Met filmpje op: http://www.at5.nl/artikel(...)sing-uitverkoop-it-squote:Een paar honderd koopjesjagers dachten vrijdagmorgen op het Bos en Lommerplein hun slag te kunnen slaan bij It's. Niet dus.
De failliete elektronicaketen zou vandaag opheffingsuitverkoop houden met kortingen tot 70 procent. Zou ja, want zonder waarschuwing vooraf is de uitverkoop verplaatst naar volgende week. Een beslissing die op weinig begrip kon rekenen bij de koopjeshongerige massa.
In de Kinkerstraat en de Burgemeester de Vlugtlaan hadden klanten woensdag meer succes.
http://www.telegraaf.nl/b(...)aggever__.html?p=3,1quote:Woede over opmerking verslaggever
AMSTERDAM - Een opmerking van een AT5-verslaggever is kijkers in het verkeerde keelgat geschoten. In een item over de opheffingsuitverkoop van electronicazaak It's zegt de man tegen een Turkse koopjesjager dat ze eerst maar even 'Nederlands moet gaan leren'.
In het filmpje is te zien dat een paar honderd mensen voor de deur van de It's-winkel staan te wachten voor een uitverkoop met kortingen tot zeventig procent. De zaak besloot de uitverkoop echter zonder waarschuwing vooraf te verplaatsen naar volgende week.
De ongeduldige verslaggever probeert een Turkse vrouw daar op te wijzen, maar de manier waarop leidt tot boze reacties bij bezoekers van de AT-5 site. "Erg jammer dat de verslaggever de Turkse vrouw zo behandelt, terwijl ze zo haar best doet", zegt Suleyman. Een andere bezoeker laat weten: "Schandalig hoe de vrouw wordt afgekraakt op AT5, laat de vrouw in haar waarde."
Echt héquote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:53 schreef Syd het volgende:
En gaat u nu eerst even Nederlands leren en kom dan terug
Ik vind het wel leuk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat een onbehoorlijke interviewer, arme Turkse vrouw![]()
![]()
Oja, als je iemand de waarheid verteld ben je direct een boer...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
'Ga nu even eerst Nederlands leren en kom dan terug.'![]()
Deze opmerking was zo niet nodig, soms hou je gewoon iets voor je, maar dat kunnen sommige boeren gewoon niet.
Ja ik ook wel op een zekere manier maar het trieste is dat deze vrouw voor een Turkse vrouw van die leeftijd eigenlijk best goed Nederlands spreekt en ook nog bereid is om een interview te geven aan een man en dat voor een camera... en dan krijg je een dergelijke behandelingquote:
Hij hoeft niet tegen mensen te zeggen wat ze wel of niet moeten doen. Laat hem eerst even fatsoen leren, zelfs als je aardig bent deug je niet voor deze hooghartige mensen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Oja, als je iemand de waarheid verteld ben je direct een boer...
Je hebt bepaalde etiquettes om bepaalde dingen te zeggen, wat dat betreft kunnen de Hollanders nog behoorlijk veel leren van o.a. Engelsen of Belgen om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Volgens mij weet ze heel goed dat ze geen goed Nederlands spreekt en probeert ze ook niet om het wel te doen. Ik denk niet dat ze de woorden van de interviewer negatief opvat.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze interviewer hengelt naar een baan bij Powned ofzo?
Inderdaad, ik had het stukje hier niet goed gelezen en dacht dat het weer een filmpje van rutger was.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Deze interviewer hengelt naar een baan bij Powned ofzo?
Nee ze vat het niet negatief op.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij weet ze heel goed dat ze geen goed Nederlands spreekt en probeert ze ook niet om het wel te doen. Ik denk niet dat ze de woorden van de interviewer negatief opvat.
Dan is er dus niks aan de hand.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:17 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Nee ze vat het niet negatief op.
Inderdaad, sommige op het forum en ook volgens mij de 'journalist' denken hoogstwaarschijnlijk van wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan is er dus niks aan de hand.
Rustig maar, Turken houden zich daar niet zo mee bezig, wij genieten liever van het leven. Dat dat die doemscenario's in jouw hoofdje afspelen is wat anders.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Haar familie ziet nu dat moeder of oma voor gek is gezet door een journalist... dus wat kunnen wij op de TV verwachten de komende maand? eerwraak, fatwa, thee en een stille toch wellicht? extra zetels voor de PVV?
Pim (Theo zij met Hem) zou het zo gewild hebben.
Iemand die een persoonsvorm tweede persoon enkelvoud met een d schrijft hoewel er geen 'd' in het werkwoord voorkomt, kan beter zijn mond houden in dit topic....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:05 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Iemand die geen argumenten heeft dus maar meteen de spelling gaat afkraken kan beter in de fabriek blijven werken ipv op fok rondhangen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iemand die een persoonsvorm tweede persoon enkelvoud met een d schrijft hoewel er geen 'd' in het werkwoord voorkomt, kan beter zijn mond houden in dit topic....
dit dusquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Wat is het probleem? Die dame zegt dat ze nog Nederlands moet leren, en die verslaggever geeft haar gelijk?
Laat me raden, het probleem zijn die klagers die politiek correct willen doen maar de context van de opmerking niet begrijpen.
dit dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Wat is het probleem? Die dame zegt dat ze nog Nederlands moet leren, en die verslaggever geeft haar gelijk?
Laat me raden, het probleem zijn die klagers die politiek correct willen doen maar de context van de opmerking niet begrijpen.
Ik heb wel Turkisch leren, maar geen Nederlandsj lieren..' zegt de vrouw.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |