.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:48 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Als je het ook rationeel bekijkt: 2.974[1] zijn er totaal omgekomen tijdens 9/11, wat gezien de situatie verschrikkelijk is, maar qua aantal nihil te noemen is.
En 179.000[2][3] sinds die 10e eeuw[4], is naar mijn idee niet meer dan logisch.
Leuk weetje:quote:
Bron? Coca-Cola heeft dat wel zo in de markt gezet, maar of het ook echt zo is betwijfel ik.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:16 schreef summer2bird het volgende:
Mannen vinden Coca Cola Zero lekkerder dan vrouwen.
Vrouwen vinden de Light versie lekkerder.
Op dat moment? Of in de wereldgeschiedenis tot nu toe?quote:Op zondag 27 februari 2011 20:36 schreef Gary_Oak het volgende:
Het Mongoolse Rijk was op het Britse Rijk na de grootste ter wereld.
Dat laatste.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:43 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Op dat moment? Of in de wereldgeschiedenis tot nu toe?
Jeeeezus, enorm inderdaad!quote:Op zondag 27 februari 2011 21:06 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat laatste.Groter dan Alexander de Grote en Napoleon.
[ afbeelding ]
Dat wist ik dus echt niet!quote:Op zondag 27 februari 2011 21:06 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wist je dat de klokken van satellieten sneller lopen dan de klokken op Aarde? Dat komt doordat de zwaartekracht van de Aarde de tijd vertraagt, en de satellieten hebben daar minder last van, omdat ze zo ver van de Aarde liggen.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:28 schreef Tilboy het volgende:
[..]
Dat wist ik dus echt niet!
Wist je dat elke dag is langer dan de voorgaande?
Vandaag is zo'n 2 milliseconde langer dan gisteren. Dit heeft te maken met de vertragende rotatie van de Aarde. Elke dag roteert de Aarde dus ongeveer 2 ms langzamer dan de voorgaande.
Om verschil in de tijd/kalender dat hierdoor ontstaat op te vangen, worden eens in de zoveel tijd een schrikkelseconde aan de tijd toegevoegd.
Awesome!quote:Op zondag 27 februari 2011 21:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wist je dat de klokken van satellieten sneller lopen dan de klokken op Aarde? Dat komt doordat de zwaartekracht van de Aarde de tijd vertraagt, en de satellieten hebben daar minder last van, omdat ze zo ver van de Aarde liggen.
Astronauten zijn dan ook een paar milliseconden jonger geworden dan de rest van de wereldbevolking als ze terugkomen van een ruimtereis.
Einstein!
quote:Op zondag 27 februari 2011 21:38 schreef Tilboy het volgende:
[..]
Awesome!
Wist je dat de gloeidraad in een gloeilamp een temperatuur van 2500 graden Celsius bereikt?
Dit is heter dan lava, dat (boven de grond) een temperatuur van maximaal 1200 graden Celsius heeft.
Als een hartaanval geen roet in het eten had gegooid was West-Europa er zeker ook nog aan onderdoor gegaan.quote:
Daarnaast zou, als het andersom geweest zou zijn zoals je eerst zei, 'minder oud' een betere formulering zijn dan 'jonger'quote:Op zondag 27 februari 2011 21:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Tevens foutje: astronauten zijn ouder als ze op Aarde komen.
Never!quote:Op zondag 27 februari 2011 22:08 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als een hartaanval geen roet in het eten had gegooid was West-Europa er zeker ook nog aan onderdoor gegaan.
Zon verrekte mongol rijk jonguh!quote:Op zondag 27 februari 2011 21:06 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niemand of niets kan jonger worden. De tijd kan relatief langzamer / sneller gaan, maar jonger worden is een troef die tot nu toe alleen Benjamin Button heeft geklaard.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wist je dat de klokken van satellieten sneller lopen dan de klokken op Aarde? Dat komt doordat de zwaartekracht van de Aarde de tijd vertraagt, en de satellieten hebben daar minder last van, omdat ze zo ver van de Aarde liggen.
Astronauten zijn dan ook een paar milliseconden jonger geworden dan de rest van de wereldbevolking als ze terugkomen van een ruimtereis.
Einstein!
Deze kwal, de turritopsis nutricula:quote:Op zondag 27 februari 2011 22:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Niemand of niets kan jonger worden. De tijd kan relatief langzamer / sneller gaan, maar jonger worden is een troef die tot nu toe alleen Benjamin Button heeft geklaard.
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Harvey_Kellogg
John Harvey Kellogg
Dr. John Harvey Kellogg (Tyrone (New York), 26 februari 1852 - Battle Creek (Michigan), 14 december 1943) was een arts in Battle Creek in de Amerikaanse staat Michigan. Hij dreef daar een sanatorium met holistische methodiek en legde sterk de nadruk op voeding, klysmata en lichaamsbeweging. Heden ten dage heeft Kellogg, een buitengewoon felle vegetariër, zijn grootste roem te danken aan zijn uitvinding: de cornflakes.
Leven
Kellogg is geboren in Tyrone in New York. Zijn ouders waren John Preston Kellogg en Ann Janette Stanley.
Kellogg werd redelijk bekend door zijn werk aan het Battle Creek Sanatorium, dat hij beheerde volgens de principes van de Zevendedagsadventisten. Zij geloofden in een vegetarisch dieet en een strak regime van lichaamsbeweging. Kellogg opereerde ook als een patiënt niet genas door het dieet; daarbij verwijderde hij een stukje van de dunne darm.
Ontbijtgranen
Kellogg startte in 1897, samen met zijn broer Will Keith Kellogg, de Sanitas Food Company om hun graanproducten op de markt te brengen. Het standaardontbijt in die dagen voor de rijken bestond uit eieren en vlees; voor de armen was het griesmeel, meelproducten, vlokken en andere gekookte granen. John en Will kregen uiteindelijk ruzie over het toevoegen van suiker aan de ontbijtgranen en in 1906 opende Will zijn eigen bedrijf genaamd de Battle Creek Toasted Corn Flake Company -- de latere Kellogg Company. Ze zeiden nooit meer een woord tegen elkaar.
John Kellogg startte toen de Battle Creek Food Company om sojaproducten te ontwikkelen en verkopen. Kellogg heeft echter niet de gedroogde ontbijtgranen uitgevonden; dat was een innovatie van dr. James Caleb Jackson uit 1863 -- een product dat hij "Granula" noemde. Een van Kelloggs patiënten, een zekere Charles William Post, zou later zijn eigen fabriek voor gedroogde ontbijtgranen starten en een rivaliserend merk cornflakes op de markt brengen.
Kellogg en seks
Kellogg was een uitgesproken kruisvaarder tegen alle vormen en soorten van seks. Daarbij was hij voorstander van zeer verregaande methoden:
Een remedie tegen masturbatie die bij jongens vrijwel altijd succes boekt is de besnijdenis. De operatie dient uitgevoerd te worden door een chirurg en zonder het toedienen van verdovingsmiddelen, opdat de kortstondige pijn een reinigende werking op de geest zal hebben. Dit laatste met name als de hele gebeurtenis verbonden wordt met het idee van een bestraffing. Bij meisjes heeft de schrijver ondervonden dat het toepassen van pure fenol op de clitoris een uitstekende manier is om de abnormale lusten te onderdrukken.
Uit "Treatment for Self-Abuse and its Effects", geschrift in Plain Fact for Old and Young. Burlington, Iowa: F. Segner & Co. (1888). P. 295
Ook geloofde Kellogg dat de voeding invloed kon hebben op de seksuele lusten. Daarom ontwierp hij een ontbijt (zijn cornflakes), samengesteld uit ingrediënten die de seksuele lusten zo min mogelijk zouden stimuleren.
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dacht je ervan om erop te klikken?quote:Op zondag 27 februari 2011 22:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
leuk, een link, wat moeten we ermee?
Die kende ik nog nietquote:Op zondag 27 februari 2011 22:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Deze kwal, de turritopsis nutricula:
[ afbeelding ]
Kan zijn verouderingsproces omkeren naar een verjongingsproces, wanneer de kwal weer te jong is verouderd hij weer en dat proces herhaalt zich. Of dat eeuwig zo blijft doorgaan is nog niet bekend. De kwal is ongeveer zo groot als de nagel op je pink.
Lijkt me wel tof om te lezen ja.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:02 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Die kende ik nog nietweer iets geleerd
Nog wel ergens vorig jaar een best tof stuk moeten lezen en samenvatten over organismen die (in theorie) niet van ouderdom dood kunnen gaan. Had er ook een artikel uit de Scientific American bij gevonden. Zal ff kijken of ik em ergens deze week kan uploaden, scheelt wat typwerk.
Vorig jaar is de man die beide atoomexplosies meemaakte, Tsutomu Yamaguchi, overleden. Hij was in Hiroshima op de legerbasis toen het gebeurde, daarna ging hij naar huis.....in Nagasaki.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:04 schreef Gary_Oak het volgende:
De bommenwerper die de atoombom op Hiroshima gooide, heette Enola Gay.
Holy shit, je zou dat maar eens meemaken.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Vorig jaar is de man die beide atoomexplosies meemaakte, Tsutomu Yamaguchi, overleden. Hij was in Hiroshima op de legerbasis toen het gebeurde, daarna ging hij naar huis.....in Nagasaki.
[ afbeelding ]
Je zou het maar eens twee keer meemaken.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:09 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Holy shit, je zou dat maar eens meemaken.
Inderdaad.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Je zou het maar eens twee keer meemaken.
Gay is zelfs een heel normaal Engels woord, dat "vrolijk" betekent. Pas in de laatste decennia is de connotatie "homo" erbij gekomen.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:04 schreef Gary_Oak het volgende:
De bommenwerper die de atoombom op Hiroshima gooide, heette Enola Gay.
De 80's vooral.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:12 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Gay is zelfs een heel normaal Engels woord, dat "vrolijk" betekent. Pas in de laatste decennia is de connotatie "homo" erbij gekomen.
Een bommenwerper vind ik niet echt iets vrolijks.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:12 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Gay is zelfs een heel normaal Engels woord, dat "vrolijk" betekent. Pas in de laatste decennia is de connotatie "homo" erbij gekomen.
Heb je ook iets van een bron om te kijken wat er bedoeld wordt?quote:Op zondag 27 februari 2011 23:17 schreef Gary_Oak het volgende:
De "kloksnelheid" van onze hersenen loopt slechts op 80 Hz. Als je de hersengolven bestudeert, kan je dat zien.
Fat Man & Little Boy. Dat heeft verder ook weinig met bommen te maken.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:21 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Een bommenwerper vind ik niet echt iets vrolijks.
Ik vind vrouwen lekkerder.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:16 schreef summer2bird het volgende:
Mannen vinden Coca Cola Zero lekkerder dan vrouwen.
Vrouwen vinden de Light versie lekkerder.
Ja, mijn lesboeken, maar die liggen nu ergens anders.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:24 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Heb je ook iets van een bron om te kijken wat er bedoeld wordt?
Lijkt me toch al logischer dat hersengolven een frequentie hebben van 80 Hz, kloksnelheid impliceert hele andere dingen.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, mijn lesboeken, maar die liggen nu ergens anders.Volgens mij kon je dat zien met EEG of MRI.
Ik voel me nu een slechte student.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:35 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Lijkt me toch al logischer dat hersengolven een frequentie hebben van 80 Hz, kloksnelheid impliceert hele andere dingen.
Ik heb morgen een deadline en ik zit op Fok!, ìk voel me een slechte studentquote:Op zondag 27 februari 2011 23:37 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik voel me nu een slechte student.
De mijne over een maand, bedankt dat je me er even aan herinnerde.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:40 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Ik heb morgen een deadline en ik zit op Fok!, ìk voel me een slechte student
Ik had vroeger een TV van dat merk.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:45 schreef Id_do_her het volgende:
De bekende autofabriek Deawoo maakt naast auto's ook dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze maken helemaal geen auto's.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:45 schreef Id_do_her het volgende:
De bekende autofabriek Deawoo maakt naast auto's ook dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat er toevallig geen daewoo-logo meer op zit betekent niet dat ze geen auto's meer maken.quote:
Is paar jaar geleden overgenomen door Chevrolet.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:40 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Niet meer dan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 februari 2011 10:11 schreef Id_do_her het volgende:
Augusta Ada King, gravin van Lovelace.
[ [url=http://cdn-www.cracked.com/articleim(...)uter4.jpg]afbeelding[/url] ]
Maakte het eerste rekenprogramma voor een ruwe machine die gezien kan worden als de eerste computer, wat de eerste programmeur een vrouw maakt.
[ [url=http://cdn-www.cracked.com/articleim(...)uter2.jpg]afbeelding[/url] ]
Deze Duitse gravering laat Vlad zien terwijl hij dineert in een 'bos van lijken'.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Er is veel onduidelijkheid over het feit dat er gezegd wordt dat Vlad the Impaler mensen zó wist te 'impalen' dat ze nog dagen daarna leefden.
Het is waar. Het is mogelijk om op zo'n manier gespietst te worden dat de spies via je anus je lichaam binnentreed en deze bij je nek/mond weer uit je lichaam komt zonder dat deze op zijn 'reis' vitale organen en andere lichaamsfuncties kapot maakt. Een zeer pijnlijke en langzame dood dus. En dan te bedenken dat geschat zo'n 40.000-100.000 mensen die lot mochten ondergaan. Lekker.
De domste hond is overigens de Afghaanse Windhond.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:46 schreef Id_do_her het volgende:
De intelligentie van een varken is vergelijkbaar met die van een hond.
Het slimste hondenras is de Border Collie:
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
De domste hond is overigens de Afghaanse Windhond.
Gadverdamme, moet er niet aan denken sushi met spam.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:11 schreef Id_do_her het volgende:
Het eiland Guam:
[ afbeelding ]
Is zo vaak bezet in de geschiedenis dat het volk geen idee meer heeft wat de traditionele keuken is. Toen de Amerikanen tijdens de tweede wereldoorlog kwamen had het volk ook niet veel eten. Het leger had nog vrachtwagens vol met dit:
[ afbeelding ]
En dit wordt nu gezien als 'typisch' eten van Guam. Zo maken ze er bijvoorbeeld ook sushi mee:
[ afbeelding ]
Maar dit heeft wel als keerzijde dat hoog cholesterol erg veel voorkomt onder de bevolking.
quote:Op maandag 28 februari 2011 11:27 schreef Id_do_her het volgende:
James French, een gehaaide seriemoordenaar zat in 1966 al een levenslange straf uit, hij was blijkbaar bang voor zelfmoord dus vermoorde hij zijn celmaatje zodat hij de doodstraf zou krijgen. Toen hij naar de elektrische stoel werd gebracht sprak hij zijn legendarische laatste woorden:
[ afbeelding ]
Welke overigens nooit beschreven werd als iemand met een jacktpet en een pijp door A.C. Doyle.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:54 schreef Id_do_her het volgende:
Deze dokter:
[ afbeelding ]
Is gebaseerd op deze detective:
[ afbeelding ]
In illustraties die je weleens in de boeken tegenkwam was Holmes hetzelfde gekleed als ieder ander.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:59 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Welke overigens nooit beschreven werd als iemand met een jacktpet en een pijp door A.C. Doyle.
Is dat niet de Italiaanse Windhond/Greyhound?quote:
Dat heb ik me laatst dus ook afgevraagd:quote:Op zondag 27 februari 2011 23:40 schreef spacer1 het volgende:
Dat de snelheid van zwaartekracht gelijk is aan de snelheid van het licht (c) in een vacuüm.
Als de zon zomaar zou verdwijnen zou het 8 minuten duren voordat wij dat hier op aarde doorhebben. Dat is de tijd die nodig is voor het zonlicht en de gravitatie om de aarde te bereiken.
Had ik je ook kunnen vertellenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat heb ik me laatst dus ook afgevraagd:
Stel dat de zon 'ineens' weg is...
En de historie van de pizza begint in Griekenland.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:51 schreef henkde_j het volgende:
Wereldwijd wordt niet de meeste Pizza gegeten in Italië, maar in Noorwegen.
En die van pasta helemaal niet in Italië maar bij de aziatische noodles.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En de historie van de pizza begint in Griekenland.
Ik kan het wel?quote:Op maandag 28 februari 2011 13:01 schreef Tism het volgende:
Het is onmogelijk om met je neus dicht te neuriën..
Ik kan wel drie noten neuriën, daarna kan de lucht niet weg.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:01 schreef Tism het volgende:
Het is onmogelijk om met je neus dicht te neuriën..
Weer inademen, kan je weer verder totdat je geen adem meer hebt.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:56 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik kan wel drie noten neuriën, daarna kan de lucht niet weg.
Apart verhaal. Hij was blijkbaar bang voor zelfmoord dus dan vermoord hij zijn celmaat en krijgt de doodstraf? Óf je zit gewoon je straf uit en gaat vanzelf dood.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:27 schreef Id_do_her het volgende:
James French, een gehaaide seriemoordenaar zat in 1966 al een levenslange straf uit, hij was blijkbaar bang voor zelfmoord dus vermoorde hij zijn celmaatje zodat hij de doodstraf zou krijgen. Toen hij naar de elektrische stoel werd gebracht sprak hij zijn legendarische laatste woorden:
[ afbeelding ]
Inademen wil niet met je neus en mond dicht.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Weer inademen, kan je weer verder totdat je geen adem meer hebt.
Natuurlijk wel. Door het neuriën met neus en mond dicht, zullen je wangen opbollen omdat de lucht zich in je mond ophoopt. Deze lucht moet je weer inademen, daarna kan je weer verder.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:59 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Inademen wil niet met je neus en mond dicht.
Volgens de verhalen vond hij het uitzitten van zijn straf te lang duren en hij had geen zin om te wachten. Dus deed hij het om geëxecuteerd te worden door de staat, dat hij er blij mee was zal ook wel de grondslag zijn geweest voor zijn grappige laatste woorden.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:59 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Apart verhaal. Hij was blijkbaar bang voor zelfmoord dus dan vermoord hij zijn celmaat en krijgt de doodstraf? Óf je zit gewoon je straf uit en gaat vanzelf dood.
Ik heb dit geweten sinds ik een keer een vriend van me meemaakte die letterlijk moest kotsen toen hij zijn vriendin met een ander zag zoenen.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:58 schreef NietDoen het volgende:
Wanneer je vervelende mededelingen krijgt zoals een afwijzing heeft dit ook lichamelijke effecten, deels dezelfde hersengebieden worden geactiveerd als bij fysieke pijn. Maar omdat de pijn emotioneel is, kan dit moeilijk zijn om te plaatsen.
:squote:Op maandag 28 februari 2011 15:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb dit geweten sinds ik een keer een vriend van me meemaakte die letterlijk moest kotsen toen hij zijn vriendin met een ander zag zoenen.
cavitatiesquote:Op maandag 28 februari 2011 15:32 schreef ikhouvannoodles het volgende:
De luchtbelletje bij een draaiende scheepsschroef worden veroorzaakt doordat de druk zo laag wordt, waardoor het water op lagere temperatuur al verdampt.
Logisch eigenlijk gezien lichaam en geest samen een iemand maken. Het een kan niet zonder het ander.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:58 schreef NietDoen het volgende:
Wist je dat
Een 'geestelijke verslaving' wel degelijk lichamelijk is. Wanneer bijvoorbeeld niet toegegeven wordt aan een gokverslaving komen stoffen als endorfine en dopamine (de geluksstofjes) niet meer vrij, het is dus niet puur geestelijk.
Wanneer je vervelende mededelingen krijgt zoals een afwijzing heeft dit ook lichamelijke effecten, deels dezelfde hersengebieden worden geactiveerd als bij fysieke pijn. Maar omdat de pijn emotioneel is, kan dit moeilijk zijn om te plaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |