Met filmpje op: http://www.at5.nl/artikel(...)sing-uitverkoop-it-squote:Een paar honderd koopjesjagers dachten vrijdagmorgen op het Bos en Lommerplein hun slag te kunnen slaan bij It's. Niet dus.
De failliete elektronicaketen zou vandaag opheffingsuitverkoop houden met kortingen tot 70 procent. Zou ja, want zonder waarschuwing vooraf is de uitverkoop verplaatst naar volgende week. Een beslissing die op weinig begrip kon rekenen bij de koopjeshongerige massa.
In de Kinkerstraat en de Burgemeester de Vlugtlaan hadden klanten woensdag meer succes.
http://www.telegraaf.nl/b(...)aggever__.html?p=3,1quote:Woede over opmerking verslaggever
AMSTERDAM - Een opmerking van een AT5-verslaggever is kijkers in het verkeerde keelgat geschoten. In een item over de opheffingsuitverkoop van electronicazaak It's zegt de man tegen een Turkse koopjesjager dat ze eerst maar even 'Nederlands moet gaan leren'.
In het filmpje is te zien dat een paar honderd mensen voor de deur van de It's-winkel staan te wachten voor een uitverkoop met kortingen tot zeventig procent. De zaak besloot de uitverkoop echter zonder waarschuwing vooraf te verplaatsen naar volgende week.
De ongeduldige verslaggever probeert een Turkse vrouw daar op te wijzen, maar de manier waarop leidt tot boze reacties bij bezoekers van de AT-5 site. "Erg jammer dat de verslaggever de Turkse vrouw zo behandelt, terwijl ze zo haar best doet", zegt Suleyman. Een andere bezoeker laat weten: "Schandalig hoe de vrouw wordt afgekraakt op AT5, laat de vrouw in haar waarde."
Echt héquote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:53 schreef Syd het volgende:
En gaat u nu eerst even Nederlands leren en kom dan terug
Ik vind het wel leuk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat een onbehoorlijke interviewer, arme Turkse vrouw![]()
![]()
Oja, als je iemand de waarheid verteld ben je direct een boer...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
'Ga nu even eerst Nederlands leren en kom dan terug.'![]()
Deze opmerking was zo niet nodig, soms hou je gewoon iets voor je, maar dat kunnen sommige boeren gewoon niet.
Ja ik ook wel op een zekere manier maar het trieste is dat deze vrouw voor een Turkse vrouw van die leeftijd eigenlijk best goed Nederlands spreekt en ook nog bereid is om een interview te geven aan een man en dat voor een camera... en dan krijg je een dergelijke behandelingquote:
Hij hoeft niet tegen mensen te zeggen wat ze wel of niet moeten doen. Laat hem eerst even fatsoen leren, zelfs als je aardig bent deug je niet voor deze hooghartige mensen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Oja, als je iemand de waarheid verteld ben je direct een boer...
Je hebt bepaalde etiquettes om bepaalde dingen te zeggen, wat dat betreft kunnen de Hollanders nog behoorlijk veel leren van o.a. Engelsen of Belgen om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Volgens mij weet ze heel goed dat ze geen goed Nederlands spreekt en probeert ze ook niet om het wel te doen. Ik denk niet dat ze de woorden van de interviewer negatief opvat.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze interviewer hengelt naar een baan bij Powned ofzo?
Inderdaad, ik had het stukje hier niet goed gelezen en dacht dat het weer een filmpje van rutger was.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Deze interviewer hengelt naar een baan bij Powned ofzo?
Nee ze vat het niet negatief op.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij weet ze heel goed dat ze geen goed Nederlands spreekt en probeert ze ook niet om het wel te doen. Ik denk niet dat ze de woorden van de interviewer negatief opvat.
Dan is er dus niks aan de hand.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:17 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Nee ze vat het niet negatief op.
Inderdaad, sommige op het forum en ook volgens mij de 'journalist' denken hoogstwaarschijnlijk van wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan is er dus niks aan de hand.
Rustig maar, Turken houden zich daar niet zo mee bezig, wij genieten liever van het leven. Dat dat die doemscenario's in jouw hoofdje afspelen is wat anders.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Haar familie ziet nu dat moeder of oma voor gek is gezet door een journalist... dus wat kunnen wij op de TV verwachten de komende maand? eerwraak, fatwa, thee en een stille toch wellicht? extra zetels voor de PVV?
Pim (Theo zij met Hem) zou het zo gewild hebben.
Iemand die een persoonsvorm tweede persoon enkelvoud met een d schrijft hoewel er geen 'd' in het werkwoord voorkomt, kan beter zijn mond houden in dit topic....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Iemand die geen argumenten heeft dus maar meteen de spelling gaat afkraken kan beter in de fabriek blijven werken ipv op fok rondhangen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iemand die een persoonsvorm tweede persoon enkelvoud met een d schrijft hoewel er geen 'd' in het werkwoord voorkomt, kan beter zijn mond houden in dit topic....
dit dusquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Wat is het probleem? Die dame zegt dat ze nog Nederlands moet leren, en die verslaggever geeft haar gelijk?
Laat me raden, het probleem zijn die klagers die politiek correct willen doen maar de context van de opmerking niet begrijpen.
dit dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Wat is het probleem? Die dame zegt dat ze nog Nederlands moet leren, en die verslaggever geeft haar gelijk?
Laat me raden, het probleem zijn die klagers die politiek correct willen doen maar de context van de opmerking niet begrijpen.
Ik heb wel Turkisch leren, maar geen Nederlandsj lieren..' zegt de vrouw.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Ga huilen man. Iemand maakt een grapje, die vrouw moet ook lachen, en dan is het nog niet goed .Ze zegt dat ze NL gaat leren en hij zegt dat ze dat maar moet gaan doen. Wie daar over zeikt kan beter terug naar z'n eigen kutland waar iedereen dezelfde taal spreekt en niemand grapjes maakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:47 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Ik heb wel Turkisch leren, maar geen Nederlandsj lieren..' zegt de vrouw.
En dan zo'n opmerking; 'nou ga dan eerst Nederlands leren en kom dan terug''.
Hij kon het ook heel anders zeggen, ik vind de manier gewoon fout en dat is dan m
Ik heb het recht om in jouw ogen te zeiken. Democratie.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ga huilen man. Iemand maakt een grapje, die vrouw moet ook lachen, en dan is het nog niet goed .Ze zegt dat ze NL gaat leren en hij zegt dat ze dat maar moet gaan doen. Wie daar over zeikt kan beter terug naar z'n eigen kutland waar iedereen dezelfde taal spreekt en niemand grapjes maakt.
Zeker, maar als je je hierom al druk maakt dan moet je je serieus gaan afvragen of je hier wel op de juiste plaats zitquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:52 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Ik heb het recht om in jouw ogen te zeiken. Democratie.
Maak je je daar maar geen zorgen over, jij gaat er niet over of ik wel of niet op de juiste plaats zit. Ik maak me druk over wat ik wil.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zeker, maar als je je hierom al druk maakt dan moet je je serieus gaan afvragen of je hier wel op de juiste plaats zit
Dat idee kreeg ik er ook bij.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij weet ze heel goed dat ze geen goed Nederlands spreekt en probeert ze ook niet om het wel te doen. Ik denk niet dat ze de woorden van de interviewer negatief opvat.
Volgens mij gaat dat om het lezen, ze kan geen Nederlands lezen, en dat brengt haar toch wel een beetje in verlegenheid zo te zien.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:47 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Ik heb wel Turkisch leren, maar geen Nederlandsj lieren..' zegt de vrouw.
En dan zo'n opmerking; 'nou ga dan eerst Nederlands leren en kom dan terug''.
Hij kon het ook heel anders zeggen, ik vind de manier gewoon fout en dat is dan mijn mening.
Dat durft die gozer alleen maar bij een zwakke oude vrouw. Anders had hij de jongen ervoor ook kunnen wijzen op de poster.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:57 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Echt héMenigeen zou het niet durven te zeggen maar deze gast wel. Lekker recht voor z'n raap, niets mis mee.
Meestal gallen ze bij AT5 oudere mensen, dit is de eerste keer dat ik ze dat zie doen bij een allochtone vrouwquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:19 schreef Marlan het volgende:
[..]
Dat durft die gozer alleen maar bij een zwakke oude vrouw. Anders had hij de jongen ervoor ook kunnen wijzen op de poster.
Hoe ouder de mensen hoe minder je moet gallen en meer respect je moet hebben, gallen doe je maar bij leeftijdsgenoten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Meestal gallen ze bij AT5 oudere mensen, dit is de eerste keer dat ik ze dat zie doen bij een allochtone vrouw
Heerlijk rellen dus, vanavond bij DWDD tijdens het zappen?
Nee, dan ben je eerlijk. Ben je niet direct een boer.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Deze opmerking was zo niet nodig, soms hou je gewoon iets voor je, maar dat kunnen sommige boeren gewoon niet.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:53 schreef Syd het volgende:
En gaat u nu eerst even Nederlands leren en kom dan terug
Het gaat om de manier waarop je iets zegt. Dit is in mijn ogen totaal niet de manier.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:46 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, dan ben je eerlijk. Ben je niet direct een boer.
Ik denk dat de mensen het gewoon ietwat té erg opvatten. Denk niet dat hij het allemaal zo bedoelde. Ze zegt het toch zelf ook?
(En wat dan nog, ze begrijpt het toch niet. Dus who cares? "Ja, ish koed. Iek kom dan teroeg.")
Ja ik zou dat zelf ook niet zo gedaan hebben, maar dan ben ik ook een Fokker en dus een enorme nerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:34 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Hoe ouder de mensen hoe minder je moet gallen en meer respect je moet hebben, gallen doe je maar bij leeftijdsgenoten.
Is dit sarcasme, humor of meen je dit echt?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Haar familie ziet nu dat moeder of oma voor gek is gezet door een journalist... dus wat kunnen wij op de TV verwachten de komende maand? eerwraak, fatwa, thee en een stille toch wellicht? extra zetels voor de PVV?
Pim (Theo zij met Hem) zou het zo gewild hebben.
Walgelijkquote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:57 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Echt héMenigeen zou het niet durven te zeggen maar deze gast wel. Lekker recht voor z'n raap, niets mis mee.
VertelT met een T. Ga zelf maar behoorlijk Nederlands leren voordat je hier berichten komt plaatsen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
spuit elf. ook met een t.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:15 schreef polderturk het volgende:
[..]
VertelT met een T. Ga zelf maar behoorlijk Nederlands leren voordat je hier berichten komt plaatsen.
hangt van je disclaimer af. een fout maak je namelijk onopzettelijk. als het goed is.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:41 schreef summer2bird het volgende:
[..]
De s en de o moeten met een hoofdletter.
Dat dus. Dit is geen afzeiken, dit is een gezamelijk lolletje. Als ik naar een ander land ga word ik voortdurend uitgelachen om onze gewoonten, andersom lach ik om hun gewoonten, dat heet tolerantie.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:Volgens mij weet ze heel goed dat ze geen goed Nederlands spreekt en probeert ze ook niet om het wel te doen. Ik denk niet dat ze de woorden van de interviewer negatief opvat.
Als Fryske boer walg ik van deze uitspraak.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Iesj goed meneer, eerst kleermasjien koop. Aju.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:15 schreef polderturk het volgende:
[..]
VertelT met een T. Ga zelf maar behoorlijk Nederlands leren voordat je hier berichten komt plaatsen.
In mijn ogen is een boer iemand zonder omgangs normen, wat dat betreft zijn de mensen in Friesland misschien meer stadsmensen te noemen dan Amsterdammers, wie weet.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:21 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Als Fryske boer walg ik van deze uitspraak.
Een Amsterdammer is per definitie geen boer.
Bron met filmpje: http://www.at5.nl/artikel(...)-voor-niks-naar-it-squote:Koopjesjagers opnieuw voor niks naar It's
Zullen ze hun wasmachine ooit nog krijgen, de koopjeshongerige omwonenden van het Bos en Lommerplein?
Vrijdagmorgen waren opnieuw zo'n 200 mensen op de aangekondigde opheffingsuitverkoop van It's afgekomen. Maar net als vorige week was alle moeite tevergeefs.
Een woordvoerder van Hermans Retail, het bedrijf dat de verkoop uitvoert, laat weten dat er nog overlegd moest worden met alle bij het faillissement betrokken partijen. De zegsman verwachtte vrijdagmiddag meer duidelijkheid te kunnen geven over de nieuwe datum van de uitverkoop.
Werd er vorige keer op het Bos en Lommerplein nog met boosheid en onbegrip gereageerd op het uitstel, vanmorgen was de reactie eerder gelaten. Al stonden sommige mensen wel al vanaf 6.00 uur te wachten. "Ik heb ook nog speciaal vrijaf genomen hiervoor", aldus een man. Ook de 'vrouw van de wasmachine' was er weer.
En als je een boer bent zoek je een vrouw.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_It_s__.html?p=2,1quote:Chaos bij leegverkoop It's
Amsterdam - De faillissementsuitverkoop van electronicaketen It's op het Bos en Lommerplein in Amsterdam is donderdag ontaard in een chaos. Door de enorme drukte ontstond paniek voor de deur van het filiaal.
Ik snap wel dat velen hier naartoe komenquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Werkt er eigenlijk nog wel iemand in amsterdam?
Die foto: "Zoek de autochtoon"quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Plaatje van Geenstijl, wat een gekte
Lagen de prijzen bij de It's bij de eerdere verkoop ivm de opheffing nou daadwerkelijk zo laag dat men terecht massaal de kinderen, geiten en pannen thuis achterlaat om daar voor de winkel te wachten?
OMG die beelden, ik schaam me bijna om mens te zijn. Wat een gedrag. De volgende keer gewoon een veiling via internet. Net zo makkelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:12 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9236362/__Chaos_bij_leegverkoop_It_s__.html?p=13,1
Nederland is failliet.
Hoe kunnen deze gasten daar staan?! Horen deze gasten niet te gewoon te werken. Bespottelijk dit. Dacht dat het "only in America" was.
Ahah moeten wij fatsoen gaan leren van de Britten?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:10 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Je hebt bepaalde etiquettes om bepaalde dingen te zeggen, wat dat betreft kunnen de Hollanders nog behoorlijk veel leren van o.a. Engelsen of Belgen om maar wat te noemen.
Ja joh, wanneer iemand een specifieke grap onfatsoenlijk vindt en jij deze mening niet deelt, kan de persoon beter terug naar z'n eigen kutland...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ga huilen man. Iemand maakt een grapje, die vrouw moet ook lachen, en dan is het nog niet goed .Ze zegt dat ze NL gaat leren en hij zegt dat ze dat maar moet gaan doen. Wie daar over zeikt kan beter terug naar z'n eigen kutland waar iedereen dezelfde taal spreekt en niemand grapjes maakt.
Alleen ben jij geen journalist en verkeer je dan in een amicale situatie. Dat vind ik nogal een verschil.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat dus. Dit is geen afzeiken, dit is een gezamelijk lolletje. Als ik naar een ander land ga word ik voortdurend uitgelachen om onze gewoonten, andersom lach ik om hun gewoonten, dat heet tolerantie.
Een antwoord geven in onverstaanbaar gebrabbel is uiteraard ook onfatsoenlijk en zelfs beledigend. Ik zou daar ook iets van zeggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja joh, wanneer iemand een specifieke grap onfatsoenlijk vindt en jij deze mening niet deelt, kan de persoon beter terug naar z'n eigen kutland...
Wat ben jij toch een intolerant figuurtje![]()
Ik vind de grap ook onfatsoenlijk, leuk dat de vrouw er om kan lachen, prima dat jij de opmerking niet onfatsoenlijk vindt, maar wij delen blijkbaar dus niet dezelfde mening/smaak. Ik vind die interviewer sowieso een kneus die nogal populair probeert te doen, ook op het moment dat hij aan de telefoon zit en gezellig tussen de menigte instaat.
Moet ik dan alles wat jij leuk, cool of grappig vindt ook maar leuk, cool of grappig vinden? Moet iedereen opeens hetzelfde 'harde', 'lompe' gedrag nu omarmen?
http://www.at5.nl/artikel(...)ssa-bij-it-s-in-toomquote:Hondenbrigade houdt massa bij It's in toom
Tussen de 250 en 500 man kwam vanochtend opdraven voor de opheffingsverkoop van de It's op het Osdorpplein. Met dank aan de hondenbrigade en een opvallend goedgeluimde beveiliger bleef het dit keer rustig.
Ik begrijp niet zo goed waarom ze geen internetveiling houden. Wat een drama al die vechtende mensen voor de deur.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:56 schreef Kloonhommel het volgende:
De tyfus zeg, ik was van plan ook eens een kijkje te nemen bij 1 van de its kijkdagen. Maar als ik dat filmpje zo zie heb ik al geen zin meer.
Die houden ze ook, alleen dingen die ze niet hebben kunnen verkopen (=restverkoop) en natuurlijk ook de spullen die al gekocht zijn via de veilingen moeten kunnen worden opgehaald.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom ze geen internetveiling houden. Wat een drama al die vechtende mensen voor de deur.
Niet wanneer de persoon overduidelijk haar best doet. Een taal leren spreken is een kwestie van willen en kunnen. Zeker op oudere leeftijd wordt het moeilijk. Geen idee hoe lang deze vrouw in Nederland woont, maar ze doet overduidelijk haar best.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:49 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Een antwoord geven in onverstaanbaar gebrabbel is uiteraard ook onfatsoenlijk en zelfs beledigend. Ik zou daar ook iets van zeggen.
Maar een boer zal het zeker niet geweest zijn, als ie voor AT5 werkt, en dus (waarschijnlijk) ook wel amsterdammer isquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Gelul, iedere Nederlander wordt geacht verstaanbaar Nederlands te spreken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet wanneer de persoon overduidelijk haar best doet. Een taal leren spreken is een kwestie van willen en kunnen. Zeker op oudere leeftijd wordt het moeilijk. Geen idee hoe lang deze vrouw in Nederland woont, maar ze doet overduidelijk haar best.
Daarnaast is de interviewer degene die iets van de vrouw wil, niet omgekeerd.
Oh, zeg dat ook meteen even tegen een deel van de Limburgers, Drenthenaren, etc.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:35 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Gelul, iedere Nederlander wordt geacht verstaanbaar Nederlands te spreken.
Boeren die met een accent praten neem ik ook niet serieus.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oh, zeg dat ook meteen even tegen een deel van de Limburgers, Drenthenaren, etc.
En tegen de Hoornse inwoners en tegen de inwoners van Rotterdam.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oh, zeg dat ook meteen even tegen een deel van de Limburgers, Drenthenaren, etc.
Oke, je bent tenminste consequent daarinquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:48 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Boeren die met een accent praten neem ik ook niet serieus.
Want alleen grootstedelingen met een accent zijn serieus te nemen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:48 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Boeren die met een accent praten neem ik ook niet serieus.
Dom volk. Zelfs met kortingen tot 70% is de It's nog duurder dan de MediaMarkt en Saturn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:51 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Met filmpje op: http://www.at5.nl/artikel(...)sing-uitverkoop-it-s
Wat een onbehoorlijke interviewer, arme Turkse vrouw![]()
![]()
Update OP:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)aggever__.html?p=3,1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |