abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:25:33 #226
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93853200
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Omdat (en ik denk nu even heel idealistisch ) afwijkingen gezien worden als iets waar de 'patient' aan moet werken. Het bedrijfsleven hoeft zich daaraan niet aan te passen.

Geldt je anderszijn niet als 'ziekte' is, dan het een heel ander verhaal. Dan valt het onder de noemer 'diversiteit'. Bij diversiteit wordt er meer gekeken naar hoe de organisatie zich kan aanpassen. Er wordt vanalles gedaan om het bedrijfsleven diverser te maken. Van een bastion van blanke mannen naar een plek waar iedereen zich op zijn plek voelt.

Ik denk dat de 'problemen' die bij autisme horen helemaal niet zo overkomelijk zijn. Als er nou ook eens nagedacht wordt over het autist-vriendelijker maken van het bedrijfsleven? Onder een beetje overleg komt niemand uit. Maar het zou al heel wat schelen als we technische mensen gewoon weer lieten doen waar ze goed in zijn, en al die softe skills niet langer tot hoofdmoot van een carrière bombardeerden.

Zo'n beetje half silicon valley schijnt autistisch te zijn, en ook op mijn uni lopen allerlei verwaaide kamergeleerden rond. Als het daar toch goed gaat, kan het in het bedrijfsleven hier toch ook?
Ja, helemaal mee eens.

Maar dat is toch van een heel andere orde dan wat Maanvis zegt :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:26:43 #227
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93853245
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de eisen steeds hoger liggen maar dat eerder de wil van mesnen om eraan te voldoen steeds minder wordt. Vroeger eiste men dat als je kinderen had dat je die dan goed verzorgde, en als je oudere broer was dat je dan je jongere broertje mee hielp met dingen, en als je een heel groot gzin had dat je dan meehielp in de huishouding, en dat als je ouders het niet meer trekken dat je dan bij hun in de huishouding meehelpt. Tegenwoordig worden veel kinderen verwaarloosd en stoppen we ouderen in een bejaardentehuis.

Mensen lopen steeds meer weg voor hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Waar haal je al die wijsheden vandaan eigenlijk? Je lult alsof je zelf de moffen door de straat hebt zien rennen in 1940, maar ik betwijfelf of je echt zo oud bent :P
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93853510
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:26 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Waar haal je al die wijsheden vandaan eigenlijk? Je lult alsof je zelf de moffen door de straat hebt zien rennen in 1940, maar ik betwijfelf of je echt zo oud bent :P
Dat doet 'ie hierom:
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:12 schreef Maanvis het volgende:Ik zeg altijd, door je dom voor te doen leer je zoveel meer. Want dan krijg je dus ook álle info en álle zienswijzes.
Hij zit dus dom te doen omdat hij zoveel mogelijk wilt leren.
Jammer van de topic.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:41:25 #229
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93853757
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:26 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Ik ben 29 maar heb ouders die nog wel deze traditionele vanzelfsprekende waarden hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:45:51 #230
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93853915
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik ben 29 maar heb ouders die nog wel deze traditionele vanzelfsprekende waarden hebben.
Misschien zijn je ouders gewoon wat vol van zichzelf. Kan ook.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:52:16 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93854164
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:45 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Misschien zijn je ouders gewoon wat vol van zichzelf. Kan ook.
Nee hoor, zij doen er zelf heel gewoontjes over. Ik ben het die ze de hemel inprijst vanwege de verantwoordelijkheid die ze nemen ;). Als ik ze er over aanspreek zeggen ze "Ja, da's toch heul normaal"
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:54:12 #232
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93854241
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee hoor, zij doen er zelf heel gewoontjes over. Ik ben het die ze de hemel inprijst vanwege de verantwoordelijkheid die ze nemen ;). Als ik ze er over aanspreek zeggen ze "Ja, da's toch heul normaal"
Tsjah.

Maar ik denk dat jouw ouders en hun zorg voor jou en je 40 roversbroertjes een stuk minder relevant is voor dit topic dan jij denkt :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:00:08 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93854472
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:54 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Tsjah.

Maar ik denk dat jouw ouders en hun zorg voor jou en je 40 roversbroertjes een stuk minder relevant is voor dit topic dan jij denkt :)
Het is een praktijkvoorbeeld, en het ontkracht iig de stelling in de OP, en tot dusver heb ik nog geen praktijkvoorbeelden gezien die de stelling bekrachtigen. "De maatschappij die de lat te hoog legt" lijkt vooralsnog een verzonnen spook te zijn.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:10:50 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93854826
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is een praktijkvoorbeeld, en het ontkracht iig de stelling in de OP, en tot dusver heb ik nog geen praktijkvoorbeelden gezien die de stelling bekrachtigen. "De maatschappij die de lat te hoog legt" lijkt vooralsnog een verzonnen spook te zijn.
Ik snap nog steeds niet goed hoe jij de gelukslat en de maatschappelijke verantwoordelijkheid aan elkaar koppelt.

Word je niet zo gauw depressief als je thuis de afwas doet en buiten de blaadjes aanveegt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_93854870
quote:

[..]

Mijn opa rookte al vanaf z'n 5e 3 pakjes shag per dag en is toch 95 geworden!!!
Conclusie: Roken is helemaal niet slecht voor je want dit ene voorbeeld is een sterk argument uit de praktijk die nog niet verworpen is!!!1

Zo...ontkracht. En nu maar weer door :)
pi_93854906
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt. Wat ik me dus afvraag is, is dit nou wat we met z'n allen willen?
Een maatschappij creëren waarin een steeds groter wordende groep mensen simpelweg buiten de boot gaan vallen?
Als ik dat nou eens wist... Waarom willen we dit in vredesnaam???

Achterlijke maatschappij. Allemaal in de tredmolen van de economie dat steeds om "" meer meer meer "" gaat.
pi_93854959
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de eisen steeds hoger liggen maar dat eerder de wil van mesnen om eraan te voldoen steeds minder wordt. Vroeger eiste men dat als je kinderen had dat je die dan goed verzorgde, en als je oudere broer was dat je dan je jongere broertje mee hielp met dingen, en als je een heel groot gzin had dat je dan meehielp in de huishouding, en dat als je ouders het niet meer trekken dat je dan bij hun in de huishouding meehelpt. Tegenwoordig worden veel kinderen verwaarloosd en stoppen we ouderen in een bejaardentehuis.

Mensen lopen steeds meer weg voor hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Dat kunnen ze niet , want iedereen zit in die tredmolen. Ontsnappen is haast onmogelijk. Anders uitsluiting.

Griezelmaatschappij. Mijn tijd allang voorbij.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:30:06 #238
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93855393
quote:

[..]

Het is een praktijkvoorbeeld
Het is een niet terzake doend lulkoekvoorbeeld dat werkelijk niets van doen heeft met de geestelijke problemen waar mensen tegenaan kunnen lopen.

quote:
en het ontkracht iig de stelling in de OP
Nou nee... Dat jouw ouders hard werkten en het allemaal bolwerkten ontkracht op geen enkele wijze de stelling in de OP. Niet alleen was dat een andere tijd (Nederland was in de jaren 80 op economisch en maatschappelijk vlak een totaal ander land!), maar nergens in de OP wordt gesteld dat dit onmogelijk is.

Misschien hadden je ouders je in al die tijd dat ze hard werkten beter een gevoel voor logica mee kunnen geven. Had een hoop geleuter gescheeld :)

quote:
en tot dusver heb ik nog geen praktijkvoorbeelden gezien die de stelling bekrachtigen. "De maatschappij die de lat te hoog legt" lijkt vooralsnog een verzonnen spook te zijn.
Er is ook geen stelling geweest die de stelling ontkracht. Het is je gebrekkige gevoel voor logica die je dat idee geeft.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:43:02 #239
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93855768
quote:
5s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet goed hoe jij de gelukslat en de maatschappelijke verantwoordelijkheid aan elkaar koppelt.
Mijn ouders zijn gelukkig doordat ze de lat qua maatschappelijke verantwoordelijkheid hoog hebben gelegd, en tevreden zijn met kleine dingen ipv met dure auto's, geweldige banen etc.

quote:
Word je niet zo gauw depressief als je thuis de afwas doet en buiten de blaadjes aanveegt?
Als je je kinderen een gelukkig leven meegeeft doordat je er altijd voor ze bent en niet denkt dat je 3 baantjes er naast moet hebben om die nieuwe plasma TV te kopen om mee te tellen ;).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:43:49 #240
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93855796
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet , want iedereen zit in die tredmolen. Ontsnappen is haast onmogelijk. Anders uitsluiting.

Griezelmaatschappij. Mijn tijd allang voorbij.
Meer meer meer maakt het allemaal ook een stuk complexer. Door de keuzevrijheid zijn mensen bang om een verkeerde keus te maken. Kijk ik naar mijn eigen ervaring, dan heb ik nu meer verantwoordelijkheid, omdat ik uit meer mogelijkheden kan kiezen. Ik maak er geen geheim van dat ik me in een werksituatie prettiger voel dan tijdens een (sociaal) intensieve vakantie. Maar dat is niet hip he ;)

Toch ben ik er uiteindelijk zelf voor verantwoordelijk uitkiest hoe hoog ik de lat leg :)

Ik weet dat als ik de lat ga verlagen, dat ik herkenning zal vinden bij andere mensen met Asperger. Als ik de lat geleidelijk iets hoger leg, vind ik weer meer aansluiting bij de gemiddelde mens. En dan kies ik toch liever voor dat laatste. Ik geloof niet in evolutie, maar is zoiets niet evolutionair bepaald?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:45:11 #241
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93855823
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn gelukkig doordat ze de lat qua maatschappelijke verantwoordelijkheid hoog hebben gelegd, en tevreden zijn met kleine dingen ipv met dure auto's, geweldige banen etc.
Leuk. Maar je grote denkfout is dus te denken dat mensen depri zijn of andere stoornissen hebben omdat ze per se grote auto's en geweldige banen willen.

En dat is dus niet zo. Kunnen we je ouders nu definitief de uitgang van dit topic wijzen?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:46:16 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93855861
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

Als je je kinderen een gelukkig leven meegeeft doordat je er altijd voor ze bent en niet denkt dat je 3 baantjes er naast moet hebben om die nieuwe plasma TV te kopen om mee te tellen ;).
Nou lijkt het alsof je suggereert dat mensen depressief worden als ze niet genoeg verdienen om een dure plasmatv (of iets anders materieels) aan te schaffen.

Dat vind ik wel een heel simpele voorstelling van zaken. Alsof de materiële druk de belangrijkste maatschappelijke druk is die tot meer depressie zou lijden.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:47:18 #243
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93855894
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:45 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Leuk. Maar je grote denkfout is dus te denken dat mensen depri zijn of andere stoornissen hebben omdat ze per se grote auto's en geweldige banen willen.
Ik verwacht dat er nu een uitleg komt waarom mensen nu meer depri zijn, en die denigrerende opmerking die je maakte vergeet ik maar :).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:49:18 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93855956
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou lijkt het alsof je suggereert dat mensen depressief worden als ze niet genoeg verdienen om een dure plasmatv (of iets anders materieels) aan te schaffen.

Dat vind ik wel een heel simpele voorstelling van zaken. Alsof de materiële druk de belangrijkste maatschappelijke druk is die tot meer depressie zou lijden.
Dit topique gaat over de gelukslat, waar komt die vandaan. Er zijn mensen tevreden met kleine dingen, en er zijn mensen voor wie zelfs het beste niet genoeg is om zich gelukkig te voen.
En is dat dan een lat die de maatschappij oplegt of een lat die mensen zichzelf opleggen omdat ze denken dat de maatschappij dat verwacht?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:51:15 #245
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_93856013
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik verwacht dat er nu een uitleg komt waarom mensen nu meer depri zijn
Om tal van redenen :)

Je doet nu net alsof dat geneuzel over je papa en mama heel veelzeggend is, en dat als ik nu niet met het definitieve, universeel toepasbare antwoord kom, jouw conclusie obv jouw papa en mama wel het enige correcte antwoord moet zijn.

Moet ik je echt vertellen wat een onzin dat is? :)

Een van de eerder genoemde redenen was bv het feit dat er tegenwoordig meer openheid en acceptatie is. Daarnaast zijn er sterke aanwijzingen dat onze voeding tot gedragsproblemen leidt en staat het onderzoek op dit gebied ook niet stil.

quote:
en die denigrerende opmerking die je maakte vergeet ik maar :).
Niet denigrerend. Jouw verhaal is simpelweg niet zo heel relevant. Je kunt ze er dus gerust buiten houden :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_93856027
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:43 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Meer meer meer maakt het allemaal ook een stuk complexer. Door de keuzevrijheid zijn mensen bang om een verkeerde keus te maken. Kijk ik naar mijn eigen ervaring, dan heb ik nu meer verantwoordelijkheid, omdat ik uit meer mogelijkheden kan kiezen. Ik maak er geen geheim van dat ik me in een werksituatie prettiger voel dan tijdens een (sociaal) intensieve vakantie. Maar dat is niet hip he ;)

Toch ben ik er uiteindelijk zelf voor verantwoordelijk uitkiest hoe hoog ik de lat leg :)

Ik weet dat als ik de lat ga verlagen, dat ik herkenning zal vinden bij andere mensen met Asperger. Als ik de lat geleidelijk iets hoger leg, vind ik weer meer aansluiting bij de gemiddelde mens. En dan kies ik toch liever voor dat laatste. Ik geloof niet in evolutie, maar is zoiets niet evolutionair bepaald?
goeie. Keuze-stress. Reken maar dat dit bij depressies ook een rol speelt. :Y

In de tijd van de verzuiling was alles veel duidelijker. Veel rustiger. Vee beter.

De jaren 50 en 60 zouden een stuk makkelijker zijn. Jammer dat ik toen niet leefde. Nu moeten mensen zich kapot vechten om een baan te kunnen behouden.

Ik pas 0,0 in deze maatschappij. Veel ste gejaagd bovendien.

Waarom moet alles zo snel?
pi_93856076
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarom moet alles zo snel?
Omdat geld moet rollen, en 't liefst zo veel mogelijk heen en weer?
Hoe meer geld er rondrolt, hoe beter het is voor Nederland, toch???
:P
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:54:24 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93856102
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit topique gaat over de gelukslat, waar komt die vandaan. Er zijn mensen tevreden met kleine dingen, en er zijn mensen voor wie zelfs het beste niet genoeg is om zich gelukkig te voen.
En is dat dan een lat die de maatschappij oplegt of een lat die mensen zichzelf opleggen omdat ze denken dat de maatschappij dat verwacht?
Ik zie jou die lat alleen maar invullen met materiële zaken versus maatschappelijke verantwoordelijkheid. En suggereren dat maatschappelijke verantwoordelijkheid een soort garantie voor geluk is.

Het begint volgens mij met het vermogen om tevreden of gelukkig te zijn. Welke invulling iemand kiest, lijkt me minder relevant.
pi_93856107
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Omdat geld moet rollen, en 't liefst zo veel mogelijk heen en weer?
Hoe meer geld er rondrolt, hoe beter het is voor Nederland, toch???
:P
Klopt. Het is ene grote mammon verering. Ziekelijk gewoon.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:03:50 #250
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93856438
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie jou die lat alleen maar invullen met materiële zaken versus maatschappelijke verantwoordelijkheid. En suggereren dat maatschappelijke verantwoordelijkheid een soort garantie voor geluk is.
Het is een manier om gelukkig te zijn/worden.

quote:
Het begint volgens mij met het vermogen om tevreden of gelukkig te zijn. Welke invulling iemand kiest, lijkt me minder relevant.
Klopt, maar waar komt dat vermogen vandaan? Waarom is een simpele huismoeder tevreden als haar zoontje zijn eerste woordje leert, maar een carriërejaagster pas tevreden als ze aan de top staat van een multinational?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')