abonnement Unibet Coolblue
pi_93809133
quote:
En dan is er nog de familie band met de in 1889 geboren Frederik Willem van Vloten,lid van de NSB stamboeknr. 3352,die door Mussert gemachtigd werd als leider van de Nederlandse Volksdienst.
http://rondehuis.blogspot.com/

Ik heb een genealogie van de familie van Frank van Vloten.. en die nsb-er komt daar niet in voor.
Ik kon op het internet de lijn van de booswicht vinden en zeker na 1700 is er geen connectie met de beide families van Vloten...
Dus...... wat wil de schrijver nou zeggen .. wat heeft die nsb'er ermee te maken ?
pi_93812982
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://rondehuis.blogspot.com/

Ik heb een genealogie van de familie van Frank van Vloten.. en die nsb-er komt daar niet in voor.
Ik kon op het internet de lijn van de booswicht vinden en zeker na 1700 is er geen connectie met de beide families van Vloten...
Dus...... wat wil de schrijver nou zeggen .. wat heeft die nsb'er ermee te maken ?
Ik snap ook überhaupt niet waarom die NSB-Van Vloten genoemd wordt in het geheel, behalve dan om een 'guilty by association' koppeling te leggen. Ik bedoel, Frank van Vloten leefde van 1858 tot 1930. In 1930, bij zijn dood dus, verviel het huis en het terrein aan houthandelaar Van Noort, toen kreeg je die vage mevrouw Simon Thomas, en toen werd het eigendom van de staat middels staatsbosbeheer... vandaar dat de Nederlandse Arbeidsdienst er zich kon huisvesten.
En enige koppeling met WO1 is, dat er in de buurt een kamp was waar Belgische vluchtelingen werden opgevangen, blijkbaar.
I´m back.
pi_93813134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:52 schreef Ryan3 het volgende:
'guilty by association'
Yip........ methode van de complottenjager en de roddelaar.
pi_93813260
Vandaag komen de huis aan huis bladen weer. Ik zal opletten en als ik wat vind zal ik het hier meteen posten. Er is onlangs trouwens wel gegraven bij het ronde Huis. Ook weer netjes dichtgegooid trouwens. Ik heb er wat foto's van. Post ik vanavond.
sjoelen is gaaf!
pi_93813322
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Yip........ methode van de complottenjager en de roddelaar.
Als 'scepticus' heb je wel de taak om dit te onderzoeken iig.
Ik bedoel de 'verdachte sterfgevallen' zullen heus wel in politiedossiers terecht zijn gekomen, en vervolgens ergens in politie-archieven. Die zijn echter niet toegankelijk...?
We spreken dan over de gevallen gemeld tussen 1916 en 1924.
Dus 1916 meisje
1917 beenderen, meisje
1924 opgravingen?
De vermeende opgegraven beenderen uit 1982 zijn misschien gemakkelijker op te zoeken zelfs.
Het meisje overleden 7 januari 1919 is wrs overleden agv Spaanse griep?
I´m back.
pi_93813690
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:03 schreef Ryan3 het volgende:
De vermeende opgegraven beenderen uit 1982 zijn misschien gemakkelijker op te zoeken zelfs.
Volgens mij had dat iets te maken met de 2e Wereldoorlog. Er is daar in die omgeving veel gebeurd. Dus geen enkele link met het Ronde Huis. Ik zal eens zoeken of het bericht hierover nog is te vinden.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_93816968
http://www.dbnl.org/tekst(...)01hgmp09_01_0246.php
de kinderen van Vloten en hun moeder.... rechtsboven met baard is Frank van Vloten
pi_93821961
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:00 schreef gl0be het volgende:
Vandaag komen de huis aan huis bladen weer. Ik zal opletten en als ik wat vind zal ik het hier meteen posten. Er is onlangs trouwens wel gegraven bij het ronde Huis. Ook weer netjes dichtgegooid trouwens. Ik heb er wat foto's van. Post ik vanavond.
Ik heb niks in het Huis aan Huis blaadje kunnen vinden....
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:41:03 #209
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_93827481
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:37 schreef jongen89 het volgende:

[..]

Ik heb niks in het Huis aan Huis blaadje kunnen vinden....
Ik denk ook niet dat er op korte termijn een artikel komt. De research zal wel meer tijd in beslag nemen.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_93843829
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:39 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.dbnl.org/tekst(...)01hgmp09_01_0246.php
de kinderen van Vloten en hun moeder.... rechtsboven met baard is Frank van Vloten
Weer thuis... ;).
Even die photo maar hier gezet, volgens mij de eerste photo van Frank van Vloten in dit topic.
Voor de goede orde ook even erbij gezet wie we zien:

Zittend, van links naar rechts: Kitty Verwey-van Vloten (1867-1945), Johanna E.H. Chr. van Vloten-van Gennep (1824-1906), Odo van Vloten (1860-1930), Betsy Witsen-van Vloten (1862-1946);
staand, van links naar rechts: Martha van Eeden-van Vloten (1856-1943), Willem van Vloten (1855-1925), Gerlof van Vloten (1866-1903) en Frank van Vloten (1858-1928).
(Reproductie uit een foto-album van mevrouw C.F. Witsen-van den Bosch te 's-Gravenhage.)
Het zij opgemerkt dat hier dus staat dat Frank van Vloten (staand, uiterst rechts dus) leefde van 1858 tot 1928; niet tot 1930 zoals in bijna alle andere bronnen staat.
I´m back.
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:10:41 #211
307622 Perox
(niet de echte)
pi_93844327
Even wat gevonden citaten uit de dagboeken van van Eeden, de man van Martha van Vloten, die overigens een vreemde relatie met Betsy, de zuster van Martha, erop nahield, en wellicht een affaire met haar had..?

Een bijschrift over een reis naar Spanje, door de samensteller/uitgever? jaar=1889
quote:
FvE schreef 25 mei 1889 uit Parijs aan Thijm, plotseling bericht te hebben gekregen dat hij naar Spanje moest. Dit doet denken aan een medisch consult, een dergelijke oproep is wel meer voorgekomen, o.a. bij Theo van Gogh. In dit geval kan het ook een missie geweest zijn: zijn zwager Frank van Vloten stak zich nogal eens in moeilijkheden en zijn moeder riep de hulp van FvE dan weleens in; Frank woonde toen in Spanje. Aletrino ging mee, althans tot Parijs. De reis duurde van omstreeks 24 mei tot 3 juni.
14 april 1896
quote:
Met de jongetjes naar Groeneveld geweest, lange wandeling door bosch en hei. Jongens lief. Frank is het type van een weekhartig goedig, slecht-opgevoed mensch. Zijn zoontjes worden evenzoo. Het is ellendig. Prikkelbaarheid, weekheid en gemis aan discipline.
24 augustus 1911, een commentaar van van Eeden op de aard van zijn zoon Paul:
quote:
Maar de complicatie van den toestand blijft even erg. Het is alsof het kwade bloed, dat in sommige van Vlotens zit, in Frank en Betsy, maar ook in mijn broer Johan, nu in Paul weer zich vertoont
Wel, het belangrijkste zit hem denk ik in de aanwijzing dat Frankie in het Spaanse buitenland heeft gewoond, en hier vind ik toch de eerste indicaties dat er niet helemaal altijd iedereen jofel over bepaalde leden van de familie dacht.
pi_93844731
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=3&xtr=6958472&vgr=1

Frankieboy, de weekhartige en de goedige, overleed volgens genlias ( actes burgerlijke stand)
op 2 augustus 1930 te Baarn.

quote:
F. van Vloten trad in 1875 in militairen dienst, doch verliet dien in 1881 als leerling 4e klasse der artillerieschool te Delft,
was dan vier jaar werkzaam bij de spoorwegen in Spanje, vervolgens twee jaar bij de Montefiore electriciteits-werken te Luik en dan weder bij de spoorwegen in Suriname en Spanje. Hij werd in Mei 1903 door Gedeputeerde Staten van Gelderland benoemd tot lid der commissie van toezicht op de landbouw-proefvelden in dat gewest en later ook in Drenthe. Hij was ook tot 30 April 1905 lid
der te Nijkerk zetelende gezondheidscommissie. Hij woont te Nunspeet.
de wapenheraut van 1907 pagina 333
pi_93845270
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:21 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=3&xtr=6958472&vgr=1

Frankieboy, de weekhartige en de goedige, overleed volgens genlias ( actes burgerlijke stand)
op 2 augustus 1930 te Baarn.

[..]

de wapenheraut van 1907 pagina 333
In feite was hij in dienst van de provinciale staten van Gelderland en later ook van Drenthe?
Of van staatbosbeheer?

Insituut Montefiore in Luik?, opgericht 1883: http://www.montefiore.ulg.ac.be/

De artillerieschool is wrs de Koninklijke Genie- en Artillerieschool in Delft, later werd dat een academie voor burgelijk ingenieurs (civiel-ingenieurs), en de voorloper van de later hogeschool, tegenwoordig TU.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 09-03-2011 01:33:18 ]
I´m back.
  woensdag 9 maart 2011 @ 01:05:23 #214
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_93846007
Hij kon dus vloeken in het Spaans, zoals in het artikel/blog vermeld werd. Ik vond dat al een vreemd detail maar het is mij nu duidelijk.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_93846094
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 01:05 schreef drug_tito het volgende:
Hij kon dus vloeken in het Spaans, zoals in het artikel/blog vermeld werd. Ik vond dat al een vreemd detail maar het is mij nu duidelijk.
Idd, hier het stukje:
quote:
Ze noemen hem De Zwarte Duivel.Als zijn arbeiders voor hem in de bossen aan het werk zijn komt hij op een pikzwart paard aangereden.Hij is dan helemaal in het zwart gekleed en draagt een zwarte sombrero.De Zwarte Duivelvloekt in het Spaans en slaat op zijn trommel om angst aan te jagen.
I´m back.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 10:56:40 #216
249559 crew  Lavenderr
pi_93852368
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:10 schreef Perox het volgende:
Even wat gevonden citaten uit de dagboeken van van Eeden, de man van Martha van Vloten, die overigens een vreemde relatie met Betsy, de zuster van Martha, erop nahield, en wellicht een affaire met haar had..?

Een bijschrift over een reis naar Spanje, door de samensteller/uitgever? jaar=1889

[..]

14 april 1896

[..]

24 augustus 1911, een commentaar van van Eeden op de aard van zijn zoon Paul:

[..]

Wel, het belangrijkste zit hem denk ik in de aanwijzing dat Frankie in het Spaanse buitenland heeft gewoond, en hier vind ik toch de eerste indicaties dat er niet helemaal altijd iedereen jofel over bepaalde leden van de familie dacht.
Deze dagboeken en correspondentie geeft een heel mooi kijkje in het leven van deze personen. Je bent zo uren aan het lezen..
pi_93885827
Niets in de huis-aan-huis te vinden maar op de website van de weekkrant iets meer info.

http://www.deweekkrant.nl(...)_ronde_huis_nunspeet
sjoelen is gaaf!
pi_93893066
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:22 schreef gl0be het volgende:
Niets in de huis-aan-huis te vinden maar op de website van de weekkrant iets meer info.

http://www.deweekkrant.nl(...)_ronde_huis_nunspeet
Dit is de pdf file: http://www.deweekkrant.nl/images/library/20110309155844.pdf
Ehm, ik lees het nu even vlug door, maar ik begrijp het dus goed dat ze onderzoeker Sch. en de zoon van 'paranormaal begaafde' kunstschilder Delius Pit hebben gesproken? En Sch maakt daar na zijn pensioenering nog uitgebreid werk van, alle gegevens liggen opgeborgen achter slot en grendel... Verder niets nieuws???
En die twee photo's zijn photo's van hoe het eraan toeging bij de in die streek woonachtige keuterboertjes...?
I´m back.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:51:00 #219
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93895049
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:22 schreef gl0be het volgende:
Niets in de huis-aan-huis te vinden maar op de website van de weekkrant iets meer info.

http://www.deweekkrant.nl(...)_ronde_huis_nunspeet
"Ondanks het schijnbare fantastische karakter van het verhaal is het pure non-fictie. Dat heet ook wel geschiedenis" :o
The truth was in here.
pi_93895093
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

"Ondanks het schijnbare fantastische karakter van het verhaal is het pure non-fictie. Dat heet ook wel geschiedenis" :o
Dat lijkt me een beetje grootspraak.
I´m back.
pi_93902656
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]En die twee photo's zijn photo's van hoe het eraan toeging bij de in die streek woonachtige keuterboertjes...?
Ze woonden daar erg armoedig, zie hier: http://www.gelderlandinbeeld.nl/index.php?plaats=Nunspeet en ga bij straat/object naar "Zoom, Op de".
Overigens kun je in die lijst ook het "Ronde Huis" terug vinden en andere afbeeldingen van heel Gelderland. Best leuk om eens rond te kijken, maar dat is ff off-topic.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:22 schreef gl0be het volgende:
Niets in de huis-aan-huis te vinden maar op de website van de weekkrant iets meer info.

http://www.deweekkrant.nl(...)_ronde_huis_nunspeet
http://www.deweekkrant.nl(...)nformatie_ronde_huis

quote:
NUNSPEET - De geschiedenis van Het Ronde Huis in de bossen bij Nunspeet houdt de gemoederen flink bezig. Op de oproep van deze krant reageren steeds meer mensen om ervaringen te vertellen over het mysterische huis en mystieke geschiedenis.
Het lijkt er echt op dat er nu wat meer los komt vanuit allerlei hoeken door een oproep in de krant.
Misschien dat vooral oudere mensen die hier nooit iets over hebben willen zeggen nu eindelijk eens iets los laten.
Dan kun je los van elkaar vertelde verhalen naast elkaar gaan leggen. Als meerdere mensen los van elkaar hetzelfde vertellen, dan kun je er toch vanuit gaan dat er een zeker waarheidsgehalte in zit.
Bovendien hebben oudere mensen vaak geen internet en zijn dus niet beinvloed door de verhalen in de verschillende forums/blogspots/etc.

[ Bericht 49% gewijzigd door Toppie_ op 10-03-2011 15:05:32 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:56:00 #222
307622 Perox
(niet de echte)
pi_93911794
Die Baron Wittert van Hoogland is trouwens ook wel een aardige lead. Er zijn ruim archieven van alleen, niet allemaal openbaar?

Tenminste lees ik:
quote:
OPENBAARHEIDSBEPERKINGEN
Hele blok niet openbaar.Tot 1 januari 2008 raadpleging na toestemming van de directeur
Nationaal Archief
In het archief wel zeer interessante stukken:

• jachtherinneringen met prins Hendrik
• reisje naar Zwitserland (met sexuele uitspattingen van Hendrik?)
• herinneringen aan zijn functie van cancellarius van de Nederlandsche Balije
• van de Soevereine Orde van Malta.
• Open brief nr.1, Brochure van R. Heyne, houdende protesten tegen
• frauduleuze praktijken van dr. A. Kröller en de Commanditaire Vennootschap

Maarja, niet online, dus misschien moet ik maar eens een live trip gaan doen..
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 10:40:46 #223
249559 crew  Lavenderr
pi_93947755
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:56 schreef Perox het volgende:
Die Baron Wittert van Hoogland is trouwens ook wel een aardige lead. Er zijn ruim archieven van alleen, niet allemaal openbaar?

Tenminste lees ik:

[..]

In het archief wel zeer interessante stukken:

• jachtherinneringen met prins Hendrik
• reisje naar Zwitserland (met sexuele uitspattingen van Hendrik?)
• herinneringen aan zijn functie van cancellarius van de Nederlandsche Balije
• van de Soevereine Orde van Malta.
• Open brief nr.1, Brochure van R. Heyne, houdende protesten tegen
[*]frauduleuze praktijken van dr. A. Kröller en de Commanditaire Vennootschap

Maarja, niet online, dus misschien moet ik maar eens een live trip gaan doen..
Over Kröller heb ik ook het een en ander gelezen , iets met grond als ik me goed herinner.

Ja, een livetrip, goed idee :)
pi_93995849
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:56 schreef Perox het volgende:
Die Baron Wittert van Hoogland is trouwens ook wel een aardige lead. Er zijn ruim archieven van alleen, niet allemaal openbaar?

Tenminste lees ik:

[..]

In het archief wel zeer interessante stukken:

• jachtherinneringen met prins Hendrik
• reisje naar Zwitserland (met sexuele uitspattingen van Hendrik?)
• herinneringen aan zijn functie van cancellarius van de Nederlandsche Balije
• van de Soevereine Orde van Malta.
• Open brief nr.1, Brochure van R. Heyne, houdende protesten tegen
• frauduleuze praktijken van dr. A. Kröller en de Commanditaire Vennootschap

Maarja, niet online, dus misschien moet ik maar eens een live trip gaan doen..
Wat is het? Hoe meer zaken en personen je hierbij betrekt, hoe groter de kans dat je eindelijk echt onfrisse zaken opdiept?
I´m back.
pi_93995874
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, een livetrip, goed idee :)
Lijkt me een leuke taak voor jou, als mod. :).
I´m back.
  Moderator zaterdag 12 maart 2011 @ 11:13:49 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_93996269
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 10:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me een leuke taak voor jou, als mod. :).
Perox biedt het aan. Goed plan.
Verder neem ik aan dat Koos Vogels zich hier ook nog mee bezig houdt, dus eerst maar eens afwachten of en wat zij vinden.
pi_93996291
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Perox biedt het aan. Goed plan.
Verder neem ik aan dat Koos Vogels zich hier ook nog mee bezig houdt, dus eerst maar eens afwachten of en wat zij vinden.
Als je dan verdwijnt dan gaan we je zoeken hoor... :).
I´m back.
  Moderator zaterdag 12 maart 2011 @ 11:22:06 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_93996510
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je dan verdwijnt dan gaan we je zoeken hoor... :).
Dan moeten we nu dus al op zoek naar Koos, die is hier al dagen niet geweest :o .
Oh wacht, hij post op POL, dus geen zorgen nog :P
pi_93996607
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan moeten we nu dus al op zoek naar Koos, die is hier al dagen niet geweest :o .
Oh wacht, hij post op POL, dus geen zorgen nog :P
Koos weet allang dat dit verhaaltje gewoon verdichting is, daarom laat hij zijn neus niet meer zien hier.
En met zijn maatje van de krant probeert hij de boel nog even spannend te houden... Maar goed, dat weten we niet zeker, dus het is tijd om zelf op pad te gaan.
En als jij dan verdwijnt dan gaan we je dus zoeken. :).
I´m back.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:48:51 #230
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93997266
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Koos weet allang dat dit verhaaltje gewoon verdichting is, daarom laat hij zijn neus niet meer zien hier.
En met zijn maatje van de krant probeert hij de boel nog even spannend te houden... Maar goed, dat weten we niet zeker, dus het is tijd om zelf op pad te gaan.
En als jij dan verdwijnt dan gaan we je dus zoeken. :).
Het is in ieder geval onwijs lekker weer om door de bossen te struinen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93997308
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:48 schreef Staal het volgende:

[..]

Het is in ieder geval onwijs lekker weer om door de bossen te struinen.
Precies en als Lavenderr als gevolg daarvan verdwijnt dan gaan we haar dus zoeken. :Y .
I´m back.
  Moderator zaterdag 12 maart 2011 @ 12:35:26 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_93998860
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Precies en als Lavenderr als gevolg daarvan verdwijnt dan gaan we haar dus zoeken. :Y .
Gaan jullie lekker samen ^O^
Hou ik het bij bibliotheek en internet :)

edit: ik heb zomaar het gevoel dat je niet fanatiek zal zoeken als ik 'zoek' raak :N
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:39:16 #233
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93998959
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je dan verdwijnt dan gaan we je zoeken hoor... :).
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]
En als jij dan verdwijnt dan gaan we je dus zoeken. :).
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Precies en als Lavenderr als gevolg daarvan verdwijnt dan gaan we haar dus zoeken. :Y .
Dat zeg je iets te vaak om nog geloofwaardig te wezen. :P
The truth was in here.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:02:24 #234
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_94001456
Ryan wel je Hondje meenemen he :)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 16:35:26 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_94051163
Jammer dat deze man er niet meer is, die had ons misschien nog wat meer kunnen vertellen over HetRondeHuis.

http://www.mycologen.nl/Coolia/PDF-files/Coolia_48(1).pdf

Lammert Bonhof
(23-02-1921 — 24-06-2004)
Een groot natuurkenner en -liefhebber is in het harnas gestorven
Namens de Werkgroep Mycologisch Onderzoek IJsselmeerpolders wil ik enkele woorden
aan zijn nagedachtenis wijden. Vanwege vakantie of werk waren veel WMOIJ-leden 28
juni afwezig op zijn begrafenis.
In de vroege uren van donderdag 24 juni overleed Lammert in ziekenhuis St.-Jansdal
Harderwijk, waarin hij ruim twee weken lag. Woensdag 9 juni was hij met ons op de
WMOIJ-excursie. Henk Dekker, met wie hij het laatste jaar veel samen reed, was op
vakantie en Lammert reed alleen. Boswachterij Spijk-Bremerberg, even voorbij de Elburgerbrug,
was voor hem ook bijna een ‘thuiswedstrijd’. Maar zelfs zo’n korte afstand
blijkt te ver te kunnen zijn. Tijdens de excursie viel hij ’s middags een keer op zijn knieën.
Toen ik er naar vroeg zei hij: “Ik struikelde, maar gelukkig heb ik mijn stok bij me, want
anders kon ik niet overeind komen”. Tenslotte was hij een goed zoeker, die links en rechts
van de paden zwierf, zoals hij altijd deed. Aan de rand van het bos lag in een diepe kuil de
grenssloot langs de Enkweg. Anderen liepen langs die sloot naar de in- en uitgang van het
bos, maar Lammert moest er dwars doorheen en plofte aan de overkant in het gras.
Ooggetuigen zagen hem wit weggetrokken roerloos liggen, totdat hij uit zijn portemonnee
een pilletje pakte dat hij onder zijn tong stopte. Toen Yvonne hem vroeg of wij hem thuis
zouden brengen sloeg hij dat aanbod af, hij kon het zelf wel, er was niks aan de hand. Thuis
heb ik er nog aan gedacht om te bellen of hij goed aangekomen was. Maar stel je voor dat je
zijn vrouw Corrie onnodig ongerust maakte over hem, dus liever niet doen! Na 23.00 uur
Van de vele jaren die hij lid was van de NMV en de WMOIJ kenden wij hem in het
bijzonder van de laatste 10 jaar in Flevoland. Hij was een groot kenner van de Veluwe en
Flevoland en een onuitputtelijk verhalenverteller over zijn vakanties naar natuurgebieden in
het buitenland, oud Nunspeet, het Ronde Huis, het Roode Koper, enz
. Hij was uiterst
kritisch over terreinbeheerders van SBB, die in het Zandenbos schitterende naaldbomen
gesloopt hadden, van Natuurmonumenten over de Bloemkampen en het Hulshorsterzand,
waar zeldzaamheden verpest waren en van Gemeente Nunspeet waar bij het schoonmaken
van de vennen veel plant- en diersoorten vernield waren. Hij zei die dingen zo
geëmotioneerd dat ik denk dat de desbetreffende verantwoordelijken bij gelegenheid de
volle laag kregen; hij nam geen blad voor de mond en had geen stroopkwast!
pi_94062985
Het opgevraagde document is tijdelijk of nog niet beschikbaar of verwijderd van deze server.
Alweer? :?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 20:33:24 #237
249559 crew  Lavenderr
pi_94063329
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:27 schreef krakkemieke het volgende:
Het opgevraagde document is tijdelijk of nog niet beschikbaar of verwijderd van deze server.
Alweer? :?
Vandaar het bericht maar even onder de link gezet :)
pi_94064863
Lavenderr, ik weet niet wat jij allemaal kan beseffen, maar dit onderwerp is zo dood als een pier hoor, je bijdrage eerder vandaag is er een bewijs van...
Dus of je gaat nu een livetrip doen (en als je verdwijnt dan ga ik je persoonlijk zoeken :Y . ) of wacht even totdat die bijgoochem van een kennis van Koos nog wat laat weten... verder... :N .
I´m back.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:09:17 #239
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94066053
Dan druk je op de knop stop volgen en laat je het topic verder over aan diegene die het wel interesseren.
Lijkt mij wel handig namelijk om dit soort loze opmerkingen te voorkomen.
The truth was in here.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:47:08 #240
307622 Perox
(niet de echte)
pi_94073522
Het onderwerp is zo dood als het zich voelt... :D

Dat er even een paar daagjes wat minder wordt gepost, betekent niet dat we al klaar zijn. Niet alles kun je met ff googlen naar boven toveren.

Een heel gedeelte van de beweringen is niet zonder meer te weerleggen of bevestigen.

voor geinteresseerden, ik probeer zaken samen te vatten in een zgn mindmap, zie hiervoor de site https://bubbl.us

login is bnwfok, ww ook bnwfok

Dit is nog werk in uitvoering, alle informatie die inmiddels in deze topics is verzameld staat er nog niet geheel in...

Ik zou graag het nationaal archief induiken, of in elk geval naar die tentoonstelling in Deventer over de gezusters van Vloten. Ik moet alleen even een gaatje in mijn agenda zien te vinden voor zoiets...

Het lijkt me overigens niet dat je zomaar verdwijnt als je een archief induik, en ik was niet van plan om door de bossen te gaan struinen, voorlopig :)
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 12:29:53 #241
249559 crew  Lavenderr
pi_94088948
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:47 schreef Perox het volgende:
Het onderwerp is zo dood als het zich voelt... :D
Dat er even een paar daagjes wat minder wordt gepost, betekent niet dat we al klaar zijn. Niet alles kun je met ff googlen naar boven toveren.

Een heel gedeelte van de beweringen is niet zonder meer te weerleggen of bevestigen.

voor geinteresseerden, ik probeer zaken samen te vatten in een zgn mindmap, zie hiervoor de site https://bubbl.us

login is bnwfok, ww ook bnwfok

Dit is nog werk in uitvoering, alle informatie die inmiddels in deze topics is verzameld staat er nog niet geheel in...

Ik zou graag het nationaal archief induiken, of in elk geval naar die tentoonstelling in Deventer over de gezusters van Vloten. Ik moet alleen even een gaatje in mijn agenda zien te vinden voor zoiets...

Het lijkt me overigens niet dat je zomaar verdwijnt als je een archief induik, en ik was niet van plan om door de bossen te gaan struinen, voorlopig :)
Zo is dat :)

Nee, lijkt mij ook niet.
En het speuren op zich is al een leuke bezigheid. Al lezende en zoekende naar van alles over Het Ronde Huis kom je op allerlei interessante zijsporen waar je dan ook weer uren zit te lezen.
Vooral de correspondenties vind ik geweldig. Zoals de taal gebruikt wordt, mooi.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:52:32 #242
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_94091836
Ik denk dat Ryan met het verdwijnen een humoristische link wil maken met hetgeen wat hem in het verleden is gebeurd.

Dit kwam uit een epische reeks waar Ryan met zn Hondje in het bos naar vreemde werkzaamheden opzoek ging waarna hij een tijd niks van zich liet horen en er paniek onstond omtrent het zogenaamd verwdwijnen van Ryan en zn Hondje.

Paniek op fok was het resultaat

Ryan heb jij de linkjes nog naar die reeks ?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_94093632
Voor de liefhebbers:

Een stukje tramlijn:

http://www.panoramio.com/photo/49225542 (links onderin)

Nog een bouwsel, misschien de put bij het kruisen van de toen nog niet aangelegde A28

http://www.panoramio.com/photo/49225563
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_94131055
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:34 schreef lxhkrd het volgende:
Voor de liefhebbers:

Een stukje tramlijn:

http://www.panoramio.com/photo/49225542 (links onderin)
Vraag mij af of dit juist is. Het spoor van het "Lijntje naar het Ronde Huis" was een zogenaamd "Decauvillespoor. Dit spoor was koppelbaar en verwijderbaar en lag los op de ondergrond.

http://www.nmld.nl/index.php?page=article&id=17

Het spoortje op de foto is vastliggend en waarschijnlijk aangelegd door houthandel "De Veluwe" (dat terrein meen ik te herkennen) en niet door Van Vloten ?

Of is er bewijs dat dit stukje daadwerkelijk origineel is ?
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_94131196
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:26 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Vraag mij af of dit juist is. Het spoor van het "Lijntje naar het Ronde Huis" was een zogenaamd "Decauvillespoor. Dit spoor was koppelbaar en verwijderbaar en lag los op de ondergrond.

http://www.nmld.nl/index.php?page=article&id=17

Het spoortje op de foto is vastliggend en waarschijnlijk aangelegd door houthandel "De Veluwe" (dat terrein meen ik te herkennen) en niet door Van Vloten ?

Of is er bewijs dat dit stukje daadwerkelijk origineel is ?
quote:
Nog een bouwsel, misschien de put bij het kruisen van de toen nog niet aangelegde A28

http://www.panoramio.com/photo/49225563
Zo heeft het stukje op deze foto er ooit uitgezien:

http://www.qoop.nl/showimage.php?artikelID=5221020

Het muurtje was dus ooit een soort bankje, waarbij je uitkeek over de eronder liggende leemkuil.
Ik heb geen idee wanneer dit toch wel bijzondere plekje in onbruik is geraakt.
Waarschijlijk al geruime tijd geleden (na aanleg A28 ?), want de kuil is deels gedempt geraakt en het plateau onderaan het bankje is niet meer zichtbaar. Als je daar zou gaan graven kom je het waarschijnlijk nog wel tegen verstopt onder de bladeren.

Nu is het ook moeilijk bereikbaar, want de afrastering van de golfbaan ligt ervoor. Vanaf het fietspad dat parallel loopt aan de A28 is het overigens wel duidelijk te zien.
Het zou de gemeente Nunspeet sieren dit plekje in ere te herstellen, dat zou een mooi punt zijn langs de fietsroute.

Even offtopic:
Mooie foto's heb je overigens staan. Heel veel minder bekende plekjes, die toch elk hun eigen bijzondere stukje historie hebben (Soerel, Erica, Noorderheide, Waskolk, etc.).

Al wel eens bij het bijzondere begraafplaatsje op landgoed Tongeren (tussen Nunspeet-Epe) geweest ?

http://www.ruudsleper.nl/ALGEMEEN/2008/Begraafplaats/index.htm

Een heel bijzonder plekje, verscholen midden in het bos.

[ Bericht 15% gewijzigd door Toppie_ op 15-03-2011 09:23:53 (enige aanvullende informatie toegevoegd) ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_94142158
Van dat die tramlijn weet ik het niet helemaal zeker: echter de spoorbreedte is gelijk; en de lijn liep (vroeger) verder door richting station. (plus ik ging er van uit het traject de oude plaggeweg geheel volgde, dit klopt bij nader inzien (via http://watwaswaar.nl) niet.)
De lijn werd wel gebruikt voor de houthandel van dhr. v. Vloten, en een aansluiting op de houthandel de veluwe leek mij logisch.

Bedankt voor de foto bij de leemkuil, en (off-topic) die begraafplaats ken ik idd (heb er ook nog ergens foto's van zelfs..)
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_94179654
quote:
Bedankt voor de foto bij de leemkuil
Graag gedaan, ik vond overigens een nog duidelijkere afbeelding vanuit een andere hoek:

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/432243198/1

Toch jammer dat men dit plekje zo heeft laten verwaarlozen, maar daar is men goed in in Nunspeet.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_94190261
Nieuwe artikelen op http://snv.courant.nu/

Zoeken op Ronde Huis..

een paar verhalen over het onstaan van het ronde huis en.. goudkoorts!!!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:54:17 #249
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94192322
Geachte *******,
Excuses voor het late bericht.
Het zal via kadastraal onderzoek duidelijk moeten worden wie de eigenaar was van het Ronde huis.
Voor de verkoop hoop ik dat u binnenkort de kranten kunt raadplegen. De kranten zijn gescand.
U hoort nog van me.


Dat is nog eens positief of niet? Vind het in ieder geval erg vriendelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:45:35 #250
307622 Perox
(niet de echte)
pi_94197477
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:01 schreef lxhkrd het volgende:
Nieuwe artikelen op http://snv.courant.nu/

Zoeken op Ronde Huis..

een paar verhalen over het onstaan van het ronde huis en.. goudkoorts!!!
Vertel! die goudkoorts vermelding vind ik niet??
pi_94198584
Een kleine greep.
In 1913 liep in de buurt van Ermelo een zonderling rond met buitengewone lichaamsbouw, die dreigde met een mes. Samen met enkele opgetrommelde potige boerenzonen heeft veldwachter Schaap de man kunnen overmeesteren en, toen het reeds avond was, hem in verzekerde bewaring gesteld op het gemeentehuis... Dat is ongeveer het spannendste wat ik eruit haal...
Verder enkele artikelen rondom de afwikkeling van de openbare veiling van gedeelten van het landgoed bekend als "het Ronde Huis", d.d. 13-07-1931. Na de dood van Van Vloten dus.
Van Vloten zelf zet in een ingezonden brief in 1915 e.e.a. uiteen over de normen en waarden van de Hollander en m.n. de Hollandse gastheer, hieruit blijkt min of meer dat hij niets moet hebben van Duitsvleierigheid... :?.
Geen goudkoorts idd.
Ook niet met zoektermen "Ronde Huis + goudkoorts".

Tja, spannend is het dus allemaal niet...
I´m back.
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 18:22:11 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_94202029
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:07 schreef Ryan3 het volgende:
Een kleine greep.
In 1913 liep in de buurt van Ermelo een zonderling rond met buitengewone lichaamsbouw, die dreigde met een mes. Samen met enkele opgetrommelde potige boerenzonen heeft veldwachter Schaap de man kunnen overmeesteren en, toen het reeds avond was, hem in verzekerde bewaring gesteld op het gemeentehuis... Dat is ongeveer het spannendste wat ik eruit haal...
Verder enkele artikelen rondom de afwikkeling van de openbare veiling van gedeelten van het landgoed bekend als "het Ronde Huis", d.d. 13-07-1931. Na de dood van Van Vloten dus.
Van Vloten zelf zet in een ingezonden brief in 1915 e.e.a. uiteen over de normen en waarden van de Hollander en m.n. de Hollandse gastheer, hieruit blijkt min of meer dat hij niets moet hebben van Duitsvleierigheid... :?.
Geen goudkoorts idd.
Ook niet met zoektermen "Ronde Huis + goudkoorts".

Tja, spannend is het dus allemaal niet...
Ach, daar verschillen de meningen over. Misschien is het nu niet spannend, maar onderzoek is meestal niet spannend maar meer iets van de lange adem en stug doorzoeken.
En er zijn genoeg mensen die dit topic lezen, dus misschien schat je het een klein beetje verkeerd in.
pi_94202519
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ach, daar verschillen de meningen over. Misschien is het nu niet spannend, maar onderzoek is meestal niet spannend maar meer iets van de lange adem en stug doorzoeken.
En er zijn genoeg mensen die dit topic lezen, dus misschien schat je het een klein beetje verkeerd in.
Ik schat het wel redelijk goed in, tenzij iemand iets up his sleeve heeft.
Centraal staan de Dutroux verschrikkingen op het landgoed van Frank van Vloten en de connectie met het huis van Oranje. Hier is niets over te vinden via Google; en Google is redelijk uitputtelijk (natuurlijk niet volledig uitputtelijk). Geen snippertje bewijs. Niets, nada, niente, noppes, zilch, tenzij je natuurlijk een voor de vuistweg gegeven karakterschetsje van gekke Fredje van Eeden als bewijs of aanknopingspunt wil zien en allerlei vage verhalen bij het Meertensinstituut gedeponeerd in 1946 door een beroepsfantast, die ook nog veel weet te vertellen over kaboutertjes in de omgeving van het Ronde Huis benevens een berichtje in den courant uit 1913 over het in de kraag pakken van een zonderling met biutengewone lichaamsbouw, die dreigde met een mes...
Het spannendste dat in die bossen rondom Nunspeet is gebeurt, is, vrees ik, de moord op die milieu-inspecteur waarvan Volkert van der G. verdacht werd, maar wat niet bewezen kon worden, in wat zal het zijn? ...1996?
Laat het centrale thema nu maar varen hoor, dan wil je echt te graag het Oranjehuis zien als monsters.
I´m back.
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 18:57:59 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_94203814
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik schat het wel redelijk goed in, tenzij iemand iets up his sleeve heeft.
Centraal staan de Dutroux verschrikkingen op het landgoed van Frank van Vloten en de connectie met het huis van Oranje. Hier is niets over te vinden via Google; en Google is redelijk uitputtelijk (natuurlijk niet volledig uitputtelijk). Geen snippertje bewijs. Niets, nada, niente, noppes, zilch, tenzij je natuurlijk een voor de vuistweg gegeven karakterschetsje van gekke Fredje van Eeden als bewijs of aanknopingspunt wil zien en allerlei vage verhalen bij het Meertensinstituut gedeponeerd in 1946 door een beroepsfantast, die ook nog veel weet te vertellen over kaboutertjes in de omgeving van het Ronde Huis benevens een berichtje in den courant uit 1913 over het in de kraag pakken van een zonderling met biutengewone lichaamsbouw, die dreigde met een mes...
Het spannendste dat in die bossen rondom Nunspeet is gebeurt, is, vrees ik, de moord op die milieu-inspecteur waarvan Volkert van der G. verdacht werd, maar wat niet bewezen kon worden, in wat zal het zijn? ...1996?
Laat het centrale thema nu maar varen hoor, dan wil je echt te graag het Oranjehuis zien als monsters.
Mag ik dat zelf bepalen of ik iets laat varen of niet? En dat laatste is een aanname van je. Weer eens een keer.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:00:59 #255
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94203982
Nou ja, de toon is hier wel dat er wel iets moet zijn. Daar zal het subforum zich dan kennelijk wel voor lenen. Maar probeer je serieus e.e.a. te ontkrachten dan nog moet er wel iets zijn.

Nou voorals nog is er niks vaags behalve volkspraatjes en al helemaal geen link naar het koningshuis. En heus, ik heb er genoeg moeite voor gedaan, me dunkt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94204028
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mag ik dat zelf bepalen of ik iets laat varen of niet? En dat laatste is een aanname van je. Weer eens een keer.
Zijn geen aannames, het loopt precies zoals ik verwachtte, er is niets, geen aanknopingspunt. Dit verhaal is voortgekomen uit de breinen van overspannen figuren, die maar al te graag willen dat zoiets dat zij beschrijven gebeurd zou zijn, want dat komt overeen met het wereldbeeld dat zij erop nahouden...
I´m back.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:06:28 #257
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94204317
Ok, zoveel linken zijn er niet te vinden.. toch is het verhaal van de "zwarte duivel" wel apart.
Inderdaad, eigenlijk zou veldwerk moeten gebeuren, ga eens als vrijwilliger aan het werk in een verzorgingshuis, ga spelletjes spelen met de ouderen, of neem ze mee wandelen, en vraag dan eens aan die generatie wat ze over het ronde huis weten bijvoorbeeld..
The truth was in here.
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 19:08:41 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_94204440
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn geen aannames, het loopt precies zoals ik verwachtte, er is niets, geen aanknopingspunt. Dit verhaal is voortgekomen uit de breinen van overspannen figuren, die maar al te graag willen dat zoiets dat zij beschrijven gebeurd zou zijn, want dat komt overeen met het wereldbeeld dat zij erop nahouden...
Dit heb je in het eerste topic al geschreven.
pi_94204498
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:06 schreef Bastard het volgende:
Ok, zoveel linken zijn er niet te vinden.. toch is het verhaal van de "zwarte duivel" wel apart.
Inderdaad, eigenlijk zou veldwerk moeten gebeuren, ga eens als vrijwilliger aan het werk in een verzorgingshuis, ga spelletjes spelen met de ouderen, of neem ze mee wandelen, en vraag dan eens aan die generatie wat ze over het ronde huis weten bijvoorbeeld..
Weet je, als daar om de haverklap meisjes verdwenen, meisjes werden gekocht in Ned-Indië en van de boerenbevolking werden ontvoerd, dan zou je niet zo diep hoeven te graven in allerlei archieven hoor, ook in die tijd niet, dat zou gewoon in de krant hebben gestaan... hoef je ook geen kaartje voor te leggen in de plaatselijke bejaardensoos, alhoewel je wrs wel veel te weten zou komen over kabouters, witte wieven, dwaallichtjes, pietjes de dood, de duivel en orbs, denk ik. ;).
I´m back.
pi_94204556
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit heb je in het eerste topic al geschreven.
Waarmee de scepticus (die als een goed scepticus betaamt onderzoek deed) blijk gaf van een behoorlijk goed inzicht, bedoel je?
I´m back.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:14:06 #261
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94204711
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet je, als daar om de haverklap meisjes verdwenen, meisjes werden gekocht in Ned-Indië en van de boerenbevolking werden ontvoerd, dan zou je niet zo diep hoeven te graven in allerlei archieven hoor, ook in die tijd niet, dat zou gewoon in de krant hebben gestaan... hoef je ook geen kaartje voor te leggen in de plaatselijke bejaardensoos, alhoewel je wrs wel veel te weten zou komen over kabouters, witte wieven, dwaallichtjes, pietjes de dood, de duivel en orbs, denk ik. ;).
Je hebt geen hoge pet op van bejaarden merk ik, je zal nog versteld staan wat er uit een oud mens kan komen die toch al weinig aanspraak krijgt.
The truth was in here.
pi_94204833
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je hebt geen hoge pet op van bejaarden merk ik, je zal nog versteld staan wat er uit een oud mens kan komen die toch al weinig aanspraak krijgt.
Die veralgemenisering kun je niet maken als conclusie uit wat ik mededeelde over een "plaatselijke bejaardensoos", lijkt me.
I´m back.
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 19:18:28 #263
249559 crew  Lavenderr
pi_94204946
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarmee de scepticus (die als een goed scepticus betaamt onderzoek deed) blijk gaf van een behoorlijk goed inzicht, bedoel je?
Nee, dat bedoel ik niet.
Je mening is je mening, betekent niet dat iedereen diezelfde mening toegedaan is :) .
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:19:38 #264
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94204991
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die veralgemenisering kun je niet maken als conclusie uit wat ik mededeelde over een "plaatselijke bejaardensoos", lijkt me.
Jawel hoor, dat deed ik ook net. Maar daar gaat het nu ook niet om.. het is een vorm van veldwerk, spreek mensen die er mogelijk wat af kunnen weten.
The truth was in here.
pi_94205207
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet.
Je mening is je mening, betekent niet dat iedereen diezelfde mening toegedaan is :) .
Een mening na een dergelijk (toegegeven niet uitputtelijk) onderzoek als: ja, er blijft wel een kern van waarheid in zitten...: is... gewoon... gek. Dat is niet een mening is een mening is een mening lekker puh of ik heb toch recht op mijn eigen mening... Waarom doe je dan een onderzoek? Als er niets uit komt, blijf je toch bij je standpunt? Want ja, het komt overeen met wat jij toch altijd al dacht over die schurken van het koningshuis???
I´m back.
pi_94205270
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:19 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat deed ik ook net. Maar daar gaat het nu ook niet om.. het is een vorm van veldwerk, spreek mensen die er mogelijk wat af kunnen weten.
Maar goed, ik denk dat dat niet zo gek veel oplevert, behalve wat vaagheden en interessantdoenerij zoals KoosVogels ook ervaarde.
I´m back.
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 20:51:27 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_94210900
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een mening na een dergelijk (toegegeven niet uitputtelijk) onderzoek als: ja, er blijft wel een kern van waarheid in zitten...: is... gewoon... gek. Dat is niet een mening is een mening is een mening lekker puh of ik heb toch recht op mijn eigen mening... Waarom doe je dan een onderzoek? Als er niets uit komt, blijf je toch bij je standpunt? Want ja, het komt overeen met wat jij toch altijd al dacht over die schurken van het koningshuis???
En daar ga je weer. Hou toch eens mee op met dat persoonlijke invullen voor een ander.
pi_94211940
Ze hebben een aardig overzicht gemaakt op de website van de Weekkrant :) Ik zie door de bomen het bos eerlijk gezegd niet meer. Ik wil wel een en ander schrijven op basis van hetgeen ik tot nu toe te weten ben gekomen. Ik heb echter nog geen geschikte bron gevonden die het verhaal kan/wil vertellen. En een oproep plaatsen mag niet. Moeilijk moeilijk.

Zijn jullie al op een persoon gestuit?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:18:35 #269
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94212403
_troll_

[ Bericht 99% gewijzigd door Bastard op 16-03-2011 21:22:42 ]
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94212774
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:18 schreef Staal het volgende:

[..]

-edit-

Maar wat ben jij intussen dan eigenlijk allemaal te weten gekomen? :).
Niet meer dan jullie, vrees ik. Heb verschillende lijntjes uitgezet; bekenden gevraagd of zij hun kennissen willen raadplegen. Zelf heb ik nog wat bekende Nunspeters aan de tand gevoeld. Maar alle reacties zijn vrijwel hetzelfde: iedereen denkt dat er een kern van waarheid in het verhaal zit en keer op keer hoor je de verhalen van bange Nunspeters die uit angst hun klep dichthouden. Echter, mensen opsporen die daadwerkelijk wat hebben te melden of mensen kennen die op het huis hebben gewerkt, ben ik nog niet op het spoor gekomen. Iedereen is dood. Een bekende van me kent wel een kerel die in de jaren dertig op het landgoed heeft gewerkt, maar die man is stokoud en heeft de cruciale periode natuurlijk niet meegemaakt. Lastig dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 16-03-2011 21:31:08 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:34:18 #271
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94213494
:? Troll? Ik stel gewoon een vraag en modjes zijn toch ook immer integer en neutraal? O+ .

Maar goed, ontopic. Die bange Nunspeters, ervaar jij ze zelf ook echt zo bang, Koos?
Als het voorkomt uit volkspraat zou ik mijn partner ook aanstoten met de woorden schei toch uit.
Best lastig om die nuance in de teksten te vinden.

Zelf ook niets behalve dat iemand me heel vriendelijk wilt helpen met de missende jaren en er toch weer nieuwe oude kranten geupload worden. Dirk Jan Septer heb ik nog geen antwoord van en ook nog niet gebeld omdat jij postte over een Dirk Septer die je gevonden had.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94214664
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet meer dan jullie, vrees ik. Heb verschillende lijntjes uitgezet; bekenden gevraagd of zij hun kennissen willen raadplegen. Zelf heb ik nog wat bekende Nunspeters aan de tand gevoeld. Maar alle reacties zijn vrijwel hetzelfde: iedereen denkt dat er een kern van waarheid in het verhaal zit en keer op keer hoor je de verhalen van bange Nunspeters die uit angst hun klep dichthouden. Echter, mensen opsporen die daadwerkelijk wat hebben te melden of mensen kennen die op het huis hebben gewerkt, ben ik nog niet op het spoor gekomen. Iedereen is dood. Een bekende van me kent wel een kerel die in de jaren dertig op het landgoed heeft gewerkt, maar die man is stokoud en heeft de cruciale periode natuurlijk niet meegemaakt. Lastig dus.
Hoe heb jij dat gebracht bij die mensen dan?
Zo van:
Ronde Huis = ?
1) Dutroux praktijken door Van Vloten.
2) Prins Heini deed lekker mee.
3) Wie er wat over mededeelt krijgt met duistere krachten te maken die hem/haar het zwijgen opleggen.
I´m back.
pi_94214869
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe heb jij dat gebracht bij die mensen dan?
Zo van:
Ronde Huis = ?
1) Dutroux praktijken door Van Vloten.
2) Prins Heini deed lekker mee.
3) Wie er wat over mededeelt krijgt met duistere krachten te maken die hem/haar het zwijgen opleggen.
Natuurlijk niet. Het zal je wellicht verbazen, maar ik ken nogal wat mensen in die regio. Je laat gewoon een keer de term 'Ronde Huis' vallen en wacht af wat er gebeurt. De meeste mensen die ik heb ondergevraagd ken ik ofwel persoonlijk of via via.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94214947
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Het zal je wellicht verbazen, maar ik ken nogal wat mensen in die regio. Je laat gewoon een keer de term 'Ronde Huis' vallen en wacht af wat er gebeurt. De meeste mensen die ik heb ondergevraagd ken ik ofwel persoonlijk of via via.
Dat is te vaag.
Gewoon op de man/vrouw af vragen wat hierboven staat, lijkt me.
En dan kijken of ze in lachen uitbarsten.
I´m back.
pi_94215063
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is te vaag.
Gewoon op de man/vrouw af vragen wat hierboven staat, lijkt me.
En dan kijken of ze in lachen uitbarsten.
Je stuurt ze wel bij in een gesprek en dan komt vanzelf alles op tafel. Overigens ben ik nog niemand tegengekomen die het Prins Hendrik verhaal ook maar enigszins bevestigt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94215132
Natuurlijk zijn er kernen van waarheid in al die roddels..
Dat spaans vloeken is verklaard, de Indische bruid was er daadwerkelijk en zij nodigde wellicht Indische familie en kennissen uit te logeren. Bovendien had broer Odo van Vloten een plantage in Indië en was gehuwd met een Indische vrouw , maar Henriette Vreede van Frank was niet 16 jaar en bij het huwelijk wonende te Schevingen volgens de huwelijksacte ....
Vandaar dus regelmatige bezoeken van Indische mensen
En dat zij een gekochte slavin was ???? Wellicht dat Frank een figuur was die haar openlijk uitschold en toeschreeuwde...of niet... dat ook dat aspect dorpsroddels waren.
Zo zullen er wel meer dingetjes ware feiten zijn.... maar op een link las ik de vage suggestie dat Juliana bij een seksorgie geweest kon zijn en mogelijk zwanger in 1926..
Doei... das 3x fantasie in één.
En op diezelfde link las ik iets over mogelijk een complot die de wereld wilde domineren met occulte krachten.
Waarom hebben sommigen toch zoveel behoefte om te gaan fantaseren over wereldcomplotten ?

In België had men na de Dutrouxaffaire het ook over 'roze balletten', seksorgies van notabelen en met veel kindermisbruik . Een derde van de Belgen geloofde daarin |:(
pi_94215191
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je stuurt ze wel bij in een gesprek en dan komt vanzelf alles op tafel. Overigens ben ik nog niemand tegengekomen die het Prins Hendrik verhaal ook maar enigszins bevestigt.
Ja, uiteraard, maar als je je vragen stelt over iets vaags dan krijg je als antwoord iets vaags, want dat is lekker interessant.
I´m back.
pi_94215444
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, uiteraard, maar als je je vragen stelt over iets vaags dan krijg je als antwoord iets vaags, want dat is lekker interessant.
Jij verwacht concrete antwoorden? Er lopen nog maar heel weinig mensen rond die van de hoed en de rand weten. Het zijn veelal geruchten en verhalen die de rondte doen. Harde bewijzen zijn nauwelijks op te sporen. Althans, niet via de figuren in het dorp.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94215603
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
Jij verwacht concrete antwoorden? Er lopen nog maar heel weinig mensen rond die van de hoed en de rand weten. Het zijn veelal geruchten en verhalen die de rondte doen. Harde bewijzen zijn nauwelijks op te sporen. Althans, niet via de figuren in het dorp.
Ik ben een dorp verderop opgegroeid en ik kan je daardoor vertellen dat je aan die geruchten en verhalen ook niet al te veel waarde moet hechten. In van die "gesloten" boerendorpjes wordt enorm geroddeld.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_94215641
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij verwacht concrete antwoorden? Er lopen nog maar heel weinig mensen rond die van de hoed en de rand weten. Het zijn veelal geruchten en verhalen die de rondte doen. Harde bewijzen zijn nauwelijks op te sporen. Althans, niet via de figuren in het dorp.
Ik verwacht dat mensen dan ietwat verschrikt opkijken en zeggen 'nee, niets van dat alles, mien jong, wie schrijft dat?' :).
I´m back.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:06:33 #281
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94215681
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij verwacht concrete antwoorden? Er lopen nog maar heel weinig mensen rond die van de hoed en de rand weten. Het zijn veelal geruchten en verhalen die de rondte doen. Harde bewijzen zijn nauwelijks op te sporen. Althans, niet via de figuren in het dorp.
Om te beginnen concrete vragen stellen lijkt mij.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Het zal je wellicht verbazen, maar ik ken nogal wat mensen in die regio. Je laat gewoon een keer de term 'Ronde Huis' vallen en wacht af wat er gebeurt. De meeste mensen die ik heb ondergevraagd ken ik ofwel persoonlijk of via via.
Dit begrijp ik dus niet. Niets terloops laten vallen, gewoon vragen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94215886
Zucht. Hebben jullie nog nooit een gesprek gevoerd? Wel eens van het trechtermodel gehoord? Nooit direct met de deur in huis vallen. Overigens denk ik dat er weinig meer valt te halen in Nunspeet. Wellicht wat anekdotes die het mysterie versterken, maar ook niet meer dan dat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94215904
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
Natuurlijk zijn er kernen van waarheid in al die roddels..
Dat spaans vloeken is verklaard, de Indische bruid was er daadwerkelijk en zij nodigde wellicht Indische familie en kennissen uit te logeren. Bovendien had broer Odo van Vloten een plantage in Indië en was gehuwd met een Indische vrouw , maar Henriette Vreede van Frank was niet 16 jaar en bij het huwelijk wonende te Schevingen volgens de huwelijksacte ....
Vandaar dus regelmatige bezoeken van Indische mensen
En dat zij een gekochte slavin was ???? Wellicht dat Frank een figuur was die haar openlijk uitschold en toeschreeuwde...of niet... dat ook dat aspect dorpsroddels waren.
Zo zullen er wel meer dingetjes ware feiten zijn.... maar op een link las ik de vage suggestie dat Juliana bij een seksorgie geweest kon zijn en mogelijk zwanger in 1926..
Doei... das 3x fantasie in één.
En op diezelfde link las ik iets over mogelijk een complot die de wereld wilde domineren met occulte krachten.
Waarom hebben sommigen toch zoveel behoefte om te gaan fantaseren over wereldcomplotten ?

In België had men na de Dutrouxaffaire het ook over 'roze balletten', seksorgies van notabelen en met veel kindermisbruik . Een derde van de Belgen geloofde daarin |:(
Die roddels en verdichting die je nu noemt, kun je natuurlijk niet opvatten als 'kern van waarheid' tov het centraal gestelde (die 3 punten die ik in een reactie bij KoosVogels heb geplaatst).
I´m back.
pi_94215956
quote:
18s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
Zucht. Hebben jullie nog nooit een gesprek gevoerd? Wel eens van het trechtermodel gehoord? Nooit direct met de deur in huis vallen. Overigens denk ik dat er weinig meer valt te halen in Nunspeet. Wellicht wat anekdotes die het mysterie versterken, maar ook niet meer dan dat.
Nee, gewoon waterboarden die ouwetjes... toch?
I´m back.
pi_94216117
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, gewoon waterboarden die ouwetjes... toch?
Lieve Ryan, zelfs die oudjes kennen de verhalen enkel van horen zeggen. Een goede bekende van mij loopt tegen de zestig en woont al zijn gehele leven in Nunspeet. Hij kent alle verhalen en hetzelfde geldt voor zijn bekendenkring in het dorp. Hij kent zelfs iemand die op het landgoed heeft gewerkt. Maar hij niets bevestigen, want het zijn altijd verhalen die iemand van horen zeggen heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:15:12 #286
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94216236
quote:
18s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
Zucht. Hebben jullie nog nooit een gesprek gevoerd? Wel eens van het trechtermodel gehoord? Nooit direct met de deur in huis vallen. Overigens denk ik dat er weinig meer valt te halen in Nunspeet. Wellicht wat anekdotes die het mysterie versterken, maar ook niet meer dan dat.
Ik woon sinds zeven jaar in West Brabant op de grens van Belgie in een klein dorpje. De mensen moeten je met de hele familie eerst vier jaar gezien hebben eer ze je teruggroeten.

Jij kent mensen, het moet wel iets concreter kunnen dan het Ronde Huis terloops laten vallen en maar afwachten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94217900
Ryan, ik ken de heer R. Tuininga goed. Ik houd contact met hem. Als hij meer te weten is gekomen, dan horen jullie dat van mij.


Of de heer R(ein) Tuininga meer weet. Ik heb nog niemand gehad die mij heeft gevraagd of ik meer weet van de gebeurtenissen rondom Het Ronde Huis.
Maar er melden zich wel steeds meer mensen die iets te vertellen hebben. Maar zoals jullie ook kunnen verwachten houd ik deze gegevens beschermd

Op verzoek van een van mijn bronnen ben ik nog op zoek naar iets mysterieus wat er gebeurd zou moeten zijn rond 1 oktober 1966 in en rond het voormalige Boerhaave ziekenhuis in Harderwijk/Ermelo.
Mailen kan naar het emailadres nunspeet.ermelo@gmail.com
  donderdag 17 maart 2011 @ 01:37:07 #288
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94224766
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:43 schreef reintuininga het volgende:
Ryan, ik ken de heer R. Tuininga goed. Ik houd contact met hem. Als hij meer te weten is gekomen, dan horen jullie dat van mij.


Of de heer R(ein) Tuininga meer weet. Ik heb nog niemand gehad die mij heeft gevraagd of ik meer weet van de gebeurtenissen rondom Het Ronde Huis. Maar er melden zich wel steeds meer mensen die iets te vertellen hebben. Maar zoals jullie ook kunnen verwachten houd ik deze gegevens beschermd

Op verzoek van een van mijn bronnen ben ik nog op zoek naar iets mysterieus wat er gebeurd zou moeten zijn rond 1 oktober 1966 in en rond het voormalige Boerhaave ziekenhuis in Harderwijk/Ermelo.
Mailen kan naar het emailadres nunspeet.ermelo@gmail.com
Oh, ik ben niet zo angstig om op mijn giecheltje te gaan heur. Wat weet u dan allemaal over de gebeurtenissen rondom het het Ronde Huis?

Dit topic wordt trouwens weer als een malle aangeklikt. :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 17 maart 2011 @ 06:32:02 #289
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94226315
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:15 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik woon sinds zeven jaar in West Brabant op de grens van Belgie in een klein dorpje. De mensen moeten je met de hele familie eerst vier jaar gezien hebben eer ze je teruggroeten.

Jij kent mensen, het moet wel iets concreter kunnen dan het Ronde Huis terloops laten vallen en maar afwachten.
Dat invullen van hoe je een gesprek moet voeren en hoe je de mensen moet kennen om informatie los te krijgen :')
KoosVogels schijnt journalist te wezen, het lijkt mij dan ook aannemelijk dat hij gesprekstechnieken kent om informatie los te krijgen bij mensen. Dus wat dat betreft kunnen we nu wel verder.
The truth was in here.
pi_94229531
quote:
Dit begrijp ik dus niet. Niets terloops laten vallen, gewoon vragen.
quote:
Uit een korte cursus gesprekstechnieken:
Vragen stellen
Tips
- Stel niet meer dan één vraag tegelijk (vermijd meervoudige vragen).
- Stel neutrale (niet-sturende) vragen:
- Gebruik geen evaluatief geladen woorden
- Geef geen voorbeeldantwoorden
- Houd je eigen mening op de achtergrond
- Voorkom vragen waarop sociaal wenselijk geantwoord wordt.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_94252613
http://snv.courant.nu/

Goudkoorts? Zoek eens op ronde huis en tram op bovenstaande site, toch leuk verhaal van Dhr. Montenberg, die (volgens sommigen) onderzoek had gedaan naar Dhr. Van Vloten. jammer dat zijn archief pas over paar jaar vrijkomt.

vloten ijzeren balken is ook leuk over het ontstaan van het ronde huis

damherten mythstee geeft een verklaring waarom het gebied met hoge hekken was afgezet

Steeds minder mysterie.. Maar misschien Boerhave.. ga eens graven, misschien vind je wel een lijk.. http://www.panoramio.com/photo/12055858
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_94260360
Ik stond vanmiddag op de Noorderheide met iemand te praten die had een mailtje gehad van een mevrouw over Het Ronde Huis. Zijn reactie: al die onzin...

Degene die op zoek was naar Boerhaave (heeft ook te maken met Ronde Huis) trekt uit angst de vraag in.

Waarom is iedereen zo bang?
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 22:38:13 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_94265409
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:36 schreef reintuininga het volgende:
Ik stond vanmiddag op de Noorderheide met iemand te praten die had een mailtje gehad van een mevrouw over Het Ronde Huis. Zijn reactie: al die onzin...

Degene die op zoek was naar Boerhaave (heeft ook te maken met Ronde Huis) trekt uit angst de vraag in.

Waarom is iedereen zo bang?
Tja, daar zullen ze hun redenen wel voor hebben denk ik.
pi_94269847
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:36 schreef reintuininga het volgende:
Ik stond vanmiddag op de Noorderheide met iemand te praten die had een mailtje gehad van een mevrouw over Het Ronde Huis. Zijn reactie: al die onzin...

Degene die op zoek was naar Boerhaave (heeft ook te maken met Ronde Huis) trekt uit angst de vraag in.
wat was zijn angst?

quote:
Waarom is iedereen zo bang?
wie is iedereen ... en waarom zouden ze bang zijn? hoe weet je dat iedereen bang is?
als mensen geen zin meer hebben in die eeuwoude bekende streekverhalen dan is dat toch geen angst ?
pi_94270629
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tja, daar zullen ze hun redenen wel voor hebben denk ik.
O, ja? Hoezo dan, leg dat eens uit aub...
I´m back.
pi_94276580
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:36 schreef reintuininga het volgende:
Ik stond vanmiddag op de Noorderheide met iemand te praten die had een mailtje gehad van een mevrouw over Het Ronde Huis. Zijn reactie: al die onzin...

Degene die op zoek was naar Boerhaave (heeft ook te maken met Ronde Huis) trekt uit angst de vraag in.

Waarom is iedereen zo bang?
Dat incident in het ziekenhuis op/rond 1 oktober 1966 heeft met Frank van Vloten (dan al 36 jaar dood) te maken dan? Hoe dan? Dat heeft-ie bron toch wel uitgelegd, neem ik aan...?
I´m back.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 06:34:45 #297
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94277510
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja? Hoezo dan, leg dat eens uit aub...
Doe je graag dom of speel je het? Ik vermoed het laatste namelijk.
Door alle verhalen die daar de ronde doen over HRH, op de markt, in de kroeg, aan tafel of in de bejaardensoos zullen sommige mensen wat wit weg trekken als het onderwerp aangesneden wordt.
Of.. en natuurlijk niet te bewijzen, heeft hij zelf vanuit zijn eigen familie nare dingen meegemaakt, wie zal het zeggen.. mensen worden soms gewoon bang :)
The truth was in here.
pi_94280799
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 06:34 schreef Bastard het volgende:

Of.. en natuurlijk niet te bewijzen, heeft hij zelf vanuit zijn eigen familie nare dingen meegemaakt, wie zal het zeggen.. mensen worden soms gewoon bang :)
welke angst? waarvoor ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 18-03-2011 10:27:10 ]
pi_94282292
Nou in Nunspeet is er waarschijnlijk vooral de angst buiten de grote gemene deleer te vallen met opmerkingen.

Dus ik denk niet dat als je er niet vandaan komt of ze je niet kennen, je een eerlijk antwoord krijgt.
pi_94319917
Mag dit topic naar C&H btw... :).
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')