abonnement Unibet Coolblue
pi_102254516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:29 schreef loveli het volgende:
Een auto die in 1956 van de band rolde maar nooit op kenteken is gezet, wordt dus vanaf 1 januari niet meer wegenbelastingvrij. Goed bezig.
Hoevaak zal dit voorkomen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102254606
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hoevaak zal dit voorkomen?
Principekwestie.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:31:24 #53
53151 T42
Pinball Wizard
pi_102258379
quote:
3s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Principekwestie.
bij een bijzondergeval zal dat wel te regelen zijn hoor (anders via de importeur)
gaat om de GRENS gevallen uit 1987
pi_102258791
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:31 schreef T42 het volgende:

[..]

bij een bijzondergeval zal dat wel te regelen zijn hoor (anders via de importeur)
gaat om de GRENS gevallen uit 1987
Is dat zodanig gespecificeerd dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Vis een optie? donderdag 22 september 2011 @ 14:09:32 #55
70532 loveli
N
pi_102259597
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:15 schreef T42 het volgende:
die auto's zijn nog niet belastingsvrij want tis nog geen 01-2012
Wel als de belastingdienst dat al heeft geregeld omdat de eigenaar heeft aangetoond dat ze op dit moment al 25 jaar of ouder zijn ;)
crap in = crap out
  donderdag 22 september 2011 @ 14:23:10 #56
53151 T42
Pinball Wizard
pi_102260021
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Is dat zodanig gespecificeerd dan?
als je de laaste kever (bj2003) kocht mag die niet hier rijden omdat hij niet aan de moderne toelatingseisen voldoet. en toch rijden er een aantal rond met een nl kenteken en bj 2003 of bj 2004.... via duitsland vw zijn ze gewoon op kenteken gezet (wel is waar speciaal net als kittcars)

hier bedoel ik mee als je dus zoiets speciaals hebt staan dat er wel iets te regelen valt.

een gesloopte auto zou ook nooit meer een kenteken krijgen volgens RDW.. ken er genoeg die ooit gesloopt waren en weer rijden ;)
pi_102260068
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:23 schreef T42 het volgende:

[..]

als je de laaste kever (bj2003) kocht mag die niet hier rijden omdat hij niet aan de moderne toelatingseisen voldoet. en toch rijden er een aantal rond met een nl kenteken en bj 2003 of bj 2004.... via duitsland vw zijn ze gewoon op kenteken gezet (wel is waar speciaal net als kittcars)
Dat weet ik, ik had het over de concretisering van de specifieke grensgevallen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 22 september 2011 @ 14:27:26 #58
53151 T42
Pinball Wizard
pi_102260143
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik had het over de concretisering van de specifieke grensgevallen.
als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpg ;)
en een 1987 is niet echt een klassieker ;) zo wel dan boeit je wegenbelasting niet eens denk ik :P of je zet hem op een duits kenteken ofzo :P die doen dat nog voor 30 jarige auto's
  Spellchecker donderdag 22 september 2011 @ 20:39:55 #59
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_102273659
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:27 schreef T42 het volgende:

[..]

als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpg ;)
en een 1987 is niet echt een klassieker ;) zo wel dan boeit je wegenbelasting niet eens denk ik :P of je zet hem op een duits kenteken ofzo :P die doen dat nog voor 30 jarige auto's
Maar dan zal hij ook een duits paspoort moeten hebben, aangezien je als nederlander geen auto op buitenlands kenteken mag besturen in Nederland :P
Tevens -purist.
pi_102273775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:27 schreef T42 het volgende:

[..]

als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpg ;)
en een 1987 is niet echt een klassieker ;) zo wel dan boeit je wegenbelasting niet eens denk ik :P of je zet hem op een duits kenteken ofzo :P die doen dat nog voor 30 jarige auto's
Maar, is er een regel die vepaalde maanden dan uitzondert in die 1987 reeks?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102274429
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:29 schreef loveli het volgende:
Een auto die in 1956 van de band rolde maar nooit op kenteken is gezet, wordt dus vanaf 1 januari niet meer wegenbelastingvrij. Goed bezig.
Daar krijg je ivm de immissie norm sowieso geen kenteken meer op.
pi_102513758
Hoi Allen,

Ik heb dit topic even gevolgd, omdat ik van vrienden van mij ook hoorde dat er het één en ander komt te vervallen. Op de website van de belastingdienst staat het volgende:

Let op!

De vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder vervalt per 1 januari 2012. De vrijstelling geldt dan alleen nog maar voor personenauto's die vóór 1 januari 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating zal daarbij bepalend zijn.

Dit betekent dat personenauto's die op 1 januari 2012 langer dan 25 jaar geleden in gebruik zijn genomen, onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op of na 1 januari 1987 in gebruik zijn genomen, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling. Een vrijstelling die is afgegeven onder de oude regeling kan dan worden ingetrokken.


Met name de zin "datum 1e toelating zal daarbij bepalend zijn" suggereert dat wanneer ik een oldtimer uit het buitenland importeer en voor het eerst op kenteken zet in Nederland, ik weer belasting zou moeten gaan betalen. Welnu, ik heb even contact gehad met de belastingdienst en het gaat hierbij om de datum eerste tenaamstelling in het buitenland. Dus voor degene die nog een keer een Ford Mustang uit '65 willen importeren en die in dat jaar in Amerika op kenteken is gezet, niks aan de hand. Daarvoor geldt gewoon de oude regeling zoals die er nu is en dat blijft zo.
pi_102514998
En ze gingen naar andere criteria kijken?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 29 september 2011 @ 15:58:14 #64
53151 T42
Pinball Wizard
pi_102515910
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:53 schreef Rik12 het volgende:
Hoi Allen,

Ik heb dit topic even gevolgd, omdat ik van vrienden van mij ook hoorde dat er het één en ander komt te vervallen. Op de website van de belastingdienst staat het volgende:

Let op!

De vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder vervalt per 1 januari 2012. De vrijstelling geldt dan alleen nog maar voor personenauto's die vóór 1 januari 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating zal daarbij bepalend zijn.

Dit betekent dat personenauto's die op 1 januari 2012 langer dan 25 jaar geleden in gebruik zijn genomen, onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op of na 1 januari 1987 in gebruik zijn genomen, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling. Een vrijstelling die is afgegeven onder de oude regeling kan dan worden ingetrokken.


Met name de zin "datum 1e toelating zal daarbij bepalend zijn" suggereert dat wanneer ik een oldtimer uit het buitenland importeer en voor het eerst op kenteken zet in Nederland, ik weer belasting zou moeten gaan betalen. Welnu, ik heb even contact gehad met de belastingdienst en het gaat hierbij om de datum eerste tenaamstelling in het buitenland. Dus voor degene die nog een keer een Ford Mustang uit '65 willen importeren en die in dat jaar in Amerika op kenteken is gezet, niks aan de hand. Daarvoor geldt gewoon de oude regeling zoals die er nu is en dat blijft zo.
dit wisten we al ;) maar ging nu om een auto zonder 1e registratie..
pi_102522465
Bedankt Rik12, fijn om nog even een bevestiging te horen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')