Mwah, het bericht kan ook zijn dat ze nadere vragen willen stellen, of dat je geld moet betalenquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:22 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zal elkaar niet veel mis lopen, hoop ik
Dus als ik het zo invul klopt het?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:21 schreef t.l.vanmaanen het volgende:
'Studie met studiefinanciering'
Totdat de leenfase (3 jaar) voorbij is, is er een normbedrag aftrekbaar
(in 2010 over over de periode sep.-dec.)
De aangifte berekent dat vanzelf.
Omzetting doet niet ter zake.
Ja. Er gaat alleen nog een drempel van ¤ 500 vanaf.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
Dus als ik het zo invul klopt het?
[ afbeelding ]
969 is het enige bedrag dat ik zelf heb ingevuld, dit is het bedrag dat ik van januari tot mei heb ontvangen aan studiefinanciering voor mij HBO opleiding.
Waar komt die 576 van juni t/m augustus dan vandaan?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
Dus als ik het zo invul klopt het?
[ afbeelding ]
969 is het enige bedrag dat ik zelf heb ingevuld, dit is het bedrag dat ik van januari tot mei heb ontvangen aan studiefinanciering voor mij HBO opleiding.
Dat werd automatisch ingevuld toen ik koos voor 'studie met studiefinanciering', alledrie die bovenste bedragen...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:36 schreef Asfyxia het volgende:
Waar komt die 576 van juni t/m augustus dan vandaan?
Goed punt, ik lag te slapen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:36 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Waar komt die 576 van juni t/m augustus dan vandaan?
Mijn hbo studie liep officieel tot 1 september 2010, wellicht heeft dat ermee te maken?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:40 schreef Maharbal het volgende:
Misschien dat ze niet was uitgeschreven bij de vorige opleiding?
Zou goed kunnen. Heb je ook collegegeld moeten betalen voor de maanden juni-augustus? Of heb je voor een heel jaar in één keer betaald?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:41 schreef Trusten het volgende:
[..]
Mijn hbo studie liep officieel tot 1 september 2010, wellicht heeft dat ermee te maken?
Ik heb t/m augustus collegegeld betaald, was in 12 termijnen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:46 schreef Asfyxia het volgende:
Zou goed kunnen. Heb je ook collegegeld moeten betalen voor de maanden juni-augustus? Of heb je voor een heel jaar in één keer betaald?
Dan klopt het allemaal wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik heb t/m augustus collegegeld betaald, was in 12 termijnen.
Er moet inderdaad geen sprake zijn van kinderbijslage/studiefinanciering. Eventueel heb je recht op (alleenstaande)ouderkorting etc, maar dat gebeurt automatisch.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:34 schreef ymme het volgende:
Even een vraagje over de aangifte als je een kindje hebt.
Kun je hiervoor nog iets invullen?
Ik ben alleen tegen gekomen dat je alleen wat terug krijgt in de levensbehoefte als je geen kinderbijslag ontvangt.
Je krijgt direct na verzending een bevestiging in PDF, die dien je dan ook op te slaan op je PC en/of te printen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:44 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe lang nadat de aangifte is ingevuld ontvang je daarvan een bevestiging? Ik heb die van mij ongeveer een maand geleden verzonden naar de BD maar nog niks gehoord.
Programma vraagt dat vanzelf als je bij Heffingskortingen komtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:34 schreef ymme het volgende:
Even een vraagje over de aangifte als je een kindje hebt.
Kun je hiervoor nog iets invullen?
Ik ben alleen tegen gekomen dat je alleen wat terug krijgt in de levensbehoefte als je geen kinderbijslag ontvangt.
De makkelijkste manier om er achter te komen is: vul het aangifteprogramma in.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:43 schreef Sport_Life het volgende:
Even over die algemen heffingskorting van vriendin icm fisclale partnerschap. Stel zij had een inkomen van 7000 (dus net boven die grens!), maar ik heb ruim 3000 euro aan studiekosten gemaakt die ik af mag trekken (want: geen stufi), kan ik die dan van haar bruto inkomen aftrekken met de verdeling zodat zij dan weer recht krijgt op die korting? (1723 euro..). Of wordt er bij die algemene heffingskorting van haar echt gekeken naar inkomen ipv het verzamelinkomen?
We voldoen wel aan die eisen voor fiscaal partnerschap en mijn inkomen was hoger dan de grens van 15k.
Sowieso worden ze pas na 1 april in behandeling genomen. De eerste aanslagen zullen wel ergens eind april komen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:31 schreef Tegan het volgende:
Je krijgt voor 1 juli een reactie.
Tussen 1 februari en 1 april aangifte doen is tussen 1 april en 1 juli antwoord dacht ik. Er doen nu natuurlijk zoveel mensen aangifte dat het even duurt.
Toen ik voor het eerst aangifte deed, buiten het aangifte-seizoen, kreeg ik echt binnen twee weken al een brief.
Over welke korting heb je het nou? En welke grens van 15k?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:43 schreef Sport_Life het volgende:
Even over die algemen heffingskorting van vriendin icm fisclale partnerschap. Stel zij had een inkomen van 7000 (dus net boven die grens!), maar ik heb ruim 3000 euro aan studiekosten gemaakt die ik af mag trekken (want: geen stufi), kan ik die dan van haar bruto inkomen aftrekken met de verdeling zodat zij dan weer recht krijgt op die korting? (1723 euro..). Of wordt er bij die algemene heffingskorting van haar echt gekeken naar inkomen ipv het verzamelinkomen?
We voldoen wel aan die eisen voor fiscaal partnerschap en mijn inkomen was hoger dan de grens van 15k.
Algemene heffingskorting.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Over welke korting heb je het nou? En welke grens van 15k?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |