quote:Op zondag 6 maart 2011 09:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wauw! Dat is echt super. Wat een mooie portemonnee! Mooie stofjes ook.
quote:Op zondag 6 maart 2011 10:28 schreef Inu het volgende:
Wow, gaaf hoor!
Ik ben deze tas aan het namaken:
[ afbeelding ]
En hij lukt best aardig al zeg ik het zelfDie handvaten zijn echt afgrijselijk, maar dat kan ook komen doordat ik op elke kant drie lagen vlieseline heb gestreken
En ik sloot het topic door PrinseszonderErwt te vertellen dat die stoffen hier te koop zijnquote:Op zondag 6 maart 2011 12:49 schreef knorretje het volgende:
Afgelopen week moest er toch echt eens begonnen worden aan de carnavalkostuums. Beide kinderen hadden een thema mee gekregen vanuit school. Jayden moest een klassiek sprookje kiezen en Alicia dr klas iets bijbels. Het viel niet mee om iets origineels te bedenken en de tijd begon te dringen. Afgelopen woensdag was er stoffenspektakel in Zwolle en wilde daar de stof kopen. Uiteindelijk dinsdagavond de knopen doorgehakt. Jayden zou zijn entree maken als de keizer uit: de nieuwe kleren van de keizer. Alicia dan toch maar een engel. Om het gevaar van de zoveelste engel te zijn in de klas een mooie B geknutseld die ze VOOR zich kan dragen en daar was ons Bengeltje.
Woensdag stof gehaald, donderdag genaaid en vrijdag gefeest
Ons engeltje met een B ervoor
Ons keizertje in z'n nakie nieuwe kleren
En in je OP staat geen link naar het vorige deel (nr 13)quote:Op zondag 6 maart 2011 08:36 schreef E.T. het volgende:
Op een koude middag heb ik een nieuwe vrolijke portemonnee gemaakt![]()
Erg leuk!quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:38 schreef Rimketje het volgende:
Na een hele lange tijd niet meer achter de naaimachine gezeten te hebben en mijn vorige project niet echt een succes was (een topje van elastiekstof.. Niet echt charming.. Maarja, was toen 12 :p)
heb ik nu weer iets gemaakt
'Heb een boekje voor op m'n werk met alle geneesmiddelen erin, maar deze heeft een zachte kaft en ik heb deze altijd in mijn zak zitten.. Dus de kans dat het kapot gaat is aanwezig.. Heb er een kaft voor genaaid..
[ afbeelding ]
Voorkant (Om het boekje heen..)
[ afbeelding ]
Achterkant (Om het boekje heen..)
[ afbeelding ]
Binnenkant.. Niet echt heel netjes, maar ach je ziet het niet
Fantastisch!quote:Op zondag 6 maart 2011 12:49 schreef knorretje het volgende:
Afgelopen week moest er toch echt eens begonnen worden aan de carnavalkostuums. Beide kinderen hadden een thema mee gekregen vanuit school. Jayden moest een klassiek sprookje kiezen en Alicia dr klas iets bijbels. Het viel niet mee om iets origineels te bedenken en de tijd begon te dringen. Afgelopen woensdag was er stoffenspektakel in Zwolle en wilde daar de stof kopen. Uiteindelijk dinsdagavond de knopen doorgehakt. Jayden zou zijn entree maken als de keizer uit: de nieuwe kleren van de keizer. Alicia dan toch maar een engel. Om het gevaar van de zoveelste engel te zijn in de klas een mooie B geknutseld die ze VOOR zich kan dragen en daar was ons Bengeltje.
Woensdag stof gehaald, donderdag genaaid en vrijdag gefeest
[ afbeelding ]
Ons engeltje met een B ervoor
[ afbeelding ]
Ons keizertje in z'n nakie nieuwe kleren
Jaydens pak koste de meeste tijd vanwege de gewenste 6-pack, maar het zijn niet meer dan wat rechte naden. (heb niet de moeite genomen een patroon te tekenen, dat scheelt veel tijd)quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Fantastisch!Hoe doe je dat in zo weinig tijd?
online vind ik voornamelijk blauw geblokte varianten. Sowieso vind ik vaak flanel moeilijk of schaars vindbaar.quote:Ik ben op zoek naar van die rood zwart geblokte stof, waar houthakkersbloezen ook van gemaakt zijn maar dan per meter. Is dat flanel? Iemand enig idee waar ik dat per meter zou kunnen kopen.
ik heb vorig jaar voor alicia d'r klas portomonee's gemaakt van chipszakjes en die worden nog steeds gebruikt. Ook de tas is nog steeds niet stuk en voorzichtig gaat ze er niet mee om. Wel heb ik (en kan niet zo goed op de foto's zien of je dat ook gedaan hebt) ook en plastic laag meegestikt als beschermlaag, dus de chipszak ligt als het ware gesandwiched tussen de lagen.quote:Op maandag 21 maart 2011 02:11 schreef Spiegelei het volgende:
Leuk Miendientje, creatief ook die munten-'riem' voor de buikdanseres.
Ik had al een tijdje een ideetje in m'n hoofd en dat heb ik vandaag uitgevoerd. Ik heb nog weinig ervaring met de naaimachine dus het duurt bij mij allemaal erg lang en het is allemaal niet zo netjes enzo,maar ik vind m'n projectje wel leuk gelukt. Of het ook goed bruikbaar is (vooral qua stevigheid) weet ik niet, maar goed wat merk ik wel.
Ik heb een tas gemaakt van chipszakken (2x Lays ovenchips, 1x Crocky chipszak en meerdere kleine uitdeelchipszakjes van Smiths) en hier is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met een apart zakje:
[ afbeelding ]
voor het eerst knoopsgaten gemaakt:
[ afbeelding ]
enorm slim die boeklon, dat geeft denk ik nog meer stevigheid dan dat plastic van mij. Ga ik voor de volgende keer zeker onthouden.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:10 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb de zakken netjes opengemaakt en dan aan de achterkant opengeknipt, de binnenkant schoongemaakt en vetvrij gemaakt en daarna beplakt met plakplastic (boeklon). de kleine zakjes zijn aan beide kanten geplastificeerd de grote zakken voor de tas zelf alleen aan de 'goede' kant (met een ruime omvouwplakrand aan de binnenkant. De grote zak voor de klep is wel aan beide kanten geplastificeerd, dat maakt het allemaal een flink stuk steviger.
ja in het traktatie topic volgens mij. Ik ben hier ook flink wat uurtjes mee bezig geweest. eerst al die zakjes leegeten, knippen en schoonmaken vond ik het wel het meest tijdrovende deel. De zakjes naaien viel mee mee, was een kwestie van iedere dag 6 en na een week was ik klaar. (niet dat dat doorgaans ook daadwerkelijk gedaan wordt, ik stel graag dingen uit tot het laatste moment)quote:Zo leuk die traktatie, knorretje! Volgens mij heb je die portemonneetjes wel eens in dit topic geplaatst toch? Ik ga dat idee van je misschien nog eens pikken hoor, ik ben er alleen zo allemachtig lang mee bezig.
En dat plastic kan gewoon met een gewone naald onder de naaimachine door? Ik heb het zelf nog nooit durven proberen.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:10 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb de zakken netjes opengemaakt en dan aan de achterkant opengeknipt, de binnenkant schoongemaakt en vetvrij gemaakt en daarna beplakt met plakplastic (boeklon). de kleine zakjes zijn aan beide kanten geplastificeerd de grote zakken voor de tas zelf alleen aan de 'goede' kant (met een ruime omvouwplakrand aan de binnenkant. De grote zak voor de klep is wel aan beide kanten geplastificeerd, dat maakt het allemaal een flink stuk steviger.
Mee eens, al kan een rechthoekig kleed ook handig zijn *afhankelijk van de vorm van de woonkamer waar het in moet komen*.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:36 schreef Nijna het volgende:
1,5 bij 1,5 m? Boxkleden zijn wat kleiner, ik zou het in elk geval groter maken dan dat. En dan met een plastic onderkant, kunnen ze em ook buiten gebruiken.
Ja hoor, maar ik heb ook een goedkope naaimachine en er ook helemaal niet bij nagedacht dat het misschien niet goed is voor je machine. Het plastic is ook helemaal niet dik. Ik heb er een gewone naald ingezet (dus geen jeansnaald ofzo). Door de boeklon wordt de naald wel wat plakkerig en als je bovendraad losschiet en je moet dan de draad er weer doorhalen is dat niet zo handig nee. Maar nadien heb ik de naald gewoon even goed afgedaan, niets mis mee.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:19 schreef Morri het volgende:
[..]
En dat plastic kan gewoon met een gewone naald onder de naaimachine door? Ik heb het zelf nog nooit durven proberen.
Niemand tips voor mijn kussentjes?...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:39 schreef Inu het volgende:
Ik wil graag kussentjes maken voor op mijn eettafelstoelen, maar nu heb ik foam gekocht van zo'n 2 cm dik, maar ik zit te twijfelen over de manier...
Zal ik dit doen: http://sewmamasew.com/blog2/?p=527 met zo'n randje (als me dat lukt) of gewoon een standaard kussen en hopen dat het foam niet te dik is om het mooi te houden?
Heb je kussentjes bekeken, vind dat randje wel erg mooiquote:Op maandag 28 maart 2011 11:26 schreef Inu het volgende:
[..]
Niemand tips voor mijn kussentjes?...
E.T., mijn moeder maakte ook altijd zo kostuums voor me en die werden altijd geweldigMisschien kun je der ook nog een flinke kwak eyeliner opdoen om het af te maken?
Of Cleopatra haar maken met breigaren?
Ze is prachtig!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:34 schreef E.T. het volgende:
Ik presenteer u: Prinses Saskia I, gemalin van Farao Achemenhoteb:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het patroon hier gekocht. Het is een e-book, zodra je betaling binnen is wordt ie gemaildquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze is prachtig!
Over die portemonnee: Kan ik het patroon lenen/kopietjes betalen/overtekenen/van je kopen?
Xx!
Dankjewel!quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:28 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik heb het patroon hier gekocht. Het is een e-book, zodra je betaling binnen is wordt ie gemaild
Leuk, helaas kan ik niet breien of haken (alleen vingerhakenquote:Op zaterdag 2 april 2011 09:15 schreef BrandX het volgende:
Ik kom even spammen!
Brei, haak en naai mee voor Knit-a-Square!
Die heb ik ook iddquote:Op woensdag 6 april 2011 08:47 schreef Nijna het volgende:
Ik heb een brabantie naaidoos, nog van oma geweest. Kleur (bruin en beige) is niet heel hip, maar het is wel heel leuk dat ie van oma is geweest. Er zat zelfs nog een oude schaar in, heel mooi versierd
en oud krijt
.
Preciesquote:Op woensdag 6 april 2011 17:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben fan van Cath Kidston (ooit ontdekt via de haakblog van Lucy/Attic24). Ik krijg visioenen van het zelf maken/bekleden/aankleden van een naaimand, maar dan moet ik eerst eens tegen een goed basisding aanlopen dat er geschikt voor is.
Nou, het is een patroon dat bestaat uit een voorpand en een achterpand... meer is het niet zo'n 1-stipje ding dus ik dacht, misschien lukt het welquote:Op donderdag 7 april 2011 19:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Je zegt dat je net begonnen bent. Dan zou ik me nog zeker niet gaan wagen aan het vergroten/aanpassen van een patroon.
Begin eerst gewoon met een passend patroon en dat proberen helemaal te maken. Meteen hele patronen verbouwen (ook 1-stip-dingen) en vergroten is echt niet handig. Bij lukraak vergroten of verkleinen kun je de hele pasvorm uit een model halen en van leuk jurkje een hobbezak maken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nou, het is een patroon dat bestaat uit een voorpand en een achterpand... meer is het niet zo'n 1-stipje ding dus ik dacht, misschien lukt het wel
Xx
Dankjewel! Ik heb ondertussen ook al een shirt gemaakt en ben nu bezig aan een Burda-easy broekje voor m'n nichtje van 1,5 *wat een gepriegel zeg*quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Mry het volgende:
Hoi Tink,
Je kunt proberen om maat XL erbij te tekenen op het patroonblad. Dit kun je doen door op te meten hoever de lijnen en streepjes van maat M-L en S-M uit elkaar staan en deze dan op dezelfde afstand vanaf de lijn voor L extra bij te tekenen voor maat XL. Om te kijken of het gelukt is kun je het jurkje eerst maken uit een goedkoop stofje. In mijn ervaring is een patroon een hele maat vergroten of verkleinen vaak makkelijker dan plaatselijke aanpassingen maken.
Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik heb ondertussen ook al een shirt gemaakt en ben nu bezig aan een Burda-easy broekje voor m'n nichtje van 1,5 *wat een gepriegel zeg*
Ik zal laten weten of het enigszins gelukt is
Of een wasknijperzakquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Wibra is nu een PVC tafelzeil te koop van 1.40m bij 1.80m, voor maar ¤2,99. 2 varianten zijn een beetje Kitsch Kitchen, waarvan de blauwe het leukste is, de roze is wel erg bleekroze. Het leuke is dat het tweezijdig bedrukt is, de blauwe heeft aan de andere kant witte stippen.
In de huidige folder staan ze op pagina 23.
Erg leuk spul om bijvoorbeeld tassen van te maken.
De houten naaidoos van dezelfde pagina is helemaal niks.
Zeker leuk! Txs voor de tipquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Wibra is nu een PVC tafelzeil te koop van 1.40m bij 1.80m, voor maar ¤2,99. 2 varianten zijn een beetje Kitsch Kitchen, waarvan de blauwe het leukste is, de roze is wel erg bleekroze. Het leuke is dat het tweezijdig bedrukt is, de blauwe heeft aan de andere kant witte stippen.
In de huidige folder staan ze op pagina 23.
Erg leuk spul om bijvoorbeeld tassen van te maken.
De houten naaidoos van dezelfde pagina is helemaal niks.
Leuk, ook leuk zo'n stofje met zo'n motiefje alleen langs de rand.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:55 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
Rokvan vorig jaar wel
heb er vandaag eindelijk een bolerootje op gevonden.
Heb vorige week een jurkje afgemaakt zal die morgen even posten.
Overigens word ik in de gaten gehouden tijdens 3 uur naailes per week
Het was geen cirkelstofje maar wel lekker makkelijk maken ookquote:Op zaterdag 16 april 2011 23:57 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Leuk, ook leuk zo'n stofje met zo'n motiefje alleen langs de rand.
Ik heb zo'n model tas, kant en klaar van Kipling. Alleen dan dus wel met hard rugstuk, maar niet met de onnodige vakjes (die je eraf hebt gehaald).quote:Op maandag 4 april 2011 18:14 schreef Fusionfreak het volgende:
Bedankt voor de leuke reactie's, deze rode rugtas die precies het zelfde was als de zwarte heeft de zelfde metamorfose doorstaan. Bij deze twee zware naaiprojecten heb ik wel zo'n 6 zware nr 120 naalden gebroken.
[ afbeelding ]
zorgen dat je netjes knipt, evenveel naad aanknippen en netjes op de patroonlijn stikken scheelt echt vaak een hoop ergernisquote:Op woensdag 20 april 2011 16:01 schreef Inu het volgende:
Oh, ik hou niet zo van rijgen, vind ik teveel werkBen nogal een slordige naaier
Maar heb gewoon nog een keer langs alle naden gestikt en nu past ie veel beter. Volgens mij moet ik gewoon niet meer zo lomp knippenBeleg rond de hals zit er nu in
Ja, ik knip idd meestal een cm eromheen ofzoquote:Op woensdag 20 april 2011 16:35 schreef E.T. het volgende:
[..]
zorgen dat je netjes knipt, evenveel naad aanknippen en netjes op de patroonlijn stikken scheelt echt vaak een hoop ergernis![]()
Je denkt sneller te zijn door op gevoel te knippen en naaien, maar netjes geeft echt meer voldoening en scheelt uithalen.
(ik wil nog wel eens met een radeerwieltje langs het patroon gaan na het knippen. Dan kan je netjes op de lijn stikken
Bij zulke rondingen is echt rijgen het toverwoord..quote:Op woensdag 20 april 2011 16:58 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, ik knip idd meestal een cm eromheen ofzoMaar het ziet er goed uit tot nu toe
[ afbeelding ]
Ik vind alleen die naden voorop de borst wel lastig, krijg altijd een beetje rimpels
Hmz... jammerquote:Op woensdag 20 april 2011 18:53 schreef E.T. het volgende:
[..]
Bij zulke rondingen is echt rijgen het toverwoord..
Ik heb er ook een onwijze hekel aan, maar bij zulke dingen ontkom je er echt niet aan. En goed de tekentjes op elkaar leggen, (en ook hier zullen de randen van het patroon perfect aansluiten.. dus goed overnemen)
Wauw knap gedaan!quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:40 schreef Inu het volgende:
Tsadaa!
[ afbeelding ]
Een paar kleine schoonheidsfoutjes, maar voor een eerste poging vind ik hem helemaalVandaag nog ff een riem kopen voor erover en dan vind ik hem helemaal leuk voor de zomer!
Die eerste tutorial kende ik al, maar die tweede nog niet, ook maar eens gaan kijkenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:40 schreef Rimketje het volgende:
Geen idee wat voor 'n stof het beste ervoor is.. Misschien iets van fleece of jogingstof..??
En dat brede elastiek.. Je hebt elastische stof.. Deze dan dubbel en dan aan de mouwen en onderkant vastmaken als boord..
Heb trouwens twee tutorials gevonden hoe je een 'hoodie' maakt:)
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=177602.0
http://www.craftster.org/(...)sg1857468#msg1857468
Staat denk ik een hoop handigheidjes in.. Vooral omdat ze beide gewoon gemaakt zijn vanuit de hand.. Dus zonder officieel patroon ofzo..
Ik heb boordstof voor de mouwen en de onderkant.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:45 schreef Chemiu het volgende:
Wat een geweldige jurkjes, gebruiksvoorwerpen en kinderkleding kunnen jullie toch maken! *jaloers*
Ik loop al tijden met een idee voor de ideale trui voor mij, en zou graag willen weten hoe jullie het aan zouden pakken. Het is gebaseerd op de bekende H&M truien, maar dan dikker/warmer en een wat vrouwelijkere pasvorm (meer ruimte rond de borst, strakker rond de taille en de lengte tot op de heupen).
[ afbeelding ]
Snelle 'schets' (poppetje is gedownload vanaf internet)
[ afbeelding ]
Ik heb geen ervaring met patronen tekenen of naaien. Ik was van plan gewoon een stof te kopen en rond mijn eigen lichaam af te spelden. Zou dat werken denken jullie? En wat voor stof moet ik hiervoor gebruiken, zodat het warm genoeg is?
Laatste vraag, waar vind ik breed, groen elastiek voor de mouwen en heupband?Bestaat dat uberhaupt? Of moet ik breed elastiek zelf gaan bekleden ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door Zoheetik op 10-05-2011 01:55:06 ]
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:45 schreef Zoheetik het volgende:
Zie ook nu pas wat voor leuke stofjes de Ikea heeft. Ook maar eens wat mee gaan doen. (Maar dan geen trui of zo natuurlijk.
Hoewel een Ikea-T-shirt nog wel zou kunnen.
Nu moet ik dus helemaal naar Ikea! Wilde sowieso al gaan voor meubeltjes, maar nu dus ook voor stofjes! Mn rok is bijna af... nog even knoopsgat maken, knoop aanzetten en zoompje onderin. En dan ga ik een jurk voor mn oudste maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Niet alle shirts zijn rekbaarquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:12 schreef E.T. het volgende:
Ikea heeft hele leuke stoffen![]()
Alleen niet rekbaar (dus niet geschikt voor shirts) en vaak te dik/zwaar voor normale kleding. Die stoffen zijn meestal meer geschikt voor decoratie/meubelstoffering.
Ben ik even blij met mijn naailerares die zowel op de knip als op de Burda een abonnement heeftquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:41 schreef ieniminimuis het volgende:
oeh de nieuwe knip komt as dinsdag in de winkel.
hier kun je alvast een deel inkijken http://www.knipmode.nl/media/bladerboxKnipmode/index.htm
hier komt hij denk ik, omdat ik het basis patroon van de jurk mooi vind en de vele variaties erop. En de jurk waar ik naar opzoek ben staat er ook tussen.
ligt er natuurlijk aan hoe wijd je rok moet worden. Voor een leuk cirkelrok heb je 2 panels nodig. In een oude knip van 2005/2006 stond wel in hoe je van twee panels een rok maakt.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:19 schreef Tink89 het volgende:
Vraagje:
Ik heb deze: http://textielstad.nl/textielstad/1/50585-000 stof gekochten ik wil daar graag een rokje van maken. De stof is lang genoeg (valt precies op de knie)...
Iemand een ideetje hoe ik dat het beste kan doen?
Ik heb tot nu toe 1 panel gekocht, maar denk dat ik sowieso maar beter er nog 1 kan kopen, of niet?
Xx!
Ook niet met antieke machines of tweedehands?quote:Op maandag 16 mei 2011 07:54 schreef E.T. het volgende:
HIer bijvoorbeeld![]()
Ik heb trouwens geen idee hoe een Levi's er aan de binnenkant uit ziet, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik vermoed dat het om een sierstiksel gaat.. en dat zal lastig worden op een goedkope machine.
Weet jij goedkope oude machines die dat wel kunnen?quote:Op maandag 16 mei 2011 09:39 schreef E.T. het volgende:
Kettingsteek kun je helaas niet op een gewone naaimachine makenDaar heb je een Coverlock voor nodig...
En jeansstof.. Markt, stoffenkraam, lapjesschuur, stoffenstunter.. genoeg webshops te vinden
neequote:Op maandag 16 mei 2011 10:45 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Weet jij goedkope oude machines die dat wel kunnen?
Klikquote:Op maandag 16 mei 2011 10:54 schreef E.T. het volgende:
[..]
nee![]()
Daar heb je echt een aparte coverlock voor nodig. je zou op MP ofzo kunnen kijken of je er daar eentje tweedehands van kan vinden, maar dat zal nog steeds neit goedkoop zijn... En je hebt dan natuurlijk nog steeds een normale machine nodig hebben voor de rest van je broek
Ik koop Gutermann op de marktquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:05 schreef Mry het volgende:
Welk soort garen gebruik je nu? Ik weet niet of je met 'niet stevig genoeg' bedoelt dat de stiksels te los zitten of dat ze breken. Als ze breken zou ik aanraden om polyester garen van een goed merk (bijv gutermann) te kopen. Dat is veel sterker dan wat je zo op bijv. de markt of bij de hema koopt.
Wat steken betreft kan ik je niet helpen denk ik. Ken je niet iemand met een naaimachine waar je een keer langs kunt gaan?
quote:
OMG die link had je nooit mogen posten! Dadelijk ben ik zo blut en heb ik 20 naaidozen thuis staan, wat een leuke site!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:52 schreef Tink89 het volgende:
Bij de Blokker, van Curver
Hier bij Ricken (zo'n naaimachine-handel) hebben ze ook hele mooie.
Ik heb een naaimand gekocht op Marktplaats die ik nu ga verven en opnieuw ga bekleden. Cath Kidston heeft ook heeeele mooie![]()
Zie: Deze website
Haha nee, maar ik heb ook een klein probleem dan omdat ik hoogstwaarschijnlijk na de zomer ga verhuizen naar Arnhem. Ga vanmiddag nog even rondbellen, maar het meeste begint in september en zit al volquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:22 schreef Nijna het volgende:
Heb je al wat kunnen vinden DutchErrorist?
En wat is selvage denim?
Alleen het is zo duur, en heb nog niet een plek gevonden waar je het in Nederland kan kopen, alleen maar in Japan en Amerika.quote:Selvage denim is a particular type of denim fabric which features natural edges that resist unraveling. Selvage, which is also sometimes spelled selvedge, is a corruption of the term self-edge, referring to this characteristic of the fabric. Selvage denim is popular among designer and premium brands, and commands a higher price than normal denim.
What makes selvage denim unique and more expensive than regular denim is the fact that it is made on traditional shuttle looms, rather than more modern projectile looms. As a shuttle loom works to weave the denim in one continuous thread, it eventually reaches the end of the fabric. In finishing this end, the loom creates the self-edge of the denim.
Weet ik niet, nog niet durven vragenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef Nijna het volgende:
En hier niet iemand die je evt op weg kan helpen?
Ik woon in Groningen en heb een textielcafé in een buurtcafé waar je gratis langs kan komen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Woon er iemand hier ook in Drenthe die mij de beginselen van naaien kan/wil leren?
En kan jij mij eventueel ook tegen een vergoeding leren naaien?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:12 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Ik woon in Groningen en heb een textielcafé in een buurtcafé waar je gratis langs kan komen.
Compleet gevuld krijg je ze denk ik niet. Iedereen wil er toch weer iets anders in. Wat ik onmisbaar vind:quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:04 schreef Ashie het volgende:
Wat heb je zoal nodig als je met een naaimachine aan de slag gaat? Ik heb er nul verstand van en wil haar liever niet iets geven waar ze niets aan heeft. Het mag best iets kosten (tot Eur 75,-)!
Beter nog: weet iemand of er ergens een naaibox, compleet gevuld, te koop is? Ik heb de hele avond gegoogled, maar behalve een prul bij Wehkamp geen succes gehad.
Ik heb ook zo'n setje. Alleen gaat elke keer dat potlood weer de pen in wanneer ik teken. Iemand een idee dat tegen te gaan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:01 schreef E.T. het volgende:
Wat Nijna zegt![]()
Die krijtjes voor het vulpotlood moet je wel voorzichtig mee zijn trouwens .. als je het doosje laat vallen heb je een hoop kruimeltjes(maar handig zijn ze wel
)
Misschien klemt ie niet hard genoeg? Het klemsysteem bij de punt is wel iebelig ..quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:14 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n setje. Alleen gaat elke keer dat potlood weer de pen in wanneer ik teken. Iemand een idee dat tegen te gaan?
Hierdoor heb ik dus die tabjes niet zo mooi gekregen als zij...quote:
Place the exterior pieces RIGHT sides together and the lining pieces RIGHT sides together. Push the zipper end tabs in towards the lining, hopefully this side view pic makes sense
Een vage vriendin op FB bleek er eentje te koop te hebben, krijg straks meer infoquote:Op maandag 13 juni 2011 20:44 schreef Nijna het volgende:
Daar kan ik je niet mee helpen Tink, maar ik lees wel ff mee.
Aargh, ik wilde gisteren verder gaan met het jurkje, maar toen bleek ik de voering verkeerd aan elkaar gezet te hebben... Vandaag de moed maar bij elkaar geraapt om het weer uit elkaar te halen. Beetje jammer, want ik had het idee dat ik leuk op weg was, maar nu ben ik bijna weer bij af...
Ik vind naaien leuk, maar het moet wel gaan zoals ik heb bedacht
Ja, daar hou ik ook rekening meequote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:15 schreef Inu het volgende:
Als je gewoon zoekt op paspop op Marktplaats icm met Hobby/Vrije tijd krijg je er al best watMaar heb wel in de gaten dat je deze pop niet kan afstemmen op je eigen maten he, dus dat het jurkje dan straks de pop wel past, maar jou misschien niet...
Zo inderdaad. En dan goed zorgen dat je in alle richtingen ducttape plakt, dus werken met stroken, Je kunt in de bovenkant een kleerhanger verwerken dan kun je hem ophangen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:05 schreef Inu het volgende:
Volgens mij is zo'n paspop maken idd niet al te moeilijk. T-shirt aan, iemand je helemaal in laten ducttapen (iig over het tshirt heen), open knippen aan de achterkant, weer dicht plakken, alle gaten ook afplakken (behalve onderkant) en dan vullen met oude kleren oid, en onderkant ook dichtplakken
Hmmz... ik heb geen oude shirts en ik zag net dat een rol duckt tape is ook nog wel een euro of 12... (zo'n grote rol tenminste) en eerlijk gezegd vind ik dat niet ideaal. Als je afvalt heb je een probleem. Dan investeer ik liever een paar tientjes voor een verstelbare paspop die ik ook in hoogte enzo kan verstellen. Als ik dan een keer iets voor m'n zusje/moeder/vriendinnetje/vriendje maak, kan ik hem tenminste veranderenquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Zo inderdaad. En dan goed zorgen dat je in alle richtingen ducttape plakt, dus werken met stroken, Je kunt in de bovenkant een kleerhanger verwerken dan kun je hem ophangen.
Ja zo dus inderdaad, of jezelf met kranten inpakken (dus een droge laag) en daaroverheen papier mache'en. Moet je wel lang zo blijven staanquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:05 schreef Inu het volgende:
Volgens mij is zo'n paspop maken idd niet al te moeilijk. T-shirt aan, iemand je helemaal in laten ducttapen (iig over het tshirt heen), open knippen aan de achterkant, weer dicht plakken, alle gaten ook afplakken (behalve onderkant) en dan vullen met oude kleren oid, en onderkant ook dichtplakken
De action, ooit van gehoord? Daar is een rol ducttape een euro. Koop je er nog een tshirt voor 2 of 3 euroquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hmmz... ik heb geen oude shirts en ik zag net dat een rol duckt tape is ook nog wel een euro of 12... (zo'n grote rol tenminste) en eerlijk gezegd vind ik dat niet ideaal. Als je afvalt heb je een probleem. Dan investeer ik liever een paar tientjes voor een verstelbare paspop die ik ook in hoogte enzo kan verstellen. Als ik dan een keer iets voor m'n zusje/moeder/vriendinnetje/vriendje maak, kan ik hem tenminste veranderen
Xx
Ik vind 90-100 euro eigenlijk niet echt een paar tientjesquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hmmz... ik heb geen oude shirts en ik zag net dat een rol duckt tape is ook nog wel een euro of 12... (zo'n grote rol tenminste) en eerlijk gezegd vind ik dat niet ideaal. Als je afvalt heb je een probleem. Dan investeer ik liever een paar tientjes voor een verstelbare paspop die ik ook in hoogte enzo kan verstellen. Als ik dan een keer iets voor m'n zusje/moeder/vriendinnetje/vriendje maak, kan ik hem tenminste veranderen
Xx
Probleem opgelost. Ik heb een strookje andere stof bij de naad in genaaid. Zit toch aan de binnenkant dus zie je toch niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:52 schreef Miendientje het volgende:
Ik ben bezig met een kostuum, een prinsessenjurk voor mijzelf. Nu ben ik bezig met van die zilvere rekbare stof maar als ik een stukje naai dan pakt de boven- de onderdraad niet. Op een ander stukje stof doet hij het wel gewoon. Het lijkt dus aan de stof te liggen maar ik heb dit nog nooit eerder gehad. Ik naai op de achterkant en die is niet extreem glad ofzo, een schuim achtige laagje zit daar op. Iemand een idee of ik mijn naaimachine anders in moet stellen oid?
Dat wilde ik net voorstellen... Ik heb het toen ook eens gehad met de rekbare gouden stof voor een harembroek, maar die deed het dan wel weer op jouw machine...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:11 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Probleem opgelost. Ik heb een strookje andere stof bij de naad in genaaid. Zit toch aan de binnenkant dus zie je toch niet.
Die zelfde stof is het inderdaad in het zilver. Mijn machine heb ik nog steeds niet naar gekeken, ik ben nu dus op een andere bezig. Het wordt trouwens een over de top prinsessenjurk voor de roze skate volgende week. Ik doe ook gelijk mee met de maand challange van Craftster 'Mixed Media Extravaganza'quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat wilde ik net voorstellen... Ik heb het toen ook eens gehad met de rekbare gouden stof voor een harembroek, maar die deed het dan wel weer op jouw machine...
Ben wel benieuwd naar wat je dit keer maakt...
Ik heb voor nog wel 10 projecten stof liggen en toch heb ik gisteren nieuwe gehaald :p ik zal zo eens beginnen met mijn eerste echte kledingstuk.. Vind het heel spannend want als het niet lukt dan probeer ik het niet 7x opnieuw. Dat is niet de aard van het beestje.. Mijn meest spannende opject was denk ik mijn auto knuffelquote:Op woensdag 29 juni 2011 08:52 schreef Tink89 het volgende:
Ik helaas niet...![]()
Maar heb sowieso nog voor 3 projectjes stof liggen... :p
Xx
Heb je ook wel eens gekeken naar de onderspannng van het spoelhuis? Ook deze kan je instellen met een klein schroevendraaiertje.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:18 schreef MissMSX het volgende:
Heb wel wat met de bovenspanning zitten klooien, maar zag weinig verschil.
Dat klopt, een dikke naald geeft meer weerstand in dikke stof (= frictie, dus hitte met breken en kromtrekken tot gevolg)quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:26 schreef Tink89 het volgende:
Een denimnaald is wellicht te dik voor je stof (klinkt raar), mijn naailerares gaf de tip een hele dunne, zo scherp mogelijk naald te proberen, wellicht dat dat het probleem oplost.
Xx!
Oh, dat was ik, thanks!quote:Op woensdag 29 juni 2011 02:53 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik weet zo niet meer wie er nou in de buurt woonde van de Stoffenstunter in Zwijndrecht maar ze hebben aankomende zaterdag grote uitverkoop met kortingen tot 50%..
Ik heb les, dus 2 uur per week is sowieso productief en doordat ik die uren nuttig wil besteden, doe ik de dingen die ik thuis kan doen, thuis. Anders voelt het zo als geldverspilling.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:33 schreef Mry het volgende:
Tink wat ben jij productief zeg! Hoe lang heb je erover gedaan?
Ik ben zelf altijd zolang aan het prutsen dat het vaak weken duurt voordat ik iets af heb.
ik wilde het eigenlijk met de hand gaan doenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:56 schreef ieniminimuis het volgende:
ik zou zeker geen draad nemen dat dikker is dan je normale garen, omdat de machine hier waarschijnlijk niet tegen kan.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon de pailletten opnaaien met gewoon garen in dezelfde kleur als de onderstof. Vind ik zelf mooier, aangezien doorzichtig garen toch altijd anders glanst dan gewoon garen en ik het stiekem het er goedkoop uit vindt zien als iets met plastic ogend garen wordt genaaid of bijv de doorzichtige bh bandjes.
Voor de rest steeklengte aanpassen aan de afstand tussen het gaatje en buiten de paillet en dan kun je zo een hele rits pailletten aannaaien, neem wel een voetje waar je iets meer kan zien, dus een doorzichtig voetje en het liefst een borduurvoetje. Mijn husqvarna heeft voetje B hiervoor, waarvan er een uitsparing zit aan de onderkant van het voetje zodat borduursteken en andere ophopingen beter geleiden.
dat is natuurlijk ook een optie... ik ben lui, dus doe dingen liever met de machinequote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik wilde het eigenlijk met de hand gaan doen![]()
Guiltyquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:34 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
dat is natuurlijk ook een optie... ik ben lui, dus doe dingen liever met de machine
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |