abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:51:05 #76
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93501490
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe meet jij populisme precies?
Ik kan niet zeggen dat ik het meet. Ik trek het begrip maar even gelijk met simplisme en op een goedkope manier inspelen op emoties. Nou, dat zie ik momenteel meer terug bij de PvdA dan bij de VVD. Ontegenzeggelijk ben ik hierin niet objectief.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93501690
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik kan niet zeggen dat ik het meet. Ik trek het begrip maar even gelijk met simplisme en op een goedkope manier inspelen op emoties. Nou, dat zie ik momenteel meer terug bij de PvdA dan bij de VVD. Ontegenzeggelijk ben ik hierin niet objectief.
Hier staat het vol met "Liever meer banen dan meer bomen" verkiezingsborden van de VVD. Nou die scoren daarmee ook aardig ;).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93501754
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Paars+ gaat er echt niet komen. Niet met de huidige PvdA en GL. :O
Het huidige PvdA en GroenLinks zijn juist een mooie verrijking voor de VVD. Zo blijft het een mooi evenwichtig beleid. Met het CDA en de PVV laat je jezelf gijzelen door twee partijen waardoor je serieus niet gegijzeld wilt worden.

Maar ja, als ik zo de reacties lees op Elsevier en elders lijkt het alsof de heren met een wat rechtsere mening een bepaald jeugdtrauma hebben opgelopen van PvdA, GroenLinks en D66. Allemaal schreeuwen, schreeuwen en nog eens schreeuwen dat de linkse kerk de as van het kwaad is, dat ze politiek gezien worden buitengesloten en doen er nog een schepje complotdenken bovenop door te stellen dat de media beheerst wordt door 'linksmenschen'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2011 18:58:38 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:57:11 #79
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93501803
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hier staat het vol met "Liever meer banen dan meer bomen" verkiezingsborden van de VVD. Nou die scoren daarmee ook aardig ;).
Op geen enkele manier vergelijkbaar met dat gelul van Cohen over 'de bonussen van bankiers'. Kom op, dit is Nederland, wij hebben helemaal geen bankiers. En dan die leugens over de 'villasubsidie'. Allereerst dat hele geframe al. Echt walgelijk.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:00:09 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93501940
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:56 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het huidige PvdA en GroenLinks is juist een mooie verrijking voor de VVD. Zo blijft het een mooi evenwichtig beleid. Met het CDA en de PVV laat je jezelf gijzelen door twee partijen waardoor je serieus niet gegijzeld wilt worden.

Maar ja, als ik zo de reacties lees op Elsevier en elders lijkt het alsof de heren met een wat rechtsere mening een bepaald jeugdtrauma hebben opgelopen van PvdA, GroenLinks en D66. Allemaal schreeuwen, schreeuwen en nog eens schreeuwen dat de linkse kerk de as van het kwaad is, dat ze politiek gezien worden uitgesloten en doen er nog een schepje complotdenken bovenop door te stellen dat de media beheerst wordt door 'linksmenschen'.
Aldus een wat belegen sociaal-liberaal. :O

Ik, en de VVD, maken onze eigen afwegingen wel. Sowieso staan de PvdA en GL op zo'n beetje elk mogelijkheid thema diametraal tegenover de VVD. Wat is dan de basis voor een samenwerking?
pi_93502028
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Aldus een wat belegen sociaal-liberaal. :O

Ik, en de VVD, maken onze eigen afwegingen wel. Sowieso staan de PvdA en GL op zo'n beetje elk mogelijkheid thema diametraal tegenover de VVD. Wat is dan de basis voor een samenwerking?
De PVV en SGP zijn twee anti-liberale partijen: wat is dan de basis voor samenwerking? Ik zie je punt hier niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2011 19:01:50 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:03:44 #82
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93502152
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:01 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De PVV en SGP zijn twee anti-liberale partijen: wat is dan de basis voor samenwerking? Ik zie je punt hier niet.
Sowieso is de term 'liberaal' een beetje ongeschikt voor alledaagse poltitiek. De PVV en de SGP zijn in ieder geval geen overheidsfetisjisten, en ze staan niet positief tegen nivelleren. Dat maakt ze geschikt genoeg om de VVD te mogen gedogen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:04:43 #83
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93502207
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:01 schreef Friek_ het volgende:

[..]

CDA en VVD zijn ook anti-liberale partijen, dus is de samenwerking heel logisch.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93502246
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Op geen enkele manier vergelijkbaar met dat gelul van Cohen over 'de bonussen van bankiers'. Kom op, dit is Nederland, wij hebben helemaal geen bankiers. En dan die leugens over de 'villasubsidie'. Allereerst dat hele geframe al. Echt walgelijk.
De suggestie is minstens net zo veel gelul als wat Cohen roept.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93502404
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:03 schreef Morendo het volgende:

[..]

Sowieso is de term 'liberaal' een beetje ongeschikt voor alledaagse poltitiek. De PVV en de SGP zijn in ieder geval geen overheidsfetisjisten, en ze staan niet positief tegen nivelleren. Dat maakt ze geschikt genoeg om de VVD te mogen gedogen.
Met de term liberaal bedoel ik in dezen een heel simpel iets: het geloof in het belang van de vrijheid en gelijke rechten. Als het aan de PVV en de SGP ligt gooien we dat gelijk overboord. Zodra een partij zo fundamenteel kan verschillen in ideologie, waarom is er dan wel een basis voor samenwerking maar met PvdA en GroenLinks niet? Puur vanwege een vermeend 'overheidsfetisjisme'? Dit terwijl de PVV ook meerdere malen heeft gezegd dat ze een partij zijn voor de mensen 'die het niet cadeau krijgen'. Dat is toch ook een bepaald 'overheidsfetisjisme'?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2011 19:10:39 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:08:49 #86
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93502421
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

De suggestie is minstens net zo veel gelul als wat Cohen roept.
Nee, dat vind ik niet. Ik zie nog ergens een correlatie tussen geld besteden aan natuur of aan 'economische' investeringen, los van je mening erover. Bij Cohen is dat verband er helemaal niet, en blijft er louter demagogie over.
pi_93502422
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:

[..]
Allereerst dat hele geframe al. Echt walgelijk.
Massaimmigratie...
Islamisering...
Sneeuwschuiver van Cohen...

En het veel bredere frame om keiharde bezuinigingen onder eerlijker en efficiënter te scharen, in plaats van te bekennen dat er geen geld voor is/geen geld voor vrij wordt gemaakt. (denk aan speciaal onderwijs, of de ecologische hoofdstructuur)

Voor (succesvolle) framing moet je de laatste jaren toch echt bij 'rechts' zijn hoor.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:12:40 #88
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93502624
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Met de term liberaal bedoel ik in deze een heel simpel iets: het geloof in het belang van de vrijheid en gelijke rechten. Als het aan de PVV en de SGP ligt gooien we dat gelijk overboord. Zodra een partij zo fundamenteel kan verschillen in ideologie, waarom is er dan wel een basis voor samenwerking maar met PvdA en GroenLinks niet? Puur vanwege een vermeend 'overheidsfetisjisme'? Dit terwijl de PVV ook meerdere malen heeft gezegd dat ze een partij zijn voor de mensen 'die het niet cadeau krijgen'. Dat is toch ook een bepaald 'overheidsfetisjisme'?
Zowel PvdA als GL steunen 'positieve' discriminatie van overheidswege en mogen aldus geen enkele aanspraak maken op een gelijke behandeling van mensen. Sowieso vermoed ik dat de vrijheid, economische vrijheid inbegrepen, helemaal niet in goede handen is bij jouw 'wenscoalitiepartners'.
pi_93502689
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zowel PvdA als GL steunen 'positieve' discriminatie van overheidswege en mogen aldus geen enkele aanspraak maken op een gelijke behandeling van mensen. Sowieso vermoed ik dat de vrijheid, economische vrijheid inbegrepen, helemaal niet in goede handen is bij jouw 'wenscoalitiepartners'.
Maar wel bij de PVV die in de weg staat voor de noodzakelijke hervormingen die de VVD wenst?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:16:19 #90
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93502814
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:13 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Maar wel bij de PVV die in de weg staat voor de noodzakelijke hervormingen die de VVD wenst?
Ook niet voldoende, bij lange na niet zelfs. Het is nu eenmaal geen perfecte wereld.
pi_93502938
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ook niet voldoende, bij lange na niet zelfs. Het is nu eenmaal geen perfecte wereld.
Nee, dat uiteraard niet. Maar ik wacht nog steeds op een argument waarom samenwerking met de PVV vruchtbaarder is dan met PvdA, GroenLinks of D66. Het lijkt er voor mij nu op dat het puur is omdat zij het zijn, niet zozeer om het realiseren van standpunten.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:22:06 #92
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93503145
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:18 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nee, dat uiteraard niet. Maar ik wacht nog steeds op een argument waarom samenwerking met de PVV vruchtbaarder is dan met PvdA, GroenLinks of D66. Het lijkt er voor mij nu op dat het puur is omdat zij het zijn, niet zozeer om het realiseren van standpunten.
De PVV is wat minder dogmatisch over:
- Vermindering van ontwikkelingssamenwerking.
- Harder rijden op 'S Heeren wegen.
- Kerncentrales.
- Nivelleren/HRA.
- Beperken kansloze immigratie.

Dit zijn zo maar wat handvatten die de VVD kan aangrijpen en mede dankzij hen realiseren. Jij blijft te veel hangen in wijdse vergezichten en het Nederland van 2150. Ook leuk, maar het blijft me allemaal iets te vaag.
pi_93503753
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

De PVV is wat minder dogmatisch over:
- Vermindering van ontwikkelingssamenwerking.
- Harder rijden op 'S Heeren wegen.
- Kerncentrales.
- Nivelleren/HRA.
- Beperken kansloze immigratie.

Dit zijn zo maar wat handvatten die de VVD kan aangrijpen en mede dankzij hen realiseren. Jij blijft te veel hangen in wijdse vergezichten en het Nederland van 2150. Ook leuk, maar het blijft me allemaal iets te vaag.
Ze zullen vast wat minder 'dogmatisch' zijn over standpunten die ook van hun zijn, dat leek me vrij logisch. Het punt is dat het beperken van 'kansloze immigratie' (hoezo is het fenomeen immigratie in hemelsnaam 'kansloos'?), de economische vrijheid, kerncentrales en andere punten die je noemt ook met partijen te bespreken zijn.

Nu heeft de VVD daarentegen andere 'kroonjuwelen' moeten laten varen zoals shoppen op zondag, economische hervormingen, duurzaamheid (GroenRechts?), het investeren in onderwijs en andere zaken. Maar goed, zometeen kunnen we gelukkig wel allemaal 130 km/h rijden op de snelweg (waar amper tot geen voordelen aan zitten) en zegt Maxime Verhagen dat zijn ideeën niet populair zijn bij de grachtengordelelite terwijl hij wel een onbeperkte hypotheekrenteaftrek verdedigt.

Het zijn niet bepaald mijn politieke keuzes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2011 19:37:03 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:58:08 #94
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93505258
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:32 schreef Friek_ het volgende:
Het punt is dat het beperken van 'kansloze immigratie' (hoezo is het fenomeen immigratie in hemelsnaam 'kansloos'?), de economische vrijheid, kerncentrales en andere punten die je noemt ook met partijen te bespreken zijn.
Als je maar genoeg wisselgeld geeft dan is alles bespreekbaar. Het algemene plaatje zal dan echter niet bepaald VVD-achtig zijn
pi_93505647
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:58 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als je maar genoeg wisselgeld geeft dan is alles bespreekbaar. Het algemene plaatje zal dan echter niet bepaald VVD-achtig zijn
Maar ook niet PvdA-, GroenLinks- of D66-achtig?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:07:09 #96
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93505806
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:04 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Maar ook niet PvdA-, GroenLinks- of D66-achtig?
Ik denk dat het beleid bij een eventuuel Paars+ behoorlijk tussen de PvdA en D66 zal inliggen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:36:46 #97
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_93507931
Het feit dat er niets wordt gedaan aan de beperking van de hypotheekrente aftrek, maar er ondertussen wel miljoenen bezuinigd wordt op posten waar men het toch al niet breed heeft is onacceptabel. Onbegrijpelijk dat zelfs de achterban van de PVV die van een dergelijke beperking van de hypotheekrente aftrek sowieso nauwelijks last zal hebben dat niet door heeft.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_93508116
De PVV heeft in ieder geval bij de scholieren gewonnen: http://uitslagen.scholierenverkiezingen.nl/. 50PLUS trouwens 3,3% :D

Ik verwacht dat VVD-CDA-PVV wel een meerderheid kan halen morgen, laat ik eens gokken op 39 zetels in de Eerste Kamer :Y
pi_93508524
En bij de kleine kindjesverkiezingen (groep 7 en 8) heeft de PvdA gewonnen, gevolgd door GL, de dierenpartij staat op een gedeeltelijke derde plaats samen met de VVD: http://uitslagen.kinderverkiezingen.nl/uitsl_main.php?action=l
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:48:05 #100
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_93508786
Scholieren zijn dan ook domme meelopers en kleine kindjes hebben geen benul van zaken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')