Shit, wat dan?quote:Op maandag 21 maart 2011 16:46 schreef Dastan het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de plekken waar in de stoep een 'deuk' zit (op hoeken, om met de fiets van af te rijden bijvoorbeeld) kwamen doordat er zoveel mensen overheen waren gegaan.
Hmm ja dan snapte ik de verwarring gewoon niet want dat dacht ik dus ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef Cortax het volgende:
[..]
Het is een zone in welke de vliegtuigen van i.c. Kadaffi niet meer mogen vliegen en dit wordt gehandhaafd door andere machten, door er juist wel doorheen te vliegen.
ze hoeven er niet echt doorheen te vliegen, kwestie van een raketje de lucht in en je probleem kan opgelost zijnquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef Cortax het volgende:
[..]
Het is een zone in welke de vliegtuigen van i.c. Kadaffi niet meer mogen vliegen en dit wordt gehandhaafd door andere machten, door er juist wel doorheen te vliegen.
Zelfde eigenaar ook, beetje gebrek aan inspiratie vermoed ik zo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:26 schreef MrTinux het volgende:
En dat een van de jongere tenten (zit er alweer een paar jaar) op het Janskerkhof in Utrecht "Zussen" heet omdat het naast het (al veel langer bestaande) "Broers" zit...
Herkenbaar. Ik had alleen de conclusie getrokken dat elk een belangrijk onderdeel van je botten was, dit omdat melk ook goed voor je botten zou zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:34 schreef Aalbers het volgende:
Door het gezegde ''melk is goed voor elk'' heb ik me jaren afgevraagd waar je ''elk'' in het lichaam zit.
Ik ken niemand die volgorde als volgworde uitspreekt, net zoals ik niemand ken die erwten als erwitten uitspreekt of belangrijk als belangerijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:23 schreef Naxilor het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik had alleen de conclusie getrokken dat elk een belangrijk onderdeel van je botten was, dit omdat melk ook goed voor je botten zou zijn.
Taalrealisaties:
Volgorde wordt niet als volgworde gespeld of uitgesproken.
Erwitten zijn eigenlijk gewoon erwten, en die w wordt niet eens volwaardig uitgesproken.
Er zit geen 'e' in belangrijk (belangerijk).
Waauwquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:07 schreef Cortax het volgende:
[..]
Zoiets heet een verlaagde trottoirband
Rontonde, omdat-ie rond is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ken niemand die volgorde als volgworde uitspreekt, net zoals ik niemand ken die erwten als erwitten uitspreekt of belangrijk als belangerijk.
Ik snap wat je bedoelt. Er zijn alleen vást betere voorbeelden voor, hoewel ik er niet 1/2/3 op kan komen
Pendaal ipv pedaal misschien? Omdat je voor de d je tong op dezelfde manier plaatst als bij de n kan het misschien zo klinken dat er een n voor komt.
Haha, rhododendron heeft voor mij inderdaad ook even geduurdquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Rontonde, omdat-ie rond is.
En een collega die vol verwondering ontdekte dat zijn rode dendron paarse bloemen had gekregen.
Bedacht door Hitler, ontworpen en gebouwd door Porsche, nog leukerquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:50 schreef Dimac het volgende:
Ik wist nooit dat Volkswagen was gebouwd/ontworpen door Hitler als een wagen voor het volk.
We hebben het hier dan wel over de kever.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:52 schreef _Loki het volgende:
[..]
Bedacht door Hitler, ontworpen en gebouwd door Porsche, nog leuker
Wat wij nu de Kever noemen, was dan ook wel wat men had bedacht als zijnde een Volks-wagen. Dat het later een merk is geworden en dat er meerdere automodellen zijn uitgebracht, doet niet af aan Ome Adolf's bedoeling om een wagen voor zijn volk te maken. Goedkoop, makkelijk massaal te produceren en toch duurzaam. (Toch zeker voor die tijd)quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:47 schreef glasbak het volgende:
[..]
We hebben het hier dan wel over de kever.
En de eerste schetsen van de volkswagen transporter (het busje) is gemaakt door de Nederlander Ben Pon in 1947... Aan de hand van deze schets is een jaar later de eerste transporter gebouwd op het chassis van de kever.
Daar kwam ik ook nog niet zo lang geleden achter jaquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:50 schreef Dimac het volgende:
Ik wist nooit dat Volkswagen was gebouwd/ontworpen door Hitler als een wagen voor het volk.
Dat (vrijwel) iedereen tan-darts zegt, maar dat het natuurlijk tand-arts is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ken niemand die volgorde als volgworde uitspreekt, net zoals ik niemand ken die erwten als erwitten uitspreekt of belangrijk als belangerijk.
Ik snap wat je bedoelt. Er zijn alleen vást betere voorbeelden voor, hoewel ik er niet 1/2/3 op kan komen
Pendaal ipv pedaal misschien? Omdat je voor de d je tong op dezelfde manier plaatst als bij de n kan het misschien zo klinken dat er een n voor komt.
caoutchouc misschien?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |