abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:43:52 #176
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845378
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb m'n toenmalige hulpverlener uiteindelijk verteld hoe 't ECHT met me ging, en werd per direct naar de PAAZ gestuurd. Mocht niet eens nog naar huis om kleren op te halen, die moest ik laten brengen.
Waar kwam dat vandaan? Je hebt de keuze gemaakt om hulp te zoeken.
Zie je dat er keuzes waren. En jij hebt de juiste gemaakt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93845381
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:43 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Maar ben je het er mee eens dat het dus in verschillende gradaties kan voorkomen en dat het ook per persoon kan verschillen hoe snel iemand weer herstelt?
Uiteraard komt het in verschillende gradaties voor ;)
pi_93845407
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waar kwam dat vandaan? Je hebt de keuze gemaakt om hulp te zoeken.
Zie je dat er keuzes waren. En jij hebt de juiste gemaakt.
Ehm...ben je soms aan 't trollen of zo??

Wat jij zegt is zo ontiegelijk fout.

Of dacht je nou echt dat het mijn keus was om overspannen te raken of zo?

Grappig, ik had 't net toch over bepaalde mensen die minder goed kunnen luisteren?
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:46:31 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845454
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Staat er duidelijk, niet?
Er staat alleen lat te hoog. :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93845476
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er staat alleen lat te hoog. :)
Ja, en dat is toch heel duidelijk? Of moet ik 't nog simpeler voor je maken?
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:47:47 #181
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93845497
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Grappig, ik had 't net toch over bepaalde mensen die minder goed kunnen luisteren?
Overigens moet je overspannenheid niet verwarren met een burnout.
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:49:08 #182
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845548
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er is niets fout aan, ik wil je hoop geven dat er altijd keuzes zijn. Dus dat je de volgende keer niet meer in die situatie terecht komt door eerder de juiste keuzes te maken.
quote:
Het gaat toch over die gelukslat? Heb je die toen voor jezelf te hoog gelegd? Door veel over te werken bijvoorbeeld, door te denken dat dat nodig was? Door een baan aan te nemen die teveel beslag van je nam?

quote:
Wel als je iedere vraag als een oordeel ziet ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_93845564
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:47 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Overigens moet je overspannenheid niet verwarren met een burnout.
Grappig, dat doe ik dus wel. Magoied, 't enige wat voor mij telde was dat 't niet meer ging op dat moment.

Wiki was wat onduidelijk over de verschillen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:49:51 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845571
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, en dat is toch heel duidelijk? Of moet ik 't nog simpeler voor je maken?
Nee hoor, hje gaat me nu vertellen dat de maatschappij de lat te hoog legt :).
Een gedicht over Maanvis
pi_93845620
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er is niets fout aan, ik wil je hoop geven dat er altijd keuzes zijn. Dus dat je de volgende keer niet meer in die situatie terecht komt door eerder de juiste keuzes te maken.

[..]

Het gaat toch over die gelukslat? Heb je die toen voor jezelf te hoog gelegd? Door veel over te werken bijvoorbeeld, door te denken dat dat nodig was? Door een baan aan te nemen die teveel beslag van je nam?

[..]

Wel als je iedere vraag als een oordeel ziet ;).
Nee, die had de maatschappij voor mij te hoog gelegd. Daar gaat deze topic al de hele tijd over. De maatschappij legt de lat steeds hoger waardoor steeds meer mensen "falen".
Echter, toen kwam jij langs en dacht doodleuk dat die mensen gewoon niet willen LOL
pi_93845627
quote:

[..]

Nee hoor, hje gaat me nu vertellen dat de maatschappij de lat te hoog legt :).
Yep
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:53:46 #187
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845679
quote:

[..]

Bijvoorbeeld (Om het grafisch uit te leggen) als ik nu mijn parkeerplaats af rijd, naar rechts ga, naar links ga, nog een keer rechts en nog een keer rechts, dan zit ik op de invoegstrook van de a50 richting nijmegen. Daar kan ik dus niet meer stoppen. Maar eerder had ik de keuzes om niet die richtingen uit te rijden ;).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:56:14 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845759
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep
Dan klopt de wikipedia pagina over oorzaken van burnouts niet.
quote:
Oorzaken van burn-outHoewel er de laatste tien-vijftien jaar veel wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar burn-out is er nog weinig bekend over de oorzaken ervan.[1] Voor zover burn-out opgevat kan worden als een vorm van extreme vermoeidheid (de dominante opvatting, zie hierboven), lijkt een chronisch teveel aan inspanning (bijvoorbeeld te hard werken) in combinatie met een tekort aan herstel een belangrijke risicofactor. Daarnaast zijn persoonlijkheidstrekken als overdreven plichtsgetrouwheid, perfectionisme en werkverslaving relatief belangrijke risicofactoren. Deze zijn immers vaak weer oorzakelijke factoren voor hard werken. Overigens is het zeker niet zo dat iedereen die hard werkt een groot risico op burn-out loopt; de combinatie van hard werken, weinig herstel en het weinig plezier hebben in het werk lijkt daarentegen duidelijk risicovoller te zijn. Niet uitgesloten mag worden, dat biochemische factoren van invloed zijn bij het ontstaan van burn-out. Met name stoornissen in de neurotransmitters (waarbij een verlaagd serotonineniveau een rol kan spelen) van de hersenen zijn mogelijk van belang. Het bewijs daarvoor is tot op heden echter allesbehalve overtuigend.

In dit kopje niets over de maatschappij die de lat te hoog legt, wel over personen die zelf de lat te hoog leggen door perfectionisme en overdrven plichtsgetrouwheid.
Een gedicht over Maanvis
pi_93845778
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld (Om het grafisch uit te leggen) als ik nu mijn parkeerplaats af rijd, naar rechts ga, naar links ga, nog een keer rechts en nog een keer rechts, dan zit ik op de invoegstrook van de a50 richting nijmegen. Daar kan ik dus niet meer stoppen. Maar eerder had ik de keuzes om niet die richtingen uit te rijden ;).
Yep, maar je kunt niet meer rijden als er niks meer in de tank zit.
pi_93845807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan klopt de wikipedia pagina over oorzaken van burnouts niet.

[..]

In dit kopje niets over de maatschappij die de lat te hoog legt, wel over personen die zelf de lat te hoog leggen door perfectionisme en overdrven plichtsgetrouwheid.
Tsja, dat kan meerdere oorzaken hebben, niet waar? Jij bent alleen maar op zoek naar je gelijk, luisteren doe je niet
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:59:17 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845834
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep, maar je kunt niet meer rijden als er niks meer in de tank zit.
En wat kwamen ervoor als waarschuwingen die je niet gezien hebt? Werkte je vaak over? HAd je vaak stress? Sliep je weinig? Dacht je thuis vaak na over je werk? Dat zijn voor mij iig metertjes die ik gebruik om een burnout te voorkomen en als die allemaal in het rood staan dan ga ik serieus nadenken over een manier om die tank bij te vullen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:00:41 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845880
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, dat kan meerdere oorzaken hebben, niet waar? Jij bent alleen maar op zoek naar je gelijk, luisteren doe je niet
Hoezo niet, ik zit al de hele avond naar je te luisteren. Je mag me wel vertellen hoe de maatschappij ervoor heeft gezorgd dat jij een burnout kreeg. Dan kunnen wij ervan leren want we willen geen burnout.
Een gedicht over Maanvis
pi_93845887
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En wat kwamen ervoor als waarschuwingen die je niet gezien hebt? Werkte je vaak over? HAd je vaak stress? Sliep je weinig? Dacht je thuis vaak na over je werk? Dat zijn voor mij iig metertjes die ik gebruik om een burnout te voorkomen en als die allemaal in het rood staan dan ga ik serieus nadenken over een manier om die tank bij te vullen.
Waar zit je naar te hengelen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:02:21 #194
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845917
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar zit je naar te hengelen?
naar een manier om waarschuwingssignalen voor een burnout te herkennen zodat andere mensen dit niet overkomt
Een gedicht over Maanvis
pi_93845932
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

naar een manier om waarschuwingssignalen voor een burnout te herkennen zodat andere mensen dit niet overkomt
Maar je weet niet eens wat een burnout is??
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:04:04 #196
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93845969
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Overspannenheid kan een waarschuwingssignaal bijvoorbeeld.
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:04:20 #197
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93845976
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar je weet niet eens wat een burnout is??
oh nou als je dat ook nog even wilt uitleggen, gaarne. sorry dat je die moeite dan ook nog moet doen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:05:25 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93846009
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:04 schreef Menu_69 het volgende:

[..]

Overspannenheid kan een waarschuwingssignaal bijvoorbeeld.
ik vroeg het niet aan jou, jij hebt geen burnout meegemaakt dus je weet niet wat een burnout is.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:07:16 #199
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_93846055
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik vroeg het niet aan jou, jij hebt geen burnout meegemaakt dus je weet niet wat een burnout is.
Dat is net zo achterlijk als zeggen dat een psychiater zijn mond moet houden omdat hij zelf niet schizofreen is. Alsnog kan hij jou er prima info over geven. Zeker antwoorden op de banale vraagjes die jij stelt.

Bovendien weet jij helemaal niet of ik wel eens een burnout heb meegemaakt. Kortom, je loopt dom te kletsen.
pi_93846184
gaat weer lekker zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')