Ja, tof is dat he, helemaal tegen alle logica in als je het zo ervaart, en toch doen je armen en handen automatisch het goedequote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:38 schreef ArnosL het volgende:
Ja, ik heb het de vorige les gedaan. Moest het ff doen voor ik de snelle slalom ging doen en ik had het eigenlijk helemaal niet verwacht, terwijl je er tijdens het sturen onbewust altijd al mee bezig bent.
Mjah, nou, op zich wel, maar niet helemaal, want op de snelweg als je van baan verwisselt is dat dus niet van toepassing, want dan hel je bijna niet over, en dan werkt het ook zoquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:41 schreef nero7 het volgende:
Maar je wilt toch juist naar binnen hellen als je de bocht gaat maken.
Anders val je elke bocht om. Logisch.
Andersom, bedoel jequote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, nou, op zich wel, maar niet helemaal, want op de snelweg als je van baan verwisselt is dat dus niet van toepassing, want dan hel je bijna niet over, en dan werkt het ook zo![]()
Als je in de winter kilometers maakt op de snelweg, krijg je wel eens kouwe fikken, en die rechter hand kun je altijd wel loslaten, maar die linker niet, en toch ga je dan gekke dingen verzinnen; dan ga je dus met je rechterhand de linkerhandgreep proberen te pakken om gas te kunnen blijven geven,...
Kak, inderdaad, andersomquote:
Neuh, behoorlijk Japansquote:
Verrek, stuur je dáárom de verkeerde kant op dan ?quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verrek, stuur je dáárom de verkeerde kant op dan ? [ afbeelding ]
Dat is toch wat anders dan dat mijn instructeur het mij wil leren.. Moet hem ongeveer rond de 1700-2000 toeren houden, voetrem beetje in en dan spelen met de koppeling en niet met de rem. Zodra ik die een beetje loslaat krijg ik dat gelijk te horenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik kon 'm al een stuk beter nadat ik wat adviezen van hier meenam - motor gewoon lekker laten janken (zolang'ie maar boven de 2600 toeren is), koppeling slippend, en spelen met je voetrem. Toen ik daarmee ging kloten kwam ik zowaar door al die pilonnen heen
Ik moet hem ook rond de 2000 toeren, koppeling op een punt houden en met de voetrem m'n snelheid bepalen. Alle instructeurs zeggen het anders, fijnquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is toch wat anders dan dat mijn instructeur het mij wil leren.. Moet hem ongeveer rond de 1700-2000 toeren houden, voetrem beetje in en dan spelen met de koppeling en niet met de rem. Zodra ik die een beetje loslaat krijg ik dat gelijk te horen
Bij mij gingen ze er tijdens het examen (achteraf gezien) voor naast me rijden met de auto om het te checken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:33 schreef ArnosL het volgende:
Dat vergeet ik dus ook iedere keer nog. Met bijzondere verrichtingen ook, maar daar word aan gewerkt
Bij mij werd dat er echt ingestampt in het begin, met beide remmen vertragen. Nu doe ik niet anders.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:08 schreef Tankiej het volgende:
Hm, goede tip
Afgelopen les de 3 stopoefeningen gehad en daar heb je zeker wel beide remmen nodig. Maar tijdens gewoon rijden heb ik de achterrem nog niet gebruikt.. Toch maar eens doen dan
Ik heb nog niet veel op de weg gereden, alleen van en naar het oefen terrein. Dus misschien dat ik het daarom nog niet zo vaak gehoord heb van m'n instructeur. En sowieso laat ik vaak iets eerder het gas los en rem af op de motor, ik probeer de rem niet zo vaak te gebruiken. Alleen als ik echt stil moet staan of snel moet afremmenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij mij werd dat er echt ingestampt in het begin, met beide remmen vertragen. Nu doe ik niet anders.
Dat heb ik vroeger een keer op de fiets geprobeerdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, nou, op zich wel, maar niet helemaal, want op de snelweg als je van baan verwisselt is dat dus niet van toepassing, want dan hel je bijna niet over, en dan werkt het ook zo![]()
Als je in de winter kilometers maakt op de snelweg, krijg je wel eens kouwe fikken, en die rechter hand kun je altijd wel loslaten, maar die linker niet, en toch ga je dan gekke dingen verzinnen; dan ga je dus met je rechterhand de linkerhandgreep proberen te pakken om gas te kunnen blijven geven, en dan kom je tot de conclusie dat dat dus niet werkt; het is bijna godsonmogelijk om op die manier te sturen, want dan doet je hand dus het verkeerde.. gaat je echt niet zo één twee drie lukken, dat is net zoiets als schrijven met je verkeerde hand; je hebt al mazzel als je de pen fatsoenlijk vast kunt houden
![]()
Niet gaan proberen trouwens, want je ligt sneller op je plaat als je denkt![]()
Op MF maken ze van elke rondvliegende mug een probleem; dat is één van de redenen at ik daar niet meer post; de helft van die kneuzen daar hangt in de categorie 'idioten die zichzelf jaarlijks in het voorjaar op een hoop rijden'; en iedereen doet alsof hij het motorrijden hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden, 90% van het volk daar rijdt 2500 km op jaarbasisquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef BertV het volgende:
Bij een noodstop gaat toch vrijwel 100% van de vertraging in het voorwiel zitten.
Zorg ervoor dat je iig reflexmatig de voor-rem pakt en niet van angst alleen vol op je achterrem trapt.
(je zal ze de kost moeten geven)
Het nut van de achterrem bij gewoon rijden is discutabel, op motor-forum zijn er veel discussies over. De boel zou er stabieler van worden.
Ik gebruik 'm;
- bij het wegrijden op een helling
- kort draaien
- situaties met ijzel waarbij ik eigenlijk niet op de motor had moeten zitten.
Als je ziet hoe klein dat remschijfje achter is, en hoe gering de vertraging, dan had je eigenlijk nog beter moeten anticiperen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je dient allebei je remmen te gebruiken als je remt; in het dagelijks verkeer rem ik zelfs meer met achter als met voor denk ik, meer heb je domweg niet nodig als je normaal rijdt en anticipeert.
Nee, dat valt best mee; ik heb een sportpijp, dus ik schakel ook nog eens terugquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Als je ziet hoe klein dat remschijfje achter is, en hoe gering de vertraging, dan had je eigenlijk nog beter moeten anticiperen.![]()
Verslijt jij niet "achter-remsel" bij het leven dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik rem teveel, dat is in mijn rijstijl gesleten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
...en remmen doe je als het nodig is, en dat kun je voor een groot deel zelf in de hand houden door te anticiperen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken het; als ik in de stad rijd merk ik ook dat ik anders rijd, iets agressiever zeg maar, en dan rem ik ook veel meer, maar als ik normaal rijd en ik heb geen haast, rem ik veel af of de motor en met alleen de achterrem; als ik aan het 'mongolen' ben moet de voorrem ook aan de bak natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik rem teveel, dat is in mijn rijstijl gesleten.
Waarschijnlijk zou ik veel zuiniger kunnen rijden dan ik nu doe.
So truequote:Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op MF maken ze van elke rondvliegende mug een probleem; dat is één van de redenen at ik daar niet meer post; de helft van die kneuzen daar hangt in de categorie 'idioten die zichzelf jaarlijks in het voorjaar op een hoop rijden'; en iedereen doet alsof hij het motorrijden hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden, 90% van het volk daar rijdt 2500 km op jaarbasis![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:11 schreef nero7 het volgende:
Hebben jullie les gehad in de avond? En was de parkeerplaats echt sterk verlicht?Ja, avond, regen, sneeuw, wind; the worksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en mijn examen deed ik op de slechtste dag van het jaar, met windkracht 8 en in zware stortbuien, zó erg dat mijn examinator het na 300 meter snelweg te gek vond (hij zag me bijna niet terwijl hij 50 meter achter me reed
), en me er meteen weer vanaf liet gaan; ik heb ook maar iets van 20 minuten gereden ipv een half uur, en ondanks een motorpak met daarover een regenpak, stond het water in mijn laarzen, en niet zo'n beetje ook
Mooi man; rijden met echt takkeweer
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woordquote:
Ja, volgens mij dúrfde hij me niet te laten zakken; het was net of je door de wasstraat reedquote:
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topicquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord
Dat soort gedrag merkte ik ook op het GT5 forum.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord
Een maat van een maat van me die reed af voor zn autorijbewijs. Hij moest meteen de snelweg op, maar kwam gelijk in de file te staan. Was zn tijd voorbij, moest ie er weer af en terug naar het CBR. Geslaagdquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, volgens mij dúrfde hij me niet te laten zakken; het was net of je door de wasstraat reed
Goed ideetje!quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic) maar verder..
bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..
wat mij trouwens op het volgende brengt:
de 'FOK! Motorclub' is een beetje dood, is 't niet leuk om dat weer een beetje in de lift te gooien of voor 'vers afgereden lessers' een nieuwe club te starten (topic dus)? Er zijn best veel mensen die nu aan het lessen zijn (die ook nog 's gezellig zijn om mee te posten) dus nou, ja...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |