abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:31:12 #1
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_93651970
Ik ben aan het denken een nieuwe auto te kopen. Aangezien ik goedkoop wil gaan rijden zit ik te denken aan een Toyota Aygo, Citroen C1 of een Peugeot 107.

Heb vandaag een proefrit gereden in een Toyota Aygo. Hij reedt heerlijk, trok vlot weg en het lawaai op de snelweg viel reuze mee. Hij is nog sneller dan mijn huidige vw polo 1.4 16V.
Minpunten zijn: weinig ruimte achterbak en geen dashboardkastje die dicht kan.

De drieling worden allen in een toyota fabriek gemaakt dus voor mij maakt het opzich niet uit welke van de 3 het word. De Toyota is zoals ik heb gezien het goedkoopst op de markt dus denk dat ik daarvoor ga. Toyota geeft 3 jaar garantie, de rest maar 2 jaar.

Mijn eisen: airco, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en electrische ramen.

De Toyota Aygo heeft nu een aanbieding. De Aygo Now, heeft airco, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en electrische ramen voor 9350 euro. (met 1000 euro extra inruilpremie 8350 euro)

Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Look who's back in the wrong place at the right time
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:37:21 #2
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_93652210
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef tomegel het volgende:

Heb vandaag een proefrit gereden in een Toyota Aygo. Hij reedt heerlijk, trok vlot weg en het lawaai op de snelweg viel reuze mee. Hij is nog sneller dan mijn huidige vw polo 1.4 16V.
Welk blok lag erin dan? Want de 2010 Aygo 1.0 VVT-i waar ik ooit in heb moeten rijden was vreselijk traag, een brommer voelt nog sneller aan.
pi_93652362
Tja ze zijn nagenoeg alle drie hetzelfde alleen zit een andere logo erop...
pi_93652389
Haha sneller als een 1.4 16v ? dan doe jij echt iets verkeerd of de handrem zit nog aangetrokken bij je polo :')
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93652522
Grappig, had zelf dezelfde auto's in gedachten. Ga nu voor een 2e hands andere auto om meerdere redenen :P Ik zou ook kijken naar de Daihatsu Cuore, was iets met dat je achterbank stoelen kon verschuiven zodat je of veel beenruimte had voor passagiers of veel laadruimte.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:48:17 #6
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_93652627
Simpel: Toyota. ^O^

Sowieso Franse embleems erop. :r
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:49:06 #7
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_93652665
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha sneller als een 1.4 16v ? dan doe jij echt iets verkeerd of de handrem zit nog aangetrokken bij je polo :')
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is? :')
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:52:53 #8
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_93652815
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is? :')
Als je 'm verlaagt, en je legt er te grote wielen met te brede banden onder en je voorziet het ding van een kachelpijp dan lijkt het algauw alsof je 250 in het uur gaat door alle herrie en ongemak.

O.t, ga voor de semi jap..
pi_93652822
Buy European!! Zou ik zeggen.
pi_93653140
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:53 schreef Mercer het volgende:
Buy European!! Zou ik zeggen.
Precies.

Het is exact dezelfde auto, alleen steun je de economie in deze regio meer als je de Franse versie koopt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93653165
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:48 schreef DemonRage het volgende:
Simpel: Toyota. ^O^

Sowieso Franse embleems erop. :r
Nee, in een japans gebakje rijden is feest!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93653425
Beter ga je voor een Nissan Pixo. Is toch even net iets meer auto, en met airco, CV etc.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_93655291
mijn broer en vrouw hebben pasgeleden een citroen c1 exclusive gekocht, erg strak!

bij citroen kan je iig voor 65euro ofzo een deurtje voor je dashbordgat krijgen, waardoor je een dashbordvakje krijgt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:45:19 #14
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_93655464
De toyota halen dus :)

Geen lelijk en pauperig frans embleem op je grill, en je weet bij toyota (ook al zijn het mss dezelfde) dat je een duurzame auto heb.
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:20:21 #15
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_93657551
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is? :')
Idd een polo is echt geen snelheidsduivel. Die 1.0 blokjes van de drieling zijn best krachtig. En de autos wegen geen drol dat scheelt ook.
Look who's back in the wrong place at the right time
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:46:56 #16
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_93659209
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:20 schreef tomegel het volgende:

[..]

Idd een polo is echt geen snelheidsduivel. Die 1.0 blokjes van de drieling zijn best krachtig. En de autos wegen geen drol dat scheelt ook.
Dus toch een VVT 1.0, en zijn dus vreselijk traag in mijn beleving.
Heb het nog even opgezocht en idd, 0-100 in ruim 14 sec. en een top van amper 160 zijn niet echt cijfers waarmee je thuis kunt komen en ik snap niet wat je referentie is als je dit 'vlot wegtrekken' noemt. En ze wegen inderdaad geen drol waardoor elke medeweggebruiker je finaal in de kreukels rijdt bij een botsing.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:01:43 #17
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_93660168
Kijk voor hetzelfde geld ook even naar een Renault Twingo II, iets groter, wel 4 cilinders, iets sneller, iets minder zichtbaar blik in het interieur. Ook wegenbelasting en BPM vrij.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_93660987
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:01 schreef Spamblik het volgende:
Kijk voor hetzelfde geld ook even naar een Renault Twingo II, iets groter, wel 4 cilinders, iets sneller, iets minder zichtbaar blik in het interieur. Ook wegenbelasting en BPM vrij.
Ik zou ook eerder voor zoiets gaan, heb je toch het gevoel dat het een wat echtere auto is.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93662891
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:45 schreef Catch_me het volgende:
De toyota halen dus :)

Geen lelijk en pauperig frans embleem op je grill, en je weet bij toyota (ook al zijn het mss dezelfde) dat je een duurzame auto heb.
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.

Het rotsvaste vertrouwen... _O-

En met een japanner rijden is minstens zo pauperig als met een Fransoos rijden natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:55:43 #20
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_93663513
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.

Het rotsvaste vertrouwen... _O-

En met een japanner rijden is minstens zo pauperig als met een Fransoos rijden natuurlijk.
Pauper ben je pas als je met een vw of een daarvan afgeleide rondrijd.
pi_93664179
quote:
Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Uiteraard, deze prijzen kan je gewoon op de websites van de fabrikanten vinden. Verder zal er op dit soort auto's niet veel af te dingen zijn. Hoogstens kan je proberen om er iets bij te krijgen.
pi_93664401
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef DrDarwin het volgende:

Pauper ben je pas als je met een vw of een daarvan afgeleide rondrijd.
Toch wel geinig al die figuren die alles en iedereen voor pauper uitmaken en zelf niet veel verder zijn gekomen dan een overdekte brommer...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93664556
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef tomegel het volgende:
Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Stel hem hier eens samen en vergelijk de prijs:
http://www.auto.nl/ (nieuwe site van de oprichters van funda, althans als ik het goed onthouden heb). Sowieso leuk om ze wat te vergelijken en de opties te zien en de prijzen.

Collega van mij had dezelfde vraag, maar is voor de Peugeot gegaan, heb verder niet gevraagd waarom. Ze vond hem wel zuinig.

Zou ook Daihatsu meenemen in je zoektocht, goede motortjes erin die bijna nooit kapot gaan en ze zien er de laatste tijd niet heel onaardig uit.
pi_93665888
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 22:10 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Stel hem hier eens samen en vergelijk de prijs:
http://www.auto.nl/ (nieuwe site van de oprichters van funda, althans als ik het goed onthouden heb). Sowieso leuk om ze wat te vergelijken en de opties te zien en de prijzen.

Collega van mij had dezelfde vraag, maar is voor de Peugeot gegaan, heb verder niet gevraagd waarom. Ze vond hem wel zuinig.

Zou ook Daihatsu meenemen in je zoektocht, goede motortjes erin die bijna nooit kapot gaan en ze zien er de laatste tijd niet heel onaardig uit.
De motortjes van de aygo worden zelfs door daihatsu gemaakt.
pi_93666068
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:31 schreef Wokkel het volgende:

De motortjes van de aygo worden zelfs door daihatsu gemaakt.
Daihatsu is ook gewoon onderdeel van het toyota-concern.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:20:24 #26
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_93668604
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.

Het rotsvaste vertrouwen... _O-

En met een japanner rijden is minstens zo pauperig als met een Fransoos rijden natuurlijk.
Franse auto's zijn nou niet echt het voorbeeld van betrouwbare en duurzame auto's, of wel :')?

Natuurlijk maakt het in deze niet uit, maar ik zou uit principe alleen al voor de japanner gaan :)
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:29:01 #27
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_93669128
Hmm en het gezeur met de waterpomp van de eerset lichting aygo's dan?...
Kom op... kleine franse auto's zijn over het algemeen erg goed.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_93669529
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:20 schreef Catch_me het volgende:

Franse auto's zijn nou niet echt het voorbeeld van betrouwbare en duurzame auto's, of wel :')?
De verschillen zijn klein.

En Franse auto's rijden doorgaans gewoon beter dan jappen en ze zien er gemiddeld gezien beter (of: minder slecht...) uit.

quote:
Natuurlijk maakt het in deze niet uit, maar ik zou uit principe alleen al voor de japanner gaan :)
Dom principe: economie in Azië steunen ipv de EU...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93669689
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is? :')
Wie heeft t over snelheids monsters?

Maar een 1.4 16 klepper is wel degelijk sneller als zo'n winkelwagen met dak
Zo'n auto voelt ook aan als een auto en dat kan je van zo'n aygo, c1 of 107 of alto enz.. niet zeggen.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93669978
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:39 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Wie heeft t over snelheids monsters?

Maar een 1.4 16 klepper is wel degelijk sneller als zo'n winkelwagen met dak
Zo'n auto voelt ook aan als een auto en dat kan je van zo'n aygo, c1 of 107 of alto enz.. niet zeggen.
Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:02:48 #31
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_93670786
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.
Ik zou me in dat geval wat drukker maken om het remvermogen....
pi_93679915
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik zou me in dat geval wat drukker maken om het remvermogen....
remvermogen wat?
Dat is echt meer als genoeg op die standaard auto's hoor.
Ga je daar maar zorgen over maken als je flink wat pk's erbij gooit

Wat voor auto heb jij dan? je praat wel stoer maar is het terecht?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:49:36 #33
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_93679987
Qua type maakt het niks uit, ze zijn precies hetzelfde, alleen de buitenkant is ietsje anders.

Misschien nog een tip, laat hem chiptunen. Scheelt toch weer een beetje en alle beetje helpen :)
Hier bijv. wat info over de mogelijkheden:
Tuning
Domo Arigato!
pi_93681928
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.
Je kunt toch geen Polo met een C1, 107 of Aygo vergelijken.... Voor de prijs van die Polo koop je 2 Peugeot 107's.
pi_93685261
quote:
De Toyota Aygo heeft nu een aanbieding. De Aygo Now, heeft airco, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en electrische ramen voor 9350 euro. (met 1000 euro extra inruilpremie 8350 euro)

Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Regel ook gewoon een dealtje bij een Peugeot/Citroen dealer, dan weet je wat het verschil is. Vriend van me heeft een Golf uit '93 ingeruild (230.000k op de teller :P) en kon uiteindelijk een 107 met airco meenemen voor 6400 euro, ook heeft hij wat van de rijklaarmaakkosten af gekregen.
Killing as few patients as possible.
pi_93865862
Zit ook te twijfelen. moet voor mn werk veel km's maken, dus wil een zuinige auto
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:33:28 #37
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93867335
Ik dacht dat er 539 euro aan rijklaarmaakkosten bijkwamen, tegen 410 bij de 107. Ik zou trouwens voor de Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Comfort gaan, nog vrij veel opties.

Ik keek net op autoweek, maar die is nu offline dus ik kan niet linken :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:42:15 #38
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93867724
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:02 schreef SuperFokker het volgende:
Zit ook te twijfelen. moet voor mn werk veel km's maken, dus wil een zuinige auto
Voor veel kilometers zou ik eerder kijken naar een maatje groter op diesel. Een Ibiza of Corsa of zo.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93869261
al dat gehaat op citroen :")

aygo en C1 zijn eigenlijk hetzelfde, zelf rij ik in een C1, prima auto'tje, en zuinig+handig in het verkeer (vooral in de stad). Pas als je langer dan 3 uur achter elkaar gaat rijden is misschien wat meer comfort (en grootte) wenselijk, maar zelf rijd ik hoogstens 1,5 uur achter elkaar dus geen enkel probleem. Heb ook genoeg ruimte zelf (ben 1.83) en als je met z'n tweeën bent heb je genoeg ruimte om de achterbank naar beneden te klappen dan heb je behoorlijk wat ruimte.
There are only 151 Pokémon.
pi_93870164
Niemand die hier de Suzuki Alto aanbeveelt?
pi_93870481
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:44 schreef das_phantom het volgende:
Niemand die hier de Suzuki Alto aanbeveelt?
Zelfde als die andere auto's...
Mn ma heeft er eentje, maar zo'n 3 cylinder is gewoon klote..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93870539
Ik ben een autoleek, dus: hoe merk je dat :P ? Niet snel optrekken ofzo?
pi_93870623
Gezien de keuze zou ik voor een OV-jaarkaart opteren.
pi_93870653
Eh, gaspedaal op de grond en nog ni voorruit komen
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:56:57 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93870674
LEt met de Aygo. Citroen c1 of Peugeot 107 op lekkende rubbers boven de achterlichten, hoor dat ze daar allemaal last van hebben

Linkje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93870736
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
LEt met de Aygo. Citroen c1 of Peugeot 107 op lekkende rubbers boven de achterlichten, hoor dat ze daar allemaal last van hebben
Als dat nou het grootste probleem was :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93870949


Met zwarte accenten kan ook trouwens! Is nog toffer. Zwarte velgen, zwarte spoiler en zwarte strepen. Deze hebben wij voor de deur staan.

[ Bericht 25% gewijzigd door Nero22 op 09-03-2011 19:09:07 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_93871208
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:53 schreef Afketser het volgende:

[..]

Je kunt toch geen Polo met een C1, 107 of Aygo vergelijken.... Voor de prijs van die Polo koop je 2 Peugeot 107's.
Daar gaat het toch ook niet om, TS stelt dat de Aygo sneller gaat dan een Polo 1.4 16 klepper. Dat lijkt me dus nogal onzin.

Verder vind ik persoonlijk de Twingo inderdaad ook wel een leuke auto. Enige nadeel (vind ik) is dat hij er alleen als 3-deurs is.
pi_93871537
Owja, das wel lekker van de alto, die heeft gewoon 5 deuren :)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93871608
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:16 schreef FalleNk810i het volgende:
Owja, das wel lekker van de alto, die heeft gewoon 5 deuren :)
De 107 en aanverwanten ook.
pi_93872522
2e hands toyota yaris. Daar kun je nog normaal inzitten met meerdere personen.
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:51:14 #52
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93873350
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:34 schreef xyzyx het volgende:
2e hands toyota yaris. Daar kun je nog normaal inzitten met meerdere personen.
Owja, dat zijn ook van die auto's die na 8 jaar nog bijna even duur zijn

http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13827105

Hoewel ik geen voorstander van nieuw kopen ben, zou ik in dit geval toch voor een nieuwe Aygo gaan. Even duur.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93873466
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:51 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Owja, dat zijn ook van die auto's die na 8 jaar nog bijna even duur zijn

http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13827105

Hoewel ik geen voorstander van nieuw kopen ben, zou ik in dit geval toch voor een nieuwe Aygo gaan. Even duur.
Dat is het nadeel (of voordeel, afhankelijk of je koper of verkoper bent) van kleine auto's, die dalen niet zo hard in waarde als grotere modellen. Zeker dit soort modellen van een paar jaar oud zijn eigenlijk niet zo interessant tweedehands.
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:56:32 #54
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93873677
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is het nadeel (of voordeel, afhankelijk of je koper of verkoper bent) van kleine auto's, die dalen niet zo hard in waarde als grotere modellen. Zeker dit soort modellen van een paar jaar oud zijn eigenlijk niet zo interessant tweedehands.
Ja, daarom. Een nieuwe aygo schrijft ook bijna niks af, maar is wel lastig weer te verkopen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93874773
Zou echt nooit 8500 eu uitgeven aan zo'n auto en dan nog 2dehands ook :r
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93886260
"Rijdt lekker"

:')
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:36:13 #57
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_93886414
Koop een Citroen of Peugeot.
Nu ongeveer even duur als de Toyota, maar zodra je onderdelen nodig hebt zitten er oosterse prijzen aan.
Ter vergelijking:

Aandrijfas bij Toyota 455 euro ex btw, zelfde as bij Citroën 244 euro ex.

Peugeot heeft ook nog mooiere stickersets trouwens. :D
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_93886828
Ehh.. aandrijfas :?
Enne, dr zit een behoorlijke garantie op die wagentjes hoor..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93887142
Garantie dekt niet alle onderdelen...

Er is werkelijk niet één goede reden om voor de japanse variant te kiezen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93887258
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:52 schreef DS4 het volgende:
Garantie dekt niet alle onderdelen...

Er is werkelijk niet één goede reden om voor de japanse variant te kiezen...
jawel, het is niet ''frans'' :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:59:24 #61
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_93887426
Oh nee je moet de franse versie kopen want dan blijft je geld in de EU (lees polen, griekenland en Roemenië) :')
Op elke fokker past een bril.
pi_93891726
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:59 schreef Catch_me het volgende:
Oh nee je moet de franse versie kopen want dan blijft je geld in de EU (lees polen, griekenland en Roemenië) :')
Ceteris paribus is dat helemaal geen verkeerde gedachte. Is er buiten de EU een beter product dan moet je uiteraard daarvoor kiezen, is alleen maar goed voor de ontwikkelingen.
pi_93891762
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:55 schreef FalleNk810i het volgende:

jawel, het is niet ''frans'' :D
Nee, in een oosters gebakje rijden... Sowieso: als je in deze klasse rijdt, dan geef je niet zo heel veel om wat anderen van jouw auto vinden lijkt mij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93891779
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:59 schreef Catch_me het volgende:
Oh nee je moet de franse versie kopen want dan blijft je geld in de EU (lees polen, griekenland en Roemenië) :')
Lees eens een boekje over economie zou ik zeggen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 10 maart 2011 @ 03:07:01 #65
57434 Marloes
Digital Love
pi_93892326
Ik zou zeggen, kijk eens op de websites van Peugot, Toyota & Citroen. Daar kun je bijvoorbeeld de prijslijsten downloaden en daar staat exact aangegeven wat het kost om de auto rijklaar te maken, welke opties er zijn, wat die opties kosten etc.
Peugeot heeft bijv. nu ook een actie: http://www.peugeot.nl/acties-en-speciale-modellen-107-accent/
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_93893624
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 02:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, in een oosters gebakje rijden... Sowieso: als je in deze klasse rijdt, dan geef je niet zo heel veel om wat anderen van jouw auto vinden lijkt mij.
Das waar, maar moest het zo ver komen dan heb ik liever geen frans logo erop, daarbij vind ik de achterkant van de Aygo ook mooier als die van die franse gebakjes..lijkt net t syndroom van down :')
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93896026
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:03 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]

Met zwarte accenten kan ook trouwens! Is nog toffer. Zwarte velgen, zwarte spoiler en zwarte strepen. Deze hebben wij voor de deur staan.
Wat is dat voor auto?
pi_93896061
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:25 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Wat is dat voor auto?
Een Twingo.
pi_93896099
Oke, opzich ook nog wel een mooi bakkie. Beter in ieder geval dan die oudere versies.
pi_93896316
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:27 schreef ArnosL het volgende:
Oke, opzich ook nog wel een mooi bakkie. Beter in ieder geval dan die oudere versies.
En ook een 1.2 4 cilinder in tegenstelling tot de 1.0 3 cilinders uit de 107 familie. Dit maakt hem in theorie net wat vlotter en iets minder zuinig.
pi_93896495
En ook in diesel verkrijgbaar, misschien wat voor m'n ouders. Die rijden 35k per jaar en willen een klein, zuinig autootje. Bij de huidige komen er aardige kosten aan.
pi_93896872
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:47 schreef FalleNk810i het volgende:

daarbij vind ik de achterkant van de Aygo ook mooier als die van die franse gebakjes..lijkt net t syndroom van down :')
Maar die aygo heeft net als iedere toyota een puist op zijn neus..En er is weinig zo ontsierend als een puist op je neus.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93896878
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:39 schreef ArnosL het volgende:
En ook in diesel verkrijgbaar, misschien wat voor m'n ouders. Die rijden 35k per jaar en willen een klein, zuinig autootje. Bij de huidige komen er aardige kosten aan.
Let er alleen wel op dat zodra de regering de wegenbelasting vrijstelling kwijtscheldt je ineens erg veel wegenbelasting af mag tikken. Het verschil in wegenbelasting voor een twingo benzine en diesel zou 650 euro per jaar zijn als je er de volle wegenbelasting voor zou moeten betalen.
pi_93897041
Wegenbelasting van de auto nu is ¤80 per maand, dus ze betalen nu ook al aardig wat. Dat is een VW Polo uit 2006 trouwens.

Kan nog wel eens lastig worden om m'n pa te overtuigen dat hij een keer een niet-Duitse auto moet kopen. Hij wil alleen maar VW en dan het liefst een Polo Bluemotion. Franse auto's vind ie troep namelijk. Zegt ie dat ie wil rijden ipv dat ding iedere week naar de garage te brengen.
pi_93897172
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:53 schreef ArnosL het volgende:
Wegenbelasting van de auto nu is ¤80 per maand, dus ze betalen nu ook al aardig wat. Dat is een VW Polo uit 2006 trouwens.

Kan nog wel eens lastig worden om m'n pa te overtuigen dat hij een keer een niet-Duitse auto moet kopen. Hij wil alleen maar VW en dan het liefst een Polo Bluemotion. Franse auto's vind ie troep namelijk. Zegt ie dat ie wil rijden ipv dat ding iedere week naar de garage te brengen.
Dan zou hij voor de grap eens wat recente testen van autoweek/autovisie moeten lezen, daarin komt de Polo bluemotion en niet zo goed vanaf. Overigens is een twingo natuurlijk wel een stapje kleiner dan een Polo. Dan zou je eerder bij een Renault clio uitkomen.

Als je bij de Duitsers wil blijven kom je volgens een multitest van Autovisie bij de Opel Corsa uit.
pi_93897438
Ik heb er net even een gelezen van een Bluemotion. Het verbruik dat ze daar halen haal ik makkelijk met de auto van m'n pa, ook op winterbanden. Gisteren 4.3 liter op 100 over 65 km. Bij de pomp is dat ongeveer 1:21. Geluid zijn we ook wel aan gewend, hebben we ook niet veel last van.

De clio vind ik niet echt mooi en m'n pa denk ik ook niet.

Bij het uitzoeken van een auto kijken we trouwens ook niet naar testen. We zoeken er een paar uit en gaan proefrijden. Welke het zuinigst en fijnst is komt er.
pi_93897630
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:05 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb er net even een gelezen van een Bluemotion. Het verbruik dat ze daar halen haal ik makkelijk met de auto van m'n pa, ook op winterbanden. Gisteren 4.3 liter op 100 over 65 km. Bij de pomp is dat ongeveer 1:21. Geluid zijn we ook wel aan gewend, hebben we ook niet veel last van.
Het lijkt mij juist dat je er bij een nieuwe qua comfort en dergelijke er toch wel op vooruit wilt gaan.
quote:
De clio vind ik niet echt mooi en m'n pa denk ik ook niet.

Bij het uitzoeken van een auto kijken we trouwens ook niet naar testen. We zoeken er een paar uit en gaan proefrijden. Welke het zuinigst en fijnst is komt er.
In die test zie je juist wel een eerlijker verbruik dan een paar theoretische cijfers van een fabrikant die vaak kant noch wal raken. De Corsa haalde het beste verbruik in de Autovisie test (1:25, nog wat) en is een stuk gunstiger geprijsd

De Polo is qua techniek en verfijning toch al ingehaald door de concurrentie (en qua prijs natuurlijk).
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:13:23 #78
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93897710
Man man, voor mijn werk in een 107 en een C1 moeten rijden :') Wil je beetje fatsoenlijk inhalen op de snelweg moet je terug naar zijn 4.. Wat een drama auto's zijn die kleine kutdingen :')
#26 || Luciano da Silva
pi_93897790
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:13 schreef joppie_saus het volgende:
Man man, voor mijn werk in een 107 en een C1 moeten rijden :') Wil je beetje fatsoenlijk inhalen op de snelweg moet je terug naar zijn 4.. Wat een drama auto's zijn die kleine kutdingen :')
Niet iedereen hoeft een racemonster te hebben.
pi_93897878
Verbruik moeten we dan maar zien van die Polo, maar dat ie qua prijs al is ingehaald door de concurrentie staat als een paal boven water. Alleen jammer dat m'n ouders dat niet willen zien.

Als het dan een Bluemotion word, word het toch het zelfde model als dat ze nu hebben, alleen een paar jaar nieuwer. Ze hebben nu een 2006 model, de nieuwere word dan een 2008 model, dezelfde dus. Het nieuwe model Polo is simpelweg nog veel te duur.

Opel Astra vind m'n pa ook wel mooi, maar dan moet het wel het nieuwste model zijn, de andere vind ie lelijk.

M'n pa hoeft idd geen snelle auto te hebben. Hij rijd alleen maar over N-wegen naar z'n werk, waar hij toch niet harder kan door alle vrachtwagens die er ook rijden.
pi_93897888
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:53 schreef ArnosL het volgende:
Wegenbelasting van de auto nu is ¤80 per maand, dus ze betalen nu ook al aardig wat. Dat is een VW Polo uit 2006 trouwens.

Kan nog wel eens lastig worden om m'n pa te overtuigen dat hij een keer een niet-Duitse auto moet kopen. Hij wil alleen maar VW en dan het liefst een Polo Bluemotion. Franse auto's vind ie troep namelijk. Zegt ie dat ie wil rijden ipv dat ding iedere week naar de garage te brengen.
Verstandige pa, lekker bij VW houden!

quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet iedereen hoeft een racemonster te hebben.
Klopt, maar gewoon met het verkeer meekomen is ook belangrijk.
Inhalen is bijna ni te doen met die krengen
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93897937
Die VW trekt trouwens wel lekker op als ie boven de 2000 tpm zit.
pi_93898018
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:19 schreef ArnosL het volgende:
Die VW trekt trouwens wel lekker op als ie boven de 2000 tpm zit.
Zijn vlotte autotjes hoor, net zoals die Opel Corsa, rijden ook best lekker voor een klein autotje
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:21:44 #84
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_93898024
Kun je beter voor een 2 hands polo/golf gaan, heb je iig meer auto dan die plastic speelgoed autootjes waar jij zelf de kreukelzone bent.

Ook kan niemand ontkennen dat je met een franse bak vaker met pech langs de weg staat dan welk ander merk dan ook :)
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:26:44 #85
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93898197
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:21 schreef Catch_me het volgende:
.

Ook kan niemand ontkennen dat je met een franse bak vaker met pech langs de weg staat dan welk ander merk dan ook :)
Ach, dat is ook onzin. Ik heb een 20 jaar oude Peugeot en ik heb er nog nooit gezeik mee gehad. De eerste eigenaar, mijn opa, heeft er ook nog nooit gezeik of pech mee gehad, dus het is maar net hoe je met je auto om gaat.
#26 || Luciano da Silva
pi_93898376
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:26 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Ach, dat is ook onzin. Ik heb een 20 jaar oude Peugeot en ik heb er nog nooit gezeik mee gehad. De eerste eigenaar, mijn opa, heeft er ook nog nooit gezeik of pech mee gehad, dus het is maar net hoe je met je auto om gaat.
Zijn jij en je opa een representatieve groep dan? Ik moet zeggen dat ook mijn ouders al heel hun leven Frans rijden (4 peugeots en nu een renault) en dat ze geen noemenswaardige problemen hebben gehad, laat staan stilstaan langs de weg.

Dat neemt echter niet weg dat uit veel onderzoeken blijkt dat Fransen het relatief niet zo goed doen.
pi_93898423
Ik ken wel meer mensen met Peugeots die geen problemen hebben met die dingen. M'n oude rijschool kocht ieder jaar 2 nieuwe peugeots waar ze dan ong. 100k km in reden per jaar. Nooit grote problemen daarmee.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:36:25 #88
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93898537
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zijn jij en je opa een representatieve groep dan? Ik moet zeggen dat ook mijn ouders al heel hun leven Frans rijden (4 peugeots en nu een renault) en dat ze geen noemenswaardige problemen hebben gehad, laat staan stilstaan langs de weg.

Dat neemt echter niet weg dat uit veel onderzoeken blijkt dat Fransen het relatief niet zo goed doen.
Kom dan met die onderzoeken voordat je dingen gaat roepen.
#26 || Luciano da Silva
pi_93898787
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:36 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Kom dan met die onderzoeken voordat je dingen gaat roepen.
Volgens begin jij hier met dingen te roepen. En nee, ik heb geen tijd/zin om dit gaan onderbouwen. Zoek zelf maar eens test van onder andere Adac of Autoweek op.

Edit: nou vooruit, eentje dan:

http://www.autoweek.nl/te(...)icht=2&jaar=2010&o=1

Pech onderweg:

http://www.autoweek.nl/te(...)cht=31&jaar=2010&o=1

[ Bericht 5% gewijzigd door Dennis101 op 10-03-2011 11:48:26 ]
pi_93900609
De verschillen zijn wel klein. Ja, op papier lijkt het allemaal wel een groot verschil, maar in de praktijk zit het grootste probleemgeval tussen het stuur en de voorstoel.

Overigens: die tevredenheidstrofee zegt helemaal niets. Uit objectieve meetgegevens blijkt japan het veel minder te doen. Ja, franse auto's (met name renault) scoren wat slechter, maar een Golf en 1 serie blijken in het belangrijkste segment (C-segment) de meest betrouwbare modellen).

Probleem is inmiddels dat de japanse rijder oostindisch blind en doof is ten aanzien van gebrekken aan zijn auto. Zo ken ik jappenfreaks waarvan ik weet dat ze best flinke problemen met de auto hebben gehad die steevast volhouden dat hun auto nooit iets mankeert. En confronteer je ze dan met een probleem uit het verleden is het "ja, maar verder nooit". Maar goed, als je de periodes tussen de gebreken pakt is iedere auto probleemloos...

Bij de 107/C1/Aygo maakt het natuurlijk geen donder uit. Technisch eender.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93902060
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:45 schreef Catch_me het volgende:
De toyota halen dus :)

Geen lelijk en pauperig frans embleem op je grill, en je weet bij toyota (ook al zijn het mss dezelfde) dat je een duurzame auto heb.
Dit dus. Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.
pi_93902259
Als je een beetje jonge auto rijdt dan sta je zowiezo nooit langs de kant van de weg met pech. Met een oude auto is de kans zowiezo groter dat je langs de kant van de weg staat. Maar dat is merkonafhankelijk. Het heeft alles temaken met of een auto in de loop van zijn levensjaren goed onderhouden is of niet. En tegenwoordig is geen 1 merk echt slecht. En wat is slecht? Mensen worden steeds veel eisender en er zijn maar weinig mensen die een auto nog echt op rijden.
pi_93902433
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Revolution-NL het volgende:

Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.
Zo dom zijn toyotakopers wel ja...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93902581
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit dus. Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.
Dat is waar maar dat scheelt maar 0.4% ten opzichte van de 107 en de C1 :

Autos met de hoogste restwaarde

Auto - Restwaarde

Toyota Aygo - 72 procent
Peugeot/Citroën 107/C1 - 71,6 procent
Daihatsu Cuore - 68,2 procent
Ford Ka - 68,1 procent
Mini Clubman - 68 procent
Toyota Yaris - 67,6 procent
Fiat 500 - 67,7 procent
Dacia Sandero - 67,4 procent
Honda Jazz - 67,3 procent
Volkswagen Golf VI - 67 procent
Nissan/Suzuki Pixo/Alto - 66,9 procent
Toyota Iq - 66,8 procent
Hyundai L10 - 66,7 procent
Honda Civic Hybrid - 66,6 procent
Toyota Prius - 66,5 procent
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:29:16 #95
57434 Marloes
Digital Love
pi_93902762
Na wat voor periode is dat, die restwaarde?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:30:03 #96
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_93902796
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo dom zijn toyotakopers wel ja...
Tering he, verkoop jij franse auto's ofzo? Waarom zou een weldenkend mens bij 3 dezelfde auto's voor het merk met het slechtste imago en bekende problemen kiezen?
Op elke fokker past een bril.
pi_93902839
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:29 schreef Marloes het volgende:
Na wat voor periode is dat, die restwaarde?
Dit lijstje is het percentage na 3 jaar vanaf nieuwe aanschafwaarde.
pi_93902898
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:30 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Tering he, verkoop jij franse auto's ofzo? Waarom zou een weldenkend mens bij 3 dezelfde auto's voor het merk met het slechtste imago en bekende problemen kiezen?
De auto's zijn onderhuids identiek. En slecht imago is ook maar relatief.
pi_93902988
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De auto's zijn onderhuids identiek. En slecht imago is ook maar relatief.
Yep, en de 107 en de C1 hebben een Toyoto motor erin zitten dus motorisch zit dat wel goed gezien Toyota de betrouwbaarste motoren ter wereld maakt ;)
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:36:13 #100
57434 Marloes
Digital Love
pi_93902995
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:31 schreef Afketser het volgende:

[..]

Dit lijstje is het percentage na 3 jaar vanaf nieuwe aanschafwaarde.
Ah oke, thanks :)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')