Hier hebben ze een keer objecten met elkaar vergeleken, er stonden boerderijen bij van meer dan ¤ 1.000.000quote:Op zondag 27 februari 2011 21:17 schreef Picchia het volgende:
Bij de berekening van de WOZ waarde van deze woning gebruikte ze huizen die waren verkocht in een periode die ze nog niet mee mochten rekenen. Meteen een boze brief gestuurd. Tjakka monies.
Vraag dan meteen of ze je woning willen overnemen voor die prijs.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Hier hebben ze een keer objecten met elkaar vergeleken, er stonden boerderijen bij van meer dan ¤ 1.000.000![]()
Zouden ze erin trappen als ik zeg dat het ook voor 3/4e van de prijs mag.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Vraag dan meteen of ze je woning willen overnemen voor die prijs.
Je kunt ELK JAAR een bezwaar indienen tegen de WOZ-waardequote:Op zondag 27 februari 2011 21:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Zouden ze erin trappen als ik zeg dat het ook voor 3/4e van de prijs mag.
ooh ik dacht alleen het jaar dat ze een waardebepaling deden.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt ELK JAAR een bezwaar indienen tegen de WOZ-waarde
Dat is tegenwoordig ELK jaarquote:Op zondag 27 februari 2011 21:32 schreef betyar het volgende:
[..]
ooh ik dacht alleen het jaar dat ze een waardebepaling deden.
Dan lopen ze hier volgens mij achter, de laatste is volgens mij 2 jaar geleden, dan krijg je de uitleg en foto's en woz waarde van de objecten waar je woning mee is vergeleken. Die heb ik al twee jaar niet meer gehad.quote:
Het is landelijk (wet) en het is ECHT elk jaar. Dus gewoon bezwaar maken als je meent dat de waarde niet kloptquote:Op zondag 27 februari 2011 21:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan lopen ze hier volgens mij achter, de laatste is volgens mij 2 jaar geleden, dan krijg je de uitleg en foto's en woz waarde van de objecten waar je woning mee is vergeleken. Die heb ik al twee jaar niet meer gehad.
Ook al klopt het misschien, gewoon bezwaar indienen.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is landelijk (wet) en het is ECHT elk jaar. Dus gewoon bezwaar maken als je meent dat de waarde niet klopt
die verwijzen naar het kapitalisme en de arrogantie van kapitalisten die al vlug wordt opgepikt door de nazatenquote:Op zondag 27 februari 2011 21:46 schreef Morendo het volgende:
Wat doen die Flodder-kindertjes in de OP?
Had dan die tennisster gepost.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:49 schreef betyar het volgende:
[..]
die verwijzen naar het kapitalisme en de arrogantie van kapitalisten die al vlug wordt opgepikt door de nazaten![]()
Ook goedquote:Op zondag 27 februari 2011 21:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Ook al klopt het misschien, gewoon bezwaar indienen.![]()
Dat kereltje met die bril is inderdaad een graaier in the making. Dat kun je direct zien aan de irritante kop van em.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:49 schreef betyar het volgende:
[..]
die verwijzen naar het kapitalisme en de arrogantie van kapitalisten die al vlug wordt opgepikt door de nazaten![]()
quote:
quote:Op zondag 27 februari 2011 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kereltje met die bril is inderdaad een graaier in the making. Dat kun je direct zien aan de irritante kop van em.
Ga je dan ook aan hypotheekrenteaftrek doen? Of kun je dat niet verenigen met je principes?quote:Op zondag 27 februari 2011 21:59 schreef remlof het volgende:
Ik verwacht trouwens nog wel dat Volkshuisvesting mij mijn huurwoning te koop aanbiedt binnen een paar jaar.
voor een prikkie.......quote:Op zondag 27 februari 2011 21:59 schreef remlof het volgende:
Ik verwacht trouwens nog wel dat Volkshuisvesting mij mijn huurwoning te koop aanbiedt binnen een paar jaar.
Ben jij al gestopt met belasting betalen?quote:Op zondag 27 februari 2011 22:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ga je dan ook aan hypotheekrenteaftrek doen? Of kun je dat niet verenigen met je principes?
Enkel BTW.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:01 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ben jij al gestopt met belasting betalen?
Ik hoop dat ze die dan afbouwen en dat mensen die dan een huis kopen er geen gebruik meer van kunnen maken.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ga je dan ook aan hypotheekrenteaftrek doen? Of kun je dat niet verenigen met je principes?
Hoezo? Je kunt minder snel weg denk je?quote:Op zondag 27 februari 2011 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
EWB heeft nadelen, Remlof. De risico's van kutburen is dan nog groter.
Mjah ik zit ook wel prima gehuurd, zolang dit kabinet de huurprijzen maar niet verhoogd.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
EWB heeft nadelen, Remlof. De risico's van kutburen is dan nog groter.
Leg eens uit. Ik ben benieuwd hoe jij geen BTW meer betaalt.quote:
Ik vond Ethiraseth leuker.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:19 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Leg eens uit. Ik ben benieuwd hoe jij geen BTW meer betaalt.
Is bij huren toch ook, of mis ik nu iets??quote:Op zondag 27 februari 2011 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
@Whiskers: huren is ook niet alles, maar EWB heeft wel degelijk risico's.
Het risico in Nederland is je buren die bijkans op je schoot wonen.
Hadden (hebben) mijn ouders ook last van.. Mijn vader is 10+ jaar later nog pissig en weigert met de buren te praten.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat denk je Whiskers, las je asociale buren met een uitbouw komen waardoor je huis in waarde keldert?
Dat maakt mijn switch alleen maar beter.quote:
Ik zou ze in jouw geval in ieder geval eren.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik praat er ook niet meer mee, wat zou ji doen als je buren je schade berokkenen?
Aanvechten. Als dat niet werkt: accepterenquote:Op zondag 27 februari 2011 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik praat er ook niet meer mee, wat zou ji doen als je buren je schade berokkenen?
quote:Op zondag 27 februari 2011 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op zondag 27 februari 2011 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Neo liberaal beleid. Alles moet hier kunnen . Iedereen moet hier lekker zijn eigen gang kunnen gaan. Rekening houden met anderen? Dat komt in niemand woordenboek nog voor._!
quote:Op zondag 27 februari 2011 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Neo liberaal beleid. Alles moet hier kunnen . Iedereen moet hier lekker zijn eigen gang kunnen gaan. Rekening houden met anderen? Dat komt in niemand woordenboek nog voor._!
En dan ben je 10 jaar later nog boos, en dat ding staat er nog steeds.. Wat heb je daar aan??quote:Op zondag 27 februari 2011 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Accepteren????
Never nooit!
Jammer dat je dingen niet zelf mag oplossen
Dat help helemaal niets. Je hebt alleen jezelf ermee, tenzij het toch al mensen zijn die het niet waard zijn om mee te praten.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Jawel hiero.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
quote:Op zondag 27 februari 2011 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat kan wel zijn, maar met zulke asociale mensen zal ik geen woord meer wisselen.
Wie zou nog praten met buren die je voor duizenden euro;s benadeeld?
Dit zal ze betaald worden gezet. Links of rechtsom.
Wat is er gebeurt dan?quote:Op zondag 27 februari 2011 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat ik de schade op hen zal gaan verhalen. Linksom of rechtsom.
Zo is het neuk ze in de ass die fuckersquote:Op zondag 27 februari 2011 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Gaat niet lukkenquote:Op zondag 27 februari 2011 22:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Zo is het neuk ze in de ass die fuckers
Wat een schatje ben je toch ook he??quote:
Eerst komen de stemmers die arme sheeples, dan de 'nieuwe politiek' en gevolg (aannemers, projectntwklrs. e.d.)quote:Op zondag 27 februari 2011 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat denk je Whiskers, las je asociale buren met een uitbouw komen waardoor je huis in waarde keldert?
Dan vraag je aan betyar of hij er één voor je maakt. Eéntje van hardhout.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Belgen zijn niet dom.
Vrij - buurvrij wonen.![]()
Ik heb wel ff een bank nodig.
Dat verkopen ze bij intratuin.quote:
Hij lijkt op Aleid Wolfsen, dus dat klopt wel.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kereltje met die bril is inderdaad een graaier in the making. Dat kun je direct zien aan de irritante kop van em.
Ongezellig man!quote:Op zondag 27 februari 2011 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Libië![]()
40x zo groot als NL en 6 miljoen inwoners.
quote:Op zondag 27 februari 2011 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Libië![]()
40x zo groot als NL en 6 miljoen inwoners.
Heb je nou al iets van de grond gekregen? Of wordt het weer net zo'n verhaal als het procederen tegen je onderwijsinstelling?quote:Op zondag 27 februari 2011 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Hij luistert toch nietquote:Op zondag 27 februari 2011 23:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb je nou al iets van de grond gekregen? Of wordt het weer net zo'n verhaal als het procederen tegen je onderwijsinstelling?
Je zou ook ergens anders kunnen wonen, een vette baan krijgen en gewoon je leven zelf kunnen inrichten. Al die woede is toch zonde van je energie.
Dat valt je nu al op??quote:
Duurde ook lang voordat ik het bij jou inzagquote:
571, hier inclusief hondenbelasting.quote:Op maandag 28 februari 2011 00:51 schreef du_ke het volgende:
Hmm dan doe ik hier iets verkeerd. Mijn totaal is 549 euro aan gemeentelijke belastingen (incl OZB).
Ik werd vanochtend wakker, en wat lag er in de bus?quote:Op maandag 28 februari 2011 08:50 schreef Cerbie het volgende:
Ik snap de spotjes van PvdA Gelderland op de radio nog steeds niet. Het enige wat ze zeggen is dat het eerlijker moet, maar het is al eerlijker.
Er komen binnenkort stickers voor schijnt, voor op de brievenbus. Nee tegen PvdA-folders, Ja tegen VVD-, CDA-, PVV-folders.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik werd vanochtend wakker, en wat lag er in de bus?
PvdA flyers, goddomme, begin de dag met een lach helemaal verpest.
Ja maar het was er niet een, nee het waren er twee!quote:Op maandag 28 februari 2011 09:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er komen binnenkort stickers voor schijnt, voor op de brievenbus. Nee tegen PvdA-folders, Ja tegen VVD-, CDA-, PVV-folders.
beter dan volslagen kut is nog steeds kut hè.quote:Op maandag 28 februari 2011 08:50 schreef Cerbie het volgende:
Ik snap de spotjes van PvdA Gelderland op de radio nog steeds niet. Het enige wat ze zeggen is dat het eerlijker moet, maar het is al eerlijker.
Ja wij kunnen het ook niet helpen dat ze nog bestaan, sommige dingen kun je als VVD'er ook niet rechttrekken helaas.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:32 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
beter dan volslagen kut is nog steeds kut hè.
Dat zeggen ze meestal tegen meerdere kandidatenquote:Op maandag 28 februari 2011 10:27 schreef betyar het volgende:
Net gereageerd op een vacature, met de ambitie om t.z.t. de zaak over te nemen, ik ben benieuwd, ik zou wel de ideale kandidaat zijn.
Staat gewoon in de vacature. Is een pre.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zeggen ze meestal tegen meerdere kandidaten
Het barst van het talent. Er is altijd een gek die weer beter is.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Staat gewoon in de vacature. Is een pre.
Bij jou is zeker het glas altijd half leeg, niet?quote:Op maandag 28 februari 2011 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het barst van het talent. Er is altijd een gek die weer beter is.Dat is het "prachtige" van de markt.
Maar ik hoop dat je succes hebt.
Maar ja, kansen in dit bestel heten "gunsten" ipv rechten.
quote:Op maandag 28 februari 2011 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het barst van het talent. Er is altijd een gek die weer beter is.Dat is het "prachtige" van de markt.
Maar ik hoop dat je succes hebt.
Maar ja, [i]kansen[/i] in dit bestel heten [i]"gunsten"[/i] ipv [i]rechten[/i].
Aanvankelijk niet. Todat je de harde werkelijkheid ontmoet.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij jou is zeker het glas altijd half leeg, niet?
Ja, zorg dan gewoon dat je wel een goed CV, verhaal en ervaringsbasis hebt waarmee bedrijven geïnteresseerd in jou zijn. Als je een flutbrief stuurt, met een CV waar al volledige saaiheid en desinteresse uit straalt dan ben je inderdaad "1 van de 100".quote:Op maandag 28 februari 2011 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aanvankelijk niet. Todat je de harde werkelijkheid ontmoet.
De arbeidsmarkt is door en door verzadigd. Je spreekt slechts over kansen. Die in de praktijk echt nergens over blijken te gaan.
Je solliciteert:
10 kandidaten p=0,1
100 kandidaten p=0,01_!
600 kandidaten p= 0,0017____!
Mooi systeem toch?
Die anderen hebben een slecht c.v.?quote:Op maandag 28 februari 2011 10:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, zorg dan gewoon dat je wel een goed CV, verhaal en ervaringsbasis hebt waarmee bedrijven geïnteresseerd in jou zijn. Als je een flutbrief stuurt, met een CV waar al volledige saaiheid en desinteresse uit straalt dan ben je inderdaad "1 van de 100".
Maar binnen die 100 kandidaten zitten er wellicht 5 met een leuk verhaal en goed CV, en dan ben je ineens 1 van de 5 van de 100 waar ze interesse in hebben.
Met jouw instelling kan je net zo goed meteen naar een uitzendbureau lopen.
Ja!quote:Op maandag 28 februari 2011 10:40 schreef betyar het volgende:
Uitzendbureaus zijn dat niet die legale koppelbazen??
Ja, wie daar vrijwillig voor aan de slag gaat heeft ook 'n draadje los, maar goed.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:40 schreef betyar het volgende:
Uitzendbureaus zijn dat niet die legale koppelbazen??
1 keer geweest loonstrook meegenomen toen vroegen ze of ik 3 euro per uur wilde inleveren.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja!
Uitbuiters.
Mooi toch, markt?
Ja, solliciteren zou leuk zijn met een kans van 100% inderdaad, maar we leven niet in LaLa-land.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die anderen hebben een slecht c.v.?
Iedereen is tegenwoordig hoog opgeleid.
Bij 5 is de kans ook nog maar 20%. Gaat dus ook nergens over.
Als je moet, kijk eens naar vacature timmerman, niks anders dan uitzend- en detacheringsbureau's , tijdelijk werk voor een paar euro per uur.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, wie daar vrijwillig voor aan de slag gaat heeft ook 'n draadje los, maar goed.
Ja, het enige dat ze doen is het contract opstellen en je naar een werkgever "uitzenden", en daar lever je een rib uit je lijf voor in van je loonstrookje. Volgens mij moet je wel heel wanhopig zijn voor werk wil je daar je toevlucht zoeken.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je moet, kijk eens naar vacature timmerman, niks anders dan uitzend- en detacheringsbureau's , tijdelijk werk voor een paar euro per uur.
In een loterij hebben mensen nog minder kansen.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, solliciteren zou leuk zijn met een kans van 100% inderdaad, maar we leven niet in LaLa-land.
Overigens, een C.V. hoeft niet slecht of goed te zijn, maar je kan je er perfect mee onderscheiden door verschillende dingen gedaan te hebben, verschillende kansen te hebben aangegrepen, verschillende cursussen gevolgd te hebben of ervaringen in andere landen er op te hebben staan.
Misschien heb je een 13 in een dozijn C.V. dat weet ik niet, maar zeggen dat er totaal geen "kansen" zijn en dat 't gewoon een loterij is is onzin.
Je moet toch wat als je al een jaar thuis zit, onze overbuurman een metselaar, alleen tijdelijke projecten allemaal op uitzendbasis, hij baalt als een stekker zijn vorige baas ging failliet maakte een doorstart iedereen die een goed salaris had hoefde niet meer terug te komen, nu werkt de baas met jonge knechten en oostblokkers.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, het enige dat ze doen is het contract opstellen en je naar een werkgever "uitzenden", en daar lever je een rib uit je lijf voor in van je loonstrookje. Volgens mij moet je wel heel wanhopig zijn voor werk wil je daar je toevlucht zoeken.
Dan zal het wel aan jou liggen, want ik heb echt werkelijk nooit problemen gehad daarmee. Maar volgens mij heb je ook een instelling waar menigeen al tegen zegt; die is toch geen strever, laat maar.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In een loterij hebben mensen nog minder kansen.
Maar hoe dan ook, de kansen op een (wens)baan zijn verdomde klein, en al helemaal als je een vlekje hebt.
Maar de liberalen houden het gepeupel gewoon voor de gek. Ze houden mensen voor dat ze allemaal winnaar kunnen zijn. Ja, kunnen zijn. Wat ze er niet bij zeggen is dat niet iedereen winnaar KAN zijn. Al was het maar dat er geen winnaars kunnen zijn zonder dat er verliezers zijn.
En daar zit het perverse in dit zit systeem. Er kunnen geen winnaars zijn, zonder dat er anderen de klos zijn.
As I said, wanhoop.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Je moet toch wat als je al een jaar thuis zit, onze overbuurman een metselaar, alleen tijdelijke projecten allemaal op uitzendbasis, hij baalt als een stekker zijn vorige baas ging failliet maakte een doorstart iedereen die een goed salaris had hoefde niet meer terug te komen, nu werkt de baas met jonge knechten en oostblokkers.
Lekker baasje he, die vent heeft 30 jaar voor die knakkers gewerkt, wordt als grof vuil langs de kant gezet.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Je bedoelt dat die baas liever werkt met mensen die hetzelfde werk voor minder geld doen?
Tja, als jouw brood aan 't einde van de maand op het spel staat dan is jouw medelijden met die mensen ook snel weg denk ik, dan ga je ook voor de Polen.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Lekker baasje he, die vent heeft 30 jaar voor die knakkers gewerkt, wordt als grof vuil langs de kant gezet.
Nee, uitzendkrachten zijn niet heel goedkoop, ze zijn makkelijk omdat ze flexibel ingezet kunnen worden.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Waar de werkgevers je naar toe drijven, lekker goedkoop die uitzendkrachten.
Volgens mij heeft hij dan ook 30 jaar vergoeding gehad voor dat werk.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Lekker baasje he, die vent heeft 30 jaar voor die knakkers gewerkt, wordt als grof vuil langs de kant gezet.
Iedereen in de tredmolen en de zweep ervoer. Allemaal slaaf van het materialisme.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan jou liggen, want ik heb echt werkelijk nooit problemen gehad daarmee. Maar volgens mij heb je ook een instelling waar menigeen al tegen zegt; die is toch geen strever, laat maar.
Je straalt in ieder geval weinig uit zo, maar kan ook aan de maandagochtend liggen.
Wacht maar tot jij ouder bent. Zit niemand meer op je te wachten.
Markt. Blijf vooral in dit sprookje geloven. De werkelijkheid zal je ooit inhalen.
Schrijf dat maar in je sollicitatiebrief, 100% acceptatie voor een baan bij de SP.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen in de tredmolen en de zweep ervoer. Allemaal slaaf van het materialisme.
Ik vind het niet kunnen en dit soort praktijken zouden ze moeten verbieden. Doorstart--> je oude mensen weer in dienst nemen.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tja, als jouw brood aan 't einde van de maand op het spel staat dan is jouw medelijden met die mensen ook snel weg denk ik, dan ga je ook voor de Polen.
Effectief het ondernemerschap uit ondernemen raggen inderdaad.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnen en dit soort praktijken zouden ze moeten verbieden. Doorstart--> je oude mensen weer in dienst nemen.
Ja en? Er wordt van alles verwacht als werknemer, hart voor de zaak bla bla bla maar een werkgever kan je dan als stront behandelen?quote:Op maandag 28 februari 2011 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij dan ook 30 jaar vergoeding gehad voor dat werk.
Wat krijgt de uitzendkracht behalve maximale onzekerheid?quote:Op maandag 28 februari 2011 10:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, uitzendkrachten zijn niet heel goedkoop, ze zijn makkelijk omdat ze flexibel ingezet kunnen worden.
Weinig geld.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat krijgt de uitzendkracht behalve maximale onzekerheid?
Hij krijgt vergoeding voor werk. Ik verwacht ook geen pijpbeurt van het leuke blokkermeisje als ik een pan koop. Ik betaal voor wat ik wil koop. In dit geval betaalt de baas jouw en werk jij voor dat geld.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja en? Er wordt van alles verwacht als werknemer, hart voor de zaak bla bla bla maar een werkgever kan je dan als stront behandelen?
Zie post boven jequote:Op maandag 28 februari 2011 11:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij krijgt vergoeding voor werk. Ik verwacht ook geen pijpbeurt van het leuke blokkermeisje als ik een pan koop. Ik betaal voor wat ik wil koop. In dit geval betaalt de baas jouw en werk jij voor dat geld.
Als je meer wil moet je meer afspreken met je baas ipv. als een kwijlende debiel roepen dat anderen verplicht moeten worden en dat je recht zou hebben op allerlei dingen. Regel het zelf.
Die gekke constructies zijn er alleen maar omdat mensen zo onflexibel als de pest zijn, en bedrijven daar tegenwoordig niet veel meer mee kunnen. Vooral in deze tijden waar de economie nog aan het herstellen is kan je gewoon niet contracten uitdelen alsof het snoep is.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
Ach ja, ik ben ook voorstander van dat mensen voor hun zelf moeten kunnen zorgen, maar er zijn nu eenmaal mensen die dat niet kunnen, die dienen ook niet uitgebuit te worden en via allemaal gekke constructies als een stel handpoppen te worden behandeld.
Mensen die in staat zijn te werken kunnen prima voor zichzelf zorgen. Dat bewijzen ze door te werken en daarmee hun eigen bestaan te betalen.quote:
Je ziet het te gecompliceerd. Als ik ga werken voor een werkgever, dan zie ik mijn werkgever in eerste instantie al niet als een baas, maar als een opdrachtgever. Zeg maar dat ik de aannemer ben, en hij de opdrachtgever. De opdrachtgever wil iets gedaan hebben, en ik zorg met mijn kennis en kunde dat ik dat zaakje afhandel. Zodra ik het niet met de opdrachtgever eens ben, of de opdrachtgever niet met mij, dan kunnen wij geen zaken doen. Heel simpel. Dan zou ik naar een nieuwe opdrachtgever moeten zoeken, of de opdrachtgever naar een nieuwe aannemer die de klus wel naar zijn wensen kan vervullen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:02 schreef betyar het volgende:
Ach ja, ik ben ook voorstander van dat mensen voor hun zelf moeten kunnen zorgen, maar er zijn nu eenmaal mensen die dat niet kunnen, die dienen ook niet uitgebuit te worden en via allemaal gekke constructies als een stel handpoppen te worden behandeld.
Precies, de werkgever is net zozeer een klant als jij een dienstverlener bent, en andersom. Ik snap niet waarom of veel mensen in hun baas/manager/werkgever een vaderfiguur zien, die kerel is ook alleen maar geïnteresseerd om z'n geld te verdienen en z'n bedrijf of afdeling te runnen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:07 schreef mlg het volgende:
[..]
Je ziet het te gecompliceerd. Als ik ga werken voor een werkgever, dan zie ik mijn werkgever in eerste instantie al niet als een baas, maar als een opdrachtgever. Zeg maar dat ik de aannemer ben, en hij de opdrachtgever. De opdrachtgever wil iets gedaan hebben, en ik zorg met mijn kennis en kunde dat ik dat zaakje afhandel. Zodra ik het niet met de opdrachtgever eens ben, of de opdrachtgever niet met mij, dan kunnen wij geen zaken doen. Heel simpel. Dan zou ik naar een nieuwe opdrachtgever moeten zoeken, of de opdrachtgever naar een nieuwe aannemer die de klus wel naar zijn wensen kan vervullen.
Dat ben ik op zich wel met je eens. Overigens ben ik groot voorstander van bijvoorbeeld de versoepeling van het ontslagrecht. Hier in het bedrijf zie je bijvoorbeeld van die oude kerels die er met de pet naar gooien. Maar ze mogen blijven zitten omdat het klauwen vol geld kost om zo'n vent te laten gaan. Terwijl er zat gemotiveerde jongeren zijn die het werk stukken beter doen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, de werkgever is net zozeer een klant als jij een dienstverlener bent, en andersom. Ik snap niet waarom of veel mensen in hun baas/manager/werkgever een vaderfiguur zien, die kerel is ook alleen maar geïnteresseerd om z'n geld te verdienen en z'n bedrijf of afdeling te runnen.
Hoe conservatief van je, ben ik niet van je gewend. Het is zelfs zo dat voor een van de weinige keren weer ik weinig heb aan te merken of toe te voegen aan je post.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich wel met je eens. Overigens ben ik groot voorstander van bijvoorbeeld de versoepeling van het ontslagrecht. Hier in het bedrijf zie je bijvoorbeeld van die oude kerels die er met de pet naar gooien. Maar ze mogen blijven zitten omdat het klauwen vol geld kost om zo'n vent te laten gaan. Terwijl er zat gemotiveerde jongeren zijn die het werk stukken beter doen.
Deels mee eens, waarom wordt er van de aannemer verwacht dat hij zich extra inspant het liefst voor niks, terwijl de opdrachtgever er alles aan doet om over de rug van de aannemer door druk te zetten en steeds meer te eisen meer kapitaal te vergaren?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:07 schreef mlg het volgende:
[..]
Je ziet het te gecompliceerd. Als ik ga werken voor een werkgever, dan zie ik mijn werkgever in eerste instantie al niet als een baas, maar als een opdrachtgever. Zeg maar dat ik de aannemer ben, en hij de opdrachtgever. De opdrachtgever wil iets gedaan hebben, en ik zorg met mijn kennis en kunde dat ik dat zaakje afhandel. Zodra ik het niet met de opdrachtgever eens ben, of de opdrachtgever niet met mij, dan kunnen wij geen zaken doen. Heel simpel. Dan zou ik naar een nieuwe opdrachtgever moeten zoeken, of de opdrachtgever naar een nieuwe aannemer die de klus wel naar zijn wensen kan vervullen.
Mensen die er de pet naar gooien inderdaad geen medelijden mee, maar als de persoon in kwestie gewoon zijn werk afkrijgt binnen de uren is er toch niks aan de hand?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich wel met je eens. Overigens ben ik groot voorstander van bijvoorbeeld de versoepeling van het ontslagrecht. Hier in het bedrijf zie je bijvoorbeeld van die oude kerels die er met de pet naar gooien. Maar ze mogen blijven zitten omdat het klauwen vol geld kost om zo'n vent te laten gaan. Terwijl er zat gemotiveerde jongeren zijn die het werk stukken beter doen.
Ik moet bekennen dat ik in deze ook een beetje vanuit mijn eigen positie spreken. Ik heb drie jaar lang 32 uur per week gewerkt. Er was geen geld voor een volle werkweek. En het is gewoon frustrerend om te zien hoe bepaalde oudjes weigeren met de tijd mee te gaan, enkel onderwerpen aanpakken die zij de moeite waard vinden en met een dikke middelvinger naar de hoofdredactie wijzen als ze een keer zelf een foto moeten maken. Terwijl ik mij juist uit de naad werk.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe conservatief van je, ben ik niet van je gewend. Het is zelfs zo dat voor een van de weinige keren weer ik weinig heb aan te merken of toe te voegen aan je post.
En dat op een maandagochtend.
Ter illustratie: een collega van een andere redactie gaat nooit naar raadsvergaderingen en negeert tal van andere onderwerpen. Hij wordt gehaat door burgemeesters en andere politici in deze regio. Hij schrijft alleen verhalen die hij de moeite waard vind. Echter, hij is al tig jaar in dienst dus wordt het lastig hem te ontslaan. Dat soort figuren moeten gewoon plaatsmaken.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die er de pet naar gooien inderdaad geen medelijden mee, maar als de persoon in kwestie gewoon zijn werk afkrijgt binnen de uren is er toch niks aan de hand?
Nee niet mee eens, mensen die niet kunnen door ziekte of gebrek zijn hier de dupe van.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik in deze ook een beetje vanuit mijn eigen positie spreken. Ik heb drie jaar lang 32 uur per week gewerkt. Er was geen geld voor een volle werkweek. En het is gewoon frustrerend om te zien hoe bepaalde oudjes weigeren met de tijd mee te gaan, enkel onderwerpen aanpakken die zij de moeite waard vinden en met een dikke middelvinger naar de hoofdredactie wijzen als ze een keer zelf een foto moeten maken. Terwijl ik mij juist uit de naad werk.
Oplossing: invoering competentiegerichte arbeid en versoepeling ontslagrecht. Bevordert de doorstroom en het is beter voor de kwaliteit van je product.
Wederom volledig mee eens, maar jouw favoriete partijen willen hier niet aan meewerken omdat die mensen koste wat het kost aan de slag moeten blijven want anders is het zo zielig want ze kunnen niet 1, 2, 3 weer een baan vinden.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik in deze ook een beetje vanuit mijn eigen positie spreken. Ik heb drie jaar lang 32 uur per week gewerkt. Er was geen geld voor een volle werkweek. En het is gewoon frustrerend om te zien hoe bepaalde oudjes weigeren met de tijd mee te gaan, enkel onderwerpen aanpakken die zij de moeite waard vinden en met een dikke middelvinger naar de hoofdredactie wijzen als ze een keer zelf een foto moeten maken. Terwijl ik mij juist uit de naad werk.
Oplossing: invoering competentiegerichte arbeid en versoepeling ontslagrecht. Bevordert de doorstroom en het is beter voor de kwaliteit van je product.
Dan doe je toch echt iets verkeerd. Ik hoefde slechts een keer te solliciteren. Kwam op gesprek en een paar dagen later was ik aangenomen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor diegenen die nog in het sprookje geloven, dit rekenvoorbeeld.
Stel dat de gemiddelde kans dat je aangenomen wordt bij een solliciatie: 1/100 (100 sollicitanten vacature)
n: aantal sollicitaties:
dan is de kans op een (wensbaan):
p(n)=1-(1-0,01)n
n=0----> 0% kans
n=1----> 1% kans
n=10---> 9% kans
n=200--> 86% kans
Na 200 sollicaties is de kans pas 86% dat je de gewenste baan hebt.
Nee, want je gaat er van uit in die berekening dat elke C.V. en persoon gelijk is, en dat is niet zo.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor diegenen die nog in het sprookje geloven, dit rekenvoorbeeld.
Stel dat de gemiddelde kans dat je aangenomen wordt bij een solliciatie: 1/100 (100 sollicitanten vacature)
n: aantal sollicitaties:
dan is de kans op een (wensbaan):
p(n)=1-(1-0,01)n
n=0----> 0% kans
n=1----> 1% kans
n=10---> 9% kans
n=200--> 86% kans
Na 200 sollicaties is de kans pas 86% dat je de gewenste baan hebt.
Er zijn natuurlijk verzachtende omstandighedenquote:Op maandag 28 februari 2011 11:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee niet mee eens, mensen die niet kunnen door ziekte of gebrek zijn hier de dupe van.
Ja maar iemand zoals EchtGaaf die zo kijkt naar solliciteren zou ik ook niet uitnodigen voor een gesprek. Ik weet niet hoe z'n C.V. of sollicitatiebrief er uit ziet, maar iemand die solliciteert met "ik word het toch niet" hoef ik niet.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets verkeerd. Ik hoefde slechts een keer te solliciteren. Kwam op gesprek en een paar dagen later was ik aangenomen.
GroenLinks en D66 willen wel.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wederom volledig mee eens, maar jouw favoriete partijen willen hier niet aan meewerken omdat die mensen koste wat het kost aan de slag moeten blijven want anders is het zo zielig want ze kunnen niet 1, 2, 3 weer een baan vinden.
Het is een gemiddelde.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want je gaat er van uit in die berekening dat elke C.V. en persoon gelijk is, en dat is niet zo.
Ja ja mensen die er een boeltje van maken dienen afgestraft te worden. Maar dat mag niet ten kostte gaan van mensen die wel willen maar niet kunnen, dat gebeurt er dan.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ter illustratie: een collega van een andere redactie gaat nooit naar raadsvergaderingen en negeert tal van andere onderwerpen. Hij wordt gehaat door burgemeesters en andere politici in deze regio. Hij schrijft alleen verhalen die hij de moeite waard vind. Echter, hij is al tig jaar in dienst dus wordt het lastig hem te ontslaan. Dat soort figuren moeten gewoon plaatsmaken.
aah oke.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk verzachtende omstandighedenEn het verschilt natuurlijk per product.
Nee, want er zijn uit die hele stapel waarschijnlijk maximaal 10 C.V.'s die je aanspreken, dus het is gewoon onzin er van uit te gaan dat er 100 mensen kandidaat zijn voor die positie. De meeste C.V. verdwijnen na 1 keer "skimmen" gewoon in de prullenbak.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een gemiddelde.
Als je 100 sollicitanten vraag of ze beter zijn dan gemiddeld: dan zeggen meer dan 50% ja. Maar dat is niet de realiteit. Je moet dus van het gemiddelde uitgaan.
In mijn optiek kan er ook sprake zijn van maatwerk.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja ja mensen die er een boeltje van maken dienen afgestraft te worden. Maar dat mag niet ten kostte gaan van mensen die wel willen maar niet kunnen, dat gebeurt er dan.
Het is een a-prior kans. Dus voor het skimmen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want er zijn uit die hele stapel waarschijnlijk maximaal 10 C.V.'s die je aanspreken, dus het is gewoon onzin er van uit te gaan dat er 100 mensen kandidaat zijn voor die positie. De meeste C.V. verdwijnen na 1 keer "skimmen" gewoon in de prullenbak.
quote:Op maandag 28 februari 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want er zijn uit die hele stapel waarschijnlijk maximaal 10 C.V.'s die je aanspreken, dus het is gewoon onzin er van uit te gaan dat er 100 mensen kandidaat zijn voor die positie. De meeste C.V. verdwijnen na 1 keer "skimmen" gewoon in de prullenbak.
Dat bestand of portefeuille heet gewoon schredder.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:30 schreef betyar het volgende:
[..]
![]()
Niet waar, je krijgt altijd antwoord dat je cv is toegevoegd in het bestand.
![]()
![]()
Nou dan valt het mee, want 200 mails sturen is zo gedaan.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een a-prior kans. Dus voor het skimmen.
Ja maar je moet wel beleefd blijven hè.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat bestand of portefeuille heet gewoon schredder.
Als je 200 dezelfde brief verstuurde dan is de kans per sollicitatie nog minder dan die 1 op 100.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou dan valt het mee, want 200 mails sturen is zo gedaan.
Zeker. En daarom zet je dat als werkgever netjes in de brief dat je uiteraard uitgenodigd word bij een volgende vacature.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar je moet wel beleefd blijven hè.
Je doet het overkomen alsof niemand ooit een baan krijgt, wat een zuurpruim ben je zeg. Er zijn genoeg mensen met een leuke baan, een baan die perfect bij ze past, of gewoonweg een topbaan. Je moet wel erg aan jezelf twijfelen wil je zo zuur zijn zeg.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je 200 dezelfde brief verstuurde dan is de kans per sollicitatie nog minder dan die 1 op 100.
Vraag een 100 mensen of ze hun wensbaan hebben?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je doet het overkomen alsof niemand ooit een baan krijgt, wat een zuurpruim ben je zeg. Er zijn genoeg mensen met een leuke baan, een baan die perfect bij ze past, of gewoonweg een topbaan. Je moet wel erg aan jezelf twijfelen wil je zo zuur zijn zeg.
Nogmaals, we leven niet in LaLa-land.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vraag een 100 mensen of ze hun wensbaan hebben?
Laat ik zeggen: 15?
Werken is voor brood op de plank, plezier is voor thuis. Dat gezeik altijd met dat werk leuk moet zijn.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vraag een 100 mensen of ze hun wensbaan hebben?
Laat ik zeggen: 15?
Ja, heb ook nooit problemen gehad met solliciteren.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb slechts 1x gesolliciteerd en ben bezig met mijn 4e vaste baan.
Dat hebben ik en DS4 ook al meermalen benadrukt. EG zit ook nog eens in een sector waar er een onzettend tekort is.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, heb ook nooit problemen gehad met solliciteren.
Je gelooft het zelfquote:Op maandag 28 februari 2011 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat hebben ik en DS4 ook al meermalen benadrukt. EG zit ook nog eens in een sector waar er een onzettend tekort is.![]()
Hij kan dus praktisch elke baan voor elk salaris krijgen wat hij wil, maarja.
Schrijf een goede sollicitatiebrief (als je er echt moeite hebt: google is je vriend). Vervolgens een fatsoenlijk pak aan als je op gesprek komt en als je een beetje een vlotte babbel hebt, zit je gebakken.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat hebben ik en DS4 ook al meermalen benadrukt. EG zit ook nog eens in een sector waar er een onzettend tekort is.![]()
Hij kan dus praktisch elke baan voor elk salaris krijgen wat hij wil, maarja.
1x gesolliciteerd, bij alle bedrijven in Nederland tegelijk.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb slechts 1x gesolliciteerd en ben bezig met mijn 4e vaste baan.
De meest verschrikkelijke branche die je kan verzinnen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:39 schreef Voorschrift het volgende:
Welke sector is dat als ik vragen mag?
Detailhandel?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De meest verschrikkelijke branche die je kan verzinnen.
Waarom dat, die mensen zijn enorm populair, er word ik weet niet hoeveel voor gepromoot om daar mensen naar om te scholen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Elektrotechniek.
Er is geen grote kutbrache dan dat.
Op welk niveau?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Elektrotechniek.
Er is geen grote kutbrache dan dat.
Ik raad het niemand. Je wordt steevast voor de gek gehouden.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom dat, die mensen zijn enorm populair, er word ik weet niet hoeveel voor gepromoot om daar mensen naar om te scholen.
Beroepspraktijk lijkt 0,0 op studie die op zich wel interessant was.quote:Of heb je zelf gewoon de verkeerde keuze gemaakt?
Je moet dan ook studeren naar einddoel, en niet je einddoel kiezen t.g.v. je studie.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik raad het niemand. Je wordt steevast voor de gek gehouden.
[..]
Beroepspraktijk lijkt 0,0 op studie die op zich wel interessant was.
De branche is de hel op aarde.
Niet lullig bedoeld ten opzichte van EG, maar het ligt ook vaak aan je instelling. Ik had al een baan voordat ik was afgestudeerd. Simpelweg omdat ik mij tijdens mijn stage keihard had ingezet.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:57 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk, dat als je cum laude afstudeert op het WO en een dubbele mastertitel hebt, je geen 200 cv's hoeft te versturen, maar ik ben natuurlijk een naieve jongen, verstoten van de harde realiteit waar EG in leeft.
Schrijf je nu over jezelf in 3e persoon?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:57 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk, dat als je cum laude afstudeert op het WO en een dubbele mastertitel hebt, je geen 200 cv's hoeft te versturen, maar ik ben natuurlijk een naieve jongen, verstoten van de harde realiteit waar EG in leeft.
Natuurlijk, anders lijkt het alsof ik arrogant en aan het opscheppen benquote:Op maandag 28 februari 2011 12:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Schrijf je nu over jezelf in 3e persoon?
Waarom ga je dan geen nieuwe studie volgen?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Schrijf je nu over jezelf in 3e persoon?
Hm, de 3e persoon versterkt m.i. alleen maar dat effect.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk, anders lijkt het alsof ik arrogant en aan het opscheppen ben.
Geen ambitie, geen visie, geen drijfkracht, geen "spark".quote:Op maandag 28 februari 2011 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom ga je dan geen nieuwe studie volgen?
Soit, ik mag dat.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, de 3e persoon versterkt m.i. alleen maar dat effect.
Het zal best interessant zijn een sollicitatiebrief over jezelf te schrijven op zo'n manier, geef ik toe.quote:
Wanneer heb jij voor het laatst gesolliciteerd?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je gelooft het zelf
Je bent net zo "geloofwaardig"als Kok die destijds zei dat er volledige werkgelegenheid was![]()
Ik vat het even samen:quote:
Klinkt goed.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vat het even samen:
Meer geld, minder werk.
Overigens staan de beste dingen weer in de comment's;quote:
quote:Een voorbeeld uit de praktijk.
Pieter is een beetje vreemd en sociaal onhandig- mede doordat hij door zijn dominante moeder vreselijk wordt verwend. Hij heeft wel een huis en werk maar logeert vaak bij zijn moeder die hem bij elk pijntje thuis houdt. Hij verhuist bijna elk jaar omdat iets hem niet bevalt en ontwikkeld hypochondrie. Als 'arbeidsgehandicapte' krijgt hij nu een uitkering van de sociale dienst.
Cognetieve- en groepstherapieën helpen geen zier en talrijke psychologen breken hun hoofd over 'het geval'. Uiteindelijk -na jaren modderen- wordt de diagnose 'een aan autisme verwante stoornis' gesteld. Hierdoor krijgt hij begeleiding door middel van een PGB. Een reïntegratieproject moet hem naar passende arbeid begeleiden. Dat gebeurt, waarna de geschiedenis zich herhaald. Hij heeft tientallen flutbaantjes die al na een paar weken niet meer voldoen.
Dan krijgt hij ook nog angsten waardoor hij helemaal niet meer in zijn eigen huis durft te zijn. Er wordt voor de zoveelste keer een ander huis geregeld. Het reïntegratiebureau beheert tevens zijn 'rugzakje' waaruit hij kookles krijgt en uitstapjes met een begeleider. Ook krijgt hij een personal trainer om te sporten. Dit gaat nu al jaren zo. Aan de situatie is helemaal niets veranderd.
Hij is inmiddels niet meer zo jong. Nog steeds is hij vooral bij zijn moeder, die ook voor hem kookt en de was doet. Die blijft overigens -vreemd genoeg- in het hele traject buiten beeld. Binnenkort gaat hij weer verhuizen. Het is wel duidelijk: een gebed zonder einde dat de samenleving een kapitaal kost.
Volgens mij zijn er teveel Pieter's waar een hele bedrijfstakken zich ongebreideld aan kunnen verlustigen. Dit misbruik mag wel eens aan de kaak gesteld worden.
Hoe nietszeggend, dat armoede niet goed is kan ik ook wel zeggen en ondersteunen, wat een populistisch geneuzel zeg.quote:
Dankzij het kabinetsbeleid daalt de werkgelegenheid inderdaad. Heel goed, erik.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vat het even samen:
Meer geld, minder werk.
Of: geen bezuinigingen op 90% van de posten.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vat het even samen:
Meer geld, minder werk.
Typisch. Nooit uitgaan van de schrijnende gevallen, maar altijd van de aanstellers.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Overigens staan de beste dingen weer in de comment's;
[..]
Ah Koos, dat manifest is toch te treurig voor woorden. Het is precies datgene wat in ik mijn topic schreef; er mag nergens op bezuinigd worden. Alleen maar meer wegharken bij de groep waarvan men het vindt kunnen. Totaal geen principes, alleen maar het bezwerende vingertje.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dankzij het kabinetsbeleid daalt de werkgelegenheid inderdaad. Heel goed, erik.
Ja, uiteraard.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typisch. Nooit uitgaan van de schrijnende gevallen, maar altijd van de aanstellers.
Oh, de schrijnende gevallen. Weer zo'n voorbeeld. 1 op de 5 kinderen is dus een schrijnend geval ofzo? Men mag er immers niet kritisch naar kijken.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typisch. Nooit uitgaan van de schrijnende gevallen, maar altijd van de aanstellers.
Bijna goed. Dankzij overheid daalt werkgelegenheid.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dankzij het kabinetsbeleid daalt de werkgelegenheid inderdaad. Heel goed, erik.
D66 heeft het manifest niet ondertekend. En zo treurig vind ik het allemaal niet. Het kabinet maakt keuzes waar links het niet mee eens. Klaar.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah Koos, dat manifest is toch te treurig voor woorden. Het is precies datgene wat in ik mijn topic schreef; er mag nergens op bezuinigd worden. Alleen maar meer wegharken bij de groep waarvan men het vindt kunnen. Totaal geen principes, alleen maar het bezwerende vingertje.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik getwijfeld heb VVD te stemmen. Maar de treurige anticampagne van de PvdA en D66, die bolstaat van leugens en oude lullige retoriek drijft mij gewoon weer naar de rechterkant.
Altijd weer het andere uiterste. Natuurlijk mag er kritisch naar worden gekeken, maar het kabinet doet meer dan dat. Die neemt de botte bijl ter hand.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, de schrijnende gevallen. Weer zo'n voorbeeld. 1 op de 5 kinderen is dus een schrijnend geval ofzo? Men mag er immers niet kritisch naar kijken.
Veel te makkelijk weer dit. Dit mag niet, dat mag niet. Alternatief; ho maar. Oh wacht, lastenverhogingen bij de "allerrijksten". Want je leeft natuurlijk voor de staat. De zieligheidsindustrie draait weer op volle toeren. Snap dat ook wel, want daar zit het stemvee van de PvdA. Je gaat niet in de hand bijten die je voedt.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 heeft het manifest niet ondertekend. En zo treurig vind ik het allemaal niet. Het kabinet maakt keuzes waar links het niet mee eens. Klaar.
De SP is juist het ergste soort. Nog geen stuk van ze gelezen zonder dat er in stond "de rekening van de crisis..." of "door dit kabinet ... zwakkeren ..."quote:Op maandag 28 februari 2011 12:20 schreef Picchia het volgende:
De SP is over het algemeen wel kritisch. Maar de andere linkse politici zijn echt emotionele jankzakken met oogkleppen.
Noem eens wat?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd weer het andere uiterste. Natuurlijk mag er kritisch naar worden gekeken, maar het kabinet doet meer dan dat. Die neemt de botte bijl ter hand.
Neem het rugzakje en de sociale werkplaatsen. Dat is grofweg schrappen geblazen.quote:
Ja, maar zij waken wel voor de uitwassen van links beleid, zoals geldverspilling, fraude, de big brother state en aanzuigende werkingen. Zij beseffen dat zoiets asociaal is. De PvdA en GL kan dat geen bal schelen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De SP is juist het ergste soort. Nog geen stuk van ze gelezen zonder dat er in stond "de rekening van de crisis..." of "door dit kabinet ... zwakkeren ..."
Ik neem aan dat je ook zo ageerde tegen het afschaffen van het rugzakje toen nota bene de PvdA hetzelfde voorstel deedquote:Op maandag 28 februari 2011 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem het rugzakje en de sociale werkplaatsen. Dat is grofweg schrappen geblazen.
En nu worden de lasten voor de allerarmsten verhoogd. Maar dat is blijkbaar niet erg.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Veel te makkelijk weer dit. Dit mag niet, dat mag niet. Alternatief; ho maar. Oh wacht, lastenverhogingen bij de "allerrijksten". Want je leeft natuurlijk voor de staat. De zieligheidsindustrie draait weer op volle toeren. Snap dat ook wel, want daar zit het stemvee van de PvdA. Je gaat niet in de hand bijten die je voedt.
De SP is tegen big brother? hahahaquote:Op maandag 28 februari 2011 12:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja, maar zij waken wel voor de uitwassen van links beleid, zoals geldverspilling, fraude, de big brother state en aanzuigende werkingen. De PvdA en GL kan dat geen bal schelen.
Erik, ik ben geen PvdA'er, ik heb niks te rotten met die partij.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook zo ageerde tegen het afschaffen van het rugzakje toen nota bene de PvdA hetzelfde voorstel deed
En dan wel bij de armste weghalen?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Veel te makkelijk weer dit. Dit mag niet, dat mag niet. Alternatief; ho maar. Oh wacht, lastenverhogingen bij de "allerrijksten". Want je leeft natuurlijk voor de staat. De zieligheidsindustrie draait weer op volle toeren. Snap dat ook wel, want daar zit het stemvee van de PvdA. Je gaat niet in de hand bijten die je voedt.
Op niet-economisch vlak.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De SP is tegen big brother? hahaha
HAHAHAHAHA
Wat mij betreft wordt werkend Nederland de standaard. Niet de "allerzwaksten", het gebruikelijke ijkpunt aan de linkerzijde.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En nu worden de lasten voor de allerarmsten verhoogd. Maar dat is blijkbaar niet erg.
Maakt mij niet uit, als je een links manifest toejuicht met als grootste ondersteuner een partij die 2 jaar geleden een identiek voorstel deed waar jij nu tegen ageert en wat de kern van dat manifest is, ben je nu krokodillentranen aan het huilen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik, ik ben geen PvdA'er, ik heb niks te rotten met die partij.
QFMFT!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt werkend Nederland de standaard. Niet de "allerzwaksten", het gebruikelijke ijkpunt aan de linkerzijde.
Hoeveel % van werkend Nederland zal aan een modaal salaris komen? Dat zijn er stukken minder dan menig denkt.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt werkend Nederland de standaard. Niet de "allerzwaksten", het gebruikelijke ijkpunt aan de linkerzijde.
Het gaat mij toch echt om het hier en nu. Ik ben het eens met de inhoud van het manifest. Wat de PvdA daar twee jaar geleden van vond, is volstrekt irrelevant.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit, als je een links manifest toejuicht met als grootste ondersteuner een partij die 2 jaar geleden een identiek voorstel deed waar jij nu tegen ageert en wat de kern van dat manifest is, ben je nu krokodillentranen aan het huilen.
Doe niet zo raar. De SP is voor de energiemeters, ELD, voetbalwet, allerlei nieuwe politie en terrorismewetjes, etc etc etc ... de stasi zou jaloers zijn.quote:
Vooruitgang.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik, ik ben geen PvdA'er, ik heb niks te rotten met die partij.
Douglasquote:Op maandag 28 februari 2011 12:30 schreef eriksd het volgende:
Wie was btw die flapdrol bij Az - Twente die zo tekeer ging? Even op youtube terugkijken.
Over krokodillentranen gesproken. Je zit te janken dat links de lasten van de rijken wil verzwaren. Maar vervolgens heb je er geen enkel probleem dat de minima erop achteruit gaan. Waarom wel medelijden met die topbankier, maar niet met de schilder die het hoofd nauwelijks boven water weet te houden?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet gelieerd aan een partij. Dat vind ik zonde.quote:
Tijd voor een schildersubsidie die we vervolgens aftrekken via de belastingen en geven via wazige constructies zodat er weer 1000 ambtenaren bijkunnen om dat te controleren die weer meer kosten.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over krokodillentranen gesproken. Je zit te janken dat links de lasten van de rijken wil verzwaren. Maar vervolgens heb je er geen enkel probleem dat de minima erop achteruit gaan. Waarom wel medelijden met die topbankier, maar niet met de schilder die het hoofd nauwelijks boven water weet te houden?
Van mij hoeft modaal Nederland niet de standaard te worden, maar werkend Nederland. Collega's bij m'n bijbaan die fulltime werken zitten misschien ook aan de 20.000 - 25.000 p/jaar. Niet modaal, maar zij stemmen wel vrolijk VVD, omdat ze ook genoeg hebben van het betalen voor jan en alleman waar een vlekje op zit. Vlekjes zijn welvaartsstoornissen, in de meeste gevallen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoeveel % van werkend Nederland zal aan een modaal salaris komen? Dat zijn er stukken minder dan menig denkt.
Maar ze waren wel tegen rekeningrijden, de OV-chipkaart, EPD, de ID-plicht, vingerafdrukken in je paspoort en het aanpakken van illegale downloaders. Ze doen het in mijn boekje dus wel aardig.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. De SP is voor de energiemeters, ELD, voetbalwet, allerlei nieuwe politie en terrorismewetjes, etc etc etc ... de stasi zou jaloers zijn.
Komop zeg, de schilder die het hoofd nauwelijks boven water weet te houden. Is een ondernemer nu ook al een minima?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over krokodillentranen gesproken. Je zit te janken dat links de lasten van de rijken wil verzwaren. Maar vervolgens heb je er geen enkel probleem dat de minima erop achteruit gaan. Waarom wel medelijden met die topbankier, maar niet met de schilder die het hoofd nauwelijks boven water weet te houden?
Omdat de topbankier gewoon een taxpaying, law-abiding citizen is die gigantische sommen belasting overboekt elk jaar. Er zijn sowieso minder bankiers in Nederland die de noodzaak om belastende regelgeving rechtvaardigen, maar voor de bankier hoeft niets omgebogen te worden, hij houdt zijn eigen broek wel op en die van een klein bataljon onrendabelen met z'n belasting. De schilder die eerlijk werk levert, heeft eerder last van de onrendabelen die hij ook moet onderhouden dan de bankier die 40-45% belasting betaalt.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want alle schilders zijn ondernemers? Er zitten zat in loondienst, en dat is absoluut geen vetpot.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komop zeg, de schilder die het hoofd nauwelijks boven water weet te houden. Is een ondernemer nu ook al een minima?Heb je enig idee hoeveel fiscale stimulering er is voor ondernemers?
En kom toch eens met normale voorbeelden. Alsof "alle rijken" "topbankiers" zijn.
Je hebt een nieuw boekje nodig.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Maar ze waren wel tegen rekeningrijden, de OV-chipkaart, EPD, de ID-plicht, vingerafdrukken in je paspoort en het aanpakken van illegale downloaders. Ze doen het in mijn boekje dus wel aardig.
Dat krijg je als iedere lul kan schilderen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want alle schilders zijn ondernemers? Er zitten zat in loondienst, en dat is absoluut geen vetpot.
Onrendabelen houd je nou eenmaal altijd. Overigens wonderbaarlijk wat voor lulverhaal je hierboven opdreunt. Net of een doorsnee arbeider goddomme geen belastingebetalende, nette burger is.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de topbankier gewoon een taxpaying, law-abiding citizen is die gigantische sommen belasting overboekt elk jaar. Er zijn sowieso minder bankiers in Nederland die de noodzaak om belastende regelgeving rechtvaardigen, maar voor de bankier hoeft niets omgebogen te worden, hij houdt zijn eigen broek wel op en die van een klein bataljon onrendabelen met z'n belasting. De schilder die eerlijk werk levert, heeft eerder last van de onrendabelen die hij ook moet onderhouden dan de bankier die 40-45% belasting betaalt.
Dat was wel mooi. Twente heeft hem al vijf wedstrijden geschorst ervoor.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:30 schreef eriksd het volgende:
Wie was btw die flapdrol bij Az - Twente die zo tekeer ging? Even op youtube terugkijken.
Dan hebben die collega's van jou allemaal een gaatje in hun hoofd om VVD te stemmen bij zo'n salaris. En zullen dan ook vlug spijt hebben van hun politieke voorkeur.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Van mij hoeft modaal Nederland niet de standaard te worden, maar werkend Nederland. Collega's bij m'n bijbaan die fulltime werken zitten misschien ook aan de 20.000 - 25.000 p/jaar. Niet modaal, maar zij stemmen wel vrolijk VVD, omdat ze ook genoeg hebben van het betalen voor jan en alleman waar een vlekje op zit. Vlekjes zijn welvaartsstoornissen, in de meeste gevallen.
Dan nog. De allerzwaksten en dan beginnen over schilders. Over mensen onvrijwillig een stempel opdrukken gesproken.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want alle schilders zijn ondernemers? Er zitten zat in loondienst, en dat is absoluut geen vetpot.
Natuurlijk wel. Doorsnee arbeiders + topbankiers zijn de belastingbetalende, nette burgers in dit land.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onrendabelen houd je nou eenmaal altijd. Overigens wonderbaarlijk wat voor lulverhaal je hierboven opdreunt. Net of een doorsnee arbeider goddomme geen belastingebetalende, nette burger is.
Ik ben teleurgesteld in je nicknamekeuze.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat was wel mooi. Twente heeft hem al vijf wedstrijden geschorst ervoor.
Volgende keer zal ik wel IkHaatBoeken nemen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben teleurgesteld in je nicknamekeuze.
Nee, ze gaan bij promotie en verhoging van bruto-loon er netto nauwelijks op vooruit.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan hebben die collega's van jou allemaal een gaatje in hun hoofd om VVD te stemmen bij zo'n salaris. En zullen dan ook vlug spijt hebben van hun politieke voorkeur.
Zijn ze gehersenspoeld door de werkgever?
Je bent uitschot als je niet kunt werken?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Doorsnee arbeiders + topbankiers zijn de belastingbetalende, nette burgers in dit land.
Onrendabelen zijn het uitschot. Dat zeg ik ook in dit stukje.
Dus je je idealen en ideologie moet je af laten hangen van je inkomen?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan hebben die collega's van jou allemaal een gaatje in hun hoofd om VVD te stemmen bij zo'n salaris. En zullen dan ook vlug spijt hebben van hun politieke voorkeur.
Zijn ze gehersenspoeld door de werkgever?
Aangezien een beetje succesvolle mensen die geen VVD stemmen steevast voor salonsocialist worden uitgemaakt, blijkbaar wel ja.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus je je idealen en ideologie moet je af laten hangen van je inkomen?
BOEKENquote:Op maandag 28 februari 2011 12:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Volgende keer zal ik wel IkHaatBoeken nemen.
Meerdere vrienden van mij zijn schilder. Inmiddels niet meer in loondienst, maar bij een baas verdiende zij netto 1000/1100 per maand.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan nog. De allerzwaksten en dan beginnen over schilders. Over mensen onvrijwillig een stempel opdrukken gesproken.
En dat is exact mijn hekel tegen dat overheidsinterventiegebeuren bij links. Overheid dit, overheid dat. Je creert zelf een probleem, plakt er een stempel op, creert er een industrie omheen en het nivelleren kan weer beginnen. En bij elk kritisch geluid kom je met "bankiers" op de proppen.
daarom heb ik nu een e-reader, hoef ik geen boeken meer te hebben.quote:
Ik wacht op de nieuwe Ipad.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
daarom heb ik nu een e-reader, hoef ik geen boeken meer te hebben.
Ik ga even studeren inderdaad.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef Picchia het volgende:
Ik ga maar weer wat nuttigs doen, anders zit ik morgen nog te zeveren over onrendabelen, achterover hangend met een drankje.
In mijn boekje (nu we die term toch te pas en te onpas hanteren) ben je eerder uitschot als je niet kan/wil werken, dan wanneer je een eerlijke boterham verdient. Of deze boterham nu als bankier, schilder of voor mijn part journalist verdient wordt, is me om het even, zolang je maar zelfvoorzienend bent.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent uitschot als je niet kunt werken?
Boze_Appel de staatsbankier. Druk, druk, druk.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat mooi zou zijn is dat als iedereen, behalve ik, verplicht wordt keihard te werken voor alles wat ik wens en alle opbrengsten gaan naar mij.
Iedereen krijg hetzelfde betaald, dus iedereen blij en gelukkig.
een Ipad heeft backlight, dan kan je net zo goed van je laptop of monitor ofzo gaan lezen.quote:
Nee hoor hoeft niet. Maar als je idealen en ideologie nadelig zijn voor jou als persoon dan spoor je niet, dat is hetzelfde als wanneer een moslim op de PVV stemt.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus je je idealen en ideologie moet je af laten hangen van je inkomen?
Daarom ben ik anarchokapitalist, dat is beter voor iedereen behalve de grote corporaties.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor hoeft niet. Maar als je idealen en ideologie nadelig zijn voor jou als persoon dan spoor je niet, dat is hetzelfde als wanneer een moslim op de PVV stemt.
Zoals ik zei, mijn collega's zijn ambitieus en willen graag dat wanneer ze promotie maken, ze er netto ook op vooruit gaan. Dat is voordelig voor ze.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor hoeft niet. Maar als je idealen en ideologie nadelig zijn voor jou als persoon dan spoor je niet, dat is hetzelfde als wanneer een moslim op de PVV stemt.
Het is zo geregeld dat je er niet netto op achteruit kan gaan wanneer je promotie maakt.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoals ik zei, mijn collega's zijn ambitieus en willen graag dat wanneer ze promotie maken, ze er netto ook op vooruit gaan. Dat is voordelig voor ze.
Mwoah, als je een duurdere leaseauto krijgt kan het nog wel eens nadelig uitpakkenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is zo geregeld dat je er niet netto op achteruit kan gaan wanneer je promotie maakt.
Jawel. Als je daarmee bepaalde toeslagen (gemeentelijk of zorg/huur) verliest.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is zo geregeld dat je er niet netto op achteruit kan gaan wanneer je promotie maakt.
Dat is toch echt je eigen keusquote:Op maandag 28 februari 2011 12:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah, als je een duurdere leaseauto krijgt kan het nog wel eens nadelig uitpakken
Heb je enig idee hoe weinig je moet verdienen om toeslagen te ontvangen?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jawel. Als je daarmee bepaalde toeslagen (gemeentelijk of zorg/huur) verliest.
Ga in defensie van actieve dienst naar een kantoorbaan, en ervaar 't zelf.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe weinig je moet verdienen om toeslagen te ontvangen?
iedereen onder modaal krijgt toch zorgtoeslag?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe weinig je moet verdienen om toeslagen te ontvangen?
Dan is er niemand in dat bedrijf die ze even met hun voeten terug op aarde zet? Promotie maken en denken dat ze dan opeens 7-8-9x zoveel gaan verdienen? Een gevaarlijke filosofie binnen een bedrijf om mensen te laten geloven dat iedereen promotie kan maken en opeens tienduizenden euro's meer gaan verdienen, want daar praat ik over he, rijke mensen met salarissen van rond Balkenende norm. Mensen die 20-25 duizend zouden verdienen mogen blij zijn dat ze de 40 duizend halen met promoties en extraatjes, dat is de realiteit.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoals ik zei, mijn collega's zijn ambitieus en willen graag dat wanneer ze promotie maken, ze er netto ook op vooruit gaan. Dat is voordelig voor ze.
Niet dat ik het weet. Vorig jaar verdiende ik nog onder modaal en toen ontving ik allang geen zorgtoeslag meer.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
iedereen onder modaal krijgt toch zorgtoeslag?
Oh ok, nouja, bijna modaal dan.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:53 schreef GSbrder het volgende:
Zorgtoeslag:
Voor een alleenstaande geldt als maximum inkomen 26.071 euro (in 2006: 25.000 euro); de toeslag is maximaal ¤ 433 (in 2006: ¤ 403) per jaar.
bijna ja.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh ok, nouja, bijna modaal dan.
Bijna?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik krijg nu 69 per maandquote:Op maandag 28 februari 2011 12:53 schreef GSbrder het volgende:
Zorgtoeslag:
Voor een alleenstaande geldt als maximum inkomen 26.071 euro (in 2006: 25.000 euro); de toeslag is maximaal ¤ 433 (in 2006: ¤ 403) per jaar.
Niemand bij mij op werk leeft in de illusie dat ze ineens tienduizenden euro's meer gaan verdienen, maar hopen op een gegeven moment toch wel op middle-management van 40-50k uit te komen. Als je bruto salaris ergens tussen de 20 - 30k ligt en je hoopt meer te gaan verdienen, is het helemaal geen raar idee om VVD te gaan stemmen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan is er niemand in dat bedrijf die ze even met hun voeten terug op aarde zet? Promotie maken en denken dat ze dan opeens 7-8-9x zoveel gaan verdienen? Een gevaarlijke filosofie binnen een bedrijf om mensen te laten geloven dat iedereen promotie kan maken en opeens tienduizenden euro's meer gaan verdienen, want daar praat ik over he, rijke mensen met salarissen van rond Balkenende norm. Mensen die 20-25 duizend zouden verdienen mogen blij zijn dat ze de 40 duizend halen met promoties en extraatjes, dat is de realiteit.
Dat is meer om de mensen koest te houden en ze laten geloven dat het terwijl het in de praktijk ondenkbaar is.
Huurtoeslag:quote:Op maandag 28 februari 2011 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik helemaal niks. En geen huurtoeslag, helemaal niksquote:
Daarom verrechts jij ook langzaam, Koosquote:Op maandag 28 februari 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik helemaal niks. En geen huurtoeslag, helemaal niks![]()
Daar staat tegenover dat ik vanaf dit jaar eindelijk bovenmodaal verdien
Ik krijg ook nog huurtoeslag geloof ikquote:Op maandag 28 februari 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik helemaal niks. En geen huurtoeslag, helemaal niks![]()
Daar staat tegenover dat ik vanaf dit jaar eindelijk bovenmodaal verdien
Dat wil ik helemaal niet!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom verrechts jij ook langzaam, Koos
Donderse linkse die je er bent!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik krijg ook nog huurtoeslag geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |