niet te bevatten. Ik ben eens met een vriend vanuit FOT erheen geweest. Hij was al eens naar Auschwitz geweest alleen dan in april-mei, bijtjes, bloemetjes en vrolijkheid, en ik was al 20 keer naar Polen geweest maar nog nooit daarheen. Dus hebben we een grijs mistroostig weekend eind november uitgezocht, specifiek omdat we dat de passende sfeer vonden, en dat was erg gaaf wel.
Alleen wat ik zei: het is gewoon ZO massaal, het meeste dringt helemaal niet tot je door![]()
http://www.pbase.com/dr_flash/auschwitz
Nou niet op alle begraafplaatsen hoor, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik moet zeggen, ik heb erg last van het Stalin-idee: "One death is a tragedy, a million is a statistic"quote:Op donderdag 10 maart 2011 02:00 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Plekken met een grote historische of emotionele waarde, hoe luguber of gruwelijk ze ook zijn, fascineren me juist. Begraafplaatsen zijn niet de ergste plek om te zijn, er hangt een mystieke, eeuwige, diepe en ondoorbreekbare rust die me intrigeerd, geen idee of het gothic klinkt, maar zo ervaar ik het.
De mensen die in de buurt van concentratiekampen woonden hadden geen besef van de situatie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 02:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zijn Vught en ook Amersfoort van een totaal andere orde natuurlijk. Ook leerzaam, zeker![]()
Maar in Auschwitz heb je echt het idee van "okee dus er moeten echt honderden Vughts en Amersfoorts geweest zijn, allemaal voor de aanvoer van een paar van dit soort kampen"
de Geallieerden hebben ook pas in ik men februari 1945 ontdekt dat er zo grootschalig aan vernietigingskampen gedaan werd, daarvoor wisten ze het helemaal niet, en waren ze "gewoon" bezig met een militaire oorlog tegen een tegenstander die ongelijk had...
quote:(i) Top 20 in de KoffieSC-reeks op 09-03-2011 (i)
Plaats / aantal berichten / gebruiker
01. 348 RockNijntje
02. 211 Marijkezwolle
03. 188 PeZu
04. 177 Symphonic
05. 170 Stuart
06. 116 Koen66
07. 107 Enfermera
08. 100 LovelyLady
09. 098 pgrferrari
10. 085 wel.o.k
11. 071 suikertaartje