Hoevaak zal dit voorkomen?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:29 schreef loveli het volgende:
Een auto die in 1956 van de band rolde maar nooit op kenteken is gezet, wordt dus vanaf 1 januari niet meer wegenbelastingvrij. Goed bezig.
Principekwestie.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoevaak zal dit voorkomen?
bij een bijzondergeval zal dat wel te regelen zijn hoor (anders via de importeur)quote:
Is dat zodanig gespecificeerd dan?quote:Op donderdag 22 september 2011 13:31 schreef T42 het volgende:
[..]
bij een bijzondergeval zal dat wel te regelen zijn hoor (anders via de importeur)
gaat om de GRENS gevallen uit 1987
Wel als de belastingdienst dat al heeft geregeld omdat de eigenaar heeft aangetoond dat ze op dit moment al 25 jaar of ouder zijnquote:Op donderdag 22 september 2011 10:15 schreef T42 het volgende:
die auto's zijn nog niet belastingsvrij want tis nog geen 01-2012
als je de laaste kever (bj2003) kocht mag die niet hier rijden omdat hij niet aan de moderne toelatingseisen voldoet. en toch rijden er een aantal rond met een nl kenteken en bj 2003 of bj 2004.... via duitsland vw zijn ze gewoon op kenteken gezet (wel is waar speciaal net als kittcars)quote:Op donderdag 22 september 2011 13:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Is dat zodanig gespecificeerd dan?
Dat weet ik, ik had het over de concretisering van de specifieke grensgevallen.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:23 schreef T42 het volgende:
[..]
als je de laaste kever (bj2003) kocht mag die niet hier rijden omdat hij niet aan de moderne toelatingseisen voldoet. en toch rijden er een aantal rond met een nl kenteken en bj 2003 of bj 2004.... via duitsland vw zijn ze gewoon op kenteken gezet (wel is waar speciaal net als kittcars)
als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpgquote:Op donderdag 22 september 2011 14:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik had het over de concretisering van de specifieke grensgevallen.
Maar dan zal hij ook een duits paspoort moeten hebben, aangezien je als nederlander geen auto op buitenlands kenteken mag besturen in Nederlandquote:Op donderdag 22 september 2011 14:27 schreef T42 het volgende:
[..]
als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpg
en een 1987 is niet echt een klassieker zo wel dan boeit je wegenbelasting niet eens denk ik of je zet hem op een duits kenteken ofzo die doen dat nog voor 30 jarige auto's
Maar, is er een regel die vepaalde maanden dan uitzondert in die 1987 reeks?quote:Op donderdag 22 september 2011 14:27 schreef T42 het volgende:
[..]
als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpg
en een 1987 is niet echt een klassieker zo wel dan boeit je wegenbelasting niet eens denk ik of je zet hem op een duits kenteken ofzo die doen dat nog voor 30 jarige auto's
Daar krijg je ivm de immissie norm sowieso geen kenteken meer op.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:29 schreef loveli het volgende:
Een auto die in 1956 van de band rolde maar nooit op kenteken is gezet, wordt dus vanaf 1 januari niet meer wegenbelastingvrij. Goed bezig.
dit wisten we al maar ging nu om een auto zonder 1e registratie..quote:Op donderdag 29 september 2011 14:53 schreef Rik12 het volgende:
Hoi Allen,
Ik heb dit topic even gevolgd, omdat ik van vrienden van mij ook hoorde dat er het één en ander komt te vervallen. Op de website van de belastingdienst staat het volgende:
Let op!
De vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder vervalt per 1 januari 2012. De vrijstelling geldt dan alleen nog maar voor personenauto's die vóór 1 januari 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating zal daarbij bepalend zijn.
Dit betekent dat personenauto's die op 1 januari 2012 langer dan 25 jaar geleden in gebruik zijn genomen, onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op of na 1 januari 1987 in gebruik zijn genomen, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling. Een vrijstelling die is afgegeven onder de oude regeling kan dan worden ingetrokken.
Met name de zin "datum 1e toelating zal daarbij bepalend zijn" suggereert dat wanneer ik een oldtimer uit het buitenland importeer en voor het eerst op kenteken zet in Nederland, ik weer belasting zou moeten gaan betalen. Welnu, ik heb even contact gehad met de belastingdienst en het gaat hierbij om de datum eerste tenaamstelling in het buitenland. Dus voor degene die nog een keer een Ford Mustang uit '65 willen importeren en die in dat jaar in Amerika op kenteken is gezet, niks aan de hand. Daarvoor geldt gewoon de oude regeling zoals die er nu is en dat blijft zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |