Het heeft niet altijd het gewenste effectquote:
Tot enkele jaren gelden werkte het perfect. Pas toen het rugzakje ingevoerd werd zag je een immense toename van de stickertjes. Dus ik vraag me af hoe we ooit zover gekomen zijn als het straks weer terugkeren naar minder labeltjes op kinderen plakkenquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat begrijp je er nu niet aan dan? Denk je dat problemen verdwijnen wanneer we ze niet meer benoemen? Hoe fkkn dom ben je wanneer je zo redeneert.
Kinderen met gedragsproblemen komen straks gewoon in de klas en leraren krijgen een cursus om daar maar even mee om te gaan. En jij denkt dat dit allemaal wel goed komt?
Stempel of niet, dit gaat niet werken. Ik snap heus wel dat een indicatie stigmatiserend kan werken, maar zo los je dit dus echt niet op.
En dat "gedragstoornis" in veel gevallen gewoon "slecht opgevoed" betekent.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laat de ouders de opvoeding op zich nemen, het zijn HUN kinderen. Een beetje liberaal begrijpt dat je voor je eigen kinderen moet zorgen.
Het blijft een kutkabinet hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:57 schreef Voorschrift het volgende:
Kijk, jullie beginnen het te snappen, welnu, terug naar het stembureau en veranderen die handel.
Dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat die stempels gewoonweg onterecht zijn in veel gevallen.
Nee, direct oorzaak-gevolg gevalletje. Wanneer scholen en overheidsinstellingen geen misbruik gemaakt hadden van kinderen om extra rugzakjes binnen te halen hoefde er nou ook niet het mes in.quote:
Dat heb ik een topic terug ook al tegen je gezegd, dat een regeling vaak misbruikt wordt betekent niet dat de regeling an sich verkeerd is.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, direct oorzaak-gevolg gevalletje. Wanneer scholen en overheidsinstellingen geen misbruik gemaakt hadden van kinderen om extra rugzakjes binnen te halen hoefde er nou ook niet het mes in.
Wat mensen vergeten is dat het hele rugzakjes verhaal juist een bezuiniging is. Mensen hadden de keus om zelf zorg in te kopen wat ze wilde voor kun kind, of de zorg over te laten aan de reguliere zorg. Als ouders voor het 1e kozen, kregen ze alleen wel iets minder geld dan de reguliere zorg zou krijgen (om en nabij 70%). De reguliere zorg wordt vervolgens gekort op dit bedrag.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, direct oorzaak-gevolg gevalletje. Wanneer scholen en overheidsinstellingen geen misbruik gemaakt hadden van kinderen om extra rugzakjes binnen te halen hoefde er nou ook niet het mes in.
Toen kreeg je nog een lintje van de Paus als je er één omlegdequote:Op woensdag 2 maart 2011 14:36 schreef Temlin het volgende:
19 eeuwgeen moslims
heerlijke tijd was dat.
Moet de Paus nu niet meer doen, daar heeft de wereld te weinig lintjes voor zo onderhand met hoe het er tegenwoordig in die landen aan toegaat.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:38 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Toen kreeg je nog een lintje van de Paus als je er één omlegde
Vraag het een 19e eeuwse eens.quote:
Ik zou wel willen, maar mijn Flux Capacitor is nog niet af.quote:
Die noem ik anders ook geen buitenlanders.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:49 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Vraag het een 19e eeuwse eens.
Over 100 jaar kan je overigens dezelfde reacties verwachten over het buitenlanders noemen van onze huidige moslims die gewoon een nederlands paspoort hebben.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die noem ik anders ook geen buitenlanders.
Dat ben je m.i. alleen als je eerste generatie immigrant/asielzoeker bent, ongeacht religie, waar jij meteen weer "moslims" van maakt. Er zijn wel meer landen of religies ter wereld dan alleen moslims, beetje stigmatiserend weer van je.
Volgens mij heeft het nooit perfect gefunctioneerd. Hele volksstammen zijn onderschat omdat de leraar geen goede indruk van ze had, hun leerstijl niet bij school paste, of omdat ze andere problemen hadden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tot enkele jaren gelden werkte het perfect. Pas toen het rugzakje ingevoerd werd zag je een immense toename van de stickertjes. Dus ik vraag me af hoe we ooit zover gekomen zijn als het straks weer terugkeren naar minder labeltjes op kinderen plakken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |