abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93915525
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:22 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zal elkaar niet veel mis lopen, hoop ik :P
Mwah, het bericht kan ook zijn dat ze nadere vragen willen stellen, of dat je geld moet betalen :P ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_93926697
Kan iemand mij helpen met het volgende? Ik heb begrepen dat ik, omdat ik geen studiefinanciering meer krijg een deel van mijn studiekosten kan terugkrijgen/aftrekken

Mijn situatie:
- Voltijd Universitaire Bachelor student
- Geen recht meer op studiefinanciering, ik leen wel
- Ik heb tot mei 2010 studiefinanciering ontvangen (HBO afgestudeerd)
- In september 2010 ben ik met een nieuwe studie begonnen en heb vanaf dat moment een lening
- Boeken kosten me ongeveer 500 euro per jaar

Is dit een situatie 'studie zonder studiefinanciering' of een 'studie met studiefinanciering in vorige jaren' en wat moet ik nou precies waar in vullen? En in 2010 is mijn prestatiebeurs ook omzet in een gift, betekent dit dat ik niets kan aftrekken?

[ Bericht 12% gewijzigd door Trusten op 10-03-2011 21:32:42 ]
pi_93931731
'Studie met studiefinanciering'
Totdat de leenfase (3 jaar) voorbij is, is er een normbedrag aftrekbaar.
(In 2010 over de periode september t/m december).
De aangifte berekent dat vanzelf.

Omzetting doet niet ter zake.

[ Bericht 6% gewijzigd door t.l.vanmaanen op 10-03-2011 22:35:04 ]
pi_93932749
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:21 schreef t.l.vanmaanen het volgende:
'Studie met studiefinanciering'
Totdat de leenfase (3 jaar) voorbij is, is er een normbedrag aftrekbaar
(in 2010 over over de periode sep.-dec.)
De aangifte berekent dat vanzelf.
Omzetting doet niet ter zake.
Dus als ik het zo invul klopt het?

969 is het enige bedrag dat ik zelf heb ingevuld, dit is het bedrag dat ik van januari tot mei heb ontvangen aan studiefinanciering voor mij HBO opleiding.
pi_93944968
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

969 is het enige bedrag dat ik zelf heb ingevuld, dit is het bedrag dat ik van januari tot mei heb ontvangen aan studiefinanciering voor mij HBO opleiding.
Ja. Er gaat alleen nog een drempel van ¤ 500 vanaf.
pi_93945011
even een postje om mezelf er aan te herinneren dit te gaan doen. En eerst de digid terug te vinden natuurlijk :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93945992
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 22:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waar komt die 576 van juni t/m augustus dan vandaan?
pi_93946069
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:36 schreef Asfyxia het volgende:
Dat werd automatisch ingevuld toen ik koos voor 'studie met studiefinanciering', alledrie die bovenste bedragen...
pi_93946071
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:36 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Goed punt, ik lag te slapen.

Misschien dat ze niet was uitgeschreven bij de vorige opleiding?
pi_93946101
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:40 schreef Maharbal het volgende:
Misschien dat ze niet was uitgeschreven bij de vorige opleiding?
Mijn hbo studie liep officieel tot 1 september 2010, wellicht heeft dat ermee te maken?
pi_93946163
Hoe lang nadat de aangifte is ingevuld ontvang je daarvan een bevestiging? Ik heb die van mij ongeveer een maand geleden verzonden naar de BD maar nog niks gehoord.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93946222
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:41 schreef Trusten het volgende:

[..]

Mijn hbo studie liep officieel tot 1 september 2010, wellicht heeft dat ermee te maken?
Zou goed kunnen. Heb je ook collegegeld moeten betalen voor de maanden juni-augustus? Of heb je voor een heel jaar in één keer betaald?
pi_93946238
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:46 schreef Asfyxia het volgende:
Zou goed kunnen. Heb je ook collegegeld moeten betalen voor de maanden juni-augustus? Of heb je voor een heel jaar in één keer betaald?
Ik heb t/m augustus collegegeld betaald, was in 12 termijnen.
pi_93946442
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:47 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb t/m augustus collegegeld betaald, was in 12 termijnen.
Dan klopt het allemaal wel.
pi_93947554
Even een vraagje over de aangifte als je een kindje hebt.
Kun je hiervoor nog iets invullen?

Ik ben alleen tegen gekomen dat je alleen wat terug krijgt in de levensbehoefte als je geen kinderbijslag ontvangt.
pi_93950303
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:34 schreef ymme het volgende:

Ik ben alleen tegen gekomen dat je alleen wat terug krijgt in de levensbehoefte als je geen kinderbijslag ontvangt.
Er moet inderdaad geen sprake zijn van kinderbijslage/studiefinanciering. Eventueel heb je recht op (alleenstaande)ouderkorting etc, maar dat gebeurt automatisch.
pi_93951129
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:44 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe lang nadat de aangifte is ingevuld ontvang je daarvan een bevestiging? Ik heb die van mij ongeveer een maand geleden verzonden naar de BD maar nog niks gehoord.
Je krijgt direct na verzending een bevestiging in PDF, die dien je dan ook op te slaan op je PC en/of te printen.
De aanslag ontvang je na een tijd pas, hoeveel tijd daar tussen zit durf ik niet te zeggen.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93951555
Je krijgt voor 1 juli een reactie :).

Tussen 1 februari en 1 april aangifte doen is tussen 1 april en 1 juli antwoord dacht ik. Er doen nu natuurlijk zoveel mensen aangifte dat het even duurt.

Toen ik voor het eerst aangifte deed, buiten het aangifte-seizoen, kreeg ik echt binnen twee weken al een brief :) .
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 maart 2011 @ 21:13:44 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93975849
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:34 schreef ymme het volgende:

Programma vraagt dat vanzelf als je bij Heffingskortingen komt :)

Toch leuk, werken en een kind hebben O+ Levert nog een fijn bedrag op zo... En ik ben voor de verandering eens op tijd met mijn aangifte :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_93990591
Even over die algemen heffingskorting van vriendin icm fisclale partnerschap. Stel zij had een inkomen van 7000 (dus net boven die grens!), maar ik heb ruim 3000 euro aan studiekosten gemaakt die ik af mag trekken (want: geen stufi), kan ik die dan van haar bruto inkomen aftrekken met de verdeling zodat zij dan weer recht krijgt op die korting? (1723 euro..). Of wordt er bij die algemene heffingskorting van haar echt gekeken naar inkomen ipv het verzamelinkomen?

We voldoen wel aan die eisen voor fiscaal partnerschap en mijn inkomen was hoger dan de grens van 15k.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:46:04 #171
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93994634
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 01:43 schreef Sport_Life het volgende:
Even over die algemen heffingskorting van vriendin icm fisclale partnerschap. Stel zij had een inkomen van 7000 (dus net boven die grens!), maar ik heb ruim 3000 euro aan studiekosten gemaakt die ik af mag trekken (want: geen stufi), kan ik die dan van haar bruto inkomen aftrekken met de verdeling zodat zij dan weer recht krijgt op die korting? (1723 euro..). Of wordt er bij die algemene heffingskorting van haar echt gekeken naar inkomen ipv het verzamelinkomen?

We voldoen wel aan die eisen voor fiscaal partnerschap en mijn inkomen was hoger dan de grens van 15k.
De makkelijkste manier om er achter te komen is: vul het aangifteprogramma in. :s)
En ja, als je aftrekposten kunt verdelen, kun je op die manier nog gebruik maken van de heffingskortingen. (Zolang de partner maar voldoende belasting betaald.)
De vraag is alleen of het voor jullie wel interessant is omdat ze niet de volledige heffingskorting terug krijgt maar jij wel 34% van de aftrekpost.
Schuiven en rekenen dus.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_94004143
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:31 schreef Tegan het volgende:
Je krijgt voor 1 juli een reactie :).

Tussen 1 februari en 1 april aangifte doen is tussen 1 april en 1 juli antwoord dacht ik. Er doen nu natuurlijk zoveel mensen aangifte dat het even duurt.

Toen ik voor het eerst aangifte deed, buiten het aangifte-seizoen, kreeg ik echt binnen twee weken al een brief :) .
Sowieso worden ze pas na 1 april in behandeling genomen. De eerste aanslagen zullen wel ergens eind april komen.
A mind with a heart of it's own
pi_94005048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 01:43 schreef Sport_Life het volgende:

Over welke korting heb je het nou? En welke grens van 15k?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:57:28 #174
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94005315
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:49 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Over welke korting heb je het nou? En welke grens van 15k?
Algemene heffingskorting.
pi_94009154
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:57 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Algemene heffingskorting.
Mja, die krijg je altijd, dus ik snap z'n hele verhaal niet.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:56:39 #176
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94009437
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:48 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Mja, die krijg je altijd, dus ik snap z'n hele verhaal niet.
Je kunt niet meer heffingskorting gebruiken dan je aan belasting betaalt. Behalve als je een fiscaal partner hebt die voldoende belasting betaalt. Dan kun je dat deel van de 'aanrechtsubsidie' nog ontvangen.
pi_94010446
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:56 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je kunt niet meer heffingskorting gebruiken dan je aan belasting betaalt. Behalve als je een fiscaal partner hebt die voldoende belasting betaalt. Dan kun je dat deel van de 'aanrechtsubsidie' nog ontvangen.
Ja, dat weet ik wel. Maar ik snap niet dat hij het per se bij z'n vriendin wil aftrekken. Waarom niet gewoon bij hem zelf?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:49:52 #178
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94011100
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel. Maar ik snap niet dat hij het per se bij z'n vriendin wil aftrekken. Waarom niet gewoon bij hem zelf?
Omdat zijn vriendin dan onder de 6.000 euro komt en dus een deel van haar heffingskorting niet gebruikt.
Maar lees mijn post ergens hierboven maar eens. Misschien dat het dan duidelijk wordt. Daar waarschuw ik ook of het wel voordelig voor hem is.
pi_94011189
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Omdat zijn vriendin dan onder de 6.000 euro komt en dus een deel van haar heffingskorting niet gebruikt.
Maar lees mijn post ergens hierboven maar eens. Misschien dat het dan duidelijk wordt. Daar waarschuw ik ook of het wel voordelig voor hem is.
Ja, maar waarom wil hij dat zo? Het is toch meteen overduidelijk dat hij het het beste bij zichzelf kan aftrekken?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:53:56 #180
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94011252
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:52 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ja, maar waarom wil hij dat zo? Het is toch meteen overduidelijk dat hij het beste bij zichzelf kan aftrekken?
Want?
Ze zitten beide in hetzelfde belastingtarief. Dus het kan best zijn dat zijn vriendin evenveel geld terug krijgt als hij en dat ze gebruik kan maken van de 'aanrechtsubsidie'. Hij moet het dus gewoon invullen en gaan schuiven. Dan komt ie er wel achter.
pi_94011361
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:53 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Want?
Dat levert sowieso meer geld op. Reken maar uit. Aftrekken bij die vriendin levert niks extra op. Aftrekken bij hemzelf wel.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:59:00 #182
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94011410
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:57 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dat levert sowieso meer geld op. Reken maar uit. Aftrekken bij die vriendin levert niks extra op. Aftrekken bij hemzelf wel.
Hoe kun je dat zeggen zonder de aangifte van hem te kennen? :?
Aangezien er bij zijn vriendin al loonheffing wordt ingehouden, levert het bij haar dus ook iets op.
pi_94011434
Ownee, het maakt waarschijnlijk geen donder uit. Nog een extra reden om het gewoon bij hemzelf af te trekken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:02:34 #184
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94011535
Je snapt de gedachte erachter niet, he?
Ik neem aan dat Sport_Life wel begrijpt wat te doen.
  zondag 13 maart 2011 @ 12:55:14 #185
111260 Charmian
a little joy
pi_94041317
Een simpel vraagje: moet je bank- spaartegoeden met hetzelfde rekeningnummer apart opgeven of kun je ze optellen?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_94041642
Apart opgeven.
pi_94041743
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:55 schreef Charmian het volgende:
Een simpel vraagje: moet je bank- spaartegoeden met hetzelfde rekeningnummer apart opgeven of kun je ze optellen?
Per rekening geef je apart het saldo op. Loop gewoon het aangifteprogramma door, dan wijst de rest zich vanzelf.
A mind with a heart of it's own
  zondag 13 maart 2011 @ 13:07:20 #188
111260 Charmian
a little joy
pi_94041835
Thanks, heb vorig jaar voor het eerst aangifte gedaan, toen zag ik deze beer op de weg niet. Waarom twijfel ik toch altijd :D
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_94043414
Ik kom er niet uit, helaas.

Mijn situatie:

• In 2010 heb ik een nieuwbouwhuis gekocht. Deze wordt eind dit jaar (okt 2011) opgeleverd. Alle financiëlegegevens hierover heb ik op papier, van hypotheekbedrag, notariskosten tot de WOZ waarde in 2010.
• Op dit moment ben ik nog thuiswonend.

Nu begint het belastingaangifteprogramma telkens te zeuren met wat in 2010 mijn hoofdwoning was, en daar moet ik o.a. ook WOZ waarde voor invullen etc. Het feit is dat ik thuiswonend ben, maar kan dat in het programma nergens kwijt.

Iemand een gelijksoortige situatie als mij?
  zondag 13 maart 2011 @ 13:57:40 #190
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94043940
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:43 schreef CloudStrifeNL het volgende:
Ik kom er niet uit, helaas.

Mijn situatie:

• In 2010 heb ik een nieuwbouwhuis gekocht. Deze wordt eind dit jaar (okt 2011) opgeleverd. Alle financiëlegegevens hierover heb ik op papier, van hypotheekbedrag, notariskosten tot de WOZ waarde in 2010.
• Op dit moment ben ik nog thuiswonend.

Nu begint het belastingaangifteprogramma telkens te zeuren met wat in 2010 mijn hoofdwoning was, en daar moet ik o.a. ook WOZ waarde voor invullen etc. Het feit is dat ik thuiswonend ben, maar kan dat in het programma nergens kwijt.

Iemand een gelijksoortige situatie als mij?
Je moet ook de gegevens van je nieuwe woning opgeven.
En daarnaast gebruik maken van het veld met bijzondere situaties.
pi_94045651
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:57 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je moet ook de gegevens van je nieuwe woning opgeven.
En daarnaast gebruik maken van het veld met bijzondere situaties.
Oh ja, ik zie het veld staan. Ik ga er verder mee aan de slag. Thanks.

[ Bericht 24% gewijzigd door CloudStrifeNL op 13-03-2011 15:01:51 ]
pi_94048912
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik heb die korting sowieso al, zit verrekend met mijn loonheffing ;). Echter heeft zij er geen recht op, want zij zit boven de grens van 6000 bruto per jaar. MAAR die grens kan wel gehaald worden als ik mijn studiekosten bij haar aftrek (tenminste, dat is mijn hypothese). Alleen heb ik volgens mij een denkfout gemaakt, zie hieronder.. :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:46 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

De makkelijkste manier om er achter te komen is: vul het aangifteprogramma in. :s)
En ja, als je aftrekposten kunt verdelen, kun je op die manier nog gebruik maken van de heffingskortingen. (Zolang de partner maar voldoende belasting betaald.)
De vraag is alleen of het voor jullie wel interessant is omdat ze niet de volledige heffingskorting terug krijgt maar jij wel 34% van de aftrekpost.
Schuiven en rekenen dus.
Ik heb het al 3x ingevuld in dat programma, maar ik krijg het maar niet voor elkaar die 1700 bij haar terug te krijgen, ondanks dat haar verzamelinkomen (door mijn studiekosten) wel onder de 6000 valt? Maar die 1700 is natuurlijk bij inkomen van 0, en zij heeft wel wat inkomen, zal dat de reden zijn? (ook dat ik 34%/42% af kan trekken van die 3k.)

[ Bericht 15% gewijzigd door Sport_Life op 13-03-2011 15:55:44 ]
  zondag 13 maart 2011 @ 15:54:32 #193
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94049088
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:50 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik heb die korting sowieso al, zit verrekend met mijn loonheffing ;). Echter heeft zij er geen recht op, want zij zit boven de grens van 6000 bruto per jaar. MAAR die grens kan wel gehaald worden als ik mijn studiekosten bij haar aftrek (tenminste, dat is mijn hypothese).

[..]

Ik heb het al 3x ingevuld in dat programma, maar ik krijg het maar niet voor elkaar die 1700 bij haar terug te krijgen, ondanks dat haar verzamelinkomen (door mijn studiekosten) wel onder de 6000 valt? Vandaar mijn vraag, hoe dat dan precies werkt?

Omdat ze zelf ook een deel van de heffingskorting gebruikt natuurlijk. Ze heeft immers nog een inkomen te belasten, ook na de aftrekposten.
pi_94049223
ja dat was ik even 'vergeten' :+. Maargoed ik ga even aan het schuiven .. :P
pi_94051459
Ik zoek even bevestiging voor mijn aanname.

Ik heb een bouw depot geopend op 15/06/2010. (voor nieuwbouwwoning)

Als ik het goed begrijp valt de schuld vanaf dat moment in box 1 en het bedrag in "depot" t/m 15/12/2010 in box 3 (en daarna pas in box 1). Aldus kan ik de betaalde rente t/m 15/12/2010 volledig aftrekken en dien ik slechts de betaalde rente vanaf 15/12/2010 te salderen met de ontvangen rente over het depot vanaf 15/12/2010.

Is dit juist?
  zondag 13 maart 2011 @ 17:17:37 #196
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94053157
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:41 schreef DIJK het volgende:
Ik zoek even bevestiging voor mijn aanname.

Ik heb een bouw depot geopend op 15/06/2010. (voor nieuwbouwwoning)

Als ik het goed begrijp valt de schuld vanaf dat moment in box 1 en het bedrag in "depot" t/m 15/12/2010 in box 3 (en daarna pas in box 1). Aldus kan ik de betaalde rente t/m 15/12/2010 volledig aftrekken en dien ik slechts de betaalde rente vanaf 15/12/2010 te salderen met de ontvangen rente over het depot vanaf 15/12/2010.

Is dit juist?
Nee, ook het bouwdepot valt in box 1. De rente die je hebt ontvangen op het bouwdepot moet je aftrekken van de betaalde rente van de schuld.
Ik was te snel met antwoorden.

[ Bericht 2% gewijzigd door ManAtWork op 13-03-2011 18:00:35 ]
pi_94053653
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:17 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee, ook het bouwdepot valt in box 1. De rente die je hebt ontvangen op het bouwdepot moet je aftrekken van de betaalde rente van de schuld.

Aha dat is jammer. Misschien ook wel logisch

Dus wat hier http://zopuntnl.blogspot.(...)-zich-af-of-het.html staat klopt niet?
(of ik begrijp het niet goed)

quote:
Bouwdepot:
Er kan ook gekozen worden het geld van de financiering op een bouwdepot, een rekening speciaal geopend voor de verbouwing, te storten. Bij het gebruik van een bouwdepot zal de verbouwing langer mogen duren dan zes maanden, maar maximaal twee jaar. Zowel de lening als het bouwdepot moeten dan aangegeven worden in box 1. De betaalde rente moet dus gesaldeerd worden met de ontvangen rente. Voor de eerste zes maanden heeft de staatssecretaris hier middels een besluit van 10 juni 2010 (nr. DGB2010/921) een uitzondering op gemaakt. Een bouwdepot wordt zo in de eerste zes maanden gelijk behandeld met een spaarrekening. Dit betekent dat in de eerste zes maanden de betaalde rente niet gesaldeerd hoeft te worden met de ontvangen rente. De lening valt dus ook de eerste zes maanden gewoon in box 1 en het bouwdepot wordt deze maanden aangegeven in box 3. Na zes maanden blijft de lening in box 1 en wordt ook het bouwdepot in box 1 aangegeven.
  zondag 13 maart 2011 @ 17:45:32 #198
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_94054322
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:29 schreef DIJK het volgende:

[..]

Aha dat is jammer. Misschien ook wel logisch

Dus wat hier http://zopuntnl.blogspot.(...)-zich-af-of-het.html staat klopt niet?
(of ik begrijp het niet goed)

[..]

Eerlijk gezegd heb ik dat besluit gemist.
Wat je in eerste instantie aangaf, klopt dan. Als ik tijd (en zin) heb ga ik dat besluit eens opzoeken en doornemen. Het is dan wel oppassen dat je niet opeens een paar ton in box 3 hebt staan en zo vermogensrendementsheffing moet betalen.

Edit: besluit was snel gevonden. Feitelijk hoef je dus maximaal 1,5 jaar de rente van het bouwdepot te salderen met je hypotheekrente. De eerste zes maanden en na twee jaar valt het saldo in box 3. Het kan dus voordelig zijn maar als in de eerste zes maanden een peildatum voor box 3 ligt, kan het ook onaangename gevolgen hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door ManAtWork op 13-03-2011 17:59:12 ]
pi_94089509
Bij de post studiefinanciering, moet hier ook de OV-lening worden ingevuld?
pi_94089680
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:46 schreef sk888er het volgende:
Bij de post studiefinanciering, moet hier ook de OV-lening worden ingevuld?
Als je bedoelt het vakje waar je het ontvangen bedrag stufi af moet halen van je studiekosten/normbedrag: Neen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')