SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
Veel gestelde vragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FilmpjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:About2Break1, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
hawk07, hiker regio Haarlem
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Keuzer, hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
mcnick1, hiker regio Apeldoorn
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Obama, hiker regio Amsterdam
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP is hier te vinden.
[ Bericht 8% gewijzigd door Mallet op 27-02-2011 10:03:48 ]![]()
Denk dat ik rond 2u aankom, dat betalen werkt inderdaad zo. Vaak zien ze het op een of andere manier al aan je, tenminste de laatste paar keren zeiden ze al voor ik iets kon zeggen "oh jij komt zeker voor [naam bedrijf] wassen".quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:57 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Denk dat ik er vrij laat ben, hoef pas tussen 9 en 10 te beginnen. Schat rond uur of 2/3.
Hoe zit dat eigenlijk met betalen, gewoon daar naar binnen lopen en vertellen van welk bedrijf je komt?![]()
Gister een Passat en een Qashqai gehad. Passat dikke prima, de Qashqai reed net als een Renault Trafic die ik onlangs reed, viel me tegen.Bis vincit, qui se vincit in victoria.![]()
Qashqai vond ik nog wel redelijk moet ik zeggen..
Ik ben trouwens ook in Vianen maandag, verwacht daar rond een uur of half 2 te zijn.![]()
Hmm ik had 'm op diesel, misschien maakt dat een groot verschil..Bis vincit, qui se vincit in victoria.![]()
Ik heb ook een keer een als diesel gereden. Ik vond het ook helemaal niks. Benzine nooit gehad.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:15 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Hmm ik had 'm op diesel, misschien maakt dat een groot verschil..![]()
OP aangepast, OV tip's & trics toch maar in z'n geheel weggelaten. Kan je hem nog veranderen Mallet? Enne... nummertje 25 is toch wel een feestelijkere titel waard?
Voor de rest van ons, als je nog aanvullingen voor de FAQ hebt, laat horen!!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.![]()
Ja je hebt gelijk. Hij is een beetje inspiratieloos. Echter, ik kan er nu niets meer aan doen.quote:Op zondag 27 februari 2011 00:21 schreef Hojdhopper het volgende:
OP aangepast, OV tip's & trics toch maar in z'n geheel weggelaten. Kan je hem nog veranderen Mallet? Enne... nummertje 25 is toch wel een feestelijkere titel waard?
Voor de rest van ons, als je nog aanvullingen voor de FAQ hebt, laat horen!!
Poe ik zie echt wel tegen het vroege opstaan op morgen.. 04:45 gaat de wekker.. Ze hebben me ook aangeboden om met mijn eigen auto te gaan, maar dan sta ik geheid in de file.![]()
Overigens voor vestigingswerkzaamheden staat dat de werktijden per dag verschillend zijn. Heb daar verder niets over gehoord, maar het zal wel om en nabij 8:00-16:00 zijn of niet? Volgens mij was ik toen om 16:00 klaar ofzo, waren geen ritten meer.![]()
04:45?raar dat ze jou die vestgingswerkzaamheden laten doen dan...
Maarja, je kunt wel lekker cashen zo, 13 uur ofzo?![]()
![]()
4:45...en ik maar balen dat ik (al) om 6:45 m'n bed uit moet. Dan laten ze je idd wel van ver komen.
![]()
Ik neem hier de eerste trein van 05:30 en ben (als ik dus om 17:30 klaar ben) rond 20:00 weer terug. Killing. Maar goed ik denk dat ze weinig chauffeurs konden vinden die deze werkzaamheden wilde doen ofzo, ik weet het niet.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:30 schreef enpe het volgende:
4:45...en ik maar balen dat ik (al) om 6:45 m'n bed uit moet. Dan laten ze je idd wel van ver komen.
![]()
Nieuwegein heeft al tijden lang problemen om fatsoenlijke chauffeurs te vinden, vandaar dat EW steeds op mag komen draven![]()
![]()
Tot 17:30!! Damnn, dat is wel lang!
Ik moet volgens mij rond 06:45 weg, dus dat wordt tegen 6uur opstaan. Moet nog even uitvogelen of ik via Utrecht CS ga of dat het binnendoor misschien sneller is.
Via Utrecht CS neem ik Bus65 van 07:31![]()
In de handleiding heb ik gelezen dat ze verwachten dat je 10min. van tevoren aanwezig dient te zijn.. 9292 zegt voor mij Bus 65 vanaf Utrecht CS om 07:16.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:56 schreef Fleauris het volgende:
Tot 17:30!! Damnn, dat is wel lang!
Ik moet volgens mij rond 06:45 weg, dus dat wordt tegen 6uur opstaan. Moet nog even uitvogelen of ik via Utrecht CS ga of dat het binnendoor misschien sneller is.
Via Utrecht CS neem ik Bus65 van 07:31![]()
Hmm ik word morgen afgezet door mn pa, die moest rond die tijd toch die richting op![]()
Vermoed dat ik er wel tegen 7:45 ben!![]()
Hahahaha, lekker dan. Niet in slaap vallen achter het stuur hè? Anders rij je even langs de Uithof, krijg je een bak koffie van me.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.![]()
Werd vanmorgen ook gebeld of ik in Nieuwegein aan de gang kan, maar ik heb me op de 'bel-me-niet' lijst laten zetten.
2 uurtjes later gebeld voor drie ritjes
Woerden - Amsterdam in een Megane
Amersfoort - Den Bosch in een Mini Cooper
Hedel - Almere in een 320i
Fijne ritten, wordt een mooi dagje![]()
![]()
Die snap ik niet?quote:Op maandag 28 februari 2011 13:16 schreef CvHof het volgende:
Werd vanmorgen ook gebeld of ik in Nieuwegein aan de gang kan, maar ik heb me op de 'bel-me-niet' lijst laten zetten.
Mini Cooper is vet![]()
![]()
Haha, ik denk dat CvHof nevernooit meer wil werken in Nieuwegein. En gelijk heeft ie
Morgen 2 ritten, Apeldoorn - Budel in een peugeot partner, waarschijnlijk met stickers en al, en waalre - almere in een polo, dit keer niet de huidige versie.
[ Bericht 14% gewijzigd door Jorian29 op 28-02-2011 16:32:04 ]![]()
Ik ben ook nog beschikbaar voor morgenmiddag maar verwacht niet gebeld te worden. Donderdag hele dag beschikbaar![]()
![]()
Je krijgt vast nog wel werk, ik belde net zelf even, en ze zeiden dat het hartstikke druk is morgen. Houdt moed![]()
![]()
Vandaag nieuwachtige Renault Megane Combi en een Audi A3 moeten rijden, wat een strafDie Audi reed echt heerlijk, genoeg kracht als je op het pedaal trapte! Helaas geëindigd in het o zo gezellige/mooie Meerkerk. OV is daar echt irritand.
Voor morgen alweer 3 ritten:
Rotterdam - Alphen a/d Rijn > VW Polo
Nieuwegein - Barendrecht > Renault Clio
Schiedam - Breda > Opel Corsa![]()
Vandaag was het baggerautodag![]()
![]()
Eerst begon ik met Rotterdam - Zeist in een BMW 3. Op zich niet verkeerd natuurlijk, maar het was een 316i. Niet vooruit te krijgen
Toen Zeist - Vianen in een Toyota Aygo. Ook niet heel prima natuurlijk. Ten slotte Nieuwegein - Meerkerk in een volledig uitgeleefde VW Caddy. Ik kwam aan op het opgegeven adres, bleek het een verlaten kantoorpand te zijnEchter kon ik wel naar binnen. Er was natuurlijk niemand, maar ik zag op het paneel van het alarm dat ze ook het alarm op een ander adres konden uitschakelen vanaf daar. Dus ik denk: dan loop ik toch naar dat andere adres! En ja hoor, daar was de Caddy!
Er lag alleen een enorme plas koelvloeistof onder (CP: ja, hij lekt een beetje) en onderweg kreeg ik een waarschuwing dat de motor te warm werdUiteindelijk weinig gebeurd en gewoon Meerkerk gehaald.
Maar toen kwam ik op Utrecht Centraal aan. Ik loop nietsvermoedend en met een vriend bellend de stationshal in, ligt er ineens een bewusteloze vrouw midden in de stationshalHet was blijkbaar net gebeurd, want er zaten een paar mensen in paniek naast en te proberen haar weer bij te brengen. Verder was er nog niks gedaan, dus ik heb maar meteen 112 gebeld. Er was gelukkig ook snel NS-personeel ter plaatse en terwijl ik aan het bellen was bleek dat er al politie in het station was. Die zijn ook meteen gekomen en toen kwam ze weer enigszins bij. Die agenten zeiden dat als er nog een ambulance nodig zou zijn, ze zelf wel zouden bellen. Dus dat gezegd tegen de alarmcentrale en toen ben ik verder gegaan. Was een heftig slot van de dag!
Maar goed, morgen weer 3 ritten, stuk beter gelukkig. Eerst Vlaardingen - Rotterdam (wauw wat lang!!) in een nieuwe Opel Astra Turbo, dan Rotterdam - Almere in een Volvo V70 en tenslotte Amsterdam Breda in een Audi A3 1.8TFSI
[ Bericht 17% gewijzigd door Irritatie100 op 28-02-2011 17:15:04 ]![]()
Toch nog een ritje gekregen, Assen-Diemen in een Renault Megane. Niet heel chill, maar ben allang blij dat ik wat heb![]()
![]()
Ik ben onderweg naar huis vanuit Nieuwegein. Ik ben zooooo kapot.
Fleauris hoe laat ben jij geeindigd?
Ik heb maar 2 auto's gereden op de hele dag. Verder de hele tijd staan schoonmaken. Wel minder. Wel lekker uurtjes.![]()
Die vrouw heb ik ook gezien, toen ik er voorbij liep ging het dan weer goed en later zag ik d'r toevallig nog in een trein stappen op hetzelfde perron als waar ik stondquote:Op maandag 28 februari 2011 17:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar toen kwam ik op Utrecht Centraal aan. Ik loop nietsvermoedend en met een vriend bellend de stationshal in, ligt er ineens een bewusteloze vrouw midden in de stationshalHet was blijkbaar net gebeurd, want er zaten een paar mensen in paniek naast en te proberen haar weer bij te brengen. Verder was er nog niks gedaan, dus ik heb maar meteen 112 gebeld. Er was gelukkig ook snel NS-personeel ter plaatse en terwijl ik aan het bellen was bleek dat er al politie in het station was. Die zijn ook meteen gekomen en toen kwam ze weer enigszins bij. Die agenten zeiden dat als er nog een ambulance nodig zou zijn, ze zelf wel zouden bellen. Dus dat gezegd tegen de alarmcentrale en toen ben ik verder gegaan. Was een heftig slot van de dag!
.
Kwam trouwens ook nog 2 hikers tegen in Nieuwegein, iemand van hier?![]()
Dat Hiken lijkt me best chill! Zijn er nog werkgevers die wel mensen aannemen van 21 jaar? Want voor Easyway ben ik te oud!![]()
Volgens mij is Easyway heer en meester op het gebied van hiken, ik kan me niet voorstellen dat er nog andere zijn. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk. In de OP staan er een paar, maar dat zijn denk ik puur de privéchauffeurs.![]()
Vanochtend moest ik een auto ophalen bij een particulier, werd letterlijk naar binnen gesleept voor een kop koffie en een praatjeWeer eens wat anders dan een brommende receptionist op een industrieterrein
Rest van de week niet werken helaas.![]()
Priveadressen vind ik persoonlijk het leukste. Lekker ongedwongen. Vaak zijn mensen geinteresseerd in je baantje en wat je studeert etc. Laatst heb ik een half uur zitten praten, moest toch wachten op de berijder. Ik doe ook altijd extra mijn best om alles voor de mensen zo duidelijk mogelijk te doen, met transportformulieren enzo.. Voor ons zo klaar als een klontje, maar toch vaak abracadabra voor de berijders. Laat ook altijd mn kaartje achter.![]()
Ik ben zelfs eens uitgenodigd om te komen eten, toen ik ergens een auto om 18.30 moest afleveren. Ik had echter al een andere afspraak.![]()
Was dat echt het geval of vond je dat gewoon een beetje te ver gaanquote:Op maandag 28 februari 2011 19:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik ben zelfs eens uitgenodigd om te komen eten, toen ik ergens een auto om 18.30 moest afleveren. Ik had echter al een andere afspraak.?
![]()
Het was echt het geval. Maar anders had waarschijnlijk ook wel bedankt.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:21 schreef Mallet het volgende:
[..]
Was dat echt het geval of vond je dat gewoon een beetje te ver gaan?
![]()
![]()
In deze post moet ik voor mijn vraag bedrijfsnamen vermelden, na een behulpzaam antwoord zal ik deze namen verwijderen. Dus graag niet quoten!
Een vraagje over transportformulieren, Volgens de ritgegevens is de rit voor [bedrijf], maar de auto haal ik op bij [bedrijf] om vervolgens naar een particulier te brengen. Volgens de extra informatie moet ik de formulieren van [bedrijf] gebruiken, maar welke?
[ Bericht 3% gewijzigd door charlie511 op 28-02-2011 19:40:59 ]![]()
Even bellen lijkt me het makkelijkst? Kan nu natuurlijk niet meer, maar desnoods gewoon even allebei uitprinten en dan morgenochtend bellen?![]()
Waarschijnlijk moet je gewoon Amsterdam hebben. De klant huurt waarschijnlijk van de vestiging A'dam, maar daar hebben ze misschien niet de geschikte auto, dus moet je de auto in R'dam ophalen.
Maar ik zou voor de zekerheid beide formulieren meenemen en het even vragen in R'dam. Maar waarschijnlijk maken ze er ook geen probleem van als je het verkeerde formulier hebt, het enige verschil is de plaatsnaam bovenaan.![]()
Bedankt! Vorige post is gewijzigd en zal idd voor de zekerheid beide formulieren mee nemen. Dacht er zelf al aan, maar misschien dat iemand het precies wist of zelf was tegen gekomen.![]()
Ik moet morgenochtend ook naar een priveadres, toevallig in de straat waar een vriend van mij ook woont![]()
![]()
Waar woon je? Ik werk voor Athlon en ben zelf 21 jaarquote:Op maandag 28 februari 2011 18:32 schreef Geenechtidee het volgende:
Dat Hiken lijkt me best chill! Zijn er nog werkgevers die wel mensen aannemen van 21 jaar? Want voor Easyway ben ik te oud!Dus dat moet niet zo'n punt zijn. We hebben echter maar een paar locaties.
![]()
Hoe snel een dag zich vult met posts zeg.
Morgen één ritje, heb er zelf voor gebeld toen ik om 5 uur nog een smsje kreeg. Een Houten - Amsterdam in een Toyota Auris. Hmwaaaaah.
Edit: wie zei nou laatst dat het sneller was om naar halte Vleugelboot te gaan in Houten, ipv De Staart. Ben even mijn ritje aan het plannen.
[ Bericht 29% gewijzigd door Hojdhopper op 28-02-2011 20:51:14 ]Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.![]()
Hmm, ik had een voicemail bericht gekregen vanmiddag toen ik in het vliegtuig zat, maar die was verdomd onduidelijk ingesproken. Geen idee dus of het EW was of niet, en terug bellen kon niet meer toen ik hem beluisterde. Maar goed, ik ben morgen beschikbaar, wellicht dat ze mij nog bellen voor een spoedje als het echt zo druk is. Heb in ieder geval een duur weekend Milaan achter de rug, dus wat uren maken mag wel weer!#26 || Luciano da Silva![]()
Ik heb het wel een keer gedaan. Viel om van de honger en ging niet voor 10 uur een eettafel zienquote:Op maandag 28 februari 2011 19:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Het was echt het geval. Maar anders had waarschijnlijk ook wel bedankt.Die vent stond erop dat ik een bord erwtensoep nam. Knijterlekker
Die kerel was overigens commercieel directeur van een groot nationaal bedrijf
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: