Welk blok lag erin dan? Want de 2010 Aygo 1.0 VVT-i waar ik ooit in heb moeten rijden was vreselijk traag, een brommer voelt nog sneller aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef tomegel het volgende:
Heb vandaag een proefrit gereden in een Toyota Aygo. Hij reedt heerlijk, trok vlot weg en het lawaai op de snelweg viel reuze mee. Hij is nog sneller dan mijn huidige vw polo 1.4 16V.
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha sneller als een 1.4 16v ? dan doe jij echt iets verkeerd of de handrem zit nog aangetrokken bij je polo
Als je 'm verlaagt, en je legt er te grote wielen met te brede banden onder en je voorziet het ding van een kachelpijp dan lijkt het algauw alsof je 250 in het uur gaat door alle herrie en ongemak.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?
Precies.quote:
Nee, in een japans gebakje rijden is feest!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:48 schreef DemonRage het volgende:
Simpel: Toyota.
Sowieso Franse embleems erop.
Idd een polo is echt geen snelheidsduivel. Die 1.0 blokjes van de drieling zijn best krachtig. En de autos wegen geen drol dat scheelt ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?
Dus toch een VVT 1.0, en zijn dus vreselijk traag in mijn beleving.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:20 schreef tomegel het volgende:
[..]
Idd een polo is echt geen snelheidsduivel. Die 1.0 blokjes van de drieling zijn best krachtig. En de autos wegen geen drol dat scheelt ook.
Ik zou ook eerder voor zoiets gaan, heb je toch het gevoel dat het een wat echtere auto is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:01 schreef Spamblik het volgende:
Kijk voor hetzelfde geld ook even naar een Renault Twingo II, iets groter, wel 4 cilinders, iets sneller, iets minder zichtbaar blik in het interieur. Ook wegenbelasting en BPM vrij.
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:45 schreef Catch_me het volgende:
De toyota halen dus
Geen lelijk en pauperig frans embleem op je grill, en je weet bij toyota (ook al zijn het mss dezelfde) dat je een duurzame auto heb.
Pauper ben je pas als je met een vw of een daarvan afgeleide rondrijd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.
Het rotsvaste vertrouwen...![]()
En met een japanner rijden is minstens zo pauperig als met een Fransoos rijden natuurlijk.
Uiteraard, deze prijzen kan je gewoon op de websites van de fabrikanten vinden. Verder zal er op dit soort auto's niet veel af te dingen zijn. Hoogstens kan je proberen om er iets bij te krijgen.quote:Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Toch wel geinig al die figuren die alles en iedereen voor pauper uitmaken en zelf niet veel verder zijn gekomen dan een overdekte brommer...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef DrDarwin het volgende:
Pauper ben je pas als je met een vw of een daarvan afgeleide rondrijd.
Stel hem hier eens samen en vergelijk de prijs:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef tomegel het volgende:
Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
De motortjes van de aygo worden zelfs door daihatsu gemaakt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:10 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Stel hem hier eens samen en vergelijk de prijs:
http://www.auto.nl/ (nieuwe site van de oprichters van funda, althans als ik het goed onthouden heb). Sowieso leuk om ze wat te vergelijken en de opties te zien en de prijzen.
Collega van mij had dezelfde vraag, maar is voor de Peugeot gegaan, heb verder niet gevraagd waarom. Ze vond hem wel zuinig.
Zou ook Daihatsu meenemen in je zoektocht, goede motortjes erin die bijna nooit kapot gaan en ze zien er de laatste tijd niet heel onaardig uit.
Daihatsu is ook gewoon onderdeel van het toyota-concern.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:31 schreef Wokkel het volgende:
De motortjes van de aygo worden zelfs door daihatsu gemaakt.
Franse auto's zijn nou niet echt het voorbeeld van betrouwbare en duurzame auto's, of welquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.
Het rotsvaste vertrouwen...![]()
En met een japanner rijden is minstens zo pauperig als met een Fransoos rijden natuurlijk.
De verschillen zijn klein.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:20 schreef Catch_me het volgende:
Franse auto's zijn nou niet echt het voorbeeld van betrouwbare en duurzame auto's, of wel?
Dom principe: economie in Azië steunen ipv de EU...quote:Natuurlijk maakt het in deze niet uit, maar ik zou uit principe alleen al voor de japanner gaan
Wie heeft t over snelheids monsters?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?
Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wie heeft t over snelheids monsters?
Maar een 1.4 16 klepper is wel degelijk sneller als zo'n winkelwagen met dak
Zo'n auto voelt ook aan als een auto en dat kan je van zo'n aygo, c1 of 107 of alto enz.. niet zeggen.
Ik zou me in dat geval wat drukker maken om het remvermogen....quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.
remvermogen wat?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik zou me in dat geval wat drukker maken om het remvermogen....
Je kunt toch geen Polo met een C1, 107 of Aygo vergelijken.... Voor de prijs van die Polo koop je 2 Peugeot 107's.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inderdaad, een snelle blik op de site van Autoweek leert mij dat elke Polo 1.4 16 klepper heel wat vlotter naar de 100 gaat. Tussensprintjes zullen dan ook wel minstens zo snel zijn als een Aygo.
Regel ook gewoon een dealtje bij een Peugeot/Citroen dealer, dan weet je wat het verschil is. Vriend van me heeft een Golf uit '93 ingeruild (230.000k op de tellerquote:De Toyota Aygo heeft nu een aanbieding. De Aygo Now, heeft airco, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en electrische ramen voor 9350 euro. (met 1000 euro extra inruilpremie 8350 euro)
Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Voor veel kilometers zou ik eerder kijken naar een maatje groter op diesel. Een Ibiza of Corsa of zo.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:02 schreef SuperFokker het volgende:
Zit ook te twijfelen. moet voor mn werk veel km's maken, dus wil een zuinige auto
Zelfde als die andere auto's...quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:44 schreef das_phantom het volgende:
Niemand die hier de Suzuki Alto aanbeveelt?
Als dat nou het grootste probleem wasquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
LEt met de Aygo. Citroen c1 of Peugeot 107 op lekkende rubbers boven de achterlichten, hoor dat ze daar allemaal last van hebben
Daar gaat het toch ook niet om, TS stelt dat de Aygo sneller gaat dan een Polo 1.4 16 klepper. Dat lijkt me dus nogal onzin.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:53 schreef Afketser het volgende:
[..]
Je kunt toch geen Polo met een C1, 107 of Aygo vergelijken.... Voor de prijs van die Polo koop je 2 Peugeot 107's.
De 107 en aanverwanten ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:16 schreef FalleNk810i het volgende:
Owja, das wel lekker van de alto, die heeft gewoon 5 deuren
Owja, dat zijn ook van die auto's die na 8 jaar nog bijna even duur zijnquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:34 schreef xyzyx het volgende:
2e hands toyota yaris. Daar kun je nog normaal inzitten met meerdere personen.
Dat is het nadeel (of voordeel, afhankelijk of je koper of verkoper bent) van kleine auto's, die dalen niet zo hard in waarde als grotere modellen. Zeker dit soort modellen van een paar jaar oud zijn eigenlijk niet zo interessant tweedehands.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:51 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Owja, dat zijn ook van die auto's die na 8 jaar nog bijna even duur zijn
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13827105
Hoewel ik geen voorstander van nieuw kopen ben, zou ik in dit geval toch voor een nieuwe Aygo gaan. Even duur.
Ja, daarom. Een nieuwe aygo schrijft ook bijna niks af, maar is wel lastig weer te verkopen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is het nadeel (of voordeel, afhankelijk of je koper of verkoper bent) van kleine auto's, die dalen niet zo hard in waarde als grotere modellen. Zeker dit soort modellen van een paar jaar oud zijn eigenlijk niet zo interessant tweedehands.
jawel, het is niet ''frans''quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:52 schreef DS4 het volgende:
Garantie dekt niet alle onderdelen...
Er is werkelijk niet één goede reden om voor de japanse variant te kiezen...
Ceteris paribus is dat helemaal geen verkeerde gedachte. Is er buiten de EU een beter product dan moet je uiteraard daarvoor kiezen, is alleen maar goed voor de ontwikkelingen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:59 schreef Catch_me het volgende:
Oh nee je moet de franse versie kopen want dan blijft je geld in de EU (lees polen, griekenland en Roemenië)
Nee, in een oosters gebakje rijden... Sowieso: als je in deze klasse rijdt, dan geef je niet zo heel veel om wat anderen van jouw auto vinden lijkt mij.quote:
Lees eens een boekje over economie zou ik zeggen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:59 schreef Catch_me het volgende:
Oh nee je moet de franse versie kopen want dan blijft je geld in de EU (lees polen, griekenland en Roemenië)
Das waar, maar moest het zo ver komen dan heb ik liever geen frans logo erop, daarbij vind ik de achterkant van de Aygo ook mooier als die van die franse gebakjes..lijkt net t syndroom van downquote:Op donderdag 10 maart 2011 02:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, in een oosters gebakje rijden... Sowieso: als je in deze klasse rijdt, dan geef je niet zo heel veel om wat anderen van jouw auto vinden lijkt mij.
Wat is dat voor auto?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:03 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]
Met zwarte accenten kan ook trouwens! Is nog toffer. Zwarte velgen, zwarte spoiler en zwarte strepen. Deze hebben wij voor de deur staan.
En ook een 1.2 4 cilinder in tegenstelling tot de 1.0 3 cilinders uit de 107 familie. Dit maakt hem in theorie net wat vlotter en iets minder zuinig.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:27 schreef ArnosL het volgende:
Oke, opzich ook nog wel een mooi bakkie. Beter in ieder geval dan die oudere versies.
Maar die aygo heeft net als iedere toyota een puist op zijn neus..En er is weinig zo ontsierend als een puist op je neus.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:47 schreef FalleNk810i het volgende:
daarbij vind ik de achterkant van de Aygo ook mooier als die van die franse gebakjes..lijkt net t syndroom van down
Let er alleen wel op dat zodra de regering de wegenbelasting vrijstelling kwijtscheldt je ineens erg veel wegenbelasting af mag tikken. Het verschil in wegenbelasting voor een twingo benzine en diesel zou 650 euro per jaar zijn als je er de volle wegenbelasting voor zou moeten betalen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:39 schreef ArnosL het volgende:
En ook in diesel verkrijgbaar, misschien wat voor m'n ouders. Die rijden 35k per jaar en willen een klein, zuinig autootje. Bij de huidige komen er aardige kosten aan.
Dan zou hij voor de grap eens wat recente testen van autoweek/autovisie moeten lezen, daarin komt de Polo bluemotion en niet zo goed vanaf. Overigens is een twingo natuurlijk wel een stapje kleiner dan een Polo. Dan zou je eerder bij een Renault clio uitkomen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:53 schreef ArnosL het volgende:
Wegenbelasting van de auto nu is ¤80 per maand, dus ze betalen nu ook al aardig wat. Dat is een VW Polo uit 2006 trouwens.
Kan nog wel eens lastig worden om m'n pa te overtuigen dat hij een keer een niet-Duitse auto moet kopen. Hij wil alleen maar VW en dan het liefst een Polo Bluemotion. Franse auto's vind ie troep namelijk. Zegt ie dat ie wil rijden ipv dat ding iedere week naar de garage te brengen.
Het lijkt mij juist dat je er bij een nieuwe qua comfort en dergelijke er toch wel op vooruit wilt gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:05 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb er net even een gelezen van een Bluemotion. Het verbruik dat ze daar halen haal ik makkelijk met de auto van m'n pa, ook op winterbanden. Gisteren 4.3 liter op 100 over 65 km. Bij de pomp is dat ongeveer 1:21. Geluid zijn we ook wel aan gewend, hebben we ook niet veel last van.
In die test zie je juist wel een eerlijker verbruik dan een paar theoretische cijfers van een fabrikant die vaak kant noch wal raken. De Corsa haalde het beste verbruik in de Autovisie test (1:25, nog wat) en is een stuk gunstiger geprijsdquote:De clio vind ik niet echt mooi en m'n pa denk ik ook niet.
Bij het uitzoeken van een auto kijken we trouwens ook niet naar testen. We zoeken er een paar uit en gaan proefrijden. Welke het zuinigst en fijnst is komt er.
Niet iedereen hoeft een racemonster te hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:13 schreef joppie_saus het volgende:
Man man, voor mijn werk in een 107 en een C1 moeten rijdenWil je beetje fatsoenlijk inhalen op de snelweg moet je terug naar zijn 4.. Wat een drama auto's zijn die kleine kutdingen
Verstandige pa, lekker bij VW houden!quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:53 schreef ArnosL het volgende:
Wegenbelasting van de auto nu is ¤80 per maand, dus ze betalen nu ook al aardig wat. Dat is een VW Polo uit 2006 trouwens.
Kan nog wel eens lastig worden om m'n pa te overtuigen dat hij een keer een niet-Duitse auto moet kopen. Hij wil alleen maar VW en dan het liefst een Polo Bluemotion. Franse auto's vind ie troep namelijk. Zegt ie dat ie wil rijden ipv dat ding iedere week naar de garage te brengen.
Klopt, maar gewoon met het verkeer meekomen is ook belangrijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft een racemonster te hebben.
Zijn vlotte autotjes hoor, net zoals die Opel Corsa, rijden ook best lekker voor een klein autotjequote:Op donderdag 10 maart 2011 11:19 schreef ArnosL het volgende:
Die VW trekt trouwens wel lekker op als ie boven de 2000 tpm zit.
Ach, dat is ook onzin. Ik heb een 20 jaar oude Peugeot en ik heb er nog nooit gezeik mee gehad. De eerste eigenaar, mijn opa, heeft er ook nog nooit gezeik of pech mee gehad, dus het is maar net hoe je met je auto om gaat.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:21 schreef Catch_me het volgende:
.
Ook kan niemand ontkennen dat je met een franse bak vaker met pech langs de weg staat dan welk ander merk dan ook
Zijn jij en je opa een representatieve groep dan? Ik moet zeggen dat ook mijn ouders al heel hun leven Frans rijden (4 peugeots en nu een renault) en dat ze geen noemenswaardige problemen hebben gehad, laat staan stilstaan langs de weg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:26 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ach, dat is ook onzin. Ik heb een 20 jaar oude Peugeot en ik heb er nog nooit gezeik mee gehad. De eerste eigenaar, mijn opa, heeft er ook nog nooit gezeik of pech mee gehad, dus het is maar net hoe je met je auto om gaat.
Kom dan met die onderzoeken voordat je dingen gaat roepen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zijn jij en je opa een representatieve groep dan? Ik moet zeggen dat ook mijn ouders al heel hun leven Frans rijden (4 peugeots en nu een renault) en dat ze geen noemenswaardige problemen hebben gehad, laat staan stilstaan langs de weg.
Dat neemt echter niet weg dat uit veel onderzoeken blijkt dat Fransen het relatief niet zo goed doen.
Volgens begin jij hier met dingen te roepen. En nee, ik heb geen tijd/zin om dit gaan onderbouwen. Zoek zelf maar eens test van onder andere Adac of Autoweek op.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:36 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Kom dan met die onderzoeken voordat je dingen gaat roepen.
Dit dus. Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:45 schreef Catch_me het volgende:
De toyota halen dus
Geen lelijk en pauperig frans embleem op je grill, en je weet bij toyota (ook al zijn het mss dezelfde) dat je een duurzame auto heb.
Zo dom zijn toyotakopers wel ja...quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.
Dat is waar maar dat scheelt maar 0.4% ten opzichte van de 107 en de C1 :quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus. Ik denk ook dat een Toyota minder afschrijft door het imago van het merk.
Tering he, verkoop jij franse auto's ofzo? Waarom zou een weldenkend mens bij 3 dezelfde auto's voor het merk met het slechtste imago en bekende problemen kiezen?quote:
Dit lijstje is het percentage na 3 jaar vanaf nieuwe aanschafwaarde.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:29 schreef Marloes het volgende:
Na wat voor periode is dat, die restwaarde?
De auto's zijn onderhuids identiek. En slecht imago is ook maar relatief.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:30 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Tering he, verkoop jij franse auto's ofzo? Waarom zou een weldenkend mens bij 3 dezelfde auto's voor het merk met het slechtste imago en bekende problemen kiezen?
Yep, en de 107 en de C1 hebben een Toyoto motor erin zitten dus motorisch zit dat wel goed gezien Toyota de betrouwbaarste motoren ter wereld maaktquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De auto's zijn onderhuids identiek. En slecht imago is ook maar relatief.
Ah oke, thanksquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:31 schreef Afketser het volgende:
[..]
Dit lijstje is het percentage na 3 jaar vanaf nieuwe aanschafwaarde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |