Welk blok lag erin dan? Want de 2010 Aygo 1.0 VVT-i waar ik ooit in heb moeten rijden was vreselijk traag, een brommer voelt nog sneller aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef tomegel het volgende:
Heb vandaag een proefrit gereden in een Toyota Aygo. Hij reedt heerlijk, trok vlot weg en het lawaai op de snelweg viel reuze mee. Hij is nog sneller dan mijn huidige vw polo 1.4 16V.
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha sneller als een 1.4 16v ? dan doe jij echt iets verkeerd of de handrem zit nog aangetrokken bij je polo
Als je 'm verlaagt, en je legt er te grote wielen met te brede banden onder en je voorziet het ding van een kachelpijp dan lijkt het algauw alsof je 250 in het uur gaat door alle herrie en ongemak.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?
Precies.quote:
Nee, in een japans gebakje rijden is feest!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:48 schreef DemonRage het volgende:
Simpel: Toyota.
Sowieso Franse embleems erop.
Idd een polo is echt geen snelheidsduivel. Die 1.0 blokjes van de drieling zijn best krachtig. En de autos wegen geen drol dat scheelt ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?
Dus toch een VVT 1.0, en zijn dus vreselijk traag in mijn beleving.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:20 schreef tomegel het volgende:
[..]
Idd een polo is echt geen snelheidsduivel. Die 1.0 blokjes van de drieling zijn best krachtig. En de autos wegen geen drol dat scheelt ook.
Ik zou ook eerder voor zoiets gaan, heb je toch het gevoel dat het een wat echtere auto is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:01 schreef Spamblik het volgende:
Kijk voor hetzelfde geld ook even naar een Renault Twingo II, iets groter, wel 4 cilinders, iets sneller, iets minder zichtbaar blik in het interieur. Ook wegenbelasting en BPM vrij.
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:45 schreef Catch_me het volgende:
De toyota halen dus
Geen lelijk en pauperig frans embleem op je grill, en je weet bij toyota (ook al zijn het mss dezelfde) dat je een duurzame auto heb.
Pauper ben je pas als je met een vw of een daarvan afgeleide rondrijd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.
Het rotsvaste vertrouwen...![]()
En met een japanner rijden is minstens zo pauperig als met een Fransoos rijden natuurlijk.
Uiteraard, deze prijzen kan je gewoon op de websites van de fabrikanten vinden. Verder zal er op dit soort auto's niet veel af te dingen zijn. Hoogstens kan je proberen om er iets bij te krijgen.quote:Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Toch wel geinig al die figuren die alles en iedereen voor pauper uitmaken en zelf niet veel verder zijn gekomen dan een overdekte brommer...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef DrDarwin het volgende:
Pauper ben je pas als je met een vw of een daarvan afgeleide rondrijd.
Stel hem hier eens samen en vergelijk de prijs:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef tomegel het volgende:
Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
De motortjes van de aygo worden zelfs door daihatsu gemaakt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:10 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Stel hem hier eens samen en vergelijk de prijs:
http://www.auto.nl/ (nieuwe site van de oprichters van funda, althans als ik het goed onthouden heb). Sowieso leuk om ze wat te vergelijken en de opties te zien en de prijzen.
Collega van mij had dezelfde vraag, maar is voor de Peugeot gegaan, heb verder niet gevraagd waarom. Ze vond hem wel zuinig.
Zou ook Daihatsu meenemen in je zoektocht, goede motortjes erin die bijna nooit kapot gaan en ze zien er de laatste tijd niet heel onaardig uit.
Daihatsu is ook gewoon onderdeel van het toyota-concern.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:31 schreef Wokkel het volgende:
De motortjes van de aygo worden zelfs door daihatsu gemaakt.
Franse auto's zijn nou niet echt het voorbeeld van betrouwbare en duurzame auto's, of welquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.
Het rotsvaste vertrouwen...![]()
En met een japanner rijden is minstens zo pauperig als met een Fransoos rijden natuurlijk.
De verschillen zijn klein.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:20 schreef Catch_me het volgende:
Franse auto's zijn nou niet echt het voorbeeld van betrouwbare en duurzame auto's, of wel?
Dom principe: economie in Azië steunen ipv de EU...quote:Natuurlijk maakt het in deze niet uit, maar ik zou uit principe alleen al voor de japanner gaan
Wie heeft t over snelheids monsters?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?
Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wie heeft t over snelheids monsters?
Maar een 1.4 16 klepper is wel degelijk sneller als zo'n winkelwagen met dak
Zo'n auto voelt ook aan als een auto en dat kan je van zo'n aygo, c1 of 107 of alto enz.. niet zeggen.
Ik zou me in dat geval wat drukker maken om het remvermogen....quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.
remvermogen wat?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik zou me in dat geval wat drukker maken om het remvermogen....
Je kunt toch geen Polo met een C1, 107 of Aygo vergelijken.... Voor de prijs van die Polo koop je 2 Peugeot 107's.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.
Regel ook gewoon een dealtje bij een Peugeot/Citroen dealer, dan weet je wat het verschil is. Vriend van me heeft een Golf uit '93 ingeruild (230.000k op de tellerquote:De Toyota Aygo heeft nu een aanbieding. De Aygo Now, heeft airco, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en electrische ramen voor 9350 euro. (met 1000 euro extra inruilpremie 8350 euro)
Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Voor veel kilometers zou ik eerder kijken naar een maatje groter op diesel. Een Ibiza of Corsa of zo.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:02 schreef SuperFokker het volgende:
Zit ook te twijfelen. moet voor mn werk veel km's maken, dus wil een zuinige auto
Zelfde als die andere auto's...quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:44 schreef das_phantom het volgende:
Niemand die hier de Suzuki Alto aanbeveelt?
Als dat nou het grootste probleem wasquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
LEt met de Aygo. Citroen c1 of Peugeot 107 op lekkende rubbers boven de achterlichten, hoor dat ze daar allemaal last van hebben
Daar gaat het toch ook niet om, TS stelt dat de Aygo sneller gaat dan een Polo 1.4 16 klepper. Dat lijkt me dus nogal onzin.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:53 schreef Afketser het volgende:
[..]
Je kunt toch geen Polo met een C1, 107 of Aygo vergelijken.... Voor de prijs van die Polo koop je 2 Peugeot 107's.
De 107 en aanverwanten ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:16 schreef FalleNk810i het volgende:
Owja, das wel lekker van de alto, die heeft gewoon 5 deuren
Owja, dat zijn ook van die auto's die na 8 jaar nog bijna even duur zijnquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:34 schreef xyzyx het volgende:
2e hands toyota yaris. Daar kun je nog normaal inzitten met meerdere personen.
Dat is het nadeel (of voordeel, afhankelijk of je koper of verkoper bent) van kleine auto's, die dalen niet zo hard in waarde als grotere modellen. Zeker dit soort modellen van een paar jaar oud zijn eigenlijk niet zo interessant tweedehands.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:51 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Owja, dat zijn ook van die auto's die na 8 jaar nog bijna even duur zijn
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13827105
Hoewel ik geen voorstander van nieuw kopen ben, zou ik in dit geval toch voor een nieuwe Aygo gaan. Even duur.
Ja, daarom. Een nieuwe aygo schrijft ook bijna niks af, maar is wel lastig weer te verkopen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het nadeel (of voordeel, afhankelijk of je koper of verkoper bent) van kleine auto's, die dalen niet zo hard in waarde als grotere modellen. Zeker dit soort modellen van een paar jaar oud zijn eigenlijk niet zo interessant tweedehands.
jawel, het is niet ''frans''quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:52 schreef DS4 het volgende:
Garantie dekt niet alle onderdelen...
Er is werkelijk niet één goede reden om voor de japanse variant te kiezen...
Ceteris paribus is dat helemaal geen verkeerde gedachte. Is er buiten de EU een beter product dan moet je uiteraard daarvoor kiezen, is alleen maar goed voor de ontwikkelingen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:59 schreef Catch_me het volgende:
Oh nee je moet de franse versie kopen want dan blijft je geld in de EU (lees polen, griekenland en Roemenië)
Nee, in een oosters gebakje rijden... Sowieso: als je in deze klasse rijdt, dan geef je niet zo heel veel om wat anderen van jouw auto vinden lijkt mij.quote:
Lees eens een boekje over economie zou ik zeggen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:59 schreef Catch_me het volgende:
Oh nee je moet de franse versie kopen want dan blijft je geld in de EU (lees polen, griekenland en Roemenië)
Das waar, maar moest het zo ver komen dan heb ik liever geen frans logo erop, daarbij vind ik de achterkant van de Aygo ook mooier als die van die franse gebakjes..lijkt net t syndroom van downquote:Op donderdag 10 maart 2011 02:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, in een oosters gebakje rijden... Sowieso: als je in deze klasse rijdt, dan geef je niet zo heel veel om wat anderen van jouw auto vinden lijkt mij.
Wat is dat voor auto?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:03 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]
Met zwarte accenten kan ook trouwens! Is nog toffer. Zwarte velgen, zwarte spoiler en zwarte strepen. Deze hebben wij voor de deur staan.
En ook een 1.2 4 cilinder in tegenstelling tot de 1.0 3 cilinders uit de 107 familie. Dit maakt hem in theorie net wat vlotter en iets minder zuinig.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:27 schreef ArnosL het volgende:
Oke, opzich ook nog wel een mooi bakkie. Beter in ieder geval dan die oudere versies.
Maar die aygo heeft net als iedere toyota een puist op zijn neus..En er is weinig zo ontsierend als een puist op je neus.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:47 schreef FalleNk810i het volgende:
daarbij vind ik de achterkant van de Aygo ook mooier als die van die franse gebakjes..lijkt net t syndroom van down
Let er alleen wel op dat zodra de regering de wegenbelasting vrijstelling kwijtscheldt je ineens erg veel wegenbelasting af mag tikken. Het verschil in wegenbelasting voor een twingo benzine en diesel zou 650 euro per jaar zijn als je er de volle wegenbelasting voor zou moeten betalen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:39 schreef ArnosL het volgende:
En ook in diesel verkrijgbaar, misschien wat voor m'n ouders. Die rijden 35k per jaar en willen een klein, zuinig autootje. Bij de huidige komen er aardige kosten aan.
Dan zou hij voor de grap eens wat recente testen van autoweek/autovisie moeten lezen, daarin komt de Polo bluemotion en niet zo goed vanaf. Overigens is een twingo natuurlijk wel een stapje kleiner dan een Polo. Dan zou je eerder bij een Renault clio uitkomen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:53 schreef ArnosL het volgende:
Wegenbelasting van de auto nu is ¤80 per maand, dus ze betalen nu ook al aardig wat. Dat is een VW Polo uit 2006 trouwens.
Kan nog wel eens lastig worden om m'n pa te overtuigen dat hij een keer een niet-Duitse auto moet kopen. Hij wil alleen maar VW en dan het liefst een Polo Bluemotion. Franse auto's vind ie troep namelijk. Zegt ie dat ie wil rijden ipv dat ding iedere week naar de garage te brengen.
Het lijkt mij juist dat je er bij een nieuwe qua comfort en dergelijke er toch wel op vooruit wilt gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:05 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb er net even een gelezen van een Bluemotion. Het verbruik dat ze daar halen haal ik makkelijk met de auto van m'n pa, ook op winterbanden. Gisteren 4.3 liter op 100 over 65 km. Bij de pomp is dat ongeveer 1:21. Geluid zijn we ook wel aan gewend, hebben we ook niet veel last van.
In die test zie je juist wel een eerlijker verbruik dan een paar theoretische cijfers van een fabrikant die vaak kant noch wal raken. De Corsa haalde het beste verbruik in de Autovisie test (1:25, nog wat) en is een stuk gunstiger geprijsdquote:De clio vind ik niet echt mooi en m'n pa denk ik ook niet.
Bij het uitzoeken van een auto kijken we trouwens ook niet naar testen. We zoeken er een paar uit en gaan proefrijden. Welke het zuinigst en fijnst is komt er.
Niet iedereen hoeft een racemonster te hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:13 schreef joppie_saus het volgende:
Man man, voor mijn werk in een 107 en een C1 moeten rijdenWil je beetje fatsoenlijk inhalen op de snelweg moet je terug naar zijn 4.. Wat een drama auto's zijn die kleine kutdingen
Verstandige pa, lekker bij VW houden!quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:53 schreef ArnosL het volgende:
Wegenbelasting van de auto nu is ¤80 per maand, dus ze betalen nu ook al aardig wat. Dat is een VW Polo uit 2006 trouwens.
Kan nog wel eens lastig worden om m'n pa te overtuigen dat hij een keer een niet-Duitse auto moet kopen. Hij wil alleen maar VW en dan het liefst een Polo Bluemotion. Franse auto's vind ie troep namelijk. Zegt ie dat ie wil rijden ipv dat ding iedere week naar de garage te brengen.
Klopt, maar gewoon met het verkeer meekomen is ook belangrijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft een racemonster te hebben.
Zijn vlotte autotjes hoor, net zoals die Opel Corsa, rijden ook best lekker voor een klein autotjequote:Op donderdag 10 maart 2011 11:19 schreef ArnosL het volgende:
Die VW trekt trouwens wel lekker op als ie boven de 2000 tpm zit.
Ach, dat is ook onzin. Ik heb een 20 jaar oude Peugeot en ik heb er nog nooit gezeik mee gehad. De eerste eigenaar, mijn opa, heeft er ook nog nooit gezeik of pech mee gehad, dus het is maar net hoe je met je auto om gaat.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:21 schreef Catch_me het volgende:
.
Ook kan niemand ontkennen dat je met een franse bak vaker met pech langs de weg staat dan welk ander merk dan ook
Zijn jij en je opa een representatieve groep dan? Ik moet zeggen dat ook mijn ouders al heel hun leven Frans rijden (4 peugeots en nu een renault) en dat ze geen noemenswaardige problemen hebben gehad, laat staan stilstaan langs de weg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:26 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ach, dat is ook onzin. Ik heb een 20 jaar oude Peugeot en ik heb er nog nooit gezeik mee gehad. De eerste eigenaar, mijn opa, heeft er ook nog nooit gezeik of pech mee gehad, dus het is maar net hoe je met je auto om gaat.
Kom dan met die onderzoeken voordat je dingen gaat roepen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zijn jij en je opa een representatieve groep dan? Ik moet zeggen dat ook mijn ouders al heel hun leven Frans rijden (4 peugeots en nu een renault) en dat ze geen noemenswaardige problemen hebben gehad, laat staan stilstaan langs de weg.
Dat neemt echter niet weg dat uit veel onderzoeken blijkt dat Fransen het relatief niet zo goed doen.
Volgens begin jij hier met dingen te roepen. En nee, ik heb geen tijd/zin om dit gaan onderbouwen. Zoek zelf maar eens test van onder andere Adac of Autoweek op.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:36 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Kom dan met die onderzoeken voordat je dingen gaat roepen.
Dit dus. Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:45 schreef Catch_me het volgende:
De toyota halen dus
Geen lelijk en pauperig frans embleem op je grill, en je weet bij toyota (ook al zijn het mss dezelfde) dat je een duurzame auto heb.
Zo dom zijn toyotakopers wel ja...quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.
Dat is waar maar dat scheelt maar 0.4% ten opzichte van de 107 en de C1 :quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus. Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.
Tering he, verkoop jij franse auto's ofzo? Waarom zou een weldenkend mens bij 3 dezelfde auto's voor het merk met het slechtste imago en bekende problemen kiezen?quote:
Dit lijstje is het percentage na 3 jaar vanaf nieuwe aanschafwaarde.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:29 schreef Marloes het volgende:
Na wat voor periode is dat, die restwaarde?
De auto's zijn onderhuids identiek. En slecht imago is ook maar relatief.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:30 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Tering he, verkoop jij franse auto's ofzo? Waarom zou een weldenkend mens bij 3 dezelfde auto's voor het merk met het slechtste imago en bekende problemen kiezen?
Yep, en de 107 en de C1 hebben een Toyoto motor erin zitten dus motorisch zit dat wel goed gezien Toyota de betrouwbaarste motoren ter wereld maaktquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De auto's zijn onderhuids identiek. En slecht imago is ook maar relatief.
Ah oke, thanksquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:31 schreef Afketser het volgende:
[..]
Dit lijstje is het percentage na 3 jaar vanaf nieuwe aanschafwaarde.
Dus dat is niet gek he om na 3 jaar nog zoveel voor je wagentje terug te krjigenquote:
Volgens mij niet. Alle opties zijn hetzelfde tussen de merken. Zelfs de radio is identiek die ze standaard inbouwen. Alleen de pakketjes kunnen onderling wat verschillen in kosten. Ik heb zelf voor de 107 gekozen omdat ik bij die dealer de meeste korting kreeg en ik vind de achterlichtjes mooier dan die van de Aygo.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:38 schreef Marloes het volgende:
Volgens mij zit er ook wat verschil in de opties die je kan kiezen, zo kun je bij Toyota bijv. wel zo'n bluetooth handsfree bellen systeem krijgen en ik dacht dat dit bij peugeot niet kan. Ik zal 't even nakijken voor de zekerheid
Nee.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:30 schreef Catch_me het volgende:
Tering he, verkoop jij franse auto's ofzo?
Lees jouw eigen zin eens en ga nadenken over het deel "3 dezelfde auto's". Succes!quote:Waarom zou een weldenkend mens bij 3 dezelfde auto's voor het merk met het slechtste imago en bekende problemen kiezen?
Lees het stukje imago even, domboquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Lees jouw eigen zin eens en ga nadenken over het deel "3 dezelfde auto's". Succes!
Bron?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:36 schreef Afketser het volgende:
motorisch zit dat wel goed gezien Toyota de betrouwbaarste motoren ter wereld maakt
En wat boeit het imago als de auto's identiek zijn en de restwaarde ook geen verschil maakt?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Lees het stukje imago even, dombo
Mee eens!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:38 schreef Afketser het volgende:
[..]
Dus dat is niet gek he om na 3 jaar nog zoveel voor je wagentje terug te krjigenOp deze manier is het zelfs een goede investering
Zo lach je al die gasten uit die maar willlen laten zien hoe groot ze wel niet rijden
En waarom, ze staan net als jij ook gewoon in de file.
Ik kan het niet zo goed vinden op de site van peugeot, eerlijk gezegdquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:40 schreef Afketser het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Alle opties zijn hetzelfde tussen de merken. Zelfs de radio is identiek die ze standaard inbouwen. Alleen de pakketjes kunnen onderling wat verschillen in kosten. Ik heb zelf voor de 107 gekozen omdat ik bij die dealer de meeste korting kreeg en ik vind de achterlichtjes mooier dan die van de Aygo.
De post die je net las. Ach, jij als autoliefhebber weet dat toch wel dat ze daar bekend om staan. Ze staan immers het minst langs de kant van de weg.quote:
Imago van alle drie de merken is niets bijzonders.quote:
Precies.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:42 schreef Dennis101 het volgende:
En wat boeit het imago als de auto's identiek zijn en de restwaarde ook geen verschil maakt?
Tsja, ik vind een toerentellen ook altijd wel prettig en die heb ik ook in mijn 107 maar ik kijk er haast nooit op. Die toerenteller kost overigens maar 50 euroquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:42 schreef ArnosL het volgende:
Wat lelijk trouwens dat er niet eens standaard een toerenteller in die bakkies zit. Op geluid/snelheid schakelen lukt ook wel, maar ik vind het altijd wel fijn om weer een toerenteller voor me te zien.
Het is sowieso zeldzaam om langs de kant van de weg stil te staan... Maar belangrijker: dat zegt niets over de motor.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:45 schreef Afketser het volgende:
De post die je net las. Ach, jij als autoliefhebber weet dat toch wel dat ze daar bekend om staan. Ze staan immers het minst langs de kant van de weg.
Tsja, deze tweestrijd zal je altijd houden. Stel je toch eens voor dat iedereen dezelfde auto zou kopen... dan zou dat een saai straatbeeld opleveren zeg. Zelf rij ik dagelijks in bijna alle merken auto's die er zijn en ik vind Duitse auto's prettig rijden maar Franse ook. Nieuwe auto ontlopen elkaar niet veel in hun klasse. Het is zo persoonlijk wat iemand prettig vind aan een auto. Dat is echt merk onafhankelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Imago van alle drie de merken is niets bijzonders.
Toyotarijders denken daar misschien anders over, maar de rest van de wereld niet. Wat zeg ik: ik zie de toyotarijder als een sufkut die dat lelijke hok alleen maar rijdt omdat hij denkt dat het de betrouwbaarste auto is - quod non -.
Als je meer gaat betalen voor technisch dezelfde auto omdat je denkt dat het toyotaplakplaatje meer betrouwbaarheid geeft aan dezelfde techniek, dan verdien je een verblijf in een gesloten inrichting.
Over smaak valt niet te twisten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is sowieso zeldzaam om langs de kant van de weg stil te staan... Maar belangrijker: dat zegt niets over de motor.
En dat autoweek onderzoek. Ik zag ooit een tevredenheidsonderzoek waar de bezitters van een Prius hun auto bij de top waardeerden als het gaat om uiterlijk. Tsja, dan is de waarde van zo'n onderzoek wel duidelijk lijkt mij.
Oh, dat valt dan nog wel weer meequote:Op donderdag 10 maart 2011 13:46 schreef Afketser het volgende:
[..]
Tsja, ik vind een toerentellen ook altijd wel prettig en die heb ik ook in mijn 107 maar ik kijk er haast nooit op. Die toerenteller kost overigens maar 50 euro
Echt slechte auto's worden inderdaad al jaren niet meer gemaakt (nou ja, er schiet mij zo even de vorige renault laguna van de eerste lichting te binnen). Verder heeft elk merk heeft wel zo zijn probleemauto's of aandachtspunten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is sowieso zeldzaam om langs de kant van de weg stil te staan... Maar belangrijker: dat zegt niets over de motor.
En dat autoweek onderzoek. Ik zag ooit een tevredenheidsonderzoek waar de bezitters van een Prius hun auto bij de top waardeerden als het gaat om uiterlijk. Tsja, dan is de waarde van zo'n onderzoek wel duidelijk lijkt mij.
Die Renault Laguna is inderdaad een ander verhaal geweest. Dat was me toch een problemenbak zeg. Maar dat was inderdaad de eerste serie. Maar zo hebben we ook een serie Mercedessen gehad met problemen. Dat heb je soms bij ieder merk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Echt slechte auto's worden inderdaad al jaren niet meer gemaakt (nou ja, er schiet mij zo even de vorige renault laguna van de eerste lichting te binnen). Verder heeft elk merk heeft wel zo zijn probleemauto's of aandachtspunten.
Dat moet iedereen ook zelf weten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:49 schreef Afketser het volgende:
Tsja, deze tweestrijd zal je altijd houden. Stel je toch eens voor dat iedereen dezelfde auto zou kopen... dan zou dat een saai straatbeeld opleveren zeg.
Wis en waarachtig!quote:
De eerste lichting E-klasse van de vorige generatie was ook redelijk storingsgevoelig inderdaad. Maar ja, dat soort dingen houdt men toch. Bij de auto's in kwestie (C1, 107, Aygo) verwacht ik geen grote problemen. Ze zijn al een tijdje op de markt waardoor kinderziektes er wel uit zijn waardoor je eigenlijk moet kiezen op basis van prijs/uiterlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:53 schreef Afketser het volgende:
[..]
Die Renault Laguna is inderdaad een ander verhaal geweest. Dat was me toch een problemenbak zeg. Maar dat was inderdaad de eerste serie. Maar zo hebben we ook een serie Mercedessen gehad met problemen. Dat heb je soms bij ieder merk.
Zo werkt dat nou eenmaal. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor. Een T-shirt met een bepaald logo erop wordt ook ineens erg duur. Het is maar net wat de gek er voor wilt geven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat moet iedereen ook zelf weten.
Maar ik vind het dom om voor exact hetzelfde product meer te betalen vanwege een ander merkje omdat dat andere merkje een imago van betrouwbaarheid heeft.
Dat is gewoon dom. Klaar.
Klopt inderdaad. En ik meen dat het huidige model 107,C1 en Aygo nog wel even op de markt blijft. Ik weet nog wel toen we de eerste generatie 107's hadden dat daar het motorgeluid in de auto veel harder was nu als je een nieuwe 107 koopt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De eerste lichting E-klasse van de vorige generatie was ook redelijk storingsgevoelig inderdaad. Maar ja, dat soort dingen houdt men toch. Bij de auto's in kwestie (C1, 107, Aygo) verwacht ik geen grote problemen. Ze zijn al een tijdje op de markt waardoor kinderziektes er wel uit zijn waardoor je eigenlijk moet kiezen op basis van prijs/uiterlijk.
Klopt. Maar zelden is het de motor die je doet stilstaan. Wat dat betreft heeft Peugeot in het verleden echt oersterke motoren gemaakt. De 2 liter uit de 505 bijvoorbeeld was zo'n oersterke motor en daardoor is die auto ook en masse verscheept naar landen waar ze auto's op het eind met duct tape bij elkaar houden (best handig bij zo'n 505, want die wil best roesten natuurlijk na een jaar of 20).quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:51 schreef Dennis101 het volgende:
Echt slechte auto's worden inderdaad al jaren niet meer gemaakt (nou ja, er schiet mij zo even de vorige renault laguna van de eerste lichting te binnen). Verder heeft elk merk heeft wel zo zijn probleemauto's of aandachtspunten.
Inderdaad, motoren bouwen kunnen ze wel bij PSA. Zeker de HDI's vind je bij aardig wat andere merken terug.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Maar zelden is het de motor die je doet stilstaan. Wat dat betreft heeft Peugeot in het verleden echt oersterke motoren gemaakt. De 2 liter uit de 505 bijvoorbeeld was zo'n oersterke motor en daardoor is die auto ook en masse verscheept naar landen waar ze auto's op het eind met duct tape bij elkaar houden (best handig bij zo'n 505, want die wil best roesten natuurlijk na een jaar of 20).
Maar hoe sterk de motor ook is, als de electronica er omheen het begeeft... En dat was weer het geluk van die 505... weinig electronica.
Ja, maar op dat moment wil je kennelijk iets uitdragen met het logo en dan heb je het niet over merken als toyota.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:56 schreef Afketser het volgende:
Zo werkt dat nou eenmaal. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor. Een T-shirt met een bepaald logo erop wordt ook ineens erg duur. Het is maar net wat de gek er voor wilt geven.
Is dat ook exact hetzelfde, of is de receptuur iets aangepast (komt het ook uit dezelfde fabriek, want ook dat is de vraag)?quote:Calve pindakaas is ook duurder dan die van euroshopper
Het ene merk heeft nou eenmaal een betere naam dan het andere. Dat is overal zo. Kijk naar het merk Apple.... waarom wordt dat zo goed verkocht ondanks dat ze doorgaans veel duurder zijn dan zijn concurrenten?quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar op dat moment wil je kennelijk iets uitdragen met het logo en dan heb je het niet over merken als toyota.
(en dan nog...)
Dat wordt vaak gezegd he. Aan de smaak kan ik het in iedergeval niet proeven of het van Calve of een ander merk is.quote:Is dat ook exact hetzelfde, of is de receptuur iets aangepast (komt het ook uit dezelfde fabriek, want ook dat is de vraag)?
Het is in ieder geval een wezenlijk ander product. Al was het maar vanwege het afwijkende OS wat Apple gebruikers kennelijk als heel prettig ervaren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:07 schreef Afketser het volgende:
Het ene merk heeft nou eenmaal een betere naam dan het andere. Dat is overal zo. Kijk naar het merk Apple.... waarom wordt dat zo goed verkocht ondanks dat ze doorgaans veel duurder zijn dan zijn concurrenten?
Dan moet je ook vooral de goedkope variant nemen.quote:Dat wordt vaak gezegd he. Aan de smaak kan ik het in iedergeval niet proeven of het van Calve of een ander merk is.
Ja, maar voor veel mensen geldt ook dat ze denken dat de Aygo totaal anders is dan de 107 of C1. Immers is het uiterlijk anders en dat is toch ook waar veel mensen op het eerste gezicht op uit gaan. Wieweet vinden veel mensen de Aygo wel mooier dan de 107 of C1 en wordt deze beter verkocht waardoor de prijs hoger licht. En tsja, 0.4% hoger t.o.z. van de 107 en C1 is natuurlijk ook niet zo'n enorm verschil om over naar huis te schrijven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een wezenlijk ander product. Al was het maar vanwege het afwijkende OS wat Apple gebruikers kennelijk als heel prettig ervaren.
Dat is ook zo. Ik heb dat ook wel met andere producten waarbij ik het A-merk ook lekkerder vindt.quote:Dan moet je ook vooral de goedkope variant nemen.
Ik heb zelf wel eens witte broodjes van ES gekocht omdat de gewone witte broodjes op waren, maar dat verschil merkte ik wel. Maar het zou best kunnen dat in bepaalde gevallen de ES echt hetzelfde is en dan geldt wat ik eerder schreef.
Als je denkt dat de Aygo totaal anders is ben je dom.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:20 schreef Afketser het volgende:
Ja, maar voor veel mensen geldt ook dat ze denken dat de Aygo totaal anders is dan de 107 of C1. Immers is het uiterlijk anders en dat is toch ook waar veel mensen op het eerste gezicht op uit gaan. Wieweet vinden veel mensen de Aygo wel mooier dan de 107 of C1 en wordt deze beter verkocht waardoor de prijs hoger licht. En tsja, 0.4% hoger t.o.z. van de 107 en C1 is natuurlijk ook niet zo'n enorm verschil om over naar huis te schrijven.
En soms is het goedkopere product weer te prefereren. Ik weet even zo snel geen voorbeeld te noemen overigens...quote:Dat is ook zo. Ik heb dat ook wel met andere producten waarbij ik het A-merk ook lekkerder vindt.
Je moet 't ding gewoon op toeren houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:37 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Welk blok lag erin dan? Want de 2010 Aygo 1.0 VVT-i waar ik ooit in heb moeten rijden was vreselijk traag, een brommer voelt nog sneller aan.
Kijk, jij weet dat het exact dezelfde auto's zijn maar dat weten lang niet alle mensen. Zeker niet de mensen die in zo'n auto rijden. Dat is denk ik waar het em in zit.... ontwetendheid. En nogmaals die 0.4% is ook niet schrikbarend. Kan zomaar zijn dat de tweedehands Aygo's net wat minder op de kilometerteller hebben staan of minder schade's hebben. Maar dan nog zou het verschil groter moeten zijn dan 0.4%. Ik zou zeggen... val niet over die 0.4% want dat is feitelijk verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je denkt dat de Aygo totaal anders is ben je dom.
En ja, je kan het uiterlijk belangrijk genoeg vinden om er iets meer voor te betalen (maar ik denk dat dat een beetje alle kanten op waait, de een vindt de Citroën mooier, de volgende de Peugeot en de derde weer de toyota), maar de opmerking waar ik op reageerde was dat het imago van de toyota (met name het betrouwbaarheidsgevoel) verantwoordelijk zou zijn voor een hogere restwaarde.
En dat vind ik vreemd.
Persoonlijk denk ik dat die hogere restwaarde meer voort komt uit het feit dat ze bij toyota nu eenmaal absurd hoge prijzen vragen voor tweedehandjes. En het verschil is ook maar een paar tientjes (0,4%), dus eigenlijk niet eens significant te noemen.
Dat kan inderdaad ook alhoewel ik ook even geen voorbeeld hebquote:En soms is het goedkopere product weer te prefereren. Ik weet even zo snel geen voorbeeld te noemen overigens...
Ik heb al twee keer een Laguna zien ploffen op de snelweg. Dit had in beide gevallen een groot blauw rookgordijn tot gevolg. Maargoed, wat gaat er niet stuk aan een laguna. Het zijn gewoon kansloze auto'squote:Op donderdag 10 maart 2011 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Maar zelden is het de motor die je doet stilstaan. Wat dat betreft heeft Peugeot in het verleden echt oersterke motoren gemaakt. De 2 liter uit de 505 bijvoorbeeld was zo'n oersterke motor en daardoor is die auto ook en masse verscheept naar landen waar ze auto's op het eind met duct tape bij elkaar houden (best handig bij zo'n 505, want die wil best roesten natuurlijk na een jaar of 20).
Maar hoe sterk de motor ook is, als de electronica er omheen het begeeft... En dat was weer het geluk van die 505... weinig electronica.
Als je niets van auto's weet, dan lees je toch even wat op internet. Ik vind het eigenlijk wel knap om dit niet te weten als je zoveel geld uit geeft.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:32 schreef Afketser het volgende:
Kijk, jij weet dat het exact dezelfde auto's zijn maar dat weten lang niet alle mensen. Zeker niet de mensen die in zo'n auto rijden. Dat is denk ik waar het em in zit.... ontwetendheid.
Dat gaf ik ook al aan, dus ik ben dat laatste helemaal met je eens.quote:En nogmaals die 0.4% is ook niet schrikbarend. Kan zomaar zijn dat de tweedehands Aygo's net wat minder op de kilometerteller hebben staan of minder schade's hebben. Maar dan nog zou het verschil groter moeten zijn dan 0.4%. Ik zou zeggen... val niet over die 0.4% want dat is feitelijk verwaarloosbaar.
De gemiddelde gezinscontainer heeft een slechtere PK/KG verhouding.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Je moet 't ding gewoon op toeren houden.
68 pk op 765kg is niet slecht, zoek een ander zwak punt.
Ik durf te beweren dat onder de 100km/u de auto vlotter is dan een doorsnee 1200kg gezinswagen met 100pk.
Ok. Ik 0 keer. Overigens, als ik een auto de turbo op zie blazen op de weg is het meestal een jap. Maar eerlijk is eerlijk: ik zie het maar heel zelden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb al twee keer een Laguna zien ploffen op de snelweg.
Peugeot 107 1.0 68pk 765kg 0-100: 13,7 sec.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Je moet 't ding gewoon op toeren houden.
68 pk op 765kg is niet slecht, zoek een ander zwak punt.
Ik durf te beweren dat onder de 100km/u de auto vlotter is dan een doorsnee 1200kg gezinswagen met 100pk.
Het ligt dan ook nog aan de versnellingsbakverhoudingen. Bij dit soort auto's is die er op gericht om zo zuinig mogelijk te rijden terwijl je nog redelijk mee kunt komen met het verkeer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De gemiddelde gezinscontainer heeft een slechtere PK/KG verhouding.
Bij die 107 mag je er een seconde vanaf halen IRLquote:Op donderdag 10 maart 2011 14:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Peugeot 107 1.0 68pk 765kg 0-100: 13,7 sec.
Peugeot 308 1.4 95pk 1250kg 0-100: 12,7sec.
Autoweek kreeg hem in 13,5 seconden naar de 100.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:49 schreef BertV het volgende:
[..]
Bij die 107 mag je er een seconde vanaf halen IRL
Een collega klaagt over de acceleratie van z'n 308.
edit: zit ik hier als een testosteron-mannetje mijn superzuinige blikje te verdedigen.![]()
Helemaal prima. Feit blijft dat het een relatief trage auto is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:01 schreef BertV het volgende:
http://www.autoweek.nl/au(...)o-10-12v-VVT-i-Sport
13,1
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Helemaal prima. Feit blijft dat het een relatief trage auto is.
Ik boek je met mijn compensatie 2-wieler...quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef FalleNk810i het volgende:
Het zijn gewoon alle 3 kansloze winkelwagentjes
ja joh ?quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:03 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
Ik boek je met mijn compensatie 2-wieler...
Een ibiza van nu is een afrader. veel uiterlijk, weinig auto. En niet zuinig in verbruik, integendeel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:42 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Voor veel kilometers zou ik eerder kijken naar een maatje groter op diesel. Een Ibiza of Corsa of zo.
Een testverbruik van 1:21 kan ik nou niet onzuinig noemen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:16 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Een ibiza van nu is een afrader. veel uiterlijk, weinig auto. En niet zuinig in verbruik, integendeel.
Veel geld? Goedkoper kun je nieuw niet rijden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je niets van auto's weet, dan lees je toch even wat op internet. Ik vind het eigenlijk wel knap om dit niet te weten als je zoveel geld uit geeft.
quote:Dat gaf ik ook al aan, dus ik ben dat laatste helemaal met je eens.
Dat het voor een nieuwe auto goedkoop is betekend nog niet dat het weinig geld is...quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:30 schreef Afketser het volgende:
[..]
Veel geld? Goedkoper kun je nieuw niet rijden.
[..]
Een collega rijd met zijn Ibiza 1.2TSI gemiddeld 1:12quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een testverbruik van 1:21 kan ik nou niet onzuinig noemen.
Ja, met een polo 1.2 TSI zal je heel wat onzuiniger rijden. Ik heb het uiteraard over de ecomotive versie (de tegenhanger van de Bluemotion).quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een collega rijd met zijn Ibiza 1.2TSI gemiddeld 1:12
Dat is zo alleen kun je technisch gezien niet verwachten dat je met een dure auto minder technische problemen krijgt dan met een goedkope auto. Het belangrijkste is dat als je lang in een auto blijft rijden dat je 'em technisch goed laat onderhouden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wis en waarachtig!
Wat ik er mee aan wil geven is dat het subjectief is. Als je een Mercedes koopt van een ton stel je ook andere eisen dan wanneer je voor 20K een toyota koopt. Dat is logisch. Dus zal de Mercedesrijder (terecht) kritischer zijn.
Het is dus eigenlijk het verhaal van de appels en peren.
Dat verbruik hangt van zoveel factoren af. Daar zou ik niet zoveel waarde aan hechten. Ik kan met mijn 107 ook erg zuinig rijden ( 1 op 21 ) maar daar moet ik wel mijn best voor doen om dat te halen. Als ik gewoon lekker vlot door rij dan is mijn verbruik zo'n 1 op 17.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een testverbruik van 1:21 kan ik nou niet onzuinig noemen.
Daar komt het in praktijk vaak wel op uit ja.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een collega rijd met zijn Ibiza 1.2TSI gemiddeld 1:12
Nee maar waar wil je het bedrag dan mee vergelijken dat het wel veel geld is? Met een brood bij de bakker? Voor een nieuwe auto is het niet veel geld.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:31 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat het voor een nieuwe auto goedkoop is betekend nog niet dat het weinig geld is...
Wat wil je dan als referentiepunt nemen? Ik heb hier naast me een test liggen van Autovisie met een zooi van die MRB vrije auto's. Daaruit bleek dat de Ibiza dus het minst zuinig was.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:37 schreef Afketser het volgende:
[..]
Dat verbruik hangt van zoveel factoren af. Daar zou ik niet zoveel waarde aan hechten. Ik kan met mijn 107 ook erg zuinig rijden ( 1 op 21 ) maar daar moet ik wel mijn best voor doen om dat te halen. Als ik gewoon lekker vlot door rij dan is mijn verbruik zo'n 1 op 17.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je als een groot bedrag neerlegt je best wel eens wat onderzoek mag doen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:40 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee maar waar wil je het bedrag dan mee vergelijken dat het wel veel geld is? Voor een nieuwe auto is het niet veel geld.
Verbruik is zo relatief. Je zult nooit contstant het zelfde verbruik halen. Dat verschilt per tank beurt. Het hangt van onder andere weersomstandigheden af maar ook het soort benzine wat je tankt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat wil je dan als referentiepunt nemen? Ik heb hier naast me een test liggen van Autovisie met een zooi van die MRB vrije auto's. Daaruit bleek dat de Ibiza dus het minst zuinig was.
Natuurlijk is het een groot bedrag... maar op autogebied niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je als een groot bedrag neerlegt je best wel eens wat onderzoek mag doen.
Klopt, maar je krijgt er ook net zo veel auto voor terugquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:44 schreef Afketser het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een groot bedrag... maar op autogebied niet.
Tuurlijk, maar geld is een ruilmiddel. Het hangt er helemaal vanaf wat je in ruil voor een bepaald bedrag krijgt. 8000 euro is veel geld... maar niet voor een nieuwe auto. In tegendeel zelfs.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:31 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat het voor een nieuwe auto goedkoop is betekend nog niet dat het weinig geld is...
Nee, maar hoe groter de auto hoe meer lucht je kooptquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:45 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt, maar je krijgt er ook net zo veel auto voor terug
Daar ging het dus ook helemaal niet om.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:44 schreef Afketser het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een groot bedrag... maar op autogebied niet.
Nee maar bij mij welquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar ging het dus ook helemaal niet om.
Joh, maar je zult toch op de 1 of andere manier moeten kunnen vergelijken. Testverbruiken van automagazines zijn nog enigszins te vergelijken omdat zij rond dezelfde tijd met dezelfde auto's rijden op redelijk dezelfde manier.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:43 schreef Afketser het volgende:
[..]
Verbruik is zo relatief. Je zult nooit contstant het zelfde verbruik halen. Dat verschilt per tank beurt. Het hangt van onder andere weersomstandigheden af maar ook het soort benzine wat je tankt.
Ik rij bijvoorbeeld zuiniger op benzine van de Shell dan als ik tank bij BP.
En kwaliteitquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:46 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee, maar hoe groter de auto hoe meer lucht je koopt
Juistem, het verschil in verbruik bij auto's in dezelfde categorie is zo minimaal als je bekijkt dat als ik een tank lang iedere keer bij 4000 toeren overschakel naar de volgende versnelling en dan 1 op 16 haal terwijl als ik bij 3000 toeren overschakel ik 1 op 19 rij. Dat zijn veel grotere verschillen. En dat verschil van 1 op 16 met 1 op 19 is gewoon met dezelfde auto.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Joh, maar je zult toch op de 1 of andere manier moeten kunnen vergelijken. Testverbruiken van automagazines zijn nog enigszins te vergelijken omdat zij rond dezelfde tijd met dezelfde auto's rijden op redelijk dezelfde manier.
Zullen we anders de verbruikscijfers maar afschaffen omdat ze toch maar relatief zijn?
Er zijn ook mensen die bij het bedrag wat ze moeten betalen bij de pomp hun rijplezier halen voor het aantal kilometers wat ze ervoor hebben gereden.quote:
Dat heeft niets met onderlinge verschillen te maken, dat heeft te maken met je rijstijl. Leuk is om te weten wat verschillende auto's verbruiken met een vergelijkbare rijstijl. Dat zie je dus redelijk terug in testen van autobladen. Die theoretische cijfers heb je maar weinig aan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:53 schreef Afketser het volgende:
[..]
Juistem, het verschil in verbruik bij auto's in dezelfde categorie is zo minimaal als je bekijkt dat als ik een tank lang iedere keer bij 4000 toeren overschakel naar de volgende versnelling en dan 1 op 16 haal terwijl als ik bij 3000 toeren overschakel ik 1 op 19 rij. Dat zijn veel grotere verschillen. En dat verschil van 1 op 16 met 1 op 19 is gewoon met dezelfde auto.
Nee dat is zo maar ik heb ook niks aan dat testverbruik want dat ligt vaak ook nog erg hoog ( zuinig dus ). Dat haal je in praktijk ook niet tenzij het een sport van je is om zuinig te willen rijden. En dat proberen ze natuurlijk ook tijdens een testrit als het om verbruik gaat. Als ze dat niet doen zie je hele andere cijfers.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft niets met onderlinge verschillen te maken, dat heeft te maken met je rijstijl. Leuk is om te weten wat verschillende auto's verbruiken met een vergelijkbare rijstijl. Dat zie je dus redelijk terug in testen van autobladen. Die theoretische cijfers heb je maar weinig aan.
Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:59 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee dat is zo maar ik heb ook niks aan dat testverbruik want dat ligt vaak ook nog erg hoog ( zuinig dus ). Dat haal je in praktijk ook niet tenzij het een sport van je is om zuinig te willen rijden. En dat proberen ze natuurlijk ook tijdens een testrit als het om verbruik gaat. Als ze dat niet doen zie je hele andere cijfers.
Waar het uit eindelijk om gaat is niet hoeveel het verbruik is van die gasten die 'em getest hebben maar wat je eigen verbruik is. En als de auto al het A-label heeft ga je dan tussen die 2 A-labels nog kijken welke het zuinigst uit de test komt? Dan zou ik gewoon voor de alle goedkoopste A-label auto gaan want dat verschil duurt wel ff als je dat wilt inhalen met het verschil in zuinigheid tussen de twee modellen. Ik zou je als het je echt te doen gaat om die 3 kilometer extra op een liter aanraden om gewoon bij de goedkoopste pomp te gaan tanken. Daar bespaar je veel meer meequote:Op donderdag 10 maart 2011 16:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).
Het verschil in verbruik van A-label auto's kan behoorlijk zijn terwijl de prijzen elkaar nauwelijks ontlopen. Zeker in het B segment.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:05 schreef Afketser het volgende:
[..]
Waar het uit eindelijk om gaat is niet hoeveel het verbruik is van die gasten die 'em getest hebben maar wat je eigen verbruik is. En als de auto al het A-label heeft ga je dan tussen die 2 A-labels nog kijken welke het zuinigst uit de test komt? Dan zou ik gewoon voor de alle goedkoopste A-label auto gaan want dat verschil duurt wel ff als je dat wilt inhalen met het verschil in zuinigheid tussen de twee modellen. Ik zou je als het je echt te doen gaat om die 3 kilometer extra op een liter aanraden om gewoon bij de goedkoopste pomp te gaan tanken. Daar bespaar je veel meer mee
Kijk hier is verbruikquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het verschil in verbruik van A-label auto's kan behoorlijk zijn terwijl de prijzen elkaar nauwelijks ontlopen. Zeker in het B segment.
Zegt niets. Ze kunnen andere versnellingsbak verhoudingen hebben. Ik snap dan ook niet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:15 schreef Afketser het volgende:
[..]
Kijk hier is verbruik
Daar staat de C1 op plaats 3, de Aygo op plaats 7 en de 107 op plaats 8 van de meest zuinige auto's. En dat terwijl het exact dezelfde auto's zijn. Ik bedoel maar.
Zoals ik zei, het zijn exact dezelfde auto's. Dus ook dezelfde versnellingsbak verhouding.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zegt niets. Ze kunnen andere versnellingsbak verhoudingen hebben. Ik snap dan ook niet wat je bedoelt.
En real world testen, dus niet de test beginnen met volle accus van de hybride en met lege accus ophouden, zodat je het verbruik buiten de test verplaatst.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).
Ah, ik zie dat het een overzicht is van werkelijk verbruik. Dan nog ga je totaal niet in op mijn opmerkingen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:21 schreef Afketser het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het zijn exact dezelfde auto's. Dus ook dezelfde versnellingsbak verhouding.
Waar het om gaat is dat die testverbuiken niet zoveel zeggen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat het een overzicht is van werkelijk verbruik. Dan nog ga je totaal niet in op mijn opmerkingen.
Dit bedoel ik, jij voert een discussie met jezelf geloof ik.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:24 schreef Afketser het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat die testverbuiken niet zoveel zeggen.
Nee Afketser en ik staan op 1 lijn. Geen discussie mogelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik, jij voert een discussie met jezelf geloof ik.
Nee, maar voor iemand die in deze klasse winkelt is een uitgave van die orde niet iets om lichtvaardig te doen denk ik.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:30 schreef Afketser het volgende:
Veel geld? Goedkoper kun je nieuw niet rijden.
Als je de praktijkcijfers van hybride gebruikers op spritmonitor bekijkt dan is het verbruik van een hybride 20 tot 40% lager als vergelijkbare conventionele benzine auto'squote:Op donderdag 10 maart 2011 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En real world testen, dus niet de test beginnen met volle accus van de hybride en met lege accus ophouden, zodat je het verbruik buiten de test verplaatst.
Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruikquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je de praktijkcijfers van hybride gebruikers op spritmonitor bekijkt dan is het verbruik van een hybride 20 tot 40% lager als vergelijkbare conventionele benzine auto's
Dan noem je er ook wel een. Gingen zij niet de staatshulp binnenkort terugbetalen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruik
Wat natuurlijk ook niet vreemd is. Zo'n auto is helemaal niet bedoeld om als leasebak veel snelweg kilometers te rijden. Daar helpt die elektromotor geen reet bij. Ik geloof best dat het een zuinige auto kan zijn, maar dan toch vooral op korte afstanden/stadsverkeer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruik
Dat soort technieken worden al gebruikt en hoewel ik me er niet heel erg in verdiept hebt kan ik mij voorstellen dat die paar keer remmen op de snelweg niet genoeg is om die accu's op te laden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:21 schreef ArnosL het volgende:
Waarom ontwikkelen autofabrikanten dan geen hybride waarbij de accu's worden opgeladen als je remt en die energie in de accu's word gebruikt om op te rijden op de snelweg? Veel beter voor het verbruik lijkt me.
Voor zover ik weet wordt deze techniek in de meeste hybride auto's al toegepast.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:49 schreef ArnosL het volgende:
Dat is ook waar idd, maar als je dagelijk een stuk woon werk verkeer hebt waarin je eerst een stuk moet rijden waarin je een aantal keer moet remmen en daarna een stuk N-weg of snelweg, dan kom je misschien nog wel een aardig eind.
Desalniettemin zal het altijd schelen.
Ik denk dat de auto's in deze klasse veel worden gekocht door mensen die een tweede auto willen hebben voor bij huis. Deze categorie mensen kijken niet op het geld. En het auto'tje is het best verkochte wagentje in Nederland dus ik denk niet dat veel mensen er echt werk van gaan maken voordat ze deze auto kopen. Ik zelf heb dat ook niet gedaan maar ik wist ook wel wat ik wilde hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar voor iemand die in deze klasse winkelt is een uitgave van die orde niet iets om lichtvaardig te doen denk ik.
Nee. Misschien dat jij dat wil denken, maar dan heb je het eerder over een smart, 500, Mini, enz.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:10 schreef Afketser het volgende:
Ik denk dat de auto's in deze klasse veel worden gekocht door mensen die een tweede auto willen hebben voor bij huis.
De best verkochte auto is de VW Polo.quote:Deze categorie mensen kijken niet op het geld. En het auto'tje is het best verkochte wagentje in Nederland dus ik denk niet dat veel mensen er echt werk van gaan maken voordat ze deze auto kopen. Ik zelf heb dat ook niet gedaan maar ik wist ook wel wat ik wilde hebben.
Die categorie auto's daar rijden vrouwen in die ook nog gewoon werken en daarmee naar hun werk toe rijden. De 107 wordt uitsluitend door huisvrouwen die boodschappen moeten doen gebruikt. Ja, mij uitgezonderd want ik rij er bijna 60.000 km per jaar meequote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Misschien dat jij dat wil denken, maar dan heb je het eerder over een smart, 500, Mini, enz.
In iedergeval staat de 107 hoog in het lijstje.quote:De best verkochte auto is de VW Polo.
Best verkocht zegt overigens niet veel. Ronald McDonald verkoopt ook veel meer eten dat Jonnie Boer, maar de laatste kan echt wat beters op tafel zetten...
Zeker weten en dat doet me ook heel erg goedquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:26 schreef BertV het volgende:
Voor een stel op elkaar lijkende goedkope hokjes maakt het wel veel tongen los in dit topic.
Waarom überhaupt de frustratie en energie van al die figuren die hier zo veel moeite doen om duidelijk te maken dat het om trage lelijke boodschappen-karretjes gaat...? je kunt dit topic ook negeren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:28 schreef Afketser het volgende:
[..]
Zeker weten en dat doet me ook heel erg goed
Waarom rijd je dan niet in een diesel? Of maakt dat nu helemaal niks meer uit als je de wegenbelasting niet hoeft te betalen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:27 schreef Afketser het volgende:
[..]
Die categorie auto's daar rijden vrouwen in die ook nog gewoon werken en daarmee naar hun werk toe rijden. De 107 wordt uitsluitend door huisvrouwen die boodschappen moeten doen gebruikt. Ja, mij uitgezonderd want ik rij er bijna 60.000 km per jaar mee
[..]
In iedergeval staat de 107 hoog in het lijstje.
Waar het om gaat is dat bij zo'n hoog verkoop cijfer niet echt veel aandacht besteed zal worden in de aanschaf van zo'n auto. Ze gaan immers als broodjes over de "toonbank"
Ik ben in elk geval blij dat mijn Seat de deur uit is. 2 jaar gereden. rammelende wiebelige rampenbak, deed NIETS van wat beloofd werd. Oh maar dat zal vast aan mij liggenquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:24 schreef Afketser het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat die testverbuiken niet zoveel zeggen.
Sorry, maar dat is simpelweg niet geloofwaardig.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:27 schreef Afketser het volgende:
Ja, mij uitgezonderd want ik rij er bijna 60.000 km per jaar mee
Als de 107 diesel in Nederland ook verkocht werd had ik voor de diesel gekozen ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:42 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom rijd je dan niet in een diesel? Of maakt dat nu helemaal niks meer uit als je de wegenbelasting niet hoeft te betalen?
Toch is het zo.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:50 schreef error_404 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is simpelweg niet geloofwaardig.
Ik neem aan dat je het over de Ibiza hebt!? De Ibiza diesel is ook bij lange na niet zo zuinig als wordt gesteld. En inderdaad, de Ibiza is qua kwaliteit ook niet hetzelfde als de Polo, wat je eigenlijk toch wel mag verwachten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:50 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval blij dat mijn Seat de deur uit is. 2 jaar gereden. rammelende wiebelige rampenbak, deed NIETS van wat beloofd werd. Oh maar dat zal vast aan mij liggen![]()
![]()
Ik rijd nu zuiniger met mijn 1.8 liter (mivec motor) dan met de 1.4 eco van Seat.
Dan zou ik toch een iets groter autootje nemen, waarin wel een diesel motor verkrijgbaar is. Een Polo ofzo iets. Of die nieuwe Renault Twingo, ook in diesel verkrijgbaar en een zuinigere fabrieksopgaaf dan die 107.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:00 schreef Afketser het volgende:
[..]
Als de 107 diesel in Nederland ook verkocht werd had ik voor de diesel gekozen ja.
Het B-segment is qua aanschaf wel een stuk duurder dan het A-segment. De Twingo is dan nog wel redelijk goedkoop maar voor mij geen Renault....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:06 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan zou ik toch een iets groter autootje nemen, waarin wel een diesel motor verkrijgbaar is. Een Polo ofzo iets. Of die nieuwe Renault Twingo, ook in diesel verkrijgbaar en een zuinigere fabrieksopgaaf dan die 107.
Eerder probeerde je de indruk te wekken dat het om een auto ging voor mensen die niet op geld hoeven te kijken. Dat is nooit zo slim om te roepen tegen iemand die tot die groep behoort, want ik zie dus wat er rond rijdt in mijn omgeving...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:27 schreef Afketser het volgende:
De 107 wordt uitsluitend door huisvrouwen die boodschappen moeten doen gebruikt.
Die gedachtegang is een beetje idioot en ik hoop dan maar dat het voor de kopers niet klopt. Van de andere kant: de echte betrouwbaarheidscijfers worden door jappenadepten ook genegeerd zodra ze niet in het plaatje passen dus...quote:In iedergeval staat de 107 hoog in het lijstje.
Waar het om gaat is dat bij zo'n hoog verkoop cijfer niet echt veel aandacht besteed zal worden in de aanschaf van zo'n auto. Ze gaan immers als broodjes over de "toonbank"
Maar jij woont volgens mij ook in een omgeving waar de ruimte niet schaars is. Hier in het financieele hart van Nederland waar ruimte een gebrek is hebben wij behoefte aan klein formaat auto's waarmee je gemakkelijk kan parkeren. Zeker als tweede auto die voornamelijk door vrouwen wordt gebruikt en na een aantal weken toch onder de schades zit is het geen noodzaak om een tweede auto uit de yuppen-categorie te nemen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eerder probeerde je de indruk te wekken dat het om een auto ging voor mensen die niet op geld hoeven te kijken. Dat is nooit zo slim om te roepen tegen iemand die tot die groep behoort, want ik zie dus wat er rond rijdt in mijn omgeving...
Cijfers zijn niet eens nodig. Kijk gewoon naar het straatbeeld en je ziet enorm veel C1's,107's en Aygo's.quote:Die gedachtegang is een beetje idioot en ik hoop dan maar dat het voor de kopers niet klopt. Van de andere kant: de echte betrouwbaarheidscijfers worden door jappenadepten ook genegeerd zodra ze niet in het plaatje passen dus...
Als jij denkt dat ik nooit in de Randstad kom en niemand in de Randstad ken heb je het mis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:57 schreef Afketser het volgende:
Maar jij woont volgens mij ook in een omgeving waar de ruimte niet schaars is. Hier in het financieele hart van Nederland waar ruimte een gebrek is hebben wij behoefte aan klein formaat auto's waarmee je gemakkelijk kan parkeren. Zeker als tweede auto die voornamelijk door vrouwen wordt gebruikt en na een aantal weken toch onder de schades zit is het geen noodzaak om een tweede auto uit de yuppen-categorie te nemen.
Het succes van Ikea verklaart. Je ziet het overal, dus je koopt het en pas thuis ontdek je dat het lelijke troep is.quote:Cijfers zijn niet eens nodig. Kijk gewoon naar het straatbeeld en je ziet enorm veel C1's,107's en Aygo's.
Ik denk dat bij jullie in de buurt nog het " wat-hebben-de-buren-effect " heerst. Als je daar vatbaar voor bent dan koop je inderdaad auto's uit die categorie. Hier in het westen zijn we dat tijdperk al voorbij.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ik nooit in de Randstad kom en niemand in de Randstad ken heb je het mis.
Als geld geen rol speelt dan wordt het sneller een 500, of een Smart cabrio, of als het een slagje groter mag zijn een Mini Cooper S (al dan niet cabriolet).
Mijn Ikea-kast staat nog steeds na 10 jaar en de deuren gaan nog open en sluiten nog primaquote:Het succes van Ikea verklaart. Je ziet het overal, dus je koopt het en pas thuis ontdek je dat het lelijke troep is.
Tsja, kan...
Ja maar als dat moet gebeuren dan haal ik het volgende bouwpakket van de zolder om in elkaar te zetten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:16 schreef ArnosL het volgende:
Tot je die kast gaat verplaatsen, dan valt ie uit elkaar. Daar heb ik dan weer ervaring mee. Alles er eerst uitgehaald en toch ging ie kapot.
Ahja, ik ben zo Aygo rijder die z'n spullen bij de IKEA haalt en op vakantie gaat naar Centreparcs.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het succes van Ikea verklaart. Je ziet het overal, dus je koopt het en pas thuis ontdek je dat het lelijke troep is.
Tsja, kan...
Er zit nogal wat meerwaarde bij een 500 en een Mini...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:15 schreef Afketser het volgende:
Ik denk dat bij jullie in de buurt nog het " wat-hebben-de-buren-effect " heerst. Als je daar vatbaar voor bent dan koop je inderdaad auto's uit die categorie. Hier in het westen zijn we dat tijdperk al voorbij.
Maar het blijft lelijke rommel.quote:Mijn Ikea-kast staat nog steeds na 10 jaar en de deuren gaan nog open en sluiten nog prima
Nee, van mij moet iedereen het zelf weten. Ik snap prima dat iemand een 107 koopt want voor het geld is het best een geinig wagentje. Bij ikea vind ik het wat anders. Dat is niet alleen troep... het is vooral eenheidsworst voor mensen die echt geen eigen stijl hebben. Prima voor een studentenkamer als je geen cent te makken hebt, maar verder.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:29 schreef BertV het volgende:
Ahja, ik ben zo Aygo rijder die z'n spullen bij de IKEA haalt en op vakantie gaat naar Centreparcs.
Je lijkt op mijn schoonmoeder die mij voortdurend probeert te overtuigen om een grote auto te kopen, meubels van hogere kwaliteit aan te schaffen en op vakantie te gaan naar het buitenland.
Sommige mensen zijn gewoon eerder tevreden, kan best frustrerend zijn voor een ander.
goed argument..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:43 schreef SuperFokker het volgende:
Ik zie er toch van af.
Lijkt me niet veilig op de snelweg, aangezien ik daar toch heel wat kilometers op rijd
Dat iemand kiest voor goedkopere spullen heeft vaak geen betrekking op iemands portemonee hoor. En het is alijd zo dat als je ietsje meer uitgeeft dat je er meer comfort voor terug krijgt. Maar je moet ergens je gens trekken want ookal ga je dan naar het B-segment kun je weer hetzelfde gaan zeggen: "als je ietsje meer uitgeeft krijg je wel een stuk meer comfort ".quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, van mij moet iedereen het zelf weten. Ik snap prima dat iemand een 107 koopt want voor het geld is het best een geinig wagentje. Bij ikea vind ik het wat anders. Dat is niet alleen troep... het is vooral eenheidsworst voor mensen die echt geen eigen stijl hebben. Prima voor een studentenkamer als je geen cent te makken hebt, maar verder.
En eigenlijk geldt dat ook wel een beetje voor een 107: als je wat meer uit geeft heb je toch ook wel een stuk meer comfort. Dus als je meer geld hebt om te spenderen... dan kies je toch wel voor net die klasse hoger.
Maak jij dat jezelf even wijs. Natuurlijk zijn er mensen met veel geld die geen cent uitgeven, maar voor verreweg de meeste mensen geldt dat ze uitgeven naar inkomen.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:06 schreef Afketser het volgende:
Dat iemand kiest voor goedkopere spullen heeft vaak geen betrekking op iemands portemonee hoor.
Het verschil tussen echt goedkoop en daarboven is m.i. groter dan de stappen daarna. Een grotere auto is niet per definitie comfortabeler.quote:En het is alijd zo dat als je ietsje meer uitgeeft dat je er meer comfort voor terug krijgt. Maar je moet ergens je gens trekken want ookal ga je dan naar het B-segment kun je weer hetzelfde gaan zeggen: "als je ietsje meer uitgeeft krijg je wel een stuk meer comfort ".
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:43 schreef SuperFokker het volgende:
Ik zie er toch van af.
Lijkt me niet veilig op de snelweg, aangezien ik daar toch heel wat kilometers op rijd
er zijn dan ook niet alleen vrachtwagens op de snelwegquote:Op zondag 13 maart 2011 13:35 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
als je een vrachtwagen kopt, overleef je het in geen enkele auto hoor..
Koop een Smart die zijn ondanks het formaat wel veilig.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:43 schreef SuperFokker het volgende:
Ik zie er toch van af.
Lijkt me niet veilig op de snelweg, aangezien ik daar toch heel wat kilometers op rijd
Ehmmm....? Vergeleken met..?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:35 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Koop een Smart die zijn ondanks het formaat wel veilig.
Aldus de folder...quote:Op zondag 13 maart 2011 17:35 schreef ColtZ40 het volgende:
Koop een Smart die zijn ondanks het formaat wel veilig.
Uh? Als je zijwind hebt heb je er wel ERG veel last van imo. Ik rijd soms ook in een ford mondeo en het verschil met de C1 is ENORM! Constant bijsturen, de wind die nog best een herrie maakt, nee de C1 /Aygo met harde wind opzij heb je echt wel last van.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:02 schreef Gardo het volgende:
Ook vind ik dat de auto, ondanks zijn lage gewicht) relatief niet erg zijwindgevoelig is. Hij is vlot genoeg om met het verkeer mee te komen. Natuurlijk moet je wel een keer terugschakelen als je in wilt halen maar ook dat went.
De stoelen zijn exact hetzelfde, evenals de vering en ophanging van de auto's. Alleen bij bijzondere (sport)uitvoeringen kan er onderling een klein verschil in zitten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:23 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn de stoelen van een Aygo dan zoveel anders dan een C1?
Er staat dan ook RELATIEF niet zijwindgevoelig. Kleine lichte auto's zijn altijd véél zijwindgevoelig dan een Mondeo of een Volvo V70 o.i.d., dat is bijna niet aan te passen zonder erg dure investeringen (Toyota iQ doet het behoorlijk goed).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Uh? Als je zijwind hebt heb je er wel ERG veel last van imo. Ik rijd soms ook in een ford mondeo en het verschil met de C1 is ENORM! Constant bijsturen, de wind die nog best een herrie maakt, nee de C1 /Aygo met harde wind opzij heb je echt wel last van.
Terugschakelen doe ik nooit trouwens, mag misschien niet zo'n 'sportieve' rijstijl hebben maar heb nooit problemen met inhalen op de snelweg, tenzij er malloten zijn die met 140 aan komen karren, maar dan wachten die maar. Harder dan 120/130 rijd ik sowieso nooit (waarom zou je ook)
Mgoed, echt prima auto's idd, ook nog nooit pech gehad oid *klop klop*, handige wagentjes
Herkenbaar, dat had ik bij mijn eerste rijlessen op de snelwegquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:33 schreef davidov2009 het volgende:
Het terugschakel verhaal ben ik met je eens. Je moet ook niet zo'n drabber zijn die 120 rijdt rechts, een vrachtwagen ziet vanaf een kilometer afstand, deze nadert tot 50 meter en afremt tot 90, dan erachter komt dat ie nog niet naar links kan, en dan uiteindelijk moet optrekken van 90 naar 120. Dán moet je inderdaad terugschakelen...En diezelfde sjonnies zeggen "euhhh ik haal maar 1 op 14 met m'n C1/Aygo whatever" ja duhhh. Anticiperen.
Vraag het voor de lol eens aan een wegenwachtmannetje : auto's met pech langs de weg zijn bovengemiddeld vaak van franse afkomst. Ze staan ook hoog genoteerd in de lijsten van Bovag. Als auto's met de meeste storingen dan he? Citroen C5 en Peug 308 zijn de koplopers dacht ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
De verschillen zijn klein.
En Franse auto's rijden doorgaans gewoon beter dan jappen en ze zien er gemiddeld gezien beter (of: minder slecht...) uit.
[..]
Dom principe: economie in Azië steunen ipv de EU...
En dat zorgt ervoor dat de C1/107 onbetrouwbaarder wordt dan de aygo?quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:40 schreef Gardo het volgende:
Niet geheel waar.
Er zitten verschillen in prijzen van aanschaf, prijzen van accesoires en onderdelen.
Daarbovenop zitten er tussen de Aygo en C1/ 107 wezenlijke verschillen in het exterieur
Aldus de ANWB: er zijn geen slechte auto's meer.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:20 schreef hoatzin het volgende:
Vraag het voor de lol eens aan een wegenwachtmannetje
Het is een jappenfapper. Laat gaan...quote:
Sorry, ik verwar je met iemand anders... Jij bent degene die denkt dat je veilig zit in een Smart...quote:
Dat het de veiligste kleine auto is....quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, ik verwar je met iemand anders... Jij bent degene die denkt dat je veilig zit in een Smart...
Excuses!
Misschien moet je zelf nog eens lezen wat je schreef, want er staat echt dat die ondanks het formaat wel veilig is...quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:14 schreef ColtZ40 het volgende:
Dat het de veiligste kleine auto is....
Moeilijk he lezen.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf nog eens lezen wat je schreef, want er staat echt dat die ondanks het formaat wel veilig is...
quote:
quote:Op zondag 13 maart 2011 17:35 schreef ColtZ40 het volgende:
Koop een Smart die zijn ondanks het formaat wel veilig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |