Waarom hecht je meer waarde aan een of andere bron die ik zou moeten aanhalen? Uiteraard begrijp ik wel waar je naar toe wilt. In een belastingstelsel met lagere tarieven en geen HRA zou het besteedbaar inkomen hoger zijn en zouden huizen niet veel beter betaalbaar zijn. Dat is toch waar je naar toe wilt?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:36 schreef Basp1 het volgende:
Maar het multiplier effect kunnen jullie al niet eens bewijzen want dat zou voor de boom er ook al geweest moeten zijn. Laat ons dan eens wat grafieken zien dat in de jaren voor 1995 huizen ook al overpriced waren in nederland.
Dat was er voor de boom ook al.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar het multiplier effect kunnen jullie al niet eens bewijzen want dat zou voor de boom er ook al geweest moeten zijn.
LOL die grafieken zijn er niet. Je moet dan 1893 als beginpunt voor de prijsontwikkeling nemen (en niet 1970 of 1980 ofzo, zoals het CPB graag doet), want zover gaat de HRA al terug. Ik ben weleens op zoek geweest naar die data, maar heb het nergens kunnen vinden.quote:Laat ons dan eens wat grafieken zien dat in de jaren voor 1995 huizen ook al overpriced waren in nederland.
Wel netjes dat ze de WOZ waarde verlaagd hebben bij gelijkblijvend tarief. Kennelijk kan de gemeente het allemaal nog bolwerken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In mijn geval is het wél gedaald. Niet dat ik er wat van merk, want het vorige tarief heb ik maar een maand betaald, maar toch. Het gebeurt wel
zal je volgend jaar wel de klos zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In mijn geval is het wél gedaald. Niet dat ik er wat van merk, want het vorige tarief heb ik maar een maand betaald, maar toch. Het gebeurt wel
Inderdaad. Bij die bankiers, verzekeraars en andere door oplichterij rijk geworden types valt niks te halen, want die waren 2 jaar geleden bijna failliet en zijn dus arm.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
Tja, de eigen woning, de student en de AOW / AWBZ daar valt het grote geld te halen
Net kees de kort. Ooit ga je meer betalen!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zal je volgend jaar wel de klos zijn
Dat vermoed ik ook, maar laten we Whuzz zijn carnaval nou niet verpesten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zal je volgend jaar wel de klos zijn
Ik denk dat ik de komende 3 dagen meer aan bier ga uitgeven dan het hele komende jaar aan gestegen woonlastenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook, maar laten we Whuzz zijn carnaval nou niet verpesten.
Zou ik ook doen. Immers, nu kan het nog!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de komende 3 dagen meer aan bier ga uitgeven dan het hele komende jaar aan gestegen woonlasten
Hoezo, is volgend jaar het bier opquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:51 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Immers, nu kan het nog!
Lekker dan hier wordt gewoon dus gezegdf ja eigenlijk kunnenw e het niet bewijzen maar omdat ik het CPB niet vertrouw is dat zo. Nee dat is een echte we4tenschappelijke insteek en de economen manier van bewijsvoering.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:42 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat was er voor de boom ook al.
[..]
LOL die grafieken zijn er niet. Je moet dan 1893 als beginpunt voor de prijsontwikkeling nemen (en niet 1970 of 1980 ofzo, zoals het CPB graag doet), want zover gaat de HRA al terug. Ik ben weleens op zoek geweest naar die data, maar heb het nergens kunnen vinden.
Haha, geloof je het zelf? De kans dat jouw huur stijgt is een HEEL stuk groter dan dat mijn woonlasten stijgen. Daarentegen is de kans dat ik mijn woonlasten betaal weer een stuk groter dan jij de jouwequote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:55 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee, dan knallen je woonlasten omhoog en heb je geen geld meer voor bier.
Tsja, het spijt me zeer, maar dit is geen hogere wiskunde ofzo. Het is volkomen logisch dat de HRA voor een constante opwaartse druk op de huizenprijzen zorgt. Mensen krijgen wel subsidie, maar huizen zijn er niet betaalbaarder door geworden (zie de hier al vaker geposte "betaalbaarheidsindex"). Goh, hou zou dat toch komen. Misschien omdat de huizenprijzen met de subsidie zijn meegestegen? Zomaar een ideetje hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lekker dan hier wordt gewoon dus gezegdf ja eigenlijk kunnenw e het niet bewijzen maar omdat ik het CPB niet vertrouw is dat zo. Nee dat is een echte we4tenschappelijke insteek en de economen manier van bewijsvoering.
Mijn huur?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Haha, geloof je het zelf? De kans dat jouw huur stijgt is een HEEL stuk groter dan dat mijn woonlasten stijgen. Daarentegen is de kans dat ik mijn woonlasten betaal weer een stuk groter dan jij de jouwe
Tuurlijk. Ik ben Ir.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:01 schreef Whuzz het volgende:
Ohwjah, jij was een linksch-hippie-krakert. Heb je wel werk eigenlijk?
De betaalbaarheids index zou volgens jullie HRA stijgings logica een transformatie in de Y omhoog gehad moeten hebben vanaf dag 1 dat de HRA ingevoerd was. Nou dat is dus niet het geval. Nee idd het is geen hogere wiskunde maar logica die jullie kormme redenering onderuit haalt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:00 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Tsja, het spijt me zeer, maar dit is geen hogere wiskunde ofzo. Het is volkomen logisch dat de HRA voor een constante opwaartse druk op de huizenprijzen zorgt. Mensen krijgen wel subsidie, maar huizen zijn er niet betaalbaarder door geworden (zie de hier al vaker geposte "betaalbaarheidsindex"). Goh, hou zou dat toch komen. Misschien omdat de huizenprijzen met de subsidie zijn meegestegen? Zomaar een ideetje hoor.
De link met het hebben van werk ontgaat me even...quote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De betaalbaarheids index zou volgens jullie HRA stijgings logica een transformatie in de Y omhoog gehad moeten hebben vanaf dag 1 dat de HRA ingevoerd was.
Ir's hebben altijd werk. Niet altijd het meest betalende werk, maar evengoed, altijd werk. Vraag maar aan xeno.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De link met het hebben van werk ontgaat me even...
Heb je ook een geloofwaardige bron?quote:
het gaat ook meer om het feit dat de OZB niet gedaald is terwijl de woning wel in waarde gedaald is, kijk maar naar de reacties zoals deze:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de komende 3 dagen meer aan bier ga uitgeven dan het hele komende jaar aan gestegen woonlasten
quote:Het is gewoon te gek voor woorden. De gemeentes hebben weer een nieuwe melkkoe gevonden. Mijn woning word aangeslagen voor 163000 terwijl dezelfde woningen nu te koop staan voor onder de 140000 Dit noem ik oplichting van de gemeentes.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:09 schreef Asfyxia het volgende:
Het is gewoon een feit dat het effect van de HRA is uitgewerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |