abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 februari 2011 @ 17:17:41 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_93354758
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:20 schreef Asfyxia het volgende:
Van http://www.eigenhuis.nl/h(...)iscaleveranderingen/

[..]

Zelfs de fiscus houdt er al rekening mee dat een woning op erfpachtgrond onverkoopbaar is geworden! _O-
Ja erfpacht zou ik nu niemand meer aanraden, je bent geen baas over je huis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93355107
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:39 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De nieuwe meubels zijn modern en strak (dat is dan ook de stijl van het huis). Wastafel onderkast, bovenkast met spiegel, ingebouwde neonlamp en een langwerpige smalle kast naast de wastafel (voor handdoeken enz).
Kleur is donker kersen, maar met een lak die de houtnerf bewaart, maar de kleur nog dieper maakt, tot bijna zwart. Spiegel is verwarmd, en het bovenkastje krijgt interne electra voor onder andere de laders voor electrische tandenborstels. (dat soort dingen vind je dus niet in de winkel... waarom niet? Ben ik de enige die zijn tandenborstel lader uit het zicht in het kastje wil hebben??)
...ik hoop dat dit je allemaal heel gelukkig maakt!
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_93358526
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 15:39 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De nieuwe meubels zijn modern en strak (dat is dan ook de stijl van het huis). Wastafel onderkast, bovenkast met spiegel, ingebouwde neonlamp en een langwerpige smalle kast naast de wastafel (voor handdoeken enz).
Kleur is donker kersen, maar met een lak die de houtnerf bewaart, maar de kleur nog dieper maakt, tot bijna zwart. Spiegel is verwarmd, en het bovenkastje krijgt interne electra voor onder andere de laders voor electrische tandenborstels. (dat soort dingen vind je dus niet in de winkel... waarom niet? Ben ik de enige die zijn tandenborstel lader uit het zicht in het kastje wil hebben??)
Leuk..!!! Maar wat is de afschrijving?
pi_93365601
Wat vooral waardevast is aan vastgoed is de bouwgrond en de bakstenen (letterlijk). Dingen als keukenmateriaal, badkamer etc... moet je inderdaad afschrijven (op 10 jaar).
pi_93367042
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:46 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Leuk..!!! Maar wat is de afschrijving?
Boeit dat? Wat mij betreft is de afschrijving 100% in één dag. :?
Je kunt aan het meubel nu eenmaal niet zien of het afgeschreven is of niet en ook in gebruik merk je het niet, dus wat maakt mij het uit.
Als het stuk gaat koop ik nieuwe. Als ik heet zat ben koop ik nieuwe. Zoals met alles eigenlijk :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93367867
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 22:04 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Boeit dat? Wat mij betreft is de afschrijving 100% in één dag. :?
Je kunt aan het meubel nu eenmaal niet
zien of het afgeschreven is of niet en ook in gebruik merk je het niet, dus wat maakt mij het uit.
Als het stuk gaat koop ik nieuwe. Als ik heet zat ben koop ik nieuwe. Zoals met alles eigenlijk :P
je leidt een decadent leven..
pi_93367953
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:28 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

je leidt een decadent leven..
Alleen dankzij Xeno's sponsoring. Ik weet aan wie ik alles te danken heb! Daarom zeg ik:

Xeno. Bedankt! :Y)
  zondag 27 februari 2011 @ 09:05:46 #108
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93380830
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Alleen dankzij Xeno's sponsoring. Ik weet aan wie ik alles te danken heb! Daarom zeg ik:

Xeno. Bedankt! :Y)
Mooie ironische praatjes..

Eigenlijk ben je gewoon een overconsumerende kredietkneus. Altijd gehuurd en nu huren van de bank. Praatjes zat, dat wel...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  zondag 27 februari 2011 @ 10:20:06 #109
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93381568
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:05 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je gewoon een overconsumerende kredietkneus. Altijd gehuurd en nu huren van de bank. Praatjes zat, dat wel...
Wat een aannamens weer :'). Ik proef hier enige enige vorm van afgunst.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:20:55 #110
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93381576
Ik denk dat ik van mijn HRA dit jaar maar eens een setje zonnepanelen ga bestellen zodat ik de komende 30 jaar gratis electriciteit heb.

Bedankt Xeno *O*
pi_93381951
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:26 schreef Emu het volgende:
Wat vooral waardevast is aan vastgoed is de bouwgrond en de bakstenen (letterlijk). Dingen als keukenmateriaal, badkamer etc... moet je inderdaad afschrijven (op 10 jaar).
Waarom moet dat? Doe je dat met je tv ook? Ben jij zo iemand die thuis komt en een excelsheetje opent en dan precies kan aflezen wat de huidige waarde van zijn inboedel is?

Als ik er een nieuwe keuken inzet kost dat me een X bedrag. Dat bedrag ben ik kwijt en is wat mij betreft gelijk afgeschreven. Je hebt toch geen leven als je elk jaar moet denken dat je keuken weer 10% minder waard is geworden... :')
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93383331
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:20 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat een aannamens weer :'). Ik proef hier enige enige vorm van afgunst.
Die "de Bouvrie-post" deed ook mijn wenkbrauwen fronzen. :D

De koper maakt zich druk om de zichtbaarheid van een snoer van een elektrische tandenborstel, de domme huurder heeft niet eens een stopcontact in de badkamer.

Krijg dat warme gevoel van mijn schoonouders op visite.
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 11:47:31 #113
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_93383427
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:05 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Dat wil jij graag ja, want het 'moet' fout zijn natuurlijk. Per definitie. Anders zouden andere mensen het wel eens 'beter' kunnen hebben dan jij, en we gunnen een ander natuurlijk geen cm meer dan we zelf hebben :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_93384158
Ik heb 3 jaar geleden mijn huis verkocht en huur nu. Waarom? Ik was het gezeik van het onderhoud zat (ik heb zelf twee linker handen), ik was de welstandscommisie zat( mocht niet bepalen wat voor een kleur dakkapel ik wilde hebben).

Ik heb minder zorgen en wanneer ik weg wil hoef ik alleen maar de huur op te zeggen.
pi_93384198
oh..ja, ik was de buurt ook zat met hun buurtbbq etc..etc..
pi_93384249
ik heb er 120.000 euro aan overgehouden. Huisje in frankrijk gekocht wat ik verhuur. Zomers en met de kerst zit ik er zelf.
pi_93384394
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:13 schreef BeffJeck het volgende:
oh..ja, ik was de buurt ook zat met hun buurtbbq etc..etc..
Ooh..... daar kan ik inkomen :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93384904
Leuke winst gemaakt. Heb zelf een hoop afgelost. Dat gaf mij een veiliger gevoel. En je hebt altijd van die domoren zoals Whuzz, Bijvlagenonzin etc die kost wat het kost een bepaald huis willen hebben. Tjing....Tjing...
pi_93384988
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:34 schreef BeffJeck het volgende:
Leuke winst gemaakt. Heb zelf een hoop afgelost. Dat gaf mij een veiliger gevoel. En je hebt altijd van die domoren zoals Whuzz, Bijvlagenonzin etc die kost wat het kost een bepaald huis willen hebben. Tjing....Tjing...
_O-

Als je zoals jij 2 linkse linkerhanden hebt, moet je niet eens aan kopen beginnen... :W
pi_93385129
quote:
Ik vind dat je een prijs verdient voor het financieel leegtrekken van zulke leenkampioenen, bravo _O_

Het mooie is natuurlijk dat ze die zelf betaald hebben _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93385161
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

_O-

Als je zoals jij 2 linkse linkerhanden hebt, moet je niet eens aan kopen beginnen... :W
Ooh ja natuurlijk.... al die megaleners zijn allemaal superhandig :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll sing you a lullaby.
pi_93385185
quote:

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:40 schreef xenobinol het volgende:

Elkaar moed aan het inspreken jongens? :D
pi_93385598
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Elkaar moed aan het inspreken jongens? :D
Leedvermaak ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_93385825
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:53 schreef xenobinol het volgende:
Leedvermaak ~O>
Gebaseerd op leed dat er niet is. :D
  zondag 27 februari 2011 @ 13:01:15 #125
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93385901
quote:
En je hebt altijd van die domoren zoals Whuzz, Bijvlagenonzin etc die kost wat het kost een bepaald huis willen hebben. Tjing....Tjing...
Wow. In één zin heel Xeno's betoog omtrent "onverkoopbaar" om zeep geholpen. Netjes! :D
pi_93385906
Mijn huisje in Frankrijk wordt onderhouden door vrienden. Zij mogen dan 3 weken gratis verblijven. Totaal hou ik er niets aan over maar het kost mij ook niets.

De toenmalige koper van mijn huis was intens gelukkig dat hij er nog 20.000 euro extra vanaf kon lullen( Dat zal op verjaardagen nog veel te sprake komen hoe dom ik wel niet was). Ik was blij dat ik er vanaf was. Mijn vrouw trouwens ook.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:02:53 #127
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93385965
BeffJack mocht eerst van de welstandscommissie niet zelf de kleur van zijn dakkapel kiezen. Ik snap dat hij nu veel gelukkiger is nu hij alles zelf mag bepalen in zijn huurhuis _O-
  zondag 27 februari 2011 @ 13:05:09 #128
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93386052
* Whuzz is weer weg! Toch ff minpuntje van het huis ontdekt. Veel meer kamers om schoon te maken :(

Hmm. Waar is Xeno wanneer je hem nodig hebt... ~O>
pi_93386119
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ooh..... daar kan ik inkomen :D
Wat een gebral over de leaseauto, de zaak etc. Wanneer de heren een paar pilsjes op hadden. Dit moest natuurlijk wel van het vat komen en het liefst palm ofzo, want gewoon bier was voor paupers. Konden ze met hun handjes niet van de buurvrouwen afblijven en waren het in één keer helden. Gelukkig drink ik niet!
pi_93386350
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
BeffJack mocht eerst van de welstandscommissie niet zelf de kleur van zijn dakkapel kiezen. Ik snap dat hij nu veel gelukkiger is nu hij alles zelf mag bepalen in zijn huurhuis _O-
Dit heeft niets met geluk te maken. Overigens ik heb toen laten berekenen wat goedkoper was. Een huurhuis of koophuis. Het omslagpunt kwam voor mijn situatie na 25 jaar. Mits ik geen rare dingen deed met de hypotheek.

Nu een huurhuis met een huisje in Frankrijk(waarmee ik mag doen wat ik wil) heb ik het niet slecht gedaan. Let wel, het huisje in Frankrijk, zo'n 150 vierkante meter, is volledig afbetaald dus mijn bezit. En ja, daar voel ik mij heel gelukkig!
pi_93386453
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:07 schreef BeffJeck het volgende:

Wat een gebral over de leaseauto, de zaak etc. Wanneer de heren een paar pilsjes op hadden. Dit moest natuurlijk wel van het vat komen en het liefst palm ofzo, want gewoon bier was voor paupers. Konden ze met hun handjes niet van de buurvrouwen afblijven en waren het in één keer helden. Gelukkig drink ik niet!
Mmm.... tja... dat soort gedrag is allemaal vrij menselijk. Ik houd alleen liever een BBQ met mijn vrienden. Buren zijn toevallig de mensen die naast je wonen, zo'n BBQ is misschien een goede gelegenheid om elkaar te leren kennen, het kan dan zwaar tegenvallen om te ontdekken dat je buren in feite een stelletje blaaskaken zijn :P
Gelukkig vallen mijn buurtjes allemaal mee, maar hier houd men ook geen straatbbq's ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93386515
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:05 schreef Whuzz het volgende:
* Whuzz is weer weg! Toch ff minpuntje van het huis ontdekt. Veel meer kamers om schoon te maken :(

Hmm. Waar is Xeno wanneer je hem nodig hebt... ~O>
Xeno is even popcorn aan het maken met een glimlach op zijn gezicht :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93386536
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:15 schreef xenobinol het volgende:

maar hier houd men ook geen straatbbq's ;)
Hier ook niet, maar als BeffJeck zegt dat het zo is, dan is het zo. :+
pi_93386657
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:12 schreef BeffJeck het volgende:
Dit heeft niets met geluk te maken. Overigens ik heb toen laten berekenen wat goedkoper was. Een huurhuis of koophuis. Het omslagpunt kwam voor mijn situatie na 25 jaar. Mits ik geen rare dingen deed met de hypotheek.
Zo zie je maar dat situaties verschillen. Mijn omslagpunt lag al bij dag 1.
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 13:28:03 #135
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_93387088
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vind dat je een prijs verdient voor het financieel leegtrekken van zulke leenkampioenen, bravo _O_

Het mooie is natuurlijk dat ze die zelf betaald hebben _O-
Ja, want mensen die jou niks in de weg gelegd hebben, daarvan hoop jij toch dat ze benadeeld worden, puur en alleen maar omdat ze iets kunnen wat jij niet kan. Haal je daar echt voldoening uit? Je komt echt ontzettend gefrustreerd over.

Zo. Spullen gepakt. Morgenmiddag rond 14u met de vriendin het vliegtuig in. NYC, here we come :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_93388367
Is dit ineens het topic geworden om met je net gekochte consumptiezooi en dure vakanties te patsen?
  zondag 27 februari 2011 @ 14:00:10 #137
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93388449
Wat een topicreeks is dit geworden, met alle typetjes..:D Lijkt wel een soapserie..
  zondag 27 februari 2011 @ 14:01:01 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93388486
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat situaties verschillen. Mijn omslagpunt lag al bij dag 1.
Wow!! Dat is pas snel! Na 1 dag de KK er al uit!!! Dan ben je na een dag of 60 al multimiljonair geworden!
The End Times are wild
pi_93388611
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:01 schreef LXIV het volgende:
Wow!! Dat is pas snel! Na 1 dag de KK er al uit!!! Dan ben je na een dag of 60 al multimiljonair geworden!
8)7
  zondag 27 februari 2011 @ 15:33:51 #140
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93392817
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:58 schreef Asfyxia het volgende:
Is dit ineens het topic geworden om met je net gekochte consumptiezooi en dure vakanties te patsen?
Ja. Het originele onderwerp is inmiddels zo uitgekauwd dat er echt *niets* meer over valt te zeggen. :')

Dus vertel Ademloos. Wat heb jij aan consumptiezooi gekocht op je laatste dure vakantie? :D
pi_93393424
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, want mensen die jou niks in de weg gelegd hebben, daarvan hoop jij toch dat ze benadeeld worden, puur en alleen maar omdat ze iets kunnen wat jij niet kan. Haal je daar echt voldoening uit? Je komt echt ontzettend gefrustreerd over.

Zo. Spullen gepakt. Morgenmiddag rond 14u met de vriendin het vliegtuig in. NYC, here we come :D
Niets in de weg gelegd? Wat dacht je van het opblazen van een enorme zeepbel die de waarde van mijn spaargeld doet vergruizen? Spaarders worden bestraft, leners belooft... Dat is natuurlijk een onhoudbare situatie, dat zul je toch met mij eens zijn? Je kan je voorstellen dat ik als spaarder niet zo gelukkig ben met deze situatie en de rente het liefst sky high zie gaan, leuk voor al die kneusjes met korte rente en aflossingsvrije toestanden. Die krijgen dat de werkelijke rekening gepresenteerd *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_93393488
Als ik jonge mensen een carriere tip moest geven.... ga in de schuldhulpverlening of word deurwaarder :D
I'll sing you a lullaby.
  zondag 27 februari 2011 @ 15:45:43 #143
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93393491
Dikke knuffel voor Xeno. Het is allemaal zo oneerlijk he! :'(
pi_93393595
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:45 schreef Whuzz het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Spaarders worden bestraft, leners belooft...
Men, zijn beide partijen het onderhand niet een keertje zat... LOL! :+
pi_93393596
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:45 schreef Whuzz het volgende:
Klopt...... eerlijk is het niet. Maar goed... als straks het grote huilie huilie onder de subprime leners van NL gaat beginnen is het plotseling ook niet eerlijk :')
Ik ga alvast extra popcorn en tissues inslaan :Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_93393602
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:45 schreef xenobinol het volgende:
Als ik jonge mensen een carriere tip moest geven.... ga in de schuldhulpverlening of word deurwaarder :D
Gezien het grote aantal wanbetalers onder huurders is dat nog zo'n slecht idee niet. :+
pi_93393655
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gezien het grote aantal wanbetalers onder huurders is dat nog zo'n slecht idee niet. :+
Dat aantal gaat alleen maar oplopen, want als de leners hun woning uitgezet zijn zal de deurwaarder ze ook in hun sociale huurwoning lastig blijven vallen :P
I'll sing you a lullaby.
  zondag 27 februari 2011 @ 15:49:24 #148
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93393707
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Klopt...... eerlijk is het niet. Maar goed... als straks het grote huilie huilie onder de subprime leners van NL gaat beginnen is het plotseling ook niet eerlijk :')
Ik ga alvast extra popcorn en tissues inslaan :Y)
We helpen je allemaal hopen dat je maar lekker van andermans problemen kunt gaan genieten later. Dat is immers het mooiste dat een mens kan bereiken toch? :')
pi_93393717
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:47 schreef BertV het volgende:

Men, zijn beide partijen het onderhand niet een keertje zat... LOL! :+
Ach.... het is hier droevig weer dus ik zit lekker binnen, zo te zien hebben de subprime leners ook niets beters te doen ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93393766
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:48 schreef xenobinol het volgende:
Dat aantal gaat alleen maar oplopen, want als de leners hun woning uitgezet zijn zal de deurwaarder ze ook in hun sociale huurwoning lastig blijven vallen :P
Dan zeg je gewoon net als de rest die er al jaren inzit tegen de deurwaarder: 'Geef maar een seintje als je langskomt, dan zet ik vast koffie. Verder is er niets te halen voor je.' :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')