quote:
Op woensdag 16 maart 2011 09:01 schreef robdriessen het volgende:Gisteren weer overnieuw begonnen met week 6 (dus run 16), en WEER twee minuten voor tijd door mijn krachten heen. Ik moet schijnbaar opnieuw leren doseren.
Heeft iemand anders ook dat gevoel meegemaakt, dat je op een gegeven moment tegen een plafond aanzit waar je erg veel moeite voor moet doen om er doorheen te breken? Eerste 4 weken van Evy gingen prima, week 5 en 6 waren serieus aanpoten, maar week 7 durf ik niet aan totdat ik evenwichtig run 17 en 18 kan uitlopen.
mja totdat de second wind inkickt is het altijd heuvelop bikkelen he. Daarom ook een rustige en volledige warming up draaien dan val je er veel makkelijker in. Ik warmup altijd zo een 20 minuten en dan na 10 minuten hardlopen na de warmup val ik in second wind. Als je geen goede warmup doet en afhankelijk van je conditie dan kan je het best jezelf zo moeilijk maken dat je op de helft van je training zit en nog niet in second wind zit, ja dan drain je alle fun uit het rennen want zo was het nooit bedoeld

.
Daarnaast nooit focussen op snelheid, dat sowieso vermijden, da's echt niet een goede insteek, daar moet je gewoon van af van die mentaliteit zeg maar (als je die hebt). Je moet eigenlijk van een mindset waarbij je bewust/onbewust je max tempo/prestatie probeert te pushen, overschaken naar een mindset waarbij je stabiliseert en ontspanning nastreeft. En dan natuurlijke snelheid en meer snelheid zoeken door verbetering van techniek ten eerste en verhoging van intensiteit ten tweede. Tenminste dat is lange termijn denken. Best makkelijk, maar kost wel concentratie want zit er in de mens in om heletijd de max te zoeken.
Je zal uiteindelijk in elke run wel op een plateau belanden waar er niet meer snelheid in zit zonder fysiek/conditioneel kapot te gaan, maar de fun van hardlopen is juist om je fysique en techniek zo te ontwikkelen dat je dat plafond steeds kan doorschuiven. Daarin zit de echte uitdaging wat mij betreft. Snelheid is vanuit dat perspectief slechts een element.
[ Bericht 6% gewijzigd door Aukje83 op 16-03-2011 12:10:24 ]