Ja maar niet voor de eerste paaltje hé , slimmerik.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:44 schreef BertV het volgende:
Met 20 pk haal je wel de 50km/u op een parkeerplaats?
Dat is juist de charme van dat ding... gassen!
...en nog steeds op legale snelheden zitten...
Hee, niet op mij afreageren dat je die oefening niet kon!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja maar niet voor de eerste paaltje hé , slimmerik.
Jaja ik ben geen natuurtalent, maar ik kreeg dat ding echt niet op 50 in 55meterquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Hee, niet op mij afreageren dat je die oefening niet kon!
Hele volksstammen hebben afgereden op zo'n dingetje.
geeft niks, je hebt nu vast 100pk+quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jaja ik ben geen natuurtalent, maar ik kreeg dat ding echt niet op 50 in 55meter
Eerst even afrijden . Wil een BMW gs 800 . Hoewel ik me daadwerkelijk nog nooit aan het snelheidslimiet heb gehouden is het echt echte racen niks voor mij.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef Raphaelo het volgende:
Hey iedereen!
Ik begin vanmiddag (01-03) met mijn eerste motorrijles!
Rijschool: De schakel Groningen
Lesmotor: Honda Nighthawk 250
Voor de rest nog niets bekend...
Mag ik in de OP?
Welkom medelessert!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef Raphaelo het volgende:
Hey iedereen!
Ik begin vanmiddag (01-03) met mijn eerste motorrijles!
Rijschool: De schakel Groningen
Lesmotor: Honda Nighthawk 250
Voor de rest nog niets bekend...
Mag ik in de OP?
Goedzo Als je het 8tje en de langzame slalom kan gaat het goedkomen. Iedereen die ik ken had problemen met 1 van beidequote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:18 schreef Raphaelo het volgende:
Net terug van mijn eerste les!
Ging goed, direct al de snelle en langzame slalom gedaan (en zijn gelukt!) 8tje, langzaam rijden, opbokken en afbokken... En natuurlijk de weg op! Op een paar gefrustreerde autobestuurders na ging alles goed! (motor sloeg af bij stoplicht... ugh...)
P.S. De nighthawk waarop ik rij is opzich goed, schakelen is een beetje lastig, maar daarvoor wordt de motor nog aangepast...
Had je al schakel ervaring? Ik vind dit namelijk wel vlot allemaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:18 schreef Raphaelo het volgende:
Net terug van mijn eerste les!
P.S. De nighthawk waarop ik rij is opzich goed, schakelen is een beetje lastig, maar daarvoor wordt de motor nog aangepast...
Erg mooi, ik had zoiets kunnen kopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niks scheurijzer voor mij, deze word het. Met 3 Aluminium boxen , hoge zwarte ruit, handkappen en misschien handvat verwarming en akkra
[ link | afbeelding ]
Snap het ouwe lullen imago van deze motoren nooit. Zelf vind ik ze gigantisch bruut en stijlvol. toch nog 90 pk'tjes onder zijn kont dus met power zit het wel goed en verder vind ik ze in elk opzicht lekkerder dan sport motoren. Betere windbescherming, lekkerdere zit, er kunnen koffers op, je kan iemand meenemen en je kan er lekkerder op toerenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Erg mooi, ik had zoiets kunnen kopen.
Mgoed, ik ben dan ook een oude lul.
Zoals Yreal al zegt, als je het achtje en de langzame slalom goed kan dan moet het zeker heel snel goed komen! De langzame slalom is ongeveer de moeilijkste oefening..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:18 schreef Raphaelo het volgende:
Net terug van mijn eerste les!
Ging goed, direct al de snelle en langzame slalom gedaan (en zijn gelukt!) 8tje, langzaam rijden, opbokken en afbokken... En natuurlijk de weg op! Op een paar gefrustreerde autobestuurders na ging alles goed! (motor sloeg af bij stoplicht... ugh...)
P.S. De nighthawk waarop ik rij is opzich goed, schakelen is een beetje lastig, maar daarvoor wordt de motor nog aangepast...
Jonkies rijden op sportmotoren. Heb er zelf ook een aantal gehad.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Snap het ouwe lullen imago van deze motoren nooit.
Met jou kan ik pratenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niks scheurijzer voor mij, deze word het. Met 3 Aluminium boxen , hoge zwarte ruit, handkappen en misschien handvat verwarming en akkra
[ link | afbeelding ]
Ik was nog bezig met typen, maar daar komt het op neerquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:02 schreef ArnosL het volgende:
Als je nu je rijbewijs voor 25 kw haalt en je bent 20, mag je pas 2 jaar na het behalen van je lichte rijbewijs op een zware motor. Als je 21 bent en je haalt dan je rijbewijs mag je gelijk op een zware motor. Bij het verzekeren is het mogelijk om hem op uitdraai te verzekeren, maar bij een ongeval kan je er problemen mee krijgen. Ik wil het zelf allemaal op papier goed hebben.
Euh.. OP??quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:19 schreef mark_dabomb het volgende:
Waarom is precies de langzame slalom de moeilijkste oefening? Door het spelen met koppeling/achterrem en gashendel? Misschien heeft iemand een overzicht van youtube filmpjes met wat instructies? Kan ik ook goed voorbereid de motor op straks
Ik heb een autorijbewijs, en reed al bijna een jaar op de scooter. Ik denk dat me dat wel een voordeel op heeft geleverd...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Had je al schakel ervaring? Ik vind dit namelijk wel vlot allemaal.
Zx6r, Gsx-r 600 en de CBR600 (behalve RR) kunnen 25kw op kenteken krijgen, evenals de z750.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:40 schreef nero7 het volgende:
Ik weet nog wel hoe ongeduldig ik was voor ik eindelijk voor mijn autorijbewijs kon, en het achteraf jammer vond dat het voorbij was
Intussen heb ik ook mn droomfiets gevonden, en ben ik ook al aan het bieden.
Gaat me er meer om dat je net een goede koop ziet, en je deze niet kwijt wilt raken .
De reden waarom ik wat meer wil weten over de 25kw regeling, is omdat ik een gave 600 Supersport op het oog heb . Wat ook een 750 zou kunnen worden. Uit 1997/1998.
Heb wel een sportcamera, dus zal elke les dat ding op de motor klemmen. Voor de leuk
Oke, mooi . In principe wil ik de motor eerst verzekeren en dan lekker touren, en achteraf tussendoor laten keuren. Heb geen zin in dat hele gekeur als ik het met een uitdraai ook kan bewijzen .quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zx6r, Gsx-r 600 en de CBR600 (behalve RR) kunnen 25kw op kenteken krijgen, evenals de z750.
Ik heb ook een autorijbewijs sinds 2,5 jaar en rij sinds m'n 16e op een scooter (zo'n 4,5 jaar ondertussen) maar een langzame slalom lukt mij zeker niet na 1 les foutloos. Zelfs na 4 lessen lukt het nog niet elke keer goed. Als jou dit wel in één les gelukt is dan ben je een natuurtalent of heeft je instructeur minder hoge eisenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:23 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Ik heb een autorijbewijs, en reed al bijna een jaar op de scooter. Ik denk dat me dat wel een voordeel op heeft geleverd...
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:58 schreef nero7 het volgende:
[..]
Oke, mooi . In principe wil ik de motor eerst verzekeren en dan lekker touren, en achteraf tussendoor laten keuren. Heb geen zin in dat hele gekeur als ik het met een uitdraai ook kan bewijzen .
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:58 schreef nero7 het volgende:
[..]
Oke, mooi . In principe wil ik de motor eerst verzekeren en dan lekker touren, en achteraf tussendoor laten keuren. Heb geen zin in dat hele gekeur als ik het met een uitdraai ook kan bewijzen .
Die gast is echt gek wel ontzettend gaaf om te zien, maar zou 't zelf wel laten met een dergelijke machine.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:45 schreef Yreal het volgende:
Stunt rijden op de f800gs. De beste man drift als een mallot, zit met zijn koffers op de grond, pakt even een paar sprongen op een soort van cross baan, stoppies, wheelies... hij kan echt alles met dat ding, met koffers erop
Zo'n stoppie richting camera ziet er gigantisch vet uit met die koffers
K laat em eerst op 25kw begrenzen incl uitdraai, om em te kunnen verzekeren. En later zet ik dit ook om op de kentekenpapieren.quote:
Ik kon 'm al een stuk beter nadat ik wat adviezen van hier meenam - motor gewoon lekker laten janken (zolang'ie maar boven de 2600 toeren is), koppeling slippend, en spelen met je voetrem. Toen ik daarmee ging kloten kwam ik zowaar door al die pilonnen heenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:22 schreef rene90 het volgende:
Haha, het is klote dat hij ook verplicht is. Anders was dat 1 van de 2 die ik kon verneuken. Het blijft gewoon lastig om de juiste snelheid vast te houden, omdat het gas soms zo nauw luistert. Ach, dan maar een extra lesje voor de zekerheid. Frits vind ik wel een goede, zaterdag 15.00 weer les
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |