Ik kan niet zeggen dat ik het meet. Ik trek het begrip maar even gelijk met simplisme en op een goedkope manier inspelen op emoties. Nou, dat zie ik momenteel meer terug bij de PvdA dan bij de VVD. Ontegenzeggelijk ben ik hierin niet objectief.quote:
Hier staat het vol met "Liever meer banen dan meer bomen" verkiezingsborden van de VVD. Nou die scoren daarmee ook aardigquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ik het meet. Ik trek het begrip maar even gelijk met simplisme en op een goedkope manier inspelen op emoties. Nou, dat zie ik momenteel meer terug bij de PvdA dan bij de VVD. Ontegenzeggelijk ben ik hierin niet objectief.
Het huidige PvdA en GroenLinks zijn juist een mooie verrijking voor de VVD. Zo blijft het een mooi evenwichtig beleid. Met het CDA en de PVV laat je jezelf gijzelen door twee partijen waardoor je serieus niet gegijzeld wilt worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Paars+ gaat er echt niet komen. Niet met de huidige PvdA en GL.
Op geen enkele manier vergelijkbaar met dat gelul van Cohen over 'de bonussen van bankiers'. Kom op, dit is Nederland, wij hebben helemaal geen bankiers. En dan die leugens over de 'villasubsidie'. Allereerst dat hele geframe al. Echt walgelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hier staat het vol met "Liever meer banen dan meer bomen" verkiezingsborden van de VVD. Nou die scoren daarmee ook aardig.
Aldus een wat belegen sociaal-liberaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het huidige PvdA en GroenLinks is juist een mooie verrijking voor de VVD. Zo blijft het een mooi evenwichtig beleid. Met het CDA en de PVV laat je jezelf gijzelen door twee partijen waardoor je serieus niet gegijzeld wilt worden.
Maar ja, als ik zo de reacties lees op Elsevier en elders lijkt het alsof de heren met een wat rechtsere mening een bepaald jeugdtrauma hebben opgelopen van PvdA, GroenLinks en D66. Allemaal schreeuwen, schreeuwen en nog eens schreeuwen dat de linkse kerk de as van het kwaad is, dat ze politiek gezien worden uitgesloten en doen er nog een schepje complotdenken bovenop door te stellen dat de media beheerst wordt door 'linksmenschen'.
De PVV en SGP zijn twee anti-liberale partijen: wat is dan de basis voor samenwerking? Ik zie je punt hier niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Aldus een wat belegen sociaal-liberaal.![]()
Ik, en de VVD, maken onze eigen afwegingen wel. Sowieso staan de PvdA en GL op zo'n beetje elk mogelijkheid thema diametraal tegenover de VVD. Wat is dan de basis voor een samenwerking?
Sowieso is de term 'liberaal' een beetje ongeschikt voor alledaagse poltitiek. De PVV en de SGP zijn in ieder geval geen overheidsfetisjisten, en ze staan niet positief tegen nivelleren. Dat maakt ze geschikt genoeg om de VVD te mogen gedogen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De PVV en SGP zijn twee anti-liberale partijen: wat is dan de basis voor samenwerking? Ik zie je punt hier niet.
CDA en VVD zijn ook anti-liberale partijen, dus is de samenwerking heel logisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De PVV en SGP zijn twee anti-liberale partijen: wat is dan de basis voor samenwerking? Ik zie je punt hier niet.
De suggestie is minstens net zo veel gelul als wat Cohen roept.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Op geen enkele manier vergelijkbaar met dat gelul van Cohen over 'de bonussen van bankiers'. Kom op, dit is Nederland, wij hebben helemaal geen bankiers. En dan die leugens over de 'villasubsidie'. Allereerst dat hele geframe al. Echt walgelijk.
Met de term liberaal bedoel ik in dezen een heel simpel iets: het geloof in het belang van de vrijheid en gelijke rechten. Als het aan de PVV en de SGP ligt gooien we dat gelijk overboord. Zodra een partij zo fundamenteel kan verschillen in ideologie, waarom is er dan wel een basis voor samenwerking maar met PvdA en GroenLinks niet? Puur vanwege een vermeend 'overheidsfetisjisme'? Dit terwijl de PVV ook meerdere malen heeft gezegd dat ze een partij zijn voor de mensen 'die het niet cadeau krijgen'. Dat is toch ook een bepaald 'overheidsfetisjisme'?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
Sowieso is de term 'liberaal' een beetje ongeschikt voor alledaagse poltitiek. De PVV en de SGP zijn in ieder geval geen overheidsfetisjisten, en ze staan niet positief tegen nivelleren. Dat maakt ze geschikt genoeg om de VVD te mogen gedogen.
Nee, dat vind ik niet. Ik zie nog ergens een correlatie tussen geld besteden aan natuur of aan 'economische' investeringen, los van je mening erover. Bij Cohen is dat verband er helemaal niet, en blijft er louter demagogie over.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
De suggestie is minstens net zo veel gelul als wat Cohen roept.
Massaimmigratie...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Allereerst dat hele geframe al. Echt walgelijk.
Zowel PvdA als GL steunen 'positieve' discriminatie van overheidswege en mogen aldus geen enkele aanspraak maken op een gelijke behandeling van mensen. Sowieso vermoed ik dat de vrijheid, economische vrijheid inbegrepen, helemaal niet in goede handen is bij jouw 'wenscoalitiepartners'.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met de term liberaal bedoel ik in deze een heel simpel iets: het geloof in het belang van de vrijheid en gelijke rechten. Als het aan de PVV en de SGP ligt gooien we dat gelijk overboord. Zodra een partij zo fundamenteel kan verschillen in ideologie, waarom is er dan wel een basis voor samenwerking maar met PvdA en GroenLinks niet? Puur vanwege een vermeend 'overheidsfetisjisme'? Dit terwijl de PVV ook meerdere malen heeft gezegd dat ze een partij zijn voor de mensen 'die het niet cadeau krijgen'. Dat is toch ook een bepaald 'overheidsfetisjisme'?
Maar wel bij de PVV die in de weg staat voor de noodzakelijke hervormingen die de VVD wenst?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zowel PvdA als GL steunen 'positieve' discriminatie van overheidswege en mogen aldus geen enkele aanspraak maken op een gelijke behandeling van mensen. Sowieso vermoed ik dat de vrijheid, economische vrijheid inbegrepen, helemaal niet in goede handen is bij jouw 'wenscoalitiepartners'.
Ook niet voldoende, bij lange na niet zelfs. Het is nu eenmaal geen perfecte wereld.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar wel bij de PVV die in de weg staat voor de noodzakelijke hervormingen die de VVD wenst?
Nee, dat uiteraard niet. Maar ik wacht nog steeds op een argument waarom samenwerking met de PVV vruchtbaarder is dan met PvdA, GroenLinks of D66. Het lijkt er voor mij nu op dat het puur is omdat zij het zijn, niet zozeer om het realiseren van standpunten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ook niet voldoende, bij lange na niet zelfs. Het is nu eenmaal geen perfecte wereld.
De PVV is wat minder dogmatisch over:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, dat uiteraard niet. Maar ik wacht nog steeds op een argument waarom samenwerking met de PVV vruchtbaarder is dan met PvdA, GroenLinks of D66. Het lijkt er voor mij nu op dat het puur is omdat zij het zijn, niet zozeer om het realiseren van standpunten.
Ze zullen vast wat minder 'dogmatisch' zijn over standpunten die ook van hun zijn, dat leek me vrij logisch. Het punt is dat het beperken van 'kansloze immigratie' (hoezo is het fenomeen immigratie in hemelsnaam 'kansloos'?), de economische vrijheid, kerncentrales en andere punten die je noemt ook met partijen te bespreken zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
De PVV is wat minder dogmatisch over:
- Vermindering van ontwikkelingssamenwerking.
- Harder rijden op 'S Heeren wegen.
- Kerncentrales.
- Nivelleren/HRA.
- Beperken kansloze immigratie.
Dit zijn zo maar wat handvatten die de VVD kan aangrijpen en mede dankzij hen realiseren. Jij blijft te veel hangen in wijdse vergezichten en het Nederland van 2150. Ook leuk, maar het blijft me allemaal iets te vaag.
Als je maar genoeg wisselgeld geeft dan is alles bespreekbaar. Het algemene plaatje zal dan echter niet bepaald VVD-achtig zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:32 schreef Friek_ het volgende:
Het punt is dat het beperken van 'kansloze immigratie' (hoezo is het fenomeen immigratie in hemelsnaam 'kansloos'?), de economische vrijheid, kerncentrales en andere punten die je noemt ook met partijen te bespreken zijn.
Maar ook niet PvdA-, GroenLinks- of D66-achtig?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als je maar genoeg wisselgeld geeft dan is alles bespreekbaar. Het algemene plaatje zal dan echter niet bepaald VVD-achtig zijn
Ik denk dat het beleid bij een eventuuel Paars+ behoorlijk tussen de PvdA en D66 zal inliggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:04 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar ook niet PvdA-, GroenLinks- of D66-achtig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |