abonnement Unibet Coolblue
pi_93531603
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:10 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Bij mij werd dat er echt ingestampt in het begin, met beide remmen vertragen. Nu doe ik niet anders.
Ik heb nog niet veel op de weg gereden, alleen van en naar het oefen terrein. Dus misschien dat ik het daarom nog niet zo vaak gehoord heb van m'n instructeur. En sowieso laat ik vaak iets eerder het gas los en rem af op de motor, ik probeer de rem niet zo vaak te gebruiken. Alleen als ik echt stil moet staan of snel moet afremmen :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:20:17 #177
37248 BertV
Handgemaakt
pi_93531640
Bij een noodstop gaat toch vrijwel 100% van de vertraging in het voorwiel zitten.
Zorg ervoor dat je iig reflexmatig de voor-rem pakt en niet van angst alleen vol op je achterrem trapt.
(je zal ze de kost moeten geven)

Het nut van de achterrem bij gewoon rijden is discutabel, op motor-forum zijn er veel discussies over. De boel zou er stabieler van worden.

Ik gebruik 'm;
- bij het wegrijden op een helling
- kort draaien
- situaties met ijzel waarbij ik eigenlijk niet op de motor had moeten zitten. :o
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_93531960
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, nou, op zich wel, maar niet helemaal, want op de snelweg als je van baan verwisselt is dat dus niet van toepassing, want dan hel je bijna niet over, en dan werkt het ook zo :)
Als je in de winter kilometers maakt op de snelweg, krijg je wel eens kouwe fikken, en die rechter hand kun je altijd wel loslaten, maar die linker niet, en toch ga je dan gekke dingen verzinnen; dan ga je dus met je rechterhand de linkerhandgreep proberen te pakken om gas te kunnen blijven geven, en dan kom je tot de conclusie dat dat dus niet werkt; het is bijna godsonmogelijk om op die manier te sturen, want dan doet je hand dus het verkeerde :D .. gaat je echt niet zo één twee drie lukken, dat is net zoiets als schrijven met je verkeerde hand; je hebt al mazzel als je de pen fatsoenlijk vast kunt houden _O-

Niet gaan proberen trouwens, want je ligt sneller op je plaat als je denkt :+
Dat heb ik vroeger een keer op de fiets geprobeerd >:)
Gevolg: hechting in m'n wenkbrauw omdat ik nogal hard onderuit ging... :s)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:44:37 #179
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93532501
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef BertV het volgende:
Bij een noodstop gaat toch vrijwel 100% van de vertraging in het voorwiel zitten.
Zorg ervoor dat je iig reflexmatig de voor-rem pakt en niet van angst alleen vol op je achterrem trapt.
(je zal ze de kost moeten geven)

Het nut van de achterrem bij gewoon rijden is discutabel, op motor-forum zijn er veel discussies over. De boel zou er stabieler van worden.

Ik gebruik 'm;
- bij het wegrijden op een helling
- kort draaien
- situaties met ijzel waarbij ik eigenlijk niet op de motor had moeten zitten. :o
Op MF maken ze van elke rondvliegende mug een probleem; dat is één van de redenen at ik daar niet meer post; de helft van die kneuzen daar hangt in de categorie 'idioten die zichzelf jaarlijks in het voorjaar op een hoop rijden'; en iedereen doet alsof hij het motorrijden hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden, 90% van het volk daar rijdt 2500 km op jaarbasis :')

Je dient allebei je remmen te gebruiken als je remt; in het dagelijks verkeer rem ik zelfs meer met achter als met voor denk ik, meer heb je domweg niet nodig als je normaal rijdt en anticipeert.

Ik heb met mijn bijzondere verrichtingen (15 jaar geleden of zo :P ) geleerd dat je de motor gewoon zo rustig mogelijk laat trekken en je snelheid regelt met je achterrem, dan heb je de meeste controle, de balans tussen gas en rem is een gevoel wat je even moet ontwikkelen; niet teveel gas, zodat je zo weinig mogelijk rem nodig hebt.. als je het zonder rem moet doen, is de kans heel groot dat je te hard gaat en dan ga je om de beurt remmen en gas geven, en dan wordt het een zooitje.

Probeer om die balans tussen gas en rem te vinden eerst gewoon op een rechtuit stukje stapvoets hoe laag in toeren je de motor kunt laten lopen voordat hij afslaat, dat geeft je vertrouwen in de motor, en rust tijdens het maneuvreren zelf; je kunt vaak veel verder gaan als je denkt voor hij daadwerkelijk begint te bokken ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:48:32 #180
37248 BertV
Handgemaakt
pi_93532680
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Je dient allebei je remmen te gebruiken als je remt; in het dagelijks verkeer rem ik zelfs meer met achter als met voor denk ik, meer heb je domweg niet nodig als je normaal rijdt en anticipeert.
Als je ziet hoe klein dat remschijfje achter is, en hoe gering de vertraging, dan had je eigenlijk nog beter moeten anticiperen. ;)

Verslijt jij niet "achter-remsel" bij het leven dan?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_93532797
Volgende week kennismakingsdag :D relaxed.
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:01:20 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93533155
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Als je ziet hoe klein dat remschijfje achter is, en hoe gering de vertraging, dan had je eigenlijk nog beter moeten anticiperen. ;)

Verslijt jij niet "achter-remsel" bij het leven dan?
Nee, dat valt best mee; ik heb een sportpijp, dus ik schakel ook nog eens terug :9~ ; remmen is voor het laatste stukkie :7
Overigens zit er imho verschil tussen vertragen en remmen; vertragen doe je met een normale rijstijl in het verkeer (achterrem dus, als gas loslaten en een tikkie terug niet genoeg is), en remmen doe je als het nodig is, en dat kun je voor een groot deel zelf in de hand houden door te anticiperen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:08:43 #183
37248 BertV
Handgemaakt
pi_93533378
quote:
12s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
...en remmen doe je als het nodig is, en dat kun je voor een groot deel zelf in de hand houden door te anticiperen ;)
Ik rem teveel, dat is in mijn rijstijl gesleten.
Waarschijnlijk zou ik veel zuiniger kunnen rijden dan ik nu doe.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_93533457
Hebben jullie les gehad in de avond? En was de parkeerplaats echt sterk verlicht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:13:21 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93533522
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:08 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik rem teveel, dat is in mijn rijstijl gesleten.
Waarschijnlijk zou ik veel zuiniger kunnen rijden dan ik nu doe.
Ik ken het; als ik in de stad rijd merk ik ook dat ik anders rijd, iets agressiever zeg maar, en dan rem ik ook veel meer, maar als ik normaal rijd en ik heb geen haast, rem ik veel af of de motor en met alleen de achterrem; als ik aan het 'mongolen' ben moet de voorrem ook aan de bak natuurlijk :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93533574
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op MF maken ze van elke rondvliegende mug een probleem; dat is één van de redenen at ik daar niet meer post; de helft van die kneuzen daar hangt in de categorie 'idioten die zichzelf jaarlijks in het voorjaar op een hoop rijden'; en iedereen doet alsof hij het motorrijden hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden, 90% van het volk daar rijdt 2500 km op jaarbasis :')
So true O+
Ja doei.
pi_93533701
Ik les bijna iedere keer in de avond, parkeerplaats is niet echt vol verlicht, maar de pylonen zijn wel goed zichtbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:18:13 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93533721
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:11 schreef nero7 het volgende:
Hebben jullie les gehad in de avond? En was de parkeerplaats echt sterk verlicht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, avond, regen, sneeuw, wind; the works :Y en mijn examen deed ik op de slechtste dag van het jaar, met windkracht 8 en in zware stortbuien, zó erg dat mijn examinator het na 300 meter snelweg te gek vond (hij zag me bijna niet terwijl hij 50 meter achter me reed :') ), en me er meteen weer vanaf liet gaan; ik heb ook maar iets van 20 minuten gereden ipv een half uur, en ondanks een motorpak met daarover een regenpak, stond het water in mijn laarzen, en niet zo'n beetje ook :')

Mooi man; rijden met echt takkeweer :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:19:32 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93533774
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

So true O+
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93533784
Natuurlijk ook meteen geslaagd? :D
pi_93533792
Gefeliciteerd Anne! *O*
Ja doei.
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:20:35 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93533809
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef nero7 het volgende:
Natuurlijk ook meteen geslaagd? :D
Ja, volgens mij dúrfde hij me niet te laten zakken; het was net of je door de wasstraat reed _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93533847
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord :')
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic O+ ) maar verder.. :N bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..

wat mij trouwens op het volgende brengt:

de 'FOK! Motorclub' is een beetje dood, is 't niet leuk om dat weer een beetje in de lift te gooien of voor 'vers afgereden lessers' een nieuwe club te starten (topic dus)? Er zijn best veel mensen die nu aan het lessen zijn (die ook nog 's gezellig zijn om mee te posten :P ) dus nou, ja... :P
Ja doei.
pi_93533856
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord :')
Dat soort gedrag merkte ik ook op het GT5 forum.
Ze voelden zich allemaal verbonden met Kazunori Yamauchi, de maker van GT5 (als ik zn naam goed tik). Met een hele pro vocabulaire, en betogen over bepaalde dingen van de game.

Als je autisten zoekt, is gtplanet je plek. Ik kom er sowieso niet :P
pi_93533868
oh, mijn afrijden was ook echt afgrijselijk.. in de stromende regen door Delft :')! _O- :r
Ja doei.
pi_93533922
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, volgens mij dúrfde hij me niet te laten zakken; het was net of je door de wasstraat reed _O-
Een maat van een maat van me die reed af voor zn autorijbewijs. Hij moest meteen de snelweg op, maar kwam gelijk in de file te staan. Was zn tijd voorbij, moest ie er weer af en terug naar het CBR. Geslaagd :') :D
pi_93533945
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic O+ ) maar verder.. :N bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..

wat mij trouwens op het volgende brengt:

de 'FOK! Motorclub' is een beetje dood, is 't niet leuk om dat weer een beetje in de lift te gooien of voor 'vers afgereden lessers' een nieuwe club te starten (topic dus)? Er zijn best veel mensen die nu aan het lessen zijn (die ook nog 's gezellig zijn om mee te posten :P ) dus nou, ja... :P
Goed ideetje!
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93534013
Ik kijk er wel weer tegenop. Tijdens het lessen met de auto had ik een instructrice zitten die alles opnoemde wat ik fout deed. Dat is goed, maar ik kan er tegelijk niet tegen, want na 3 fouten opgenoemd te hebben had ik alweer zoiets van "Fuck dit!". En toen zou ik het niet halen, moest ik 2 lessen extra. Nog nooit zoveel fietsers gezien, en het was nog nooit zo goed gegaan _O- Laatste lessen voor het afrijden waren ook drama. En vervolgens rij ik als een koning af, omdat iedereen in de auto zn bek hield :D.
pi_93534069
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:23 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Goed ideetje!
Misschien dan ook meteen een rondje NL? Door de polders en dijken :D.
pi_93534101
door de dijken? :o
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')