Elke keer wordt dat gedoe rond oud en nieuw erbij gehaald, waarvan wij inmiddels "weten"door de papieren in het SS gebouw dat dat een vooropgezet plan was.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:38 schreef maartsp het volgende:
Van een stabiel Egypte naar sectarisch -geweld in Egypte door New World Government takeover.
[..]
http://buitenland.nieuws.(...)_in_cairo__elf_doden
Misschien dat een strenge politie juist de extreme moslims in bedwang hield en die nu wel hun gang kunnen gaan?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:17 schreef tass het volgende:
[..]
Elke keer wordt dat gedoe rond oud en nieuw erbij gehaald, waarvan wij inmiddels "weten"door de papieren in het SS gebouw dat dat een vooropgezet plan was.
Ik denk en hoop eigenlijk dat het op zich wel meevalt met dat christenen jagen.
Ik herinner mij steeds aan Tahrir, waar iedereen respect voor mekaar had, en ik ook dagelijks de beelden zag van een gedeelte dat lag te bidden maar ook een groot gedeelte niet.
Met deze berichtgeving wordt steeds wel lekker het beeld van "de agressieve moslims' bevestigd....
In de tijd van Nasser/Sadat zou ik het eens met je zijn. In de tijd van Mubarak zeker niet. Mubarak vertrouwde op de SSI, het leger liet hij links liggen. Hij stelde lijken aan op de hogere posities(zie Tantawi), om te voorkomen, dat ze het in hun hoofd haalden een coup te plegen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 06:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar? Het leger was onderdeel van het regime. Je kan niet eens zeggen waar het regime ophoudt en het leger begint. Het is compleet verweven, dat is al zo sinds ze Farouk hebben weggejaagd.
De bevolking heeft de hoop op het leger gevestigd en geeft ze het voordeel van de twijfel, wil ze de tijd en de ruimte geven om het nu goed te doen etc. maar ik denk dat er bij weinig sprake is van blind vertrouwen.
Er ligt bijvoorbeeld de eis dat het leger helemaal afstand van de macht moet doen en er een volledig civiele regering moet komen. Ik moet nog zien wat daar van komt.
Er komen dagelijks meldingen binnen, dat ze hier en daar weer wat mensen opgepakt hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laat het leger dan de thugs aanpakken.
Hoorde vanmorgen op Radio 1 dat te snelle verkiezingen waarschijnlijk niet al te voordelig zijn op de langere termijn. Ze kunnen beter iets meer aanlooptijd nemen om zaken goed te regelen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:47 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
In de tijd van Nasser/Sadat zou ik het eens met je zijn. In de tijd van Mubarak zeker niet. Mubarak vertrouwde op de SSI, het leger liet hij links liggen. Hij stelde lijken aan op de hogere posities(zie Tantawi), om te voorkomen, dat ze het in hun hoofd haalden een coup te plegen.
Ik weet het bijna zeker, dat een overgroot deel van de bevolking vertrouwen heeft in het leger. Tot nu hebben ze het volk niet benadeeld. Het leger heeft ook aangekondigd, de macht over te dragen aan een civiele regering, wanneer die er is.
De SSI creërde deze "extreme moslims"quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:26 schreef maartsp het volgende:
[..]
Misschien dat een strenge politie juist de extreme moslims in bedwang hield en die nu wel hun gang kunnen gaan?
Het lijkt er wel op in ieder-geval en zo -gaat het elke keer ook in Iraq, daar was het ook geen probleem tussen christenen en moslims totdat de extremisten konden doen en laten wat ze Wilden
Klopt. Als er snel verkiezingen worden gehouden, komen er 2 grote winnaars uit de bus: NDP(ja serieus, hebben overal nog mensen zitten hé) en de MB(best georganiseerde oppositie). Al die nieuwe partijen die na de revo ontstaan, maken totaal geen kans. Die laatste vragen dan ook, om een jaar uitstel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hoorde vanmorgen op Radio 1 dat te snelle verkiezingen waarschijnlijk niet al te voordelig zijn op de langere termijn. Ze kunnen beter iets meer aanlooptijd nemen om zaken goed te regelen.
MO subforum is erg populair de laatste tijd.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zitten die onder je "plakken"-knop vandaag?
Het is natuurlijk de vraag in hoeverre "het volk" zoveel geduld heeft. Ze verwachten snel verandering, maar als dat uitblijft ben ik eens benieuwd hoe bepaalde groepen zich op gaan stellen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:53 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Klopt. Als er snel verkiezingen worden gehouden, komen er 2 grote winnaars uit de bus: NDP(ja serieus, hebben overal nog mensen zitten hé) en de MB(best georganiseerde oppositie). Al die nieuwe partijen die na de revo ontstaan, maken totaal geen kans. Die laatste vragen dan ook, om een jaar uitstel.
Het ziet er naar uit dat er nog erg weinig verandert is. De aanval op de HQ's van de security forces (en de daarbij aangetroffen documenten, of wat er van over was) en de laatste acties van Thugs wijzen daar op.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag in hoeverre "het volk" zoveel geduld heeft. Ze verwachten snel verandering, maar als dat uitblijft ben ik eens benieuwd hoe bepaalde groepen zich op gaan stellen.
quote:
Maar het leger kunnen we gewoon vertrouwen, hoor.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:23 schreef rakotto het volgende:
Khaled, detained following the armys attack on Tahrir protesters yesterday, and tortured by military officers and soldiers at the Egyptian Museum building
Dat is trouwens een andere persoon..quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:26 schreef yavanna het volgende:
Ramy Essam, after the beating he received yesterday
[ link | afbeelding ]
facebook link, in het arabischquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:27 schreef rakotto het volgende:
Dat is trouwens een ande
[..]
Dat is trouwens een andere persoon..
"Aanvallen van moslim-groepen"quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Op 2 gaat de EO propaganda maken, verwacht ik. Even kijken...
Sorry dat ik het zeg, maar de Kopten in het buitenland die vaak negatief over zulke dingen praten zijn meestal onwetend of zorgen voor opstokerij. =\quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Aanvallen van moslim-groepen"
Niets over Thugs
Jos Strengholt in Cairo: "Er is geen echte macht in het land" Hij vermoedt domme acties van lagere officieren.
Kopt in NL zegt dat het niets met het regime te maken heeft. Hij zegt ook dat er naast de MB "nog meer" extremistische moslims-groepen zijn.
Gert-Jan Steegers in studio: "Leger niet in staat controle te houden. Meeste politie zit nog thuis. Machtsvacuüm"
Ze hebben het over Alexandrië, maar niets over moslims die de kerk de volgende dag bewaakt hebben.
Niets over Thugs![]()
EO is ook aan het stoken, dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |