Veel mensen vinden het prettig als ze een ander kunnen helpen. Helemaal als ze de hulp zelf hebben aangeboden en het ook geaccepteerd wordt. Het rotgevoel is dus volledig onnodig.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, want m'n hoofd loopt nog steeds om, het is alleen aangevuld met een rotgevoel dat ik hulp moest vragen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik herinner me nog dat ik aan het inpakken was toen Do2 en ik van studentenhuis naar echt huis verhuisden. Ik was net toe aan de enorme doos met verzorgingspullen - en dergelijke - toen een huisgenoot kwam kletsen. Maar het enige waar ik aan kon denken was de vibrator die op 50 cm afstand lag en waarvan ik alleen maar hoopte dat 'ie 'm niet zag liggen. Oppakken kon natuurlijk ook niet..
Lijstje maken met de dingen die je moet doen en dan de volgorde bepalen? En wat Tink zdgt.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, want m'n hoofd loopt nog steeds om, het is alleen aangevuld met een rotgevoel dat ik hulp moest vragen.
Klinkt als een goede beslissing. En met je eigen plek, met echt jóuw spullen, zal je je waarschijnlijk ook meer op je plaats gaan voelen in Zweden. En je was ook van plan om te volleyballen zag ik een paar topics terug?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[..]
dat, en ik heb mezelf volgende winter een hele mooie winterjas beloofd. En, nu kan ik een eigen appartementje zoeken, met m'n eigen meubels. En misschien een kitchenaid. En een mobiel abbonement. Etc. Etc. Etc. Het geeft heel veel rust, weten dat je voorlopig ergens zit. Want elke andere baan die ik zou krijgen, zou tijdelijk zijn...
naar professors. En daarna geforward naar vrienden en familie. De andere mensen weten nog steeds niets.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:05 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Klinkt als een goede beslissing. En met je eigen plek, met echt jóuw spullen, zal je je waarschijnlijk ook meer op je plaats gaan voelen in Zweden. En je was ook van plan om te volleyballen zag ik een paar topics terug?
Wel spannend hoor! Dat mailtje van daarnet, heb jij gestuurd naar de andere gegadigden of naar familie/vrienden?
Echt? Ga eens kijken, Youp is toch aan het kweelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:11 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben in shock. Net op de site van het voedingscentrum begonnen met een 'kies ik gezond' test. En die test zegt dat havermoutpap zonder suiker in de categorie 'ongezonde keuze' valt. Beter kies ik voor - hou je vast- : een breaker, of fristi of nog meer rommel in die categorie
Je hebt niet om hulp gevraagd.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Fristi zonder toegevoegde suikerquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:11 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben in shock. Net op de site van het voedingscentrum begonnen met een 'kies ik gezond' test. En die test zegt dat havermoutpap zonder suiker in de categorie 'ongezonde keuze' valt. Beter kies ik voor - hou je vast- : een breaker, of fristi of nog meer rommel in die categorie
Dat betekent ook (vooral!) dat zaken die ik stomvervelend of heel moeilijk vind, dat voor een ander vaak helemaal niet zijn. Dus tegenwoordig zoek ik gewoon iemand die mijn rotklusjes wil doen, en daarmee doe ik de ander een plezier. Dát is effectief samenwerken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan ook een van de meest verhelderende dingen is die ik geleerd heb dankzij veel werkervaring: wat de een leuk/makkelijk/vanzelfsprekend vindt, is dat voor iemand anders he_le_maal niet.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo, en nu ga ik nog een andere preek opzoeken. Momentje.
quote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat betekent ook (vooral!) dat zaken die ik stomvervelend of heel moeilijk vind, dat voor een ander vaak helemaal niet zijn. Dus tegenwoordig zoek ik gewoon iemand die mijn rotklusjes wil doen, en daarmee doe ik de ander een plezier. Dát is effectief samenwerken.
Vaak gegoten in de vorm van een verzoek om hulp, of wanneer ik denk dat iemand anders zich zit te vernaggelen op werk dat ik een stuk beter kan, een aanbod van hulp. Zowel hulp vragen als hulp aanbieden is smeermiddel; een elegante manier om werk beter te verdelen ten gunste van alle partijen.
Brak vooralquote:
Ja echtquote:
Ja, hij weet dat er iemand is op wie ik altijd terug kan vallen zeg maarquote:Op zondag 27 februari 2011 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Goed dat jullie er dan een punt achter gezet hebben...
Weet de Collega van McSex?
Yay!quote:Op zondag 27 februari 2011 09:50 schreef Merel het volgende:
[..]
Ja, hij weet dat er iemand is op wie ik altijd terug kan vallen zeg maarOf nouja, dat was dus zo tot nu toe.
Was echt best emotioneel afscheid. Het duurde ook al zo lang tussen ons. Dus eigenlijk verdiende het ook wel een echt afscheid ipv een sms'je met "laten we dit niet meer doen". 't Was wel goed zo
En nu ga ik dus helemaal voor de collega, zonder vangnet.
Oh jee, een 6 als eerste getal op de weegschaal.quote:
heerlijk zegquote:Op zondag 27 februari 2011 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat klinkt heel goed, Merel.
Ik ga zo naar de ikea en andere meubelwinkels, alvast meubels shoppen voor m'n toekomstige nieuwe huisje...
quote:
Ow that reminds me.. ff wegenquote:Op zondag 27 februari 2011 10:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh jee, een 6 als eerste getal op de weegschaal.
Wow! hoe lang ben jij dan?quote:Op zondag 27 februari 2011 10:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Merel!
Dapper
Wegen: volgens mij al ruim een jaar tussen de 55 en 56.
Vanochtend 55.4
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |