Welk blok lag erin dan? Want de 2010 Aygo 1.0 VVT-i waar ik ooit in heb moeten rijden was vreselijk traag, een brommer voelt nog sneller aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef tomegel het volgende:
Heb vandaag een proefrit gereden in een Toyota Aygo. Hij reedt heerlijk, trok vlot weg en het lawaai op de snelweg viel reuze mee. Hij is nog sneller dan mijn huidige vw polo 1.4 16V.
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha sneller als een 1.4 16v ? dan doe jij echt iets verkeerd of de handrem zit nog aangetrokken bij je polo
Als je 'm verlaagt, en je legt er te grote wielen met te brede banden onder en je voorziet het ding van een kachelpijp dan lijkt het algauw alsof je 250 in het uur gaat door alle herrie en ongemak.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?
Precies.quote:
Nee, in een japans gebakje rijden is feest!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:48 schreef DemonRage het volgende:
Simpel: Toyota.
Sowieso Franse embleems erop.
Idd een polo is echt geen snelheidsduivel. Die 1.0 blokjes van de drieling zijn best krachtig. En de autos wegen geen drol dat scheelt ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:49 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wou je beweren dat een 1.4 Polo een snelheidsmonster is?
Dus toch een VVT 1.0, en zijn dus vreselijk traag in mijn beleving.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:20 schreef tomegel het volgende:
[..]
Idd een polo is echt geen snelheidsduivel. Die 1.0 blokjes van de drieling zijn best krachtig. En de autos wegen geen drol dat scheelt ook.
Ik zou ook eerder voor zoiets gaan, heb je toch het gevoel dat het een wat echtere auto is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:01 schreef Spamblik het volgende:
Kijk voor hetzelfde geld ook even naar een Renault Twingo II, iets groter, wel 4 cilinders, iets sneller, iets minder zichtbaar blik in het interieur. Ook wegenbelasting en BPM vrij.
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:45 schreef Catch_me het volgende:
De toyota halen dus
Geen lelijk en pauperig frans embleem op je grill, en je weet bij toyota (ook al zijn het mss dezelfde) dat je een duurzame auto heb.
Pauper ben je pas als je met een vw of een daarvan afgeleide rondrijd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar heb je er weer zo een die durft te beweren dat exact dezelfde auto duurzamer is als er toyota op staat.
Het rotsvaste vertrouwen...![]()
En met een japanner rijden is minstens zo pauperig als met een Fransoos rijden natuurlijk.
Uiteraard, deze prijzen kan je gewoon op de websites van de fabrikanten vinden. Verder zal er op dit soort auto's niet veel af te dingen zijn. Hoogstens kan je proberen om er iets bij te krijgen.quote:Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
Toch wel geinig al die figuren die alles en iedereen voor pauper uitmaken en zelf niet veel verder zijn gekomen dan een overdekte brommer...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef DrDarwin het volgende:
Pauper ben je pas als je met een vw of een daarvan afgeleide rondrijd.
Stel hem hier eens samen en vergelijk de prijs:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef tomegel het volgende:
Is er bij de dealer veel af te pingelen? Er komen nog kosten bij zoals rijklaarmaken, metallic lak kost extra etc.
De motortjes van de aygo worden zelfs door daihatsu gemaakt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:10 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Stel hem hier eens samen en vergelijk de prijs:
http://www.auto.nl/ (nieuwe site van de oprichters van funda, althans als ik het goed onthouden heb). Sowieso leuk om ze wat te vergelijken en de opties te zien en de prijzen.
Collega van mij had dezelfde vraag, maar is voor de Peugeot gegaan, heb verder niet gevraagd waarom. Ze vond hem wel zuinig.
Zou ook Daihatsu meenemen in je zoektocht, goede motortjes erin die bijna nooit kapot gaan en ze zien er de laatste tijd niet heel onaardig uit.
Daihatsu is ook gewoon onderdeel van het toyota-concern.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:31 schreef Wokkel het volgende:
De motortjes van de aygo worden zelfs door daihatsu gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |