abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93393858
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:49 schreef Whuzz het volgende:

We helpen je allemaal hopen dat je maar lekker van andermans problemen kunt gaan genieten later. Dat is immers het mooiste dat een mens kan bereiken toch? :')
Ach.... Nederlanders genieten al decennia lang van andermans leed. Wij buiten mensen in lage lonen landen uit zodat wij een mega zeepbel kunnen opblazen. Ik denk dat ze in die landen ook wel kunnen lachen als hier de boel instort w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93393981
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zeg je gewoon net als de rest die er al jaren inzit tegen de deurwaarder: 'Geef maar een seintje als je langskomt, dan zet ik vast koffie. Verder is er niets te halen voor je.' :D
Haha..... Asfyxia komt daar nog mee weg maar ik denk dat ze aan jou gewoon om de sleutel vragen *O*
I'll sing you a lullaby.
  zondag 27 februari 2011 @ 15:54:44 #153
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93394016
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ach.... Nederlanders genieten al decennia lang van andermans leed. Wij buiten mensen in lage lonen landen uit zodat wij een mega zeepbel kunnen opblazen. Ik denk dat ze in die landen ook wel kunnen lachen als hier de boel instort w/
Ja, die lachen zich echt kapot als wij hier allemaal in de shit komen man. Het is echt vet lachen als je 30 kilometer voor je water moet lopen en je zoontje polio heeft dat er dan mensen zijn die in een land waar je nog nooit van hebt gehoord gedwongen hun huis moeten verkopen en een huis gaan huren. Dat drama kunnen ze zich goed voorstellen.

:')

Beetje egocentrisch Xeno.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93394075
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:05 schreef Censuur-152 het volgende:

Mooie ironische praatjes..

Eigenlijk ben je gewoon een overconsumerende kredietkneus. Altijd gehuurd en nu huren van de bank. Praatjes zat, dat wel...
En gekocht met korting van een stel DSB kneusjes..... met 'korting'.... i.p.v. zijn plicht te doen als grootlener en die mensen de volle pond te betalen zitten die mensen dik in de schulden. Dat noem ik genieten :P
I'll sing you a lullaby.
pi_93394126
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:54 schreef xenobinol het volgende:
Haha..... Asfyxia komt daar nog mee weg maar ik denk dat ze aan jou gewoon om de sleutel vragen *O*
De sleutel van mijn in dat geval sociale huurwoning? Wat willen ze daarmee? :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93394362
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De sleutel van mijn in dat geval sociale huurwoning? Wat willen ze daarmee? :?
Terug..... zodat ze de woning aan een meer kredietwaardige bewoner kunnen geven. Ga jij maar in een doos of onder de brug wonen.
I'll sing you a lullaby.
pi_93394529
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja, die lachen zich echt kapot als wij hier allemaal in de shit komen man. Het is echt vet lachen als je 30 kilometer voor je water moet lopen en je zoontje polio heeft dat er dan mensen zijn die in een land waar je nog nooit van hebt gehoord gedwongen hun huis moeten verkopen en een huis gaan huren. Dat drama kunnen ze zich goed voorstellen.

:')

Beetje egocentrisch Xeno.
Die 30 kilometer die ze moeten lopen voor een emmer water? Zou dat komen door een vastzittende huizenmarkt _O-
Ik denk dat mensen met kinderen die aan polio lijden niet zo heel erg veel empathie hebben voor mensen in landen die dat met een paar euro hadden kunnen voorkomen. Vooral als ze horen dat ze liever hun euro's in een huizenmarkt-zeepbel doneerden _O-
Wel bezuinigen op levensreddende ontwikkelingshulp.... niet bezuinigen op superlenerssubsidie :N
I'll sing you a lullaby.
pi_93394622
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:01 schreef xenobinol het volgende:
Terug..... zodat ze de woning aan een meer kredietwaardige bewoner kunnen geven. Ga jij maar in een doos of onder de brug wonen.
Neh, dan ga ik wel kraken. :X
pi_93394741
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Neh, dan ga ik wel kraken. :X
Je begrijpt het.... mensen die kraken zijn niet de criminelen. Mensen die het anderen onmogelijk maken om aan fatsoenlijke huisvestiging te komen zijn de werkelijke criminelen :)
I'll sing you a lullaby.
  zondag 27 februari 2011 @ 16:14:25 #160
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93395078
Xeno, serieus weer tijd voor je pilletje! Nog even en je begint weer over Area51 en Twin Tower conspiracies _O-
pi_93395098
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:07 schreef xenobinol het volgende:
Je begrijpt het.... mensen die kraken zijn niet de criminelen. Mensen die het anderen onmogelijk maken om aan fatsoenlijke huisvestiging te komen zijn de werkelijke criminelen :)
Er is zat fatsoenlijke huisvesting te vinden. Probleem is echter dat men voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Het mag eigenlijk niets kosten. En dan is het wat lastiger om iets naar je smaak te vinden. Maar dat is al honderden jaren zo.
pi_93397229
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Er is zat fatsoenlijke huisvesting te vinden. Probleem is echter dat men voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Het mag eigenlijk niets kosten. En dan is het wat lastiger om iets naar je smaak te vinden. Maar dat is al honderden jaren zo.
Sure..... geen zeepbel hier, Nederland is tenslotte anders w/
I'll sing you a lullaby.
  zondag 27 februari 2011 @ 17:12:32 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93398185
quote:

[..]

250K voor een aftands rijtjeshuis betalen (in de Randstad iig), vind ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Zo'n huis is voor 80K gemakkelijk in elkaar te flansen en moeilijk vergelijkbaar met woningen in omringende landen, omdat die lage kwaliteit daar nauwelijks vindbaar is.

Vergeet niet hoeveel geld 250K wel niet is. Dat is (voor 10 euro netto per uur, salaris dat modaal is) 13 jaar lang aanstampen. Zonder ergens anders een cent aan uit te geven, let wel.

Ook ik zie de huizenprijzen niet enorm veel meer dalen, hooguit zo'n 10-15% nog. Huizen zullen in Nederland met zijn gezonde economie, hoge bevolkingsdichtheid, restrictief ruimtelijk beleid, hoge immigratie en zeer royale subsidies altijd wel duur blijven. Maar om nu te doen alsof starters in Nederland voor een dubbeltje op de eerste rang willen, ze betalen de hoofdprijs voor een ongunstige plek links-achterin.

Wat willen die starters dan? Een stel dat anderhalf keer werkt en hoog is opgeleid, wil best wel genoegen nemen met een krappe woning op een klein stukje grond, waar ze dan zo ongeveer de rest van hun leven voor gaan afbetalen. Alleen wil/durft de bank het -terecht- niet meer te financieren. In bijvoorbeeld de VS woont John de Arbeider al in een woning die hier is voorbehouden voor 2xmodaal.

De stagnatie in de huizenmarkt komt omdat door ruimte financieringsmogelijkheden en krapte op de markt de prijzen zover zijn opgelopen dat het niet meer financierbaar is. Zeker niet nu die financiering minder ruim is geworden. Maar NIET door de hoge eisen van de starters.
The End Times are wild
pi_93398811
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:12 schreef LXIV het volgende:
250K voor een aftands rijtjeshuis betalen (in de Randstad iig), vind ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Zo'n huis is voor 80K gemakkelijk in elkaar te flansen en moeilijk vergelijkbaar met woningen in omringende landen, omdat die lage kwaliteit daar nauwelijks vindbaar is.
Je zou ook 20km buiten bv Rotterdam kunnen gaan wonen. Dan pak je maar de fiets naar je werk. (Of gewoon de auto natuurlijk) Dan heb je voor 180K (excl. kk) gewoon een nette vrij nieuwe 5 kamer woning.

quote:
Vergeet niet hoeveel geld 250K wel niet is. Dat is (voor 10 euro netto per uur, salaris dat modaal is) 13 jaar lang aanstampen. Zonder ergens anders een cent aan uit te geven, let wel.
Is modaal 1600,- netto per maand? (Ik dacht dat dat rond de 1900 a 2000 netto zou zitten)

quote:
Ook ik zie de huizenprijzen niet enorm veel meer dalen, hooguit zo'n 10-15% nog. Huizen zullen in Nederland met zijn gezonde economie, hoge bevolkingsdichtheid, restrictief ruimtelijk beleid, hoge immigratie en zeer royale subsidies altijd wel duur blijven. Maar om nu te doen alsof starters in Nederland voor een dubbeltje op de eerste rang willen, ze betalen de hoofdprijs voor een ongunstige plek links-achterin.
Tuurlijk wel. Iedereen verwacht na het voltooien van zijn/haar opleiding direct een huis te kunnen kopen. Dat kan niet en heeft nog nooit gekunnen.

quote:
Wat willen die starters dan? Een stel dat anderhalf keer werkt en hoog is opgeleid, wil best wel genoegen nemen met een krappe woning op een klein stukje grond, waar ze dan zo ongeveer de rest van hun leven voor gaan afbetalen. Alleen wil/durft de bank het -terecht- niet meer te financieren.
Onjuist. De bank wil/durft het best wel. Ze mogen het alleen niet op straffe van een torenhoge boete. Je mag in NL bij een 1,2 x modaal salaris namelijk zonder problemen voor 800,- per maand huren, maar geen 600,- aan rente + aflossing betalen. Sterker nog, als je bij datzelfde salaris voor 600,- zou huren ben je een scheefhuufder. :9 (Ik ga in dit voorbeeld even uit van iemand die wil lenen onder NHG, maar net niet aan de voorwaarden voldoet)

quote:
In bijvoorbeeld de VS woont John de Arbeider al in een woning die hier is voorbehouden voor 2xmodaal.
Kunst. Houten huisjes en grond genoeg. Sociale voorzieningen nul.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 27-02-2011 17:35:03 ]
  zondag 27 februari 2011 @ 17:50:40 #165
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93399794
Huizenmarkt in VS vergelijken met die in NL....

quote:
Voor 250k een rijtjeshuis in de Randstad willen hebben is wél voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat is namelijk wat ze kosten in de steden búiten de randstad.
En lage kwaliteit in de omringende landen? Ik kom regelmatig bij duitsers over de vloer (ik werk in Duitsland) en daar is de gemiddelde kwaliteit echt lager dan hier.
Huizen in Frankrijk... die zijn qua kwaliteit niet eens te vergelijken met NL. Keukens en badkamers daar zijn standaard 40 jaar oud en niemand die er van op kijkt.
En dan de vergelijking trekken met de VS... als er érgens goedkoop en aftands gebouwd wordt... Alles van waaibomenhout, schilderwerk wordt er op gespoten en bladdert het volgende jaar weer af, badkamers zijn MDF met wat pleister... :')
pi_93399835
Ja, laten we er weer een serieuze discussie van maken. Alsof die hier nog niet tot in den treure gevoerd is. :')

Bottom line: huizenprijzen zullen verder omlaag gaan.
  zondag 27 februari 2011 @ 17:54:52 #167
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93399960
quote:

[..]

Ik ben inmiddels erg aan Scandinavië gewend en kijk nu heel anders naar Nederland.

De meeste jonge mensen in Nederland wonen in een veel te dure rijschuur zonder normale tuin en oprit. Daar lenen ze dan een godsvermogen voor....
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93400014
En maar weer ontopic: ik ken een stel dat in 2008 de hoofdprijs heeft betaald voor een rijtjeshuis op een zgn. "toppertjeslocatie" in Den Haag. Alles bij elkaar meer dan 5 ton, incl. verbouwing, nieuwe keuken etc. (de exacte prijs wil hij me niet eens vertellen).

Nu sprak ik die kerel gisteren en ze gaan uit elkaar. Het huis zal verkocht moeten worden. Boy oh boy, gaan die even een hoop geld verliezen! :o

Gelukkig zijn ze allebei redelijk hoogopgeleid en hebben ze allebei een aardige baan. ;)
  zondag 27 februari 2011 @ 17:59:45 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93400131
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je zou ook 20km buiten bv Rotterdam kunnen gaan wonen. Dan pak je maar de fiets naar je werk. (Of gewoon de auto natuurlijk) Dan heb je voor 180K (excl. kk) gewoon een nette vrij nieuwe 5 kamer woning.

[..]
Dat is nog niet voor een dubbeltje op de eerste rang.
quote:
Is modaal 1600,- netto per maand? (Ik dacht dat dat rond de 1900 a 2000 netto zou zitten)

[..]
Netto modaal inkomen in 2010*
Het netto modaal inkomen is in 2010 ongeveer: ¤ 19367,52- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend.
Per maand is dat netto: ¤ 1613,96,-- inclusief vakantietoeslag of
¤ 1494,41 exclusief vakantietoeslag.
http://www.apporte.nl/index.html

quote:
Tuurlijk wel. Iedereen verwacht na het voltooien van zijn/haar opleiding direct een huis te kunnen kopen. Dat kan niet en heeft nog nooit gekunnen.

[..]
Kunnen ze het wel na bijv. 5 jaar werken?
quote:
Onjuist. De bank wil/durft het best wel. Ze mogen het alleen niet op straffe van een torenhoge boete. Je mag in NL bij een 1,2 x modaal salaris namelijk zonder problemen voor 800,- per maand huren, maar geen 600,- aan rente + aflossing betalen. Sterker nog, als je bij datzelfde salaris voor 600,- zou huren ben je een scheefhuufder. :9 (Ik ga in dit voorbeeld even uit van iemand die wil lenen onder NHG, maar net niet aan de voorwaarden voldoet)

[..]
Nee hoor, banken zijn ook veel voorzichtiger geworden.
quote:
Kunst. Houten huisjes en grond genoeg. Sociale voorzieningen nul.
Relatief krijg je daar gewoon meer waar voor je geld.

Voor 250K. Dan zit je 'voor een dubbeltje op de eerste rang'.

http://www.funda.nl/koop/(...)-essenburg-11/fotos/
(kan geen image hotlinken van Funda).
Maar dit krijg je dan voor 580K. En dan willen mensen die dit niet betalen willen of kunnen 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?", komop! Je betaalt gewoon de hoofdprijs voor een plekje achteraf.
The End Times are wild
pi_93400274
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:59 schreef LXIV het volgende:

[ afbeelding ]
Voor 250K. Dan zit je 'voor een dubbeltje op de eerste rang'.

http://www.funda.nl/koop/(...)-essenburg-11/fotos/
(kan geen image hotlinken van Funda).
Maar dit krijg je dan voor 580K. En dan willen mensen die dit niet betalen willen of kunnen 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?", komop! Je betaalt gewoon de hoofdprijs voor een plekje achteraf.
Locatie LXIV, locatie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 27 februari 2011 @ 18:08:01 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93400463
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Locatie LXIV, locatie.
Natuurlijk is dat essentieel.

Maar het punt is dat er beweerd werd dat de woningmarkt stil zou liggen omdat starters 'voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten'. En dat is gewoon niet zo.
Ze zijn eerder nog bereid heel veel te betalen voor een plekje achteraf.
De woningmarkt ligt stil omdat starters niet meer genoeg kunnen lenen om de vraagprijzen te betalen die er zijn. De wil is er wel, maar de hypotheek komt niet.
The End Times are wild
pi_93400509
Er zijn ook bijna geen starters meer joh, in vergelijking tot een paar jaar geleden.
  zondag 27 februari 2011 @ 18:16:41 #173
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93400816
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:09 schreef Asfyxia het volgende:
Er zijn ook bijna geen starters meer joh, in vergelijking tot een paar jaar geleden.
Het aantal mensen dat daadwerkelijk starten (mooi die term... huurders zijn dus nog gewoon niet gestart :P ) is misschien lager ja... maar het aantal mensen dat wíllen starten is nog gewoon hetzelfde hoor.
  zondag 27 februari 2011 @ 18:18:05 #174
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93400883
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Locatie LXIV, locatie.
Idioot hoge hypotheken, geen eigen inbreng, renteaftrek, geloof in het huizensprookje.

Als dat gaat crashen.... :)
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  zondag 27 februari 2011 @ 18:23:01 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_93401083
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:09 schreef Asfyxia het volgende:
je krijgt nu,meer uitstappers dan instappers iv vergrijzing van de babyboomers bedoelt hij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93401084
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:18 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Idioot hoge hypotheken, geen eigen inbreng, renteaftrek, geloof in het huizensprookje.

Dan gaat er meer mis en maak ik me over die hypotheek niet zo druk :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93401143
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat kan niet en heeft nog nooit gekunnen.

gekunnen kan nie- o|O
pi_93401259
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:50 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig bij duitsers over de vloer (ik werk in Duitsland) en daar is de gemiddelde kwaliteit echt lager dan hier.

echt lager hoger *O*
  zondag 27 februari 2011 @ 18:31:31 #179
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93401381
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:27 schreef quirigua het volgende:

[..]

echt lager hoger *O*
echt bullshit. Wel eens naar duitse keukens en badkamers gekeken? Duitse meubels (die zijn iin voor-oorlogse stijl blijven hangen). Het enige dat ze beter kunnen zijn dingen als kunststof kozijnen e.d.
pi_93401393
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat daadwerkelijk starten (mooi die term... huurders zijn dus nog gewoon niet gestart :P ) is misschien lager ja... maar het aantal mensen dat wíllen starten is nog gewoon hetzelfde hoor.
Nee, zeker niet. Voor 1995 was huren nog gewoon normaal. Dat veranderde na die tijd en steeds meer mensen lieten zich gek maken om zich diep in de schulden te steken voor een eigen huis. Op dit moment geldt de tegenovergestelde trend: het aantal mensen dat een eerste eigen huis wil kopen neemt gewoon af. Als man scoor je tegenwoordig ook absoluut geen punten bij de dames meer met een "eigen woning" waar een hoge hypotheek op rust.

Komt ook doordat er steeds meer singles zijn. Single jonge vrouwen zijn nu eenmaal zeer veeleisend op dit vlak en willen vaak wel heel graag hun geleende "eigen plekje". Maar single jonge mannen zijn toch vaak een stuk minder kieskeurig. Als ze geen mokkel hebben is er gewoon weinig noodzaak om een huis te kopen. Dan geven ze hun geld liever uit aan gadgets, kroeg, hoeren en meer van dat soort zaken, terwijl huisvesting zo goedkoop mogelijk mag zijn. Natuurlijk geldt dat niet voor alle jonge mannen, maar het is weldegelijk een waarneembare trend.
  zondag 27 februari 2011 @ 18:32:47 #181
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93401438
_O- laat me raden, Asfixia is single? :D
Cognitieve Dissonantie, zegt dat je iets? :D :D
pi_93401475
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

echt bullshit. Wel eens naar duitse keukens en badkamers gekeken? Duitse meubels (die zijn iin voor-oorlogse stijl blijven hangen). Het enige dat ze beter kunnen zijn dingen als kunststof kozijnen e.d.
echt bullshit
pi_93401499
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:32 schreef Whuzz het volgende:
_O- laat me raden, Asfixia is single? :D
Cognitieve Dissonantie, zegt dat je iets? :D :D
Nee, ik heb een vriendin. Die overigens ook tot aan d'r nek in de hypotheekschuld zit.
  zondag 27 februari 2011 @ 18:35:01 #184
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93401534
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:34 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nee, ik heb een vriendin. Die overigens ook tot aan d'r nek in de hypotheekschuld zit.
Ach, de een een hypotheekschuld, de ander een huurachterstand, samen sta je sterk, toch? ;)
pi_93401614
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:35 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ach, de een een hypotheekschuld, de ander een huurachterstand, samen sta je sterk, toch? ;)
Ach, die huurachterstand was 15 jaar geleden. Maar als jullie het leuk vinden om vol te houden dat ik die op dit moment heb, dan vind ik het prima hoor. ;)

Maar goed, die hypotheekschuld van haar is mijn probleem verder niet. Gelukkig heeft ze een rijke pa.
  zondag 27 februari 2011 @ 18:39:56 #186
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93401758
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:36 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ach, die huurachterstand was 15 jaar geleden.
Ach, als ik hoor hoe je er over praat ben je in die tijd weinig veranderd. Je schijnt het nog steeds normaal/acceptable te vinden. En ondertussen een grote mond over mensen met een hypotheek.
Het wordt tijd voor een aanscherping van de BKR regels om de maatschappij tegen mensen als jij te beschermen ;)
pi_93403246
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:18 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Is natuurlijk al gecrashed... echter de marktpartijen hopen dat ze het vuur weer kunnen aanwakkeren. Kansloos natuurlijk w/
I'll sing you a lullaby.
  zondag 27 februari 2011 @ 19:25:34 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93403942
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar dat is het punt ook helemaal niet. Er is schaarste, zeker kwalitatief, en er zijn meer dan genoeg potentiele huizenkopers.
Het gaat maar om één ding, en dat is financiering. En als er drie jaar terug modaal 250K geleend kon worden om te starten en nu nog maar 210K, dan betekent dit dat de modale prijs terug moet naar de 210K. Zo simpel is het.

Al staan er 3.000.000 starters te popelen om dat éne huis voor 250K te kunnen kopen, maar ze krijgen nog steeds geen van allen meer dan 210K geleend, dan wordt dat huis niet voor 250K verkocht. Zo simpel is het gewoon.
The End Times are wild
  zondag 27 februari 2011 @ 19:51:55 #189
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93405374
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:
En als er drie jaar terug modaal 250K geleend kon worden om te starten en nu nog maar 210K, dan betekent dit dat de modale prijs terug moet naar de 210K. Zo simpel is het.
Of dat de gemiddelde leeftijd waarop men een huis koopt omhoog gaat, ommdat men langer moet wachten tot men kan financieren.
pi_93406303
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Of dat de gemiddelde leeftijd waarop men een huis koopt omhoog gaat, ommdat men langer moet wachten tot men kan financieren.
Sure.... wat denk je zelf dat er gaat gebeuren? Prijzen gaan dalen en >100% financiering gaat verdwijnen.
I'll sing you a lullaby.
pi_93411221
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:08 schreef LXIV het volgende:
Maar het punt is dat er beweerd werd dat de woningmarkt stil zou liggen omdat starters 'voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten'. En dat is gewoon niet zo.
Nee, het punt was dat er beweerd werd dat krakers niet crimineel zouden zijn omdat er geen fatsoenlijke woonruimte te vinden zou zijn. Waarop ik reageerde met dat er zat fatsoenlijke woonruimte te vinden is, maar dat men tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
pi_93411625
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:
Al staan er 3.000.000 starters te popelen om dat éne huis voor 250K te kunnen kopen, maar ze krijgen nog steeds geen van allen meer dan 210K geleend, dan wordt dat huis niet voor 250K verkocht. Zo simpel is het gewoon.
Ik denk dat het nog simpeler is, dus ik heb hem even aangepast. ;)
  zondag 27 februari 2011 @ 21:20:50 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93411825
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, het punt was dat er beweerd werd dat krakers niet crimineel zouden zijn omdat er geen fatsoenlijke woonruimte te vinden zou zijn. Waarop ik reageerde met dat er zat fatsoenlijke woonruimte te vinden is, maar dat men tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Of krakers wel of niet crimineel zijn hangt af van de wet. Als die kraken toestaat dan zijn krakers dus niet crimineel.
Of het moreel acceptabel is, is een andere vraag.
Je kunt je ook afvragen of het moreel acceptabel is dat mensen met een laag inkomen nu tussen wal en schip vallen omdat ze niet mogen huren en niet kunnen kopen.
The End Times are wild
pi_93411879
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:54 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik ben inmiddels erg aan Scandinavië gewend en kijk nu heel anders naar Nederland.

De meeste jonge mensen in Nederland wonen in een veel te dure rijschuur zonder normale tuin en oprit. Daar lenen ze dan een godsvermogen voor....
En waarom koop (of huur) je dan geen huis in het o zo mooie Scandinavië? Als alles daar zo goed is en de locatie in NL dus geen meerwaarde heeft wat let je dan nog? :W
  zondag 27 februari 2011 @ 21:25:24 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93412200
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En waarom koop (of huur) je dan geen huis in het o zo mooie Scandinavië? Als alles daar zo goed is en de locatie in NL dus geen meerwaarde heeft wat let je dan nog? :W
Dat is het beste punt. Het is tenslotte nog niet verplicht om in Nederland een te duur huis te kopen. Je hebt alle vrijheid om te doen wat je wil. Je kunt gaan samenwonen, bij je ouders blijven, in Groningen gaan zitten of zelfs in het buitenland, kraken of anti-kraak, huren of kopen, een camper kopen of onder de brug slapen.
Daarom heeft klagen geen zin. Je kunt beter actief iets ondernemen om je eigen situatie te verbeteren.
The End Times are wild
pi_93412398
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:20 schreef LXIV het volgende:
Je kunt je ook afvragen of het moreel acceptabel is dat mensen met een laag inkomen nu tussen wal en schip vallen omdat ze niet mogen huren en niet kunnen kopen.
Huren mag natuurlijk wel, maar dan wel zonder gebruik te maken van de sociale woningbouw. Overigens betreft dit de mensen met modaal+ dus niet de echt lage inkomens.

Ik vind het zelf overigens een absurde regel, in de vrije sector betaal je minimaal 700 voor een woning maar 800 is waarschijnlijker. En dan hakt dat er wel in met modaal-plusje. (ik heb net geleerd :Y dat dat dan vanaf zeg 1700,- netto per maand is.)Trek dan gewoon de huren van de echte uitbuiters, die bv met 2 x modaal voor 300,- per maand zitten op naar een marktconform niveau.
pi_93412787
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is het beste punt. Het is tenslotte nog niet verplicht om in Nederland een te duur huis te kopen. Je hebt alle vrijheid om te doen wat je wil. Je kunt gaan samenwonen, bij je ouders blijven, in Groningen gaan zitten of zelfs in het buitenland, kraken of anti-kraak, huren of kopen, een camper kopen of onder de brug slapen.
Daarom heeft klagen geen zin. Je kunt beter actief iets ondernemen om je eigen situatie te verbeteren.
Ik blijf het altijd maar raar vinden. Altijd worden de prijzen vergeleken met het buitenland, locatie doet er dus niet toe. En toch maar blijven klagen over de prijzen in NL. Ga dan gewoon naar het buitenland. Of hebben we het hier toch niet zo slecht? En zijn we hier van alle (sociale) gemakken voorzien? Klaag dan niet als daar een prijskaartje aanhangt.

Dus toch voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. :Y
  zondag 27 februari 2011 @ 21:34:31 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93412869
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Huren mag natuurlijk wel, maar dan wel zonder gebruik te maken van de sociale woningbouw. Overigens betreft dit de mensen met modaal+ dus niet de echt lage inkomens.

Ik vind het zelf overigens een absurde regel, in de vrije sector betaal je minimaal 700 voor een woning maar 800 is waarschijnlijker. En dan hakt dat er wel in met modaal-plusje. (ik heb net geleerd :Y dat dat dan vanaf zeg 1700,- netto per maand is.)Trek dan gewoon de huren van de echte uitbuiters, die bv met 2 x modaal voor 300,- per maand zitten op naar een marktconform niveau.
Stel dat je een gezin hebt en 1600 euro netto verdient (en dus ook nog op geen enkele subsidie recht hebt). Dan houd je na gemeentebelastingen, verplichte zorgbijdrage, etc. zo'n 1200 euro over?
Moet je dan opeens 900 euro huur gaan betalen (heb je daar in A-dam een 'gewone' eengezinswoning voor?), dan kun je eigenlijk niet meer leven. Terwijl je wel gewoon werkt!
Dan kun je beter met uitkering en huursubsidie etc. in een sociale woning zitten. Dan is je bestedingsruimte gewoon veel beter.
The End Times are wild
pi_93413072
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Stel dat je een gezin hebt en 1600 euro netto verdient (en dus ook nog op geen enkele subsidie recht hebt). Dan houd je na gemeentebelastingen, verplichte zorgbijdrage, etc. zo'n 1200 euro over?
Moet je dan opeens 900 euro huur gaan betalen (heb je daar in A-dam een 'gewone' eengezinswoning voor?), dan kun je eigenlijk niet meer leven. Terwijl je wel gewoon werkt!
Dan kun je beter met uitkering en huursubsidie etc. in een sociale woning zitten. Dan is je bestedingsruimte gewoon veel beter.
Zeg ik. Je kunt straks alleen nog maar huren als je tweeverdiener bent. Of 4 dagen gaan werken ipv 5. Dat zou ik in die situatie gaan doen.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:42:04 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93413471
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zeg ik. Je kunt straks alleen nog maar huren als je tweeverdiener bent. Of 4 dagen gaan werken ipv 5. Dat zou ik in die situatie gaan doen.
Ik vind het immoreel dat iemand die werkt gewoon niet meer rond kan komen, ook niet met z'n tweeen. Ik heb net even gechecked wat de commerciele prijzen zijn, maar 1800 euro is aan de onderkant van de markt. (los van studio's en twee-kamer appartementen).
Dit terwijl er in Amsterdam honderdduizenden niet-werkenden zijn die wél van alles voorzien zijn.

Het effect is gewoon dat je de hele middenstand, van modaal tot 2x modaal, de stad uitjaagt. Wat je overhoudt is een grote -vaak allochtone- onderklasse en een kleine -meestal blanke- bovenklasse. Met niets daartussen. Of uitkeringstrekker/illegaal/crimineel, of topontwerper/bankier, etc. Maar in ieder geval geen politie-agenten, leraren, verpleegsters et cetera in de stad. Ik denk dat een stad daar binnen één generatie kapot aan gaat.

Zie bijvoorbeeld Detroit. Daar is uiteindelijk alleen de onderklasse overgebleven.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')