Vraag me af in hoeverre het nog zin heeft om 'diplomatiek' te te onderhandelen met deze gestoorde.quote:DEN HAAG - Drie Nederlandse militairen zijn na een mislukte evacuatie in handen gevallen van het Libische regime van Muammar Ghadaffi. Het ministerie van Defensie heeft dit vandaag bevestigd.
Een helikopter vloog vanaf marine-fregat Hr. Ms. Tromp richting de Libische stad Sirte om daar twee evacués op te pikken. Na geland te zijn, werd de bemanning overvallen door een gewapende groep regeringsgezinde Libiërs. De evacuatie vond afgelopen zondag plaats, maar werd om veiligheidsredenen tot nu toe stilgehouden.
Intensief diplomatiek overleg gaande
De twee evacués, een Nederlander en een niet nader genoemde Europeaan, zijn door de Libiërs overgedragen aan de Nederlandse ambassade en hebben inmiddels het land verlaten. Over de vrijlating van de drie militairen vindt nog steeds intensief diplomatiek overleg plaats, aldus het Ministerie van Defensie.
Britse commandotroepen wisten afgelopen weekeinde in het geheim een groep van ongeveer honderdvijftig mensen uit Libië te evacueren. De evacués was toen van tevoren strikt verzocht niemand over de naderende redding te vertellen. (ANP/CBR)
03/03/11 06u50
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)anden-Ghadaffi.dhtml
quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:46 schreef carboni het volgende:
Overigens is het heel goed mogelijk dat we toestemming hadden van de Libiers, maar dat we er in geluisd zijn. Lees het verhaal dat we toestemming hadden op meerdere punten terug.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:47 schreef Eenskijken het volgende:
lijkt me ook niets voor nederland om zo gepakt te worden.. we zijn het braafste jongetje van de klas
Tsja dat is een goede vraag. Al kunnen we er van uit gaan dat militair ingrijpen deze mensen ook niet gaat helpen...quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:47 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre het nog zin heeft om 'diplomatiek' te te onderhandelen met deze gestoorde.
Waardeloze media in Nederland. Acties zijn totaal niet te vergelijken. Inmiddels is wel duidelijk dat de voortdurende bezuinigingen op defensie desastreus zijn. Als we fatsoenlijke heli's hadden dan hadden we er twee kunnen sturen waar vervolgens ook nog meer man in kan.quote:Britse commandotroepen wisten afgelopen weekeinde in het geheim een groep van ongeveer honderdvijftig mensen uit Libië te evacueren. De evacués was toen van tevoren strikt verzocht niemand over de naderende redding te vertellen. (ANP/CBR)
1 in de hangaar en 1 op het dek is toch geen probleem? Probleem is dat de Lynx nog amper luchtwaardig is, nog niet eens 25% van de toestellen vliegt door materiaal tekort. Daarnaast is het een klein toestel en dus moest er gekozen worden tussen beveiligers en evacués. Maar vooral doorgaan met dat NH90 faal project, misschien dat we over 10 jaar nieuwe heli's hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:02 schreef sp3c het volgende:
ook zonder bezuinigingen heeft de tromp maar 1 helikopter bij zich, er passen er simpelweg niet meer in ... evt een tweede lynx maar dat is proppen denk ik
Nee. Je laat een eenheid van MARSOF in de nacht een veilige landingsplaats markeren zodat er geen Ghaddafi aanhanger in de buurt komt en je een fatsoenlijke redding kan uitvoeren. Mocht er dan iets mis gaan kun je in ieder geval aankomen met het feit dat je het goed hebt aangepakt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:09 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
@ franske19
Nee, dan waren er twee helicopters met crew opgepakt.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:14 schreef Razor21 het volgende:
Hier nog meer info over de bemanning : http://www.denhelderairport.nl/documents/documenten/HSM_LR.pdf
Pagina 20.
Let op laden kan even duren.
Niet meer dan de standaard bewapening.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:37 schreef Mercer het volgende:
Wat zou er nou precies gebeurd zijn? Ze hadden toch heel veel wapens bij zich?
het schip is niet puur voor Libie die kant uitgestuurd he, ze was onderweg naar Somalische wateren om piraten te jagen ... zeewater is niet zo goed voor die dingenquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
1 in de hangaar en 1 op het dek is toch geen probleem?
lijkt me sterk dat men moest kiezen tussen beveiligers en evacuees ... het gaat maar om 2 burgersquote:Probleem is dat de Lynx nog amper luchtwaardig is, nog niet eens 25% van de toestellen vliegt door materiaal tekort. Daarnaast is het een klein toestel en dus moest er gekozen worden tussen beveiligers en evacués. Maar vooral doorgaan met dat NH90 faal project, misschien dat we over 10 jaar nieuwe heli's hebben.
Ik denk dat binnenkort Khadaffi Nederland smeekt om deze militairen aub. zsm. terug te nemen, evt. met betaling toe.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Vrouw achter het stuur... Gaat met der blonde haren nog een mooie tijd tegemoet in een donker gat met een paar kereltjes die waarschijnlijk kleiner dan haar zijn. Commando's niet go want mensen afschieten is nogal makkelijk vergeleken bij de opdracht van de commando's.
Makkelijk, in de video die ik geplaatst heb kun je zien dat er 5 BBE's, 1 boordschutter, en piloot aan boord waren.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:47 schreef sp3c het volgende:
waarschijnlijker is dat men niet van plan was zich een weg door Libiers heen te schieten om een of andere lompe boer te redden die zich 2 weken lang heeft verslapen
denk dat men simpelweg niet wist/verkeerd ingeschat heeft hoe de libiers zouden reageren
[..]
het schip is niet puur voor Libie die kant uitgestuurd he, ze was onderweg naar Somalische wateren om piraten te jagen ... zeewater is niet zo goed voor die dingen
dan ga jemet 2 toestellen weg enkom je met 1 toestel en een hoop roest terug
[..]
lijkt me sterk dat men moest kiezen tussen beveiligers en evacuees ... het gaat maar om 2 burgers
lynx moet 4 tot 6 bepakte militairen mee kunnen nemen voor zover ik weet
en ja vooral doorgaan met NH90, maar terin hey ga EADS eens achter de broek zitten ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |