abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93456166
quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom?
Ah, ik snap hem ;)
Twiddel
pi_93456223
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ah, ik snap hem ;)
De meest debiele van de theorieën die ik ben tegengekomen :')
pi_93502609
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:20 schreef mokelembembe het volgende:

[..]

Let it see
Het is een gemixed esoterisch en multidimensionaal model. Bij o.m. de oude Grieken en in de middeleeuwen werkten ze er mee.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:48:07 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_93504674
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb hier nog wel een bizarre voor je. De concave holle aarde theorie. M.a.w. wij leven aan de binnenkant van een holle planeet. Dat ziet er dan zo uit:

[ afbeelding ]
:D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_93531778
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb hier nog wel een bizarre voor je. De concave holle aarde theorie. M.a.w. wij leven aan de binnenkant van een holle planeet. Dat ziet er dan zo uit:

[ afbeelding ]
arm eenzaam harkenpoppetje :'(
Als je vecht kan je verliezen, als je niet vecht heb je al verloren...
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:12:08 #206
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_93688976
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_93690039
Trip georganiseerd in 2007?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_93690743
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:41 schreef Ceased2Be het volgende:
Trip georganiseerd in 2007?
Ik denk niet dat ie is doorgegaan:

quote:
Voyage to Our Hollow Earth

Our hearts and prayers go out to the Currey family on the passing of Steve Currey. He lived life as we all should and will be deeply missed. We miss you Steve...

As a result, this site has been closed and all future trips have been cancelled. For more information about this website please contact us at info@voyagehollowearth.com
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 11:35:31 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_93720706
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ie is doorgegaan:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er nu nooit meer gezocht gaat worden.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:54:18 #210
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_93721291
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er nu nooit meer gezocht gaat worden.
Er zal heus wel weer iemand komen die een poging wil gaan doen, maar zo'n poolexpeditie kost klauwen vol met geld en dat moet je nog een berg experts zien te vinden die het ook plausibel achten dat ze via de pool naar de binnenkant van de aarde kunnen (en weer terug kunnen komen).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 12:09:50 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_93721709
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Er zal heus wel weer iemand komen die een poging wil gaan doen, maar zo'n poolexpeditie kost klauwen vol met geld en dat moet je nog een berg experts zien te vinden die het ook plausibel achten dat ze via de pool naar de binnenkant van de aarde kunnen (en weer terug kunnen komen).
Vooral dát lijkt me belangrijk.
Geld, het eeuwige struikelblok. Ach misschien ziet een miljardair er wat in en komt er nog eens een expeditie van de grond( :P ) je weet maar nooit.
  zondag 6 maart 2011 @ 13:20:22 #212
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_93723773
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

De aarde is hol, en in de schil bevinden zich tal van onderaardse gangen, tunnels en maglev-rails; die zo'n 300.000 jaar geleden zijn aangelegd.
De meeste ingangen bevinden zich onder militaire bases, kastelen, paleizen en overheidsgebouwen van de Illuminati.
Andere belangrijke ingangen zijn: Ijsland, de Falkland eilanden, Zwitserse Alpen, Mojave dessert etc.

Er leven verder diverse groepen en machten onderaards; vooral onder Tibet en Antarctica.
:D
*Hosselcopter*
pi_93786836
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:12 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het is een gemixed esoterisch en multidimensionaal model. Bij o.m. de oude Grieken en in de middeleeuwen werkten ze er mee.
Volgens mij dachten ze in de middeleeuwen dat de aarde plat was.
pi_93788370
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

De aarde is hol, en in de schil bevinden zich tal van onderaardse gangen, tunnels en maglev-rails; die zo'n 300.000 jaar geleden zijn aangelegd.
De meeste ingangen bevinden zich onder militaire bases, kastelen, paleizen en overheidsgebouwen van de Illuminati.
Andere belangrijke ingangen zijn: Ijsland, de Falkland eilanden, Zwitserse Alpen, Mojave dessert etc.

Er leven verder diverse groepen en machten onderaards; vooral onder Tibet en Antarctica.
Jij bent er geweest?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93793059
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent er geweest?
Je hoeft er niet te zijn geweest. Je moet gewoon voor jezelf denken en je niet laten beinvloeden door blablablabla. bladieblabla... blabla.. denk voor jezelf... bla bla... je zult vinden wat verborgen wordt verhouden...bladiebla.. blabla..

Conclusie: tijd om wakker te worden en de waarheid te zien mensen!!!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_93802087
Waarheid is iets persoonlijks ;)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 07:29:51 #217
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_93803668
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:04 schreef truepositive het volgende:
Waarheid is iets persoonlijks ;)
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 10:33:58 #218
249559 crew  Lavenderr
pi_93806776
Agartha
Er wordt tegenwoordig verondersteld dat er een beschaving in Binnen Aarde leeft op een locatie die Agartha wordt genoemd. Deze naam is thans ook gemeengoed geworden voor alles wat zich onder onze oppervlakte ophoudt. De hoofdstad van dit onderaardse wereldrijk is Shamballa. De bron van al die informatie schijnt de biografie te zijn van de Noorse zeeman Olaf Jansen, met als titel De Rokerige God. In zijn boek Agartha; Geheimen van de Binnenaardse Steden, legt Willis Emerson uit hoe de sloep van Olaf Jansen door een ingang bij de Noordpool binnenaarde binnenvoer. Bijna 2 jaar leefde Jansen bij de bewoners van de Agartha kolonies, die een netwerk onder de hele oppervlakte vormden. De Binnenaardsen waren volgens Emerson 3,60m lang, En leefden in een wereld die door een rokerige zon werd beschenen. Shamballa, een van die kolonies, was tevens de regeringszetel van het netwerk. Shamballa is meer een soort continent, terwijl de kolonies kleinere op zich zelf staande ecosystemen zijn die net onder de aardoppervlakte liggen of heel discreet in bergen verborgen liggen.

Veronderstelde ingangen/poorten naar Agartha
Kentucky Mammoth Cave in Kentucky [USA]. Manaus[ Brazilië]. Mato Grosso [Brazilië].Stad van Poseidon. Igua Waterval op de grens van Brazilië en Argentinië. Epomeoberg [in Italië]. De Himalayagebergte [Tibet], in Tibet wordt de ingang, naar men aanneemt, bewaakt door Hindu monniken. De ondergrondse stad Shingwa wordt verondersteld onder/op de grens tussen Mongolië en China te liggen. Rama [India], onder deze stad, ligt net onder de oppervlakte een verloren stad die ook Rama heette. De Grote Piramide op Giza [Egypte]. Koning Salomons Mijnen [Ethiopië, red.]. De Noord en Zuidpool. Mount Shasta [Californië]. De Agarthaanse stad Telos bevindt zich onder deze berg. Dero Grotten; de Atlantische verbinding.

Bron: http://www.pelgrimspad.nl/?page_id=610
pi_93809120
Een Noor die 'Jansen' heet? Komt die naam daar ook voor?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:56:14 #220
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_93811157
Het boek is zelfs via Amazon te bestellen (for what it's worth).
pi_93895484
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij dachten ze in de middeleeuwen dat de aarde plat was.
Groot misverstand. Al in de Griekse oudheid was "men" er al uit dat de aarde rond moest zijn en er zijn manuscripten gevonden uit de vroege middeleeuwen waaruit blijkt dat ook toen de ronde aarde wel de gangbare opvatting was.

Een duidelijke aanwijzing hiervoor is de globus cruciger. Waarom zou een vroeg Christelijk symbool de aarde als rond voorstellen als men dacht dat deze plat zou zijn. Het symboliseert de macht van god over de aarde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Globus_cruciger

http://bethyada.blogspot.(...)-and-flat-earth.html
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_93902096
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:05 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Groot misverstand. Al in de Griekse oudheid was "men" er al uit dat de aarde rond moest zijn en er zijn manuscripten gevonden uit de vroege middeleeuwen waaruit blijkt dat ook toen de ronde aarde wel de gangbare opvatting was.

Een duidelijke aanwijzing hiervoor is de globus cruciger. Waarom zou een vroeg Christelijk symbool de aarde als rond voorstellen als men dacht dat deze plat zou zijn. Het symboliseert de macht van god over de aarde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Globus_cruciger
[ afbeelding ]

http://bethyada.blogspot.(...)-and-flat-earth.html
De Grieken? (edit : Je hebt gelijk, heb het even opgezocht) Dat wist ik niet. Ik wist wel dat de Egyptenaren in de oudheid dmv. driehoeksmeting hadden uitgevonden dat de aarde rond moest zijn.
In de middeleeuwen dachten ze toch echt dat ie plat moest zijn. Sterker nog: Je moest niet echt iets anders verkondigen.
Ik vraag me af hoe een rijksappel rond kon zijn, zonder in botsing te komen met de kerk, dan..

[ Bericht 4% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 10-03-2011 13:31:06 ]
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 13:29:59 #223
249559 crew  Lavenderr
pi_93902790
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De Grieken? Dat wist ik niet. Ik wist wel dat de Egyptenaren in de oudheid dmv. driehoeksmeting hadden uitgevonden dat de aarde rond moest zijn.
In de middeleeuwen dachten ze toch echt dat ie plat moest zijn. Sterker nog: Je moest niet echt iets anders verkondigen.
Want dan wisten ze wel raad met je. Werd je zeer hardhandig op andere gedachten gebracht .
pi_93903483
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe een rijksappel rond kon zijn, zonder in botsing te komen met de kerk, dan..

Onzin, dat is een fabeltje en zeker niet de insteek van de meeste kerkelijken. Dat er individuen waren die dat geloofden, dat zal best wel, maar vanaf de 8ste eeuw was geen geleerde meer overtuigd van een platte aarde. Rond die tijd waren bijna alle geleerden ook geestelijken. denk aan Macrobius (5de eeuw)
[img]hthttp://cartographic-images.net/Cartographic_Images/201.2_Examples_of_Macrobius_Maps_files/droppedImage.png[/img]
en Sint Augustinus, die wel voor een ronde aarde was, maar niet geloofde dat er aan de andere kant mensen leefden.
quote:
"As to the fable that there are Antipodes, that is to say, men on the opposite side of the earth, where the sun rises when it sets on us, men who walk with their feet opposite ours, there is no reason for believing it. Those who affirm it do not claim to possess any actual information; they merely conjecture that, since the earth is suspended within the concavity of the heavens, and there is as much room on the one side of it as on the other, therefore the part which is beneath cannot be void of human inhabitants. "
Mocht je goed Duits kunnen, staat hier een proefschrift over het beeld dat over de aarde bestond in de middeleeuwen.

Ook in de Talmud staat een passage over dat de aarde rond is. In de wiki erover staan veel meer bronnen van geestelijken die in het idee van een ronde aarde geloofden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth

[ Bericht 6% gewijzigd door The_stranger op 10-03-2011 17:03:59 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_93906024
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Onzin, dat is een fabeltje en zeker niet de insteek van de meeste kerkelijken. Dat er individuen waren die dat geloofden, dat zal best wel, maar vanaf de 8ste eeuw was geen geleerde meer overtuigd van een platte aarde. Rond die tijd waren bijna alle geleerden ook geestelijken. denk aan Macrobius (5de eeuw)
[ afbeelding ]
en Sint Augustinus, die wel voor een ronde aarde was, maar niet geloofde dat er aan de andere kant mensen leefden.

[..]

Mocht je goed Duits kunnen, staat hier een proefschrift over het beeld dat over de aarde bestond in de middeleeuwen.

Ook in de Talmud staat een passage over dat de aarde rond is. In de wiki erover staan veel meer bronnen van geestelijken die in het idee van een ronde aarde geloofden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth
Inderdaad.. Niet te geloven zeg. :P
pi_93906468
Even off-topic..

Is hier ergens een topic te vinden over het onderwerp: Mensen die in hypnose/trance worden gehouden en vervolgens praten over de toekomst?

Kwam laatst een artikel tegen waar zo een persoon sprak over dat er een oorlog zou komen die de hele mensheid zou verscheuren met als gevolg dat er geen landen en staten meer zouden bestaan en vele zouden sterven.

Wel zouden er een paar overlevenden naar de maan gaan en daar een bestaan opbouwen zonder religie. Iedereen zou trouwens in de toekomst een bruinachtige huidskleur hebben..

Alleen vond ik het vreemd dat de persoon die de vragen stelde vervolges vroeg: En hebben we nog bezoek gehad van buitenaardsen? Kreeg als antwoord vervolgens nee..
Bel me op me 0 six
Krijg hoofd van een hoop chicks
Pak cake zie je bent boos
Wij zijn in the building jullie zijn dakloos
pi_93908686
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:00 schreef Allessio het volgende:
Even off-topic..

Is hier ergens een topic te vinden over het onderwerp: Mensen die in hypnose/trance worden gehouden en vervolgens praten over de toekomst?

Kwam laatst een artikel tegen waar zo een persoon sprak over dat er een oorlog zou komen die de hele mensheid zou verscheuren met als gevolg dat er geen landen en staten meer zouden bestaan en vele zouden sterven.

Wel zouden er een paar overlevenden naar de maan gaan en daar een bestaan opbouwen zonder religie. Iedereen zou trouwens in de toekomst een bruinachtige huidskleur hebben..

Alleen vond ik het vreemd dat de persoon die de vragen stelde vervolges vroeg: En hebben we nog bezoek gehad van buitenaardsen? Kreeg als antwoord vervolgens nee..
Nostradamus. in die richting
they say it's already bin written, from day to day and nobody gonna change it, i say let's read the Forbiddenchapters.
pi_93909553
Jelle De Beule en Lieven Scheire in de laatste show over het complot rond Antarctica
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:10:55 #229
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93909675
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:00 schreef Allessio het volgende:
Even off-topic..

Offtopic inderdaad, maar misschien bedoel je deze Dolores Cannon
The truth was in here.
pi_93917099
Ze was erg boeiend op Project Camelot, maar toen ze zei dat Obama een lightworker was had ik wel zoiets van.. hmmmm?
Voltaire.
pi_93944564
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:59 schreef truepositive het volgende:
Ze was erg boeiend op Project Camelot, maar toen ze zei dat Obama een lightworker was had ik wel zoiets van.. hmmmm?
Uit haar boeken wordt dan ook duidelijk dat diegenen die hier met een welbepaalde taak zijn, deze meestal uitoefenen op onbewust niveau ...
Om toch ergens ontopoc te blijven, ze heeft ook uitspraken gedaan over een holle Aarde (terug te vinden in bovenvermeld topic).
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 16:48:30 #232
335384 bartje01
Die zag je niet anaalkomen
pi_93964855
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 16:48 schreef bartje01 het volgende:
Lol de aarde is niet hol
Dat rijmt, maar vindt je het idee bedreigend ?

Ik neem aan dat er nog diverse dimensies zijn die wij eenvoudige aardlingen niet kennen, hoe gewikkeld het ook kan zijn.

M'n ouwe ma is een van de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de aarde hol is, heeft er lang voordat er internet was een aardige studie van gemaakt. Wat je aanneemt moet je zelf weten, maar als je je een beetje gaat verdiepen in alle onalledaagse dingen dan kom je heel wat tegen waar je mond van open valt.

Persoonlijk denk ik dat de aarde zoals wij die kennen met ons eenvoudige 3D voorstellings vermogen, rond is met een dichte kern, maar 'zoals wij die kennen' hoeft natuurlijk niet de enige oplossing te zijn.

Achter het heelal schijnt niets te zijn, geen ruimte, geen lucht, geen vacuum en geen ledigheid, maar NIETS. Kun jij je dat voorstellen ? Nee, en daarmee zie je al dat ons aardling's voorstellingsvermogen toch beperkt is.
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
pi_93965791
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:27 schreef Hoedjeman het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er nog diverse dimensies zijn die wij eenvoudige aardlingen niet kennen, hoe gewikkeld het ook kan zijn.

M'n ouwe ma is een van de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de aarde hol is, heeft er lang voordat er internet was een aardige studie van gemaakt. Wat je aanneemt moet je zelf weten, maar als je je een beetje gaat verdiepen in alle onalledaagse dingen dan kom je heel wat tegen waar je mond van open valt.

Persoonlijk denk ik dat de aarde zoals wij die kennen met ons eenvoudige 3D voorstellings vermogen, rond is met een dichte kern, maar 'zoals wij die kennen' hoeft natuurlijk niet de enige oplossing te zijn.

Achter het heelal schijnt niets te zijn, geen ruimte, geen lucht, geen vacuum en geen ledigheid, maar NIETS. Kun jij je dat voorstellen ? Nee, en daarmee zie je al dat ons aardling's voorstellingsvermogen toch beperkt is.
Vette link! ^O^
pi_93987668
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:27 schreef Hoedjeman het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de visie van je ma :P
pi_93989383
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 00:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de visie van je ma :P
Ja, ik eigenlijk ook wel. Regel ff een accountje voor 'r ;)
pi_94019972
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:44 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Per direct, al dat bewijs wat hier naar boven komt :')

Laat nou maar eens zien hoe dit mogelijk is i.c.m. met zwaartekracht formules.
Die zwaartekracht formules zijn gebaseerd op de denkwijzen van de intelligentste mensen der wereld. Het is dus bedacht en onderzocht er kan altijd nog iets vreemds zijn waardoor deze theorie verworpen wordt zowel gedeeltelijk of helemaal van de kaart geveegd wordt.
pi_94021268
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:10 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Die zwaartekracht formules zijn gebaseerd op de denkwijzen van de intelligentste mensen der wereld. Het is dus bedacht en onderzocht er kan altijd nog iets vreemds zijn waardoor deze theorie verworpen wordt zowel gedeeltelijk of helemaal van de kaart geveegd wordt.
Aangezien wij met behulp van de zwaartekracht van de zon en andere planeten onze ruimteschepen met een slinger naar hun eindpunt kunnen sturen, zijn onze theorieen aardig volmaakt.

Besef je je wel hoe moeilijk het was om toendertijd de Marslanders van de Nasa via een andere planeet een zwaartekrachtslinger te geven en ook nog precies op Mars gericht te krijgen nadat de slinger voltooid was?
pi_94022212
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Aangezien wij met behulp van de zwaartekracht van de zon en andere planeten onze ruimteschepen met een slinger naar hun eindpunt kunnen sturen, zijn onze theorieen aardig volmaakt.

Besef je je wel hoe moeilijk het was om toendertijd de Marslanders van de Nasa via een andere planeet een zwaartekrachtslinger te geven en ook nog precies op Mars gericht te krijgen nadat de slinger voltooid was?
Ik zeg ook niet dat men deze zwaartekracht-theorie helemaal kan verwerpen, het kan zijn dat in de holle ruimte van de aarde andere theoriën van toepassing kunnen zijn. We moeten wachten tot het onderzoek gestart wordt naar de ruimte onder de "korst-laag" van de aarde. Tot die tijd kunnen we alleen maar speculeren. Waar zijn die ontdekkingsreizigers van vroeger? Zoals Columbus/Darwin.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:10:58 #240
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_94025554
Een zon binnenin de aarde _O- . Echt, serieus. De zon staat 150 miljoen kilometer verderop en houdt genoeg kracht over om onze planeet op te warmen tot 50+ graden celcius op sommige plekken. En jij denkt dat een :') klein zonnetje :') binnenin de aarde iedereen wel warm kan houden zonder problemen?
pi_94026491
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:10 schreef Biels het volgende:
Een zon binnenin de aarde _O- . Echt, serieus. De zon staat 150 miljoen kilometer verderop en houdt genoeg kracht over om onze planeet op te warmen tot 50+ graden celcius op sommige plekken. En jij denkt dat een :') klein zonnetje :') binnenin de aarde iedereen wel warm kan houden zonder problemen?
Ik snap het niet. Lees het dik gedrukte nog eens rustig na. Je spreekt jezelf tegen. De zon staat 150 kilometer ver van de aarde af (volgens jou). De zon binnen in de aarde is 0,0 kilometer van de aarde af en heeft zodoende weinig kracht nodig om degene in de holte van de aarde (als die al bestaat) warm te houden.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:33:06 #242
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_94026763
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:27 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Lees het dik gedrukte nog eens rustig na. Je spreekt jezelf tegen. De zon staat 150 kilometer ver van de aarde af (volgens jou). De zon binnen in de aarde is 0,0 kilometer van de aarde af en heeft zodoende weinig kracht nodig om degene in de holte van de aarde (als die al bestaat) warm te houden.
De problemen die ik bedoel zijn dat het veel te warm zou worden.
pi_94027098
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:33 schreef Biels het volgende:

[..]

De problemen die ik bedoel zijn dat het veel te warm zou worden.
We hebben het ook over een heel klein zonnetje in de holte; niet zo groot als de zon die nu aan onze horizon te zien is.

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik argwaan krijg over het idee dat er een holte is met levende intelligente wezens. Tja er is wel vuur, kijk maar naar het lava. Misschien is er helemaal geen zon nodig en denken we te zeer aan onze vastgeroeste levensbenodigdheden.

EDIT: Er zou ook leven zijn gevonden in een meteoriet dat uit de ruimte afkomstig is. Ik weet niet of het 100% zeker is wat ik nu ga zeggen. Het schepsel dit keer een bacterie heeft de ruimtereis overleeft en heeft het koude doorstaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door ManianMan op 13-03-2011 00:46:42 (toevoeging aan de post) ]
  zondag 13 maart 2011 @ 00:50:10 #244
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_94027612
quote:
9s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

We hebben het ook over een heel klein zonnetje in de holte; niet zo groot als de zon die nu aan onze horizon te zien is.

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik argwaan krijg over het idee dat er een holte is met levende intelligente wezens. Tja er is wel vuur, kijk maar naar het lava. Misschien is er helemaal geen zon nodig en denken we te zeer aan onze vastgeroeste levensbenodigdheden.

EDIT: Er zou ook leven zijn gevonden in een meteoriet dat uit de ruimte afkomstig is. Ik weet niet of het 100% zeker is wat ik nu ga zeggen. Het schepsel dit keer een bacterie heeft de ruimtereis overleeft en heeft het koude doorstaan.
Nee, de zon nou naar schatting een keertje of 5000 kleiner moeten zijn om de uitgestoten warmte binnen acceptabele waarden aan de binnenkant van de aarde te houden. En dan nog is dat alleen op het uiterste randje van de "holle aarde", dus helemaal tegen de aardkorst aan, zeg maar.
pi_94034728
quote:
9s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik heb al een paar keer uitgelegd dat een zon zo klein nooit een zon zou kunnen zijn geworden omdat kernfusie nooit plaats zou vinden in een bol gas van zo'n afmeting. Een bol moet net iets groter zijn dan Jupiter om tot kernfusie te komen om vervolgens te ontbranden als een ster.
pi_94400520
Voltaire.
pi_94403480
quote:
tof filmpje!
pi_94403737
^O^
Voltaire.
  maandag 21 maart 2011 @ 12:01:05 #249
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_94414024
Mooi filmpje om met dreamscene als HD desktop filmpje te zetten.

Voor de windows 7 gebruikers , dreamscene moet je met een registry hack weer aanzetten .
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_94447644
quote:
Mooie graphics, alleen jammer (en niet verwonderlijk) dat de teksten boordevol met taalfouten staan :')

En hoe vaak moet ik nog uitleggen dat een zon in het midden van de aarde gewoon niet mogelijk is???
pi_94448798
Ik post hem omdat het met het onderwerp te maken heeft, verder niks.
Ik heb vrij woeste ideeen over onze wereld deze wil ik voorlopig nog niet aan :P
Voltaire.
pi_94530353
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En hoe vaak moet ik nog uitleggen dat een zon in het midden van de aarde gewoon niet mogelijk is???
Heel erg vaak denk ik... :')
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:59:12 #253
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_94531484
quote:
9s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:40 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Heel erg vaak denk ik... :')
Een eeuw geleden was kwantum mechanica nog helemaal niet ontdekt. Wat dat allemaal wel niet op z´n kop heeft gezet. Een dikke eeuw geleden hadden we nog niet eens elektriciteit.

Zo stellig kunnen we niet stellen dat de aarde geen zon kan hebben als we nu nog niet eens weten hoe de zon werkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:01:45 #254
52357 Lambiekje
pi_94531626
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vette link! ^O^
dat is inderdaad een vette link.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:15:25 #255
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94532357
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een eeuw geleden was kwantum mechanica nog helemaal niet ontdekt. Wat dat allemaal wel niet op z´n kop heeft gezet. Een dikke eeuw geleden hadden we nog niet eens elektriciteit.

Zo stellig kunnen we niet stellen dat de aarde geen zon kan hebben als we nu nog niet eens weten hoe de zon werkt.
Dat weten we dus wel, tot een bepaald niveau. Wat we weten zegt redelijk definitief dat het niet kan.
Ik zal het anders nog eens simpel uit proberen te leggen. Als een gaswolk samentrekt onder zijn zwaartekracht neemt zijn temperatuur toe. Deze temperatuur zorgt ervoor dat het gas weer uit wil zetten, en geeft ipc tegendruk. Dit stabiliseert als de inwaarste kracht van de zwaartekracht gelijk is aan de uitwaartse kracht van de druk. Alleen bij massa's boven een bepaalde grens komt de druk en temperatuur boven de grens die nodig is voor kernfusie.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:24:07 #256
52357 Lambiekje
pi_94532901
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat weten we dus wel, tot een bepaald niveau. Wat we weten zegt redelijk definitief dat het niet kan.
Ik zal het anders nog eens simpel uit proberen te leggen. Als een gaswolk samentrekt onder zijn zwaartekracht neemt zijn temperatuur toe. Deze temperatuur zorgt ervoor dat het gas weer uit wil zetten, en geeft ipc tegendruk. Dit stabiliseert als de inwaarste kracht van de zwaartekracht gelijk is aan de uitwaartse kracht van de druk. Alleen bij massa's boven een bepaalde grens komt de druk en temperatuur boven de grens die nodig is voor kernfusie.
zwaartekracht is iets wat we niet begrijpen. Tevens is het een zwakke kracht
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:26:58 #257
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94533072
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zwaartekracht is iets wat we niet begrijpen.
[quote]

Allicht, maar we kunnen er wel aan rekenen, voorspellingen mee doen etc.

[quote]
Tevens is het een zwakke kracht
Dus? Wat is je punt nou precies?
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:41:51 #258
52357 Lambiekje
pi_94533907
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus? Wat is je punt nou precies?
dat we nog helemaal niets begrijpen hoe manen, planeten, zonnen, galaxies e.d. werken.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:50:14 #259
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94534405
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat we nog helemaal niets begrijpen hoe manen, planeten, zonnen, galaxies e.d. werken.
Dat heb je simpelweg fout. Natuurlijk is nog lang niet alles bekend, en zeker niet alles begrepen, maar om te zeggen dat we helemaal niets begrijpen gaat veel te ver.
Onikaan ni ov dovah
pi_94534523
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat heb je simpelweg fout. Natuurlijk is nog lang niet alles bekend, en zeker niet alles begrepen, maar om te zeggen dat we helemaal niets begrijpen gaat veel te ver.
Wat hij bedoeld is dat we 100 jaar geleden ook dachten het allemaal wel (redelijk) te snappen. En daar heeft hij een punt.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:59:01 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94534792
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:52 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat hij bedoeld is dat we 100 jaar geleden ook dachten het allemaal wel (redelijk) te snappen. En daar heeft hij een punt.
Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Veel wetenschappers hebben wat dat betreft wel wat geleerd van dat soort fouten. Voor dit specifieke geval hebben we een aantal modellen die voorspellingen doen die te lijken kloppen met wat we daadwerkelijk zien en meten. Dat is iig een teken dat het wel ongeveer op de goede weg zit, denk ik ;)
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:35:28 #262
52357 Lambiekje
pi_94536508
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Veel wetenschappers hebben wat dat betreft wel wat geleerd van dat soort fouten. Voor dit specifieke geval hebben we een aantal modellen die voorspellingen doen die te lijken kloppen met wat we daadwerkelijk zien en meten. Dat is iig een teken dat het wel ongeveer op de goede weg zit, denk ik ;)
Bij de Zembla van vorige week over de bijensterfte is toch wel weer pijnlijk duidelijk geworden dat onze politiekgelieerde wetenschappers levensgevaarlijke klootzakken zijn. Wetenschap is niet meer te vertrouwen, hun objectiviteit is compleet geruïneerd door de doorspektheid van de industrie.
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:50:58 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94537245
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Bij de Zembla van vorige week over de bijensterfte is toch wel weer pijnlijk duidelijk geworden dat onze politiekgelieerde wetenschappers levensgevaarlijke klootzakken zijn. Wetenschap is niet meer te vertrouwen, hun objectiviteit is compleet geruïneerd door de doorspektheid van de industrie.
Goed, je argumenten zijn dus op?
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_formation
Dan heb je vast wel wat aan die link. Is vast een mooi punt om te beginnen met meer leren over hoe sterren vormen, en wat bepaalde eisen voor dit proces allemaal inhouden. Misschien dat je dan wel gaat snappen wat ik al in jip en janneke taal omschreef.
Onikaan ni ov dovah
pi_94539061
Lambiekje heeft zeker wel een punt. De Wageningen uni connectie met Bayer is op zijn minst zeer twijfelachtig te noemen en er zijn honderden voorbeelden van dit soort zaken. De geinterviewde man in die Zembla doc laat duidelijk zien dat hij gewoon keihard aan het liegen is.
Maar een beetje nuance is wel op zijn plaats, niet iedereen is fout en niet alles is corrupt. En weten zeker ook wel gedeeltelijk hoe de wereld werkt :P
Zwaartekracht in twijfel trekken gaat zelfs mij een beetje te ver.
Voltaire.
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:48:18 #265
52357 Lambiekje
pi_94542775
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:32 schreef truepositive het volgende:
Lambiekje heeft zeker wel een punt. De Wageningen uni connectie met Bayer is op zijn minst zeer twijfelachtig te noemen en er zijn honderden voorbeelden van dit soort zaken. De geinterviewde man in die Zembla doc laat duidelijk zien dat hij gewoon keihard aan het liegen is.
Maar een beetje nuance is wel op zijn plaats, niet iedereen is fout en niet alles is corrupt. En weten zeker ook wel gedeeltelijk hoe de wereld werkt :P
Zwaartekracht in twijfel trekken gaat zelfs mij een beetje te ver.
Ik twijfel niet aan dat de zwaartekracht niet bestaat. Ik twijfel aan de manier zo als wij denken dat 't werkt. Zwaartekracht is maar een weakforce maar toch hangen we het universum-model en er op. Ik denk, ik weet eigenlijk ook wel, dat het huidige model gewoon niet klopt. Darkforce, darkmatter, blackholes worden zomaar geïntroduceerd om bestaande modellen klopend te krijgen.
Persoonlijk denk eerder dat het universum elektrisch is ... daarmee valt veel veel veel meer zaken kloppend te krijgen dan dat het geval is met het achterhaalde theorie die de reguliere wetenschap vasthoud.

Wat ik wilde aangegeven. Dat we gewoonweg niet weten hoe manen,planeten en zonnen werken in de reguliere wetenschap. En dus bestaat er de mogelijkheid dat onze kern anders is dan we aannemen. Ik zeg niet dat het niet zo is en ik zeg ook niet dat het wel zo is.
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:54:13 #266
52357 Lambiekje
pi_94542832
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Goed, je argumenten zijn dus op?
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_formation
Dan heb je vast wel wat aan die link. Is vast een mooi punt om te beginnen met meer leren over hoe sterren vormen, en wat bepaalde eisen voor dit proces allemaal inhouden. Misschien dat je dan wel gaat snappen wat ik al in jip en janneke taal omschreef.
Mijn argumenten zijn niet op. Jij moet eens begrijpen dat vooral Nederlandse wetenschappers slecht bezig zijn. Niet per se om dat ze hun materie niet begrijpen (sommige tak van sport is dat wel degelijk het geval) maar wel doordat zij zich laten souffleren door de industrie. En dat is zéér kwalijk te noemen. Maar in jouw fantasiewereld zijn alle wetenschappers op recht. Dat beeld moet eens doorbroken worden. Wake Up!! Zo werkt ons, Nederland, verrot corrupte maatschappij niet.
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:17:29 #267
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94544094
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 07:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mijn argumenten zijn niet op.
Blijkbaar wel, gezien je het onderwerp ergens anders heen probeert te sturen. Dat hebben mensen ondertussen wel door hoor, dat je dat probeerd ;)

quote:
Jij moet eens begrijpen dat vooral Nederlandse wetenschappers slecht bezig zijn. Niet per se om dat ze hun materie niet begrijpen (sommige tak van sport is dat wel degelijk het geval) maar wel doordat zij zich laten souffleren door de industrie. En dat is zéér kwalijk te noemen. Maar in jouw fantasiewereld zijn alle wetenschappers op recht. Dat beeld moet eens doorbroken worden. Wake Up!! Zo werkt ons, Nederland, verrot corrupte maatschappij niet.
Want dit soort dingen hebben niet veel meer te maken met waarom een zon die zo klein is niet kan. Als je hier weer eens een topic over wil starten, be my guest. Vertel ik weer eens dat je beeld over hoe ik over dat soort dingen denk nog steeds niet klopt.
Onikaan ni ov dovah
pi_94544483
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:59 schreef Lambiekje het volgende:
Ja, dat kunnen we wel. Of denk jij dat er een peer aan een appelboom kan groeien?
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:48:28 #269
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94544884
Maar even serieus mensen, een gat met een diameter van 2300 kilometer aan beide polen. Dat is de kustlijn van Europa (Nederland tot aan zuid Portugal) en dat is niet waarneembaar? :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:49:39 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94544911
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:48 schreef Killaht het volgende:
Maar even serieus mensen, een gat met een diameter van 2300 kilometer aan beide polen. Dat is de kustlijn van Europa (Nederland tot aan zuid Portugal) en dat is niet waarneembaar? :')
Blijkbaar :P Want er is een mysteriuze reden waarom satellieten nooit precies over de pool vliegen!!! ofzo
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:21:18 #271
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94545793
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Blijkbaar :P Want er is een mysteriuze reden waarom satellieten nooit precies over de pool vliegen!!! ofzo
Nee, die is er niet. Satellieten vliegen ook gewoon over Antartica ;) Satellieten hebben zelfs de kustlijn en het continent van Antartica in kaart gebracht die voor een groot gedeelte onder het ijs ligt.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:45:46 #272
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94546497
Onderstaande link past wel in dit topic:
http://www.spitsnieuws.nl(...)r_de_aardmantel.html

Ze willen weer een poging tot aan de aardmantel gaan boren ;)
pi_94551987
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 10:21 schreef Killaht het volgende:

[..]

Nee, die is er niet. Satellieten vliegen ook gewoon over Antartica ;) Satellieten hebben zelfs de kustlijn en het continent van Antartica in kaart gebracht die voor een groot gedeelte onder het ijs ligt.
Is onze aarde hol?

This rare image from NORAD, aka the "Crystal Palace", shows the path of polar orbiting satellites which is slightly off-center of the true geographic north pole.
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:49:19 #274
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94555583
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:12 schreef Stranger het volgende:

[..]

Is onze aarde hol?
[ afbeelding ]
This rare image from NORAD, aka the "Crystal Palace", shows the path of polar orbiting satellites which is slightly off-center of the true geographic north pole.
Je komt aanzetten met een vaag raar plaatje. Duidelijk ook dat deze geedit is als je naar de lijnen kijkt. Daarnaast heb ik het ook maar niet over de onmogelijke manouvre die een satteliet moet maken om die bocht te moeten maken..

Lekkere objectieve bron ook... :|W

Verklaar jij eens de sattelietbeelden van Antartica en de Noordpool? Ik denk ook dat een gat met een diameter van 2300km makkelijk te spotten is.

Ik zie niks.
http://www.gdargaud.net/Antarctica/RadarSat.html

En hoe verklaar je de miljoenen liters water die dan naar binnendonderen de holle aarde in op de Noordpool, dan is dat kernzonnetje gelijk gedoofd.

Niet om het een of ander maar op een bepaald punt moet je wel realistisch blijven. :W
pi_94556420
-edit-

nvm.
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:19:55 #276
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94556680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:49 schreef Killaht het volgende:

[..]

Je komt aanzetten met een vaag raar plaatje. Duidelijk ook dat deze geedit is als je naar de lijnen kijkt. Daarnaast heb ik het ook maar niet over de onmogelijke manouvre die een satteliet moet maken om die bocht te moeten maken..

Lekkere objectieve bron ook... :|W

Verklaar jij eens de sattelietbeelden van Antartica en de Noordpool? Ik denk ook dat een gat met een diameter van 2300km makkelijk te spotten is.

Ik zie niks.
http://www.gdargaud.net/Antarctica/RadarSat.html

En hoe verklaar je de miljoenen liters water die dan naar binnendonderen de holle aarde in op de Noordpool, dan is dat kernzonnetje gelijk gedoofd.

Niet om het een of ander maar op een bepaald punt moet je wel realistisch blijven. :W
Dat overzicht klopt wel hoor ;) Heeft te maken met baanmechanica en synchroon blijven met de zon.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:08:10 #277
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94560943
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat overzicht klopt wel hoor ;) Heeft te maken met baanmechanica en synchroon blijven met de zon.
Hm ok, ik heb me niet heel erg verdiept in satellietbanen rond de polen. Ik weet alleen dat ze Heliosynchrone omloopbanen hebben, zodat ze afgestemd zijn op dag en nacht. En dat satellieten polaire of eliptische banen (geosynchroon) maken om de aarde.

Bedankt voor de info. ;)
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:02:37 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94562796
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:08 schreef Killaht het volgende:

[..]

Hm ok, ik heb me niet heel erg verdiept in satellietbanen rond de polen. Ik weet alleen dat ze Heliosynchrone omloopbanen hebben, zodat ze afgestemd zijn op dag en nacht. En dat satellieten polaire of eliptische banen (geosynchroon) maken om de aarde.

Bedankt voor de info. ;)
In het kort zorgt de passage net langs de pool ervoor dat de baan ietsje aan wordt gepast. Daardoor blijven ze op dezelfde tijd van de dag over elke locatie vliegen :)
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:47:15 #279
305699 geertbukken
'buk voor me'
pi_95244526
De marianentrog is 11 km diep, en in het filmpje staat duidelijk dat de korst tussen onze aarde en hollow earth tussen de 8 en de 4 km is :) hoe verklaar je dit?
EDIT: oh het is 8000 miles niet 8000 meters sorry mijn fout :9
pi_95246469
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:47 schreef geertbukken het volgende:
De marianentrog is 11 km diep, en in het filmpje staat duidelijk dat de korst tussen onze aarde en hollow earth tussen de 8 en de 4 km is :) hoe verklaar je dit?
EDIT: oh het is 8000 miles niet 8000 meters sorry mijn fout :9
Geen idee wat je hier precies mee zeggen wilt.. Doet eens verder toelichten ajb.. :)
pi_95246607
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Geen idee wat je hier precies mee zeggen wilt.. Doet eens verder toelichten ajb.. :)
:')
pi_95246840
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

:')
Licht jij het eens toe dan...

Ik ben op dit moment niet meer zo scherp. :)
pi_95247193
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Licht jij het eens toe dan...

Ik ben op dit moment niet meer zo scherp. :)
Nee zo bedoelde ik het niet... ik heb je gewoon zolang niet gesproken dus ik zei alleen even gedag ;)
  maandag 11 april 2011 @ 21:49:20 #284
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_95364864
Op het eerste ogenblik lijkt het natuurlijk onmogelijk, maar als je er echt grondig over nadenkt is het niet onmogelijk.

Neem een bol en vul deze met cement. Bij het draaien van de bol verplaatst zich het cement aan de equator van de bol en werkt zich dan naar de "polen". Richting de polen neemt de centrifugekracht af en aan de polen is deze nul. Als het cement dan gedroogd is en je neemt de bol weg van het cement krijg je een bol met openingen aan de polen.

Op de aarde kun je dit ook toepassen, want deze was ooit ook vloeibaar.

Als je naar het middelpunt van de polen zou kunnen lopen zou je nog niet eens direct merken dat er een gat is. De rand van de ingang van het gat is dan natuurlijk rond. Je zult dan denken je loopt gewoon rechtuit en ziet dan opeens een nieuw landschap. Op een gegeven moment zie je dan een oceaan of land als je naar boven richting hemel zou kijken.

Of er een centrale zon is betwijfel ik. Als er een kleine zon zou zijn, zou de oppervlakte van de binnenaarde dan niet verbranden omdat de afstand van de innere zon dichtbij het aardoppervlak is?
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:08:05 #285
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95385722
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef Aurora025 het volgende:
Op het eerste ogenblik lijkt het natuurlijk onmogelijk, maar als je er echt grondig over nadenkt is het niet onmogelijk.

Neem een bol en vul deze met cement. Bij het draaien van de bol verplaatst zich het cement aan de equator van de bol en werkt zich dan naar de "polen". Richting de polen neemt de centrifugekracht af en aan de polen is deze nul. Als het cement dan gedroogd is en je neemt de bol weg van het cement krijg je een bol met openingen aan de polen.

Op de aarde kun je dit ook toepassen, want deze was ooit ook vloeibaar.

Als je naar het middelpunt van de polen zou kunnen lopen zou je nog niet eens direct merken dat er een gat is. De rand van de ingang van het gat is dan natuurlijk rond. Je zult dan denken je loopt gewoon rechtuit en ziet dan opeens een nieuw landschap. Op een gegeven moment zie je dan een oceaan of land als je naar boven richting hemel zou kijken.

Of er een centrale zon is betwijfel ik. Als er een kleine zon zou zijn, zou de oppervlakte van de binnenaarde dan niet verbranden omdat de afstand van de innere zon dichtbij het aardoppervlak is?
Een gat ter grootte van de kustlijn van west europa, niet opvallen :') Loop je lekker op de Noordpool, flikker je gelijk naar beneden die innercore ster in... :W
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:10:54 #286
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_95388301
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:08 schreef Killaht het volgende:

[..]

Een gat ter grootte van de kustlijn van west europa, niet opvallen :') Loop je lekker op de Noordpool, flikker je gelijk naar beneden die innercore ster in... :W
Nee, want het middelpunt van de gravitatiekracht zou dan in de korst liggen. Je zou nog niet eens merken dat je het gat binnenloopt. Denk er maar eens over na.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:56:17 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95390611
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:10 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Nee, want het middelpunt van de gravitatiekracht zou dan in de korst liggen. Je zou nog niet eens merken dat je het gat binnenloopt. Denk er maar eens over na.
Hmkay? Zeker niet zo goed op zitten letten bij natuurkunde op de middelbare school? :)
Onikaan ni ov dovah
pi_95392807
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hmkay? Zeker niet zo goed op zitten letten bij natuurkunde op de middelbare school? :)
Ik denk dat als je überhaupt gelooft in een holle aarde, dat je dan een geheel nieuwe natuurkunde moet uitvinden om alle "feiten" te verklaren...
C. Sagan
pi_95392858
Hey ... het topic doet het nog steeds! ^O^
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:27:15 #290
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95395113
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik denk dat als je überhaupt gelooft in een holle aarde, dat je dan een geheel nieuwe natuurkunde moet uitvinden om alle "feiten" te verklaren...
True that :)
Onikaan ni ov dovah
pi_95395971
http://unitynet.nl/boeken(...)le%20Aarde/start.htm

Iemand hier al rondgekeken

quote:
K&M Tailor: The Land of No Horizon

Van dit boek - in Australië verschenen - is slechts hoofdstuk 6 vertaald. Hier wordt de theoretische onderbouwing van de holle planeten verklaard.
Dat hoofdstuk staat er ook gelinkt, ik ga het vanavond eens doorlezen :Y)
pi_95406399
hoezo een kutlangetopic
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 23:04:17 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_95422451
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:14 schreef Fokkie2 het volgende:
hoezo een kutlangetopic
Neem de moeite om het te lezen voor je commentaar geeft :)
  woensdag 13 april 2011 @ 00:03:12 #294
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_95425690
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:43 schreef Stranger het volgende:
http://unitynet.nl/boeken(...)le%20Aarde/start.htm

Iemand hier al rondgekeken

[..]

Dat hoofdstuk staat er ook gelinkt, ik ga het vanavond eens doorlezen :Y)
wow, wat een geweldige link. Ik heb hoofdstuk 6 compleet gelezen. Er wordt begrijpelijk uitgelegd waarom de aarde en andere planeten niets anders zijn kunnen dan hol.

Hoofdstuk 6 komt uit het boek "The Land of No Horizions" van Kevin J. Taylor and Matthew J. Taylor. Een interview met meerdere delen kun je hier beluisteren:

pi_95426325
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:03 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

wow, wat een geweldige link. Ik heb hoofdstuk 6 compleet gelezen. Er wordt begrijpelijk uitgelegd waarom de aarde en andere planeten niets anders zijn kunnen dan hol.

Hoofdstuk 6 komt uit het boek "The Land of No Horizions" van Kevin J. Taylor and Matthew J. Taylor. Een interview met meerdere delen kun je hier beluisteren:

Weer een zon in het binnenste van de planeet :')
pi_95437945
Ik vind dit echt het meest wonderbaarlijke onderwerp dat ik ooit ben tegengekomen in BNW.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 13 april 2011 @ 13:39:27 #297
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95440618
Is het begrip dyson shell/sphere hier al voorbij gekomen? Zeer interessant om eens te googelen ivm een eventuele holle aarde :)

halo.wikia.com/wiki/Micro_Dyson_Sphere

Ik weet dat het geen bron of bewijs is, maar op z'n minst een mooie theorie.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:39:27 #298
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95445987
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:39 schreef Verbodsbord het volgende:
Is het begrip dyson shell/sphere hier al voorbij gekomen? Zeer interessant om eens te googelen ivm een eventuele holle aarde :)

halo.wikia.com/wiki/Micro_Dyson_Sphere

Ik weet dat het geen bron of bewijs is, maar op z'n minst een mooie theorie.
Zo'n ding is best een stuk groter dan een planeet ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_95447081
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:03 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Mooi dat je het samenvat, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik er niet aan hoef te beginnen. 'Niet anders kan zijn dan hol'. Mike, it's amazing!!!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_95447562
De gene die het topic sluit moet een nieuwe maken :P

Maar wel graag met een fatsoenlijke OP O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')