en je auto is nooit 100%quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:
En terecht, mensen die 5000 km per jaar rijden moeten niet dieselen. Qua oldtimers heb je zelden er een voordeel op. De besparing van wegenbelasting heb je nodig aan onderhoud (vooral laswerk) en bovendien zijn oldtimers stukken minder zuinig dan zo'n bluemotion of ecomotive. Het voordeel is dat je veel zelf kan vervangen, daarom zijn mensen met oldtimers ook vaak zelf handig met auto's. Maar ja, dat kost ook tijd en tijd is geld
Vandaar ook die 2e alinea in mijn post; voor oldtimers vind ik gedeeltelijke vrijstelling van wegenbelasting meer terecht dan voor die Priussen en Blue Motions.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:14 schreef T42 het volgende:
[..]
volgens mij rijd een prius meer op jou weg dan een oldtimer
Geen reden voor.quote:en je klinkt als jaloers hoor
NAP. Tevens hangen tegenwoordig praktisch overal van die kentekenscanners, voor verzekering/wegenbelasting. Het is technisch éénvoudig om op basis daarvan een schatting te maken van de afgelegde afstanden of je in ieder geval, indien nodig, aan te merken voor nadere inspectie.quote:en hoe kun je checken of je weining km rijd? teller in een oldtimer is zo opengemaakt namelijk.
Daarom was rekeningrijden ideaal, betalen naar verbruik van de auto, als hierbij ook nog eens de kosten voor verzekering per kilometer inbegrepen waren. Dan was het veel duidelijker geweest wat autorijden kost per kilometer voor velen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Voor een polo bluemotion ga je straks in zuid holland opeens 1080 euro wegenbelasting betalen waar dat nu 0 is
die cams dacht ik eerst ook maar die registreren alleen de drukte van wegen. niet voor verzekering/belasting of km registratiequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vandaar ook die 2e alinea in mijn post; voor oldtimers vind ik gedeeltelijke vrijstelling van wegenbelasting meer terecht dan voor die Priussen en Blue Motions.
[..]
Geen reden voor.
[..]
NAP. Tevens hangen tegenwoordig praktisch overal van die kentekenscanners, voor verzekering/wegenbelasting. Het is technisch éénvoudig om op basis daarvan een schatting te maken van de afgelegde afstanden of je in ieder geval, indien nodig, aan te merken voor nadere inspectie.
van mij mogen zequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Daarom was rekeningrijden ideaal, betalen naar verbruik van de auto, als hierbij ook nog eens de kosten voor verzekering per kilometer inbegrepen waren. Dan was het veel duidelijker geweest wat autorijden kost per kilometer voor velen.
Rekeningrijden kost nogal wat, het KISS principe zou door de overheid eens als richtlijn moeten gaan gelden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:29 schreef T42 het volgende:
[..]
van mij mogen zeals ze dan benzine goedkoper maken
Straks wel ja.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:50 schreef Mikkie het volgende:
Dus wanneer je hebt bewezen dat het voertuig voor 31-12-86 geproduceerd is, heb je alsnog een probleem. Mja, ik lig er niet wakker van.
Auto's die dus al wegenbelastingvrij zijn, of dit nog worden omdat bouwjaar <1987, worden of blijven dat dus gewoon, ook bij overschrijving.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt hem verkeerd begrepen. Hij bedoelt dat na 1-1-2012 er geen nieuwe auto's meer wegenbelasting vrij worden. Alleen auto's t/m 31-12-1986 dus
Productiedatum hebben we het over.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ingebruikname in nederland of uberhaupt?
dat wiste we alquote:Op woensdag 21 september 2011 15:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Auto's die dus al wegenbelastingvrij zijn, of dit nog worden omdat bouwjaar <1987, worden of blijven dat dus gewoon, ook bij overschrijving.
Verzekeraars hanteren hun eigen oldtimerregels en bijbehorende tarieven, dus daar verandert niet meteen iets, gok ik.
die auto's zijn nog niet belastingsvrij want tis nog geen 01-2012quote:Op woensdag 21 september 2011 15:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Het punt was dat sommige auto's uit bijv. 01-1987 op kenteken gezet zijn, maar gebouwd in 86 ook wegenbelasting vrij konden worden. Nu zeggen ze dus dat dat KAN worden ingetrokken (ook al heeft de belastingdienst al bevestigd dat je auto wegenbelastingvrij is).
zullen er ook 10000de zijn hé...quote:Op woensdag 21 september 2011 16:29 schreef loveli het volgende:
Een auto die in 1956 van de band rolde maar nooit op kenteken is gezet, wordt dus vanaf 1 januari niet meer wegenbelastingvrij. Goed bezig.
Hoevaak zal dit voorkomen?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:29 schreef loveli het volgende:
Een auto die in 1956 van de band rolde maar nooit op kenteken is gezet, wordt dus vanaf 1 januari niet meer wegenbelastingvrij. Goed bezig.
Principekwestie.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoevaak zal dit voorkomen?
bij een bijzondergeval zal dat wel te regelen zijn hoor (anders via de importeur)quote:
Is dat zodanig gespecificeerd dan?quote:Op donderdag 22 september 2011 13:31 schreef T42 het volgende:
[..]
bij een bijzondergeval zal dat wel te regelen zijn hoor (anders via de importeur)
gaat om de GRENS gevallen uit 1987
Wel als de belastingdienst dat al heeft geregeld omdat de eigenaar heeft aangetoond dat ze op dit moment al 25 jaar of ouder zijnquote:Op donderdag 22 september 2011 10:15 schreef T42 het volgende:
die auto's zijn nog niet belastingsvrij want tis nog geen 01-2012
als je de laaste kever (bj2003) kocht mag die niet hier rijden omdat hij niet aan de moderne toelatingseisen voldoet. en toch rijden er een aantal rond met een nl kenteken en bj 2003 of bj 2004.... via duitsland vw zijn ze gewoon op kenteken gezet (wel is waar speciaal net als kittcars)quote:Op donderdag 22 september 2011 13:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Is dat zodanig gespecificeerd dan?
Dat weet ik, ik had het over de concretisering van de specifieke grensgevallen.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:23 schreef T42 het volgende:
[..]
als je de laaste kever (bj2003) kocht mag die niet hier rijden omdat hij niet aan de moderne toelatingseisen voldoet. en toch rijden er een aantal rond met een nl kenteken en bj 2003 of bj 2004.... via duitsland vw zijn ze gewoon op kenteken gezet (wel is waar speciaal net als kittcars)
als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpgquote:Op donderdag 22 september 2011 14:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik had het over de concretisering van de specifieke grensgevallen.
Maar dan zal hij ook een duits paspoort moeten hebben, aangezien je als nederlander geen auto op buitenlands kenteken mag besturen in Nederlandquote:Op donderdag 22 september 2011 14:27 schreef T42 het volgende:
[..]
als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpg
en een 1987 is niet echt een klassiekerzo wel dan boeit je wegenbelasting niet eens denk ik
of je zet hem op een duits kenteken ofzo
die doen dat nog voor 30 jarige auto's
Maar, is er een regel die vepaalde maanden dan uitzondert in die 1987 reeks?quote:Op donderdag 22 september 2011 14:27 schreef T42 het volgende:
[..]
als speciale auto is zal dat ook nog lukken maar niet voor de 1000e benzen op lpg
en een 1987 is niet echt een klassiekerzo wel dan boeit je wegenbelasting niet eens denk ik
of je zet hem op een duits kenteken ofzo
die doen dat nog voor 30 jarige auto's
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |