quote:Op zondag 6 maart 2011 09:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wauw! Dat is echt super. Wat een mooie portemonnee! Mooie stofjes ook.
quote:Op zondag 6 maart 2011 10:28 schreef Inu het volgende:
Wow, gaaf hoor!
Ik ben deze tas aan het namaken:
[ afbeelding ]
En hij lukt best aardig al zeg ik het zelfDie handvaten zijn echt afgrijselijk, maar dat kan ook komen doordat ik op elke kant drie lagen vlieseline heb gestreken
En ik sloot het topic door PrinseszonderErwt te vertellen dat die stoffen hier te koop zijnquote:Op zondag 6 maart 2011 12:49 schreef knorretje het volgende:
Afgelopen week moest er toch echt eens begonnen worden aan de carnavalkostuums. Beide kinderen hadden een thema mee gekregen vanuit school. Jayden moest een klassiek sprookje kiezen en Alicia dr klas iets bijbels. Het viel niet mee om iets origineels te bedenken en de tijd begon te dringen. Afgelopen woensdag was er stoffenspektakel in Zwolle en wilde daar de stof kopen. Uiteindelijk dinsdagavond de knopen doorgehakt. Jayden zou zijn entree maken als de keizer uit: de nieuwe kleren van de keizer. Alicia dan toch maar een engel. Om het gevaar van de zoveelste engel te zijn in de klas een mooie B geknutseld die ze VOOR zich kan dragen en daar was ons Bengeltje.
Woensdag stof gehaald, donderdag genaaid en vrijdag gefeest
Ons engeltje met een B ervoor
Ons keizertje in z'n nakie nieuwe kleren
En in je OP staat geen link naar het vorige deel (nr 13)quote:Op zondag 6 maart 2011 08:36 schreef E.T. het volgende:
Op een koude middag heb ik een nieuwe vrolijke portemonnee gemaakt![]()
Erg leuk!quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:38 schreef Rimketje het volgende:
Na een hele lange tijd niet meer achter de naaimachine gezeten te hebben en mijn vorige project niet echt een succes was (een topje van elastiekstof.. Niet echt charming.. Maarja, was toen 12 :p)
heb ik nu weer iets gemaakt
'Heb een boekje voor op m'n werk met alle geneesmiddelen erin, maar deze heeft een zachte kaft en ik heb deze altijd in mijn zak zitten.. Dus de kans dat het kapot gaat is aanwezig.. Heb er een kaft voor genaaid..
[ afbeelding ]
Voorkant (Om het boekje heen..)
[ afbeelding ]
Achterkant (Om het boekje heen..)
[ afbeelding ]
Binnenkant.. Niet echt heel netjes, maar ach je ziet het niet
Fantastisch!quote:Op zondag 6 maart 2011 12:49 schreef knorretje het volgende:
Afgelopen week moest er toch echt eens begonnen worden aan de carnavalkostuums. Beide kinderen hadden een thema mee gekregen vanuit school. Jayden moest een klassiek sprookje kiezen en Alicia dr klas iets bijbels. Het viel niet mee om iets origineels te bedenken en de tijd begon te dringen. Afgelopen woensdag was er stoffenspektakel in Zwolle en wilde daar de stof kopen. Uiteindelijk dinsdagavond de knopen doorgehakt. Jayden zou zijn entree maken als de keizer uit: de nieuwe kleren van de keizer. Alicia dan toch maar een engel. Om het gevaar van de zoveelste engel te zijn in de klas een mooie B geknutseld die ze VOOR zich kan dragen en daar was ons Bengeltje.
Woensdag stof gehaald, donderdag genaaid en vrijdag gefeest
[ afbeelding ]
Ons engeltje met een B ervoor
[ afbeelding ]
Ons keizertje in z'n nakie nieuwe kleren
Jaydens pak koste de meeste tijd vanwege de gewenste 6-pack, maar het zijn niet meer dan wat rechte naden. (heb niet de moeite genomen een patroon te tekenen, dat scheelt veel tijd)quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Fantastisch!Hoe doe je dat in zo weinig tijd?
online vind ik voornamelijk blauw geblokte varianten. Sowieso vind ik vaak flanel moeilijk of schaars vindbaar.quote:Ik ben op zoek naar van die rood zwart geblokte stof, waar houthakkersbloezen ook van gemaakt zijn maar dan per meter. Is dat flanel? Iemand enig idee waar ik dat per meter zou kunnen kopen.
ik heb vorig jaar voor alicia d'r klas portomonee's gemaakt van chipszakjes en die worden nog steeds gebruikt. Ook de tas is nog steeds niet stuk en voorzichtig gaat ze er niet mee om. Wel heb ik (en kan niet zo goed op de foto's zien of je dat ook gedaan hebt) ook en plastic laag meegestikt als beschermlaag, dus de chipszak ligt als het ware gesandwiched tussen de lagen.quote:Op maandag 21 maart 2011 02:11 schreef Spiegelei het volgende:
Leuk Miendientje, creatief ook die munten-'riem' voor de buikdanseres.
Ik had al een tijdje een ideetje in m'n hoofd en dat heb ik vandaag uitgevoerd. Ik heb nog weinig ervaring met de naaimachine dus het duurt bij mij allemaal erg lang en het is allemaal niet zo netjes enzo,maar ik vind m'n projectje wel leuk gelukt. Of het ook goed bruikbaar is (vooral qua stevigheid) weet ik niet, maar goed wat merk ik wel.
Ik heb een tas gemaakt van chipszakken (2x Lays ovenchips, 1x Crocky chipszak en meerdere kleine uitdeelchipszakjes van Smiths) en hier is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met een apart zakje:
[ afbeelding ]
voor het eerst knoopsgaten gemaakt:
[ afbeelding ]
enorm slim die boeklon, dat geeft denk ik nog meer stevigheid dan dat plastic van mij. Ga ik voor de volgende keer zeker onthouden.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:10 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb de zakken netjes opengemaakt en dan aan de achterkant opengeknipt, de binnenkant schoongemaakt en vetvrij gemaakt en daarna beplakt met plakplastic (boeklon). de kleine zakjes zijn aan beide kanten geplastificeerd de grote zakken voor de tas zelf alleen aan de 'goede' kant (met een ruime omvouwplakrand aan de binnenkant. De grote zak voor de klep is wel aan beide kanten geplastificeerd, dat maakt het allemaal een flink stuk steviger.
ja in het traktatie topic volgens mij. Ik ben hier ook flink wat uurtjes mee bezig geweest. eerst al die zakjes leegeten, knippen en schoonmaken vond ik het wel het meest tijdrovende deel. De zakjes naaien viel mee mee, was een kwestie van iedere dag 6 en na een week was ik klaar. (niet dat dat doorgaans ook daadwerkelijk gedaan wordt, ik stel graag dingen uit tot het laatste moment)quote:Zo leuk die traktatie, knorretje! Volgens mij heb je die portemonneetjes wel eens in dit topic geplaatst toch? Ik ga dat idee van je misschien nog eens pikken hoor, ik ben er alleen zo allemachtig lang mee bezig.
En dat plastic kan gewoon met een gewone naald onder de naaimachine door? Ik heb het zelf nog nooit durven proberen.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:10 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb de zakken netjes opengemaakt en dan aan de achterkant opengeknipt, de binnenkant schoongemaakt en vetvrij gemaakt en daarna beplakt met plakplastic (boeklon). de kleine zakjes zijn aan beide kanten geplastificeerd de grote zakken voor de tas zelf alleen aan de 'goede' kant (met een ruime omvouwplakrand aan de binnenkant. De grote zak voor de klep is wel aan beide kanten geplastificeerd, dat maakt het allemaal een flink stuk steviger.
Mee eens, al kan een rechthoekig kleed ook handig zijn *afhankelijk van de vorm van de woonkamer waar het in moet komen*.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:36 schreef Nijna het volgende:
1,5 bij 1,5 m? Boxkleden zijn wat kleiner, ik zou het in elk geval groter maken dan dat. En dan met een plastic onderkant, kunnen ze em ook buiten gebruiken.
Ja hoor, maar ik heb ook een goedkope naaimachine en er ook helemaal niet bij nagedacht dat het misschien niet goed is voor je machine. Het plastic is ook helemaal niet dik. Ik heb er een gewone naald ingezet (dus geen jeansnaald ofzo). Door de boeklon wordt de naald wel wat plakkerig en als je bovendraad losschiet en je moet dan de draad er weer doorhalen is dat niet zo handig nee. Maar nadien heb ik de naald gewoon even goed afgedaan, niets mis mee.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:19 schreef Morri het volgende:
[..]
En dat plastic kan gewoon met een gewone naald onder de naaimachine door? Ik heb het zelf nog nooit durven proberen.
Niemand tips voor mijn kussentjes?...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:39 schreef Inu het volgende:
Ik wil graag kussentjes maken voor op mijn eettafelstoelen, maar nu heb ik foam gekocht van zo'n 2 cm dik, maar ik zit te twijfelen over de manier...
Zal ik dit doen: http://sewmamasew.com/blog2/?p=527 met zo'n randje (als me dat lukt) of gewoon een standaard kussen en hopen dat het foam niet te dik is om het mooi te houden?
Heb je kussentjes bekeken, vind dat randje wel erg mooiquote:Op maandag 28 maart 2011 11:26 schreef Inu het volgende:
[..]
Niemand tips voor mijn kussentjes?...
E.T., mijn moeder maakte ook altijd zo kostuums voor me en die werden altijd geweldigMisschien kun je der ook nog een flinke kwak eyeliner opdoen om het af te maken?
Of Cleopatra haar maken met breigaren?
Ze is prachtig!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:34 schreef E.T. het volgende:
Ik presenteer u: Prinses Saskia I, gemalin van Farao Achemenhoteb:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het patroon hier gekocht. Het is een e-book, zodra je betaling binnen is wordt ie gemaildquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze is prachtig!
Over die portemonnee: Kan ik het patroon lenen/kopietjes betalen/overtekenen/van je kopen?
Xx!
Dankjewel!quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:28 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik heb het patroon hier gekocht. Het is een e-book, zodra je betaling binnen is wordt ie gemaild
Leuk, helaas kan ik niet breien of haken (alleen vingerhakenquote:Op zaterdag 2 april 2011 09:15 schreef BrandX het volgende:
Ik kom even spammen!
Brei, haak en naai mee voor Knit-a-Square!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |