Daar komt het idd een beetje op neerquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:48 schreef VeX- het volgende:
Scholieren zijn dan ook domme meelopers en kleine kindjes hebben geen benul van zaken.
In 'mijn tijd' waren ze allemaal LPF-ers, behalve ik. Toen eenmaal een beetje verstand doorkwam rond hun 18e ging het ook allemaal naar het midden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daar komt het idd een beetje op neer
Iedereen is dom behalve ikquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:59 schreef thettes het volgende:
[..]
In 'mijn tijd' waren ze allemaal LPF-ers, behalve ik. Toen eenmaal een beetje verstand doorkwam rond hun 18e ging het ook allemaal naar het midden.
Wat dat betreft in die periode, ja. Ik had ook veel meer politieke interesse, dat zal een hoop verklaren.quote:
Nee. Het is nog steeds een fossiel die eens in de zoveel tijd acteert dat hij het best goed met mensen over heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:21 schreef RvLaak het volgende:
Ligt het nou aan mij, of is Brinkman nog steeds diep triest?
5% voor de Partij voor het Noorden in Groningen. Niet gek.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:39 schreef MrBadGuy het volgende:
De PVV heeft in ieder geval bij de scholieren gewonnen: http://uitslagen.scholierenverkiezingen.nl/. 50PLUS trouwens 3,3%![]()
Als je geen flinke boete of soortgelijke fikse lening wil, dan moet je volgens mij bij de SP zijn. De rest haat studenten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:45 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet of het het juiste topic is, maar kan ik ook ergens vinden welke partijen de studeerboete ondersteunen? Via kieswijzer kan ik daar ook niet achterkomen en blijkbaar gebruik ik de verkeerde termen in Google
Nouja het is een kabinetsplan dus gesteund door VVD en CDA en gedoogd door PVV. De rest ziet het er niet zo in zitten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:45 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet of het het juiste topic is, maar kan ik ook ergens vinden welke partijen de studeerboete ondersteunen? Via kieswijzer kan ik daar ook niet achterkomen en blijkbaar gebruik ik de verkeerde termen in Google
Als je het niet wilt, stem SP zoals Picchia zegt. GL, PvdA of D66 kunnen ook nog eventueel. Wil je het wel (die mensen bestaan ook) dan moet je CDA stemmen, die hebben het bedacht.quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:45 schreef Troel het volgende:
GL, PvdA en D'66 zijn voor het afschaffen van de basisbeurs.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:07 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als je het niet wilt, stem SP zoals Picchia zegt. GL, PvdA of D66 kunnen ook nog eventueel. Wil je het wel (die mensen bestaan ook) dan moet je CDA stemmen, die hebben het bedacht.
wie de fuck geeft om die paar tientjes in de maand?quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:12 schreef Holograph het volgende:
[..]
GL, PvdA en D'66 zijn voor het afschaffen van de basisbeurs.
Oh maar dat gaat binnen nu en 10 jaar toch gebeuren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:12 schreef Holograph het volgende:
[..]
GL, PvdA en D'66 zijn voor het afschaffen van de basisbeurs.
Mwa, D66 is juist voor onderwijs, dus ik denk niet dat ze de studenten haten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:51 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je geen flinke boete of soortgelijke fikse lening wil, dan moet je volgens mij bij de SP zijn. De rest haat studenten.
Dan snap je het concept van de Eerste Kamer niet. De Eerste Kamer is geen volksvertegenwoordiging (dat is de Tweede Kamer namelijk), maar de Eerste Kamer is er om de wetten die door de Tweede Kamer bedacht zijn te toetsen aan bestaande wetgeving. Het is juist goed dat die mensen zich niet direct laten leiden door de wensen van het volk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:14 schreef Troel het volgende:
Het zou stukken makkelijker zijn als er gewoon aparte verkiezingen zouden zijn voor 1e kamer en PS. Dan kan ik tenminste voor 1e kamer kiezen wie ik daar wil hebben en daarnaast de juiste partij kiezen voor mijn provincie.
Inderdaad. Dat ze dingen willen veranderen in het onderwijs betekent niet gelijk dat ze een hekel aan studenten hebben. Voor zover ik het zie, kijkt D66 het beste naar wat op langere termijn goed is voor het onderwijs en voor het creeeren van een kenniseconomie. De andere partijen roepen wel dat ze zo'n economie willen, maar zagen ondertussen aan de fundamenten van die economie.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mwa, D66 is juist voor onderwijs, dus ik denk niet dat ze de studenten haten.
Voor het onderwijs wellicht, maar zeker niet voor de studenten. Ze willen overgaan op een leenstelsel, die zelfs Pechtold niet sociaal durft te noemen. De drempel om te studeren gooien ze gewoon omhoog, met onnozele redenaties, zoals dat het geld toch peanuts is, terwijl ze nota bene een lening voor moeten aangaan en dat het onderwijs 'efficiėnter' wordt door te bezuinigen op studenten. En de afschaffing van de basisbeurs die voor een uitwonende student toch goed is voor 25 uur werk. Als studenten 25 uur extra moeten werken dan vergroot je effectief hun studiebelasting. Ik vind het maar triest om deze mensen uit te zuigen als ze amper nog wat verdienen en net genoeg tijd hebben voor een bijbaantje.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mwa, D66 is juist voor onderwijs, dus ik denk niet dat ze de studenten haten.
Dat snap ik welquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:18 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Dan snap je het concept van de Eerste Kamer niet. De Eerste Kamer is geen volksvertegenwoordiging (dat is de Tweede Kamer namelijk), maar de Eerste Kamer is er om de wetten die door de Tweede Kamer bedacht zijn te toetsen aan bestaande wetgeving. Het is juist goed dat die mensen zich niet direct laten leiden door de wensen van het volk.
Daarmee zeg ik niet dat de link tussen provincie-bestuur en Eerste Kamer logisch is, maar een directe link tussen volk en Eerste Kamer zal het nut van de Eerste Kamer te niet doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |