eerste keer is spannend, daarna kom je tot de conclusie dat het eigenlijk niet zoveel voorsteltquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup, I knowMaar het is de eerste keer voor mij
![]()
Riem en waterpomp hoeven voorlopig nog niet
Nop, helaas!quote:Red je dat niet in 5 uur dan?
Ga je het echt uitgebreid doen met allemaal verschillende poetsmiddeltjes enzo?
[..]
Geen enkele mogelijkheid?
En zakte hij niet meer na een tijdje recht rijden? Ik heb het ook altijd nadat ik de snelweg afgereden ben, dan staat hij altijd eventjes wat voller, maar zakt vrij snel toch wel weer in... (helaasquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:34 schreef Hyman het volgende:
En mn auto had vanochtend ook een maffe bugik zat op de snelweg, en mn benzinepijltje zat ongeveer een halve cm onder de F van full. En toen reed ik van de snelweg af, en toen liep ie op naar full
. terwijl ik toch wel al 120km heb gereden ermee.
Bij deze!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:17 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
UhuFOTO'S!
![]()
(ja ik weet dat die er al aankomen)
Ik denk niet dat ik dat al genoemd hadquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:14 schreef von_Preussen het volgende:
Even vraag over de "nieuwe" motor, waar heb je die vandaan (heb daar vast overheen gelezen)?
Gaaf!quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:08 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij deze!
Eerst alles wat de motor vasthoudt demonteren, en daarna incl subframe laten zakken op een karretje.
[ afbeelding ]
Auto optillen...
[ afbeelding ]
Motor weg, auto op steunen
[ afbeelding ]
Daar staan ze dan. Voor oud, achter 'nieuw'
[ afbeelding ]
Daarna nog eventjes een ander subframe gepast, het andere subframe had wat schade, dus dat wilde ik niet hergebruiken.
[ afbeelding ]
Nu de boel maar ontvetten, ontroesten, schuren, zandstralen waar nodig, lassen & spuiten. En daarna natuurlijk de andere motor weer terug.
Op de foto's gezien, aan de rechterkant van het blok.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:30 schreef von_Preussen het volgende:
Oke, dan snap ik het, altijd handig als je op die manier aan je onderdelen kan komen!
Even een andere vraag, waar zit de versnellingsbak? Laatst stond ik naast een uitgebrande X5 waarvan de motor er naast lag, aan de motor zat ook zo'n lange unit waarvan ik vermoedde dat het de versnellingsbak was. Alleen zie ik die bij jou niet?
Of heb ik het sowieso helemaal fout?
Nee, dat heb je helemaal goed. Op die foto's staat de versnellingsbak niet heel duidelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:30 schreef von_Preussen het volgende:
Oke, dan snap ik het, altijd handig als je op die manier aan je onderdelen kan komen!
Even een andere vraag, waar zit de versnellingsbak? Laatst stond ik naast een uitgebrande X5 waarvan de motor er naast lag, aan de motor zat ook zo'n lange unit waarvan ik vermoedde dat het de versnellingsbak was. Alleen zie ik die bij jou niet?
Of heb ik het sowieso helemaal fout?
Valt wel mee hoe groot het blok zelf is, maar door het luchtinlaatgedeelte (grijze ding aan de achterkant) en de dieselpomp (voorkant) lijkt het heel wat.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Gaaf!
Is nog een redelijk groot blok, diesel toch?
Ik heb geen eens een subframe bij mn polo bedenkt ik me nu ik dit zie
Ja, die inlaat snapte ik.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee, dat heb je helemaal goed. Op die foto's staat de versnellingsbak niet heel duidelijk.
Dit is een vooraanzicht van de motor. De versnellingsbak zit dus aan de bestuurderskant.
[ afbeelding ]
[..]
Valt wel mee hoe groot het blok zelf is, maar door het luchtinlaatgedeelte (grijze ding aan de achterkant) en de dieselpomp (voorkant) lijkt het heel wat.
Wat voor auto heb je?quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:34 schreef Hyman het volgende:
En mn auto had vanochtend ook een maffe bugik zat op de snelweg, en mn benzinepijltje zat ongeveer een halve cm onder de F van full. En toen reed ik van de snelweg af, en toen liep ie op naar full
. terwijl ik toch wel al 120km heb gereden ermee.
Ywquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:24 schreef von_Preussen het volgende:
Ok, dank voor de verduidelijking, weer wat geleerd.
Sowieso wordt DOHC niet zoveel toegepast bij diesels, en al helemaal niet in '86quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:26 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, die inlaat snapte ik.
Alleen die dieselpomp herkende ik niet en het stond te ver weg om een DOHC blok te zijn
Uhu, daarom snapte ik het al nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Yw
[..]
Sowieso wordt DOHC niet zoveel toegepast bij diesels, en al helemaal niet in '86.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Weer wat geleerd, ben niet zo van de diesels.. naja ik heb me er nooit in verdiept omdat je er ni zoveel mee kan
Afgelopen jaar (47000 km) heeft die motor me niet 1 keer laten staan. Koud of niet, hij startte altijd gelijk!quote:
neuh, dat valt wel mee. ben nu net klaar met het exterieur.. vrijdag gaan interieur en de sierlijsten gedaan worden.. ..quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[..]
Red je dat niet in 5 uur dan?
Ga je het echt uitgebreid doen met allemaal verschillende poetsmiddeltjes enzo?
[..]
Geen enkele mogelijkheid?
Dat is best netjesquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Afgelopen jaar (47000 km) heeft die motor me niet 1 keer laten staan. Koud of niet, hij startte altijd gelijk!.
Alleen jammer dat er voor mij zo'n slecht onderhoud aan gepleegd was, waardoor hij nu op is.
Dat dacht ikquote:Op woensdag 2 maart 2011 15:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat is best netjes![]()
Wel fijn, die oude, maar degelijke techniek
oude auto'squote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Ik kan trouwens ook niet naar de meet.. Opnames met de band afronden als het goed is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:45 schreef L0we het volgende:
Ik baal dr wel van, dat ik dr niet bij kan zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |