Dat (vrijwel) iedereen tan-darts zegt, maar dat het natuurlijk tand-arts is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ken niemand die volgorde als volgworde uitspreekt, net zoals ik niemand ken die erwten als erwitten uitspreekt of belangrijk als belangerijk.
Ik snap wat je bedoelt. Er zijn alleen vást betere voorbeelden voor, hoewel ik er niet 1/2/3 op kan komen
Pendaal ipv pedaal misschien? Omdat je voor de d je tong op dezelfde manier plaatst als bij de n kan het misschien zo klinken dat er een n voor komt.
caoutchouc misschien?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ken niemand die volgorde als volgworde uitspreekt, net zoals ik niemand ken die erwten als erwitten uitspreekt of belangrijk als belangerijk.
Ik snap wat je bedoelt. Er zijn alleen vást betere voorbeelden voor, hoewel ik er niet 1/2/3 op kan komen
?quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:30 schreef Hweetje het volgende:
Het heeft bij mij lang geduurd voor ik doorhad dat het ver-stand kies was en niet verstand- kies
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verstandskiesquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:30 schreef Hweetje het volgende:
Het heeft bij mij lang geduurd voor ik doorhad dat het ver-stand kies was en niet verstand- kies
quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:50 schreef Evertjan het volgende:
dat horeca staat voor Hotel Restaurant Cafe
quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:50 schreef Evertjan het volgende:
dat horeca staat voor Hotel Restaurant Cafe
quote:
Het staat zelfs in de OP, dus blijkbaar wisten meer mensen dit toen ze jong waren niet...quote:
Daarom juist, Sherlock.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:26 schreef koningkerel het volgende:
[..]
[..]
Het staat zelfs in de OP, dus blijkbaar wisten meer mensen dit toen ze jong waren niet...
Kijk, nu ben ik dus weer terug bij af dus hahahahahahaquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:54 schreef Bart het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verstandskies
Een verstandskies zou zo heten omdat verstandskiezen pas laat opkomen, net als volgens sommigen het verstand. In ouder Nederlands sprak men ook wel van wijsheidskies. In het Belgisch-Nederlands is wijsheidstand nog steeds het meest gangbare woord. Verstandskies, wijsheidskies en wijsheidstand gaan terug op het Latijnse dens sapientiae, 'tand der wijsheid'. Dit verklaart ook waarom de woorden voor verstandskies in veel talen zo op elkaar lijken: veel medische termen zijn leenvertalingen uit het Latijn, dat lang de voornaamste wetenschapstaal was. Het zijn de laatste tanden die bij de mens doorkomen.
De alternatieve volksetymologische verklaring dat verstandskiezen zo worden genoemd omdat ze achter in de mond staan (ver-stands-kies) is daarentegen onwaarschijnlijk, gezien men bijvoorbeeld in het Engels ook spreekt over wisdom teeth
ja precies hahahahquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:15 schreef pietkanarie het volgende:
Je hebt in ieder geval geleerd dat je het altijd al goed hebt gehad, totdat je dacht dat je het fout had...
Is toch Scholastic Aptitude Test? Recent veranderd in Achievement, omdat aptitude niet goed meetbaar is..quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:05 schreef Tegan het volgende:
Dat de SAT's die die Amerikanen altijd nemen staat voor Standardized Tests.
En waarom is dat dan wel?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Waarom men perse een grote schoonmaakbeurt houd wanneer de lente begint
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok stelletje hokboeren
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:51 schreef padlarf het volgende:
Ik weet niet of dit al eens voorbij is gekomen, maar 2 Duitse broers hadden samen een schoenenfabriek. Ze kregen echter ruzie, en ging uit elkaar. Daarna richtten ze allebei een eigen schoenenfabriek op. De namen van deze nieuwe bedrijven?Al meerdere malenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net als aldi en lidlIt's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 44% gewijzigd door padlarf op 25-03-2011 13:41:23 (nog wat vergeten) ]Ok stelletje hokboeren
Maar ik wist het nog niet, bedanktquote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:20 schreef padlarf het volgende:
Oh sorry dan, maar ik had weinig zin om 48 topics door te lezen
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:09 schreef padlarf het volgende:
Edit: Ik bedacht me er nog een. Ik heb jarenlang gedacht dat de Bee Gees reclame maakten voor een bepaald veerboten bedrijf.hahaha, ik dacht ook dat ze dat zongen hoor! We gingen altijd met de boot naar Zweden, dus dat klonk zo en dus zongen ze datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |