Hij heeft wel zijn eigen maximale termijn vastgezet en dat is een knappe prestatie, hij wil ruimte geven aan het individu en dat is de eerste stap weg van het communismequote:Op maandag 23 mei 2011 19:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Raul is altijd al een hardliner van het Cubaanse regime geweest. Dus al het werk van zijn broer ongedaan maken zie ik niet gebeuren.
quote:di 24 mei 2011, 10:26
Amerikanen naar Noord-Korea om voedseltekort
PEKING - Een Amerikaanse tweekoppige delegatie is dinsdag in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang aangekomen om een inschatting te maken van het voedseltekort in het communistische land. Dat meldde het Chinese persbureau Xinhua dinsdag.
Het gaat om de speciale gezant voor de mensenrechten in Noord-Korea, Robert King, en Jon Brause van het Amerikaanse Agentschap voor Internationale Ontwikkeling (USAID).
Voormalig Amerikaans president Jimmy Carter zei onlangs dat het straatarme en geïsoleerde Noord-Korea dringend voedselhulp nodig heeft.
Carter bezocht het land eind april om te proberen de spanningen tussen Noord-Korea en Zuid-Korea te verminderen en de regering in Pyongyang aan te zetten tot nucleaire ontwapening.
Als Amerika en de EU nauw de sancties (behalve de sancties die met wapens te maken hebben) tegen Noord-Korea ongedaan maakt, dan kan in Noord-Korea weer geïnvesteerd worden (en handel drijven) en daarvan kan het regime weer voedsel kopen. Want toen de Sovjet-Unie nog bestond, had het regime ook nog genoeg geld door de handel met de S-U en kon het daarvan voedsel kopen.quote:
NK kan genoeg handel doen met China, het probleem is dat men de bevolking iets van eigen initiatief / vrijheid / eigen ondernemerschap moet gunnen en dat kan kennelijk nietquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:52 schreef TjaGerben het volgende:
[..]
Als Amerika en de EU nauw de sancties (behalve de sancties die met wapens te maken hebben) tegen Noord-Korea ongedaan maakt, dan kan in Noord-Korea weer geïnvesteerd worden (en handel drijven) en daarvan kan het regime weer voedsel kopen. Want toen de Sovjet-Unie nog bestond, had het regime ook nog genoeg geld door de handel met de S-U en kon het daarvan voedsel kopen.
quote:wo 25 mei 2011, 08:12
Noord-Koreaanse leider Kim in Peking
PEKING - De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il is woensdag per trein aangekomen in de Chinese hoofdstad Peking.
Volgens de BBC zal hij onder meer een ontmoeting hebben met de Chinese president Hu Jintao.
Het is het derde bezoek van Kim aan het buurland in iets meer dan een jaar. China is de laatste bondgenoot van het sterk geïsoleerde bewind in Pyongyang. Het land is sterk afhankelijk van onder meer voedselleveranties van de Chinezen.
Details van het bezoek worden pas bekendgemaakt, als het voorbij is. Het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap meldde dat Kim verscheidene economische ontwikkelingszones heeft bezocht. De Chinezen zouden naar verluidt bij Kim erop aandringen ook dergelijke zones op te richten.
Peking wil de rust bewaren in Noord-Korea.
Het vreest een vloedgolf van vluchtelingen, als de situatie daar uit de hand loopt.
quote:Anti-Kim Graffiti Found in Pyongyang
By Park Jun Hyeong
[2011-06-29 18:18 ]
Shenyang, China -- Graffiti denouncing Kim Jong Il has allegedly been found on a wall in Pyongyang, causing the authorities to launch a crackdown to uncover the culprit.
According to one Chinese-Korean trader working between the North Korean capital and Dandong, China, “Graffiti denouncing Kim Jong Il was found on the wall of Pyongyang Railroad College on the 24th; the inspections and regulations are phenomenal. Nobody can come or go from Pyongyang.”
The graffiti apparently stated, “Park Chung Hee and Kim Jong Il are both dictators; Park Chung Hee a dictator who developed his country’s economy, Kim Jong Il a dictator who starved people to death.” One syllable was a man's head and was written on a red brick wall in white chalk, making it quite striking.
“In order to catch the culprit, regulations and inspections targeting visitors to Pyongyang as well as the city’s citizens went on for three days, until the morning of the 27th,” the source said. “They wouldn’t even sell train tickets, so my schedule got pushed back. One person visiting his son in the military in Pyongyang was not able to get home.”
Pyongyang Railroad College is in Hadang 1-dong in Hyeongjesan-district, a place with no streetlights with the exception of above the college main gate. The neighborhood is also within the scope of the 100,000-home construction project, so buildings in the area have been destroyed and pedestrians are rarely seen. It would have been easier than in some other places to leave graffiti.
According to the trader, the authorities launched the search for the person responsible via a joint investigation team including the National Security Agency and People’s Safety Ministry, specifically targeting students and people from other provinces. They established road blocks on the roads linking Pyongyang Station and West Pyongyang Station, Pyongyang-Pyongsung, Pyongyang-Wonsan and Pyongyang-Kanri, then began questioning all passers’ by.
Reporting the latest, he said, “The investigation unit has now narrowed down the investigation to the Railroad College’s own students, and has blocked the movement of people between provinces in order to stop the spread of rumors. It seems they are dealing with it severely since it happened in Pyongyang not in the provinces.”
Despite the authorities’ efforts to block the spread of the news, people as far away as Pyongsung and even North Hamkyung Province know about it, the source said.
Kimmetje is druk met de nieuwe trein voor zijn zoon, die is zeker ook te bang om te vliegenquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:49 schreef TjaGerben het volgende:
Ik hoop dat Kim zo snel mogelijk economische hervormingen doorvoert of het voedsel probleem op een andere manier oplost. Maar waarschijnlijk zal het gewoon bij het oude blijven, want Kimmetje is bang dat hij afgezet word en dan zal hem waarschijnlijk geen goede toekomst te gemoet komen. (Mubarak - doodstraf)
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:12 schreef Chooselife het volgende:
Denk niet dat het waar is, die berichten over voedseltekort voor het leger.
Fair enough, verder was dat filmpje gemaakt in één of andere uithoek bij de Chinese grens, elders in het land kan de situatie heel anders zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Kansberekening. 9 Van de 10 berichten over dat land is niet waar.
quote:Kim-Medvedev Summit Canceled
The summit between Russian President Dmitry Medvedev and Kim Jong Il, which was allegedly set to take place at the beginning of July, has apparently been cancelled.
A South Korean high official revealed the news on the 28th, saying, "It's my understanding that the summit between Chairman Kim Jong Il and President Dmitry Mevedev was scheduled to take place in Russia's Far Eastern region of Vladivostok on June 30 or July 1. We have no idea yet why the talks were canceled."
A Russian government source also confirmed, “The Russia-North Korea talks planned for the end of this month or beginning of next month have been cancelled. Of course maybe the North Korean side will change the when or why again, but as it stands, the chance of the talks not taking place is above 80%.”
A diplomatic source in Moscow speculated “It could be that North Korea canceled the plan because at the final stage of confirming the agenda and possible results of the summit they were unable to reach a conclusion.”
There have been several cases of Kim Jong Il allegedly canceling plans to visit Russia in the past.
Several Japanese and Russian media outlets reported that the two leaders were going to meet in Vladivostok while President Medvedev is there checking on preparations for next year’s APEC forum.
bron
Kan. Er kan van alles. Rode Kruis zegt zelf dat er voedseltekort in DPRK is, maar dat er geen hongersnood is, zoals in Afrika.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Fair enough, verder was dat filmpje gemaakt in één of andere uithoek bij de Chinese grens, elders in het land kan de situatie heel anders zijn.
Ik ga volgend jaar, hoop ik.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:19 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Kan. Er kan van alles. Rode Kruis zegt zelf dat er voedseltekort in DPRK is, maar dat er geen hongersnood is, zoals in Afrika.
Ik -met mijn haviksogen- heb wel met eigen ogen gezien dat veel Noord Koreanen witte spikkeltjes op hun nagels hebben. Zinktekort.
Ik zou ook wel willen maar alleen als ik vrij kan reizen en niet een begeleide tour krijgquote:
Dan zul je moeten wachtenquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou ook wel willen maar alleen als ik vrij kan reizen en niet een begeleide tour krijg
Je mag wel vrij rondlopen hoor. Alleen niet zelf een vervoermiddel pakken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou ook wel willen maar alleen als ik vrij kan reizen en niet een begeleide tour krijg
Ja dan kan je dus nergens heen, er zijn ook geen taxi's denk ik ofwelquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je mag wel vrij rondlopen hoor. Alleen niet zelf een vervoermiddel pakken.
Je gaat met een busje.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan kan je dus nergens heen, er zijn ook geen taxi's denk ik ofwel
nee ik zou op eigen gelegenheid willen reizen met een backpack en met openbaar vervoer, niet langs een vastgelegde routequote:
Gaat niet lukken ben ik bangquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik zou op eigen gelegenheid willen reizen met een backpack en met openbaar vervoer, niet langs een vastgelegde route
Dan kan ik beter een filmpje kijken
Ja dan wacht ik wel tot Kim is ingeruild voor een anderequote:
Ik denk dat Kim Jong-un ook geen grote veranderingen gaat brengen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan wacht ik wel tot Kim is ingeruild voor een andere
Ik zie net dat er twee Noord Korea-topics zijn. Deze was eigenlijk voor de andere bedoeld.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef waht het volgende:
Als tegenhanger voor de rooskleurige (oftewel bedrieglijke) berichtgeving van Chooselife:
http://www.youtube.com/re(...)a+concentration+camp
Ja er zijn een paar taxi's in Pyongyang.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan kan je dus nergens heen, er zijn ook geen taxi's denk ik ofwel
Jij kunt niets van wat ik zeg weerleggen. En tot op dat moment kun je erop rekenen dat ik de waarheid spreek.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef waht het volgende:
Als tegenhanger voor de rooskleurige (oftewel bedrieglijke) berichtgeving van Chooselife:
http://www.youtube.com/re(...)a+concentration+camp
Ik persoonlijk niet. Wat ik wel kan is luisteren naar andere toeristen die in NK zijn geweest, en jouw verhalen bevestigen. En luisteren naar gevluchte NK'en om te horen wat toeristen niet te zien krijgen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jij kunt niets van wat ik zeg weerleggen. En tot op dat moment kun je erop rekenen dat ik de waarheid spreek.
Wat krijgen die niet te zien dan, concentratiekampen? Maar wat is het verschil tussen zo'n kamp en Guantanamo Bay?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:08 schreef waht het volgende:
[..]
Ik persoonlijk niet. Wat ik wel kan is luisteren naar andere toeristen die in NK zijn geweest, en jouw verhalen bevestigen. En luisteren naar gevluchte NK'en om te horen wat toeristen niet te zien krijgen.
Voel jij je de ambassadeur van NK dat je zo krampachtig in de verdediging schiet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jij kunt niets van wat ik zeg weerleggen. En tot op dat moment kun je erop rekenen dat ik de waarheid spreek.
En daarmee komt uiteindelijk de politiek ingegeven aap uit de mouw.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat krijgen die niet te zien dan, concentratiekampen? Maar wat is het verschil tussen zo'n kamp en Guantanamo Bay?
Maar diezelfde gegevens hebben we toch ook van Guantanamo Bay? Of de behandelingen van rechtenlozen als Bradley Manning, Omar Khadr? Ik zie het verschil niet echt. Beide beestachtig, zonder enige vorm van proces, zonder enige kans op een verdediging.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:13 schreef huhggh het volgende:
[..]
Voel jij je de ambassadeur van NK dat je zo krampachtig in de verdediging schiet?
Er zijn talrijke ooggetuige-verslagen, onderbouwd door video-materiaal en overheidsdocumenten, die ingaan op allerlei weerzinwekkende voorvallen in die kampen gaan.
[..]
En daarmee komt uiteindelijk de politiek ingegeven aap uit de mouw.
Die overheidsdocumenten zijn mij niet bekend, heb je daar een bron van voor mij?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:13 schreef huhggh het volgende:
[..]
Voel jij je de ambassadeur van NK dat je zo krampachtig in de verdediging schiet?
Er zijn talrijke ooggetuige-verslagen, onderbouwd door video-materiaal en overheidsdocumenten, die ingaan op allerlei weerzinwekkende voorvallen in die kampen gaan.
[..]
En daarmee komt uiteindelijk de politiek ingegeven aap uit de mouw.
Toeristen krijgen alleen het acceptabele van NK te zien. In een dictatoriaal regime als dat van NK draait alles om propaganda, zowel voor binnen- als buitenland.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat krijgen die niet te zien dan, concentratiekampen? Maar wat is het verschil tussen zo'n kamp en Guantanamo Bay?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The problem is not the occupation, but how people deal with it.
Nice.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:13 schreef Nibb-it het volgende:
Leesvoer voor de militair-technische/tactische geïnteresseerden onder ons:
Bluffer's Guide: North Korea I
Bluffer's Guide: North Korea II
Vet, morgen eens even de tijd voor nemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:13 schreef Nibb-it het volgende:
Leesvoer voor de militair-technische/tactische geïnteresseerden onder ons:
Bluffer's Guide: North Korea I
Bluffer's Guide: North Korea II
Het niet doorgaan met het overleg met medvedev is wel een teken dat Kim helemaal alleen staat, wat zal ie doen nu, geen communistische hulp meerquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:30 schreef Nibb-it het volgende:
Was er trouwens niet een centraal Noord-Korea topic? Kan 'm niet vinden, of ik kan gewoon niet met de searchfunctie omgaan
China is nog altijd een sterke bondgenoot.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het niet doorgaan met het overleg met medvedev is wel een teken dat Kim helemaal alleen staat, wat zal ie doen nu, geen communistische hulp meer
Nou dat vraag ik me af, ze worden die schreeuwlelijk ook wel wat zat hoorquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:36 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
China is nog altijd een sterke bondgenoot.
Ze hebben liever de blaffende teckel Noord-Korea als de Amerikanen in de achtertuin. Maar je hebt gelijk, de steun van de Chinezen is verminderd, de contacten zijn wat verwaterd.quote:Op donderdag 30 juni 2011 01:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dat vraag ik me af, ze worden die schreeuwlelijk ook wel wat zat hoor
Noord-Korea is ook nog vriendjes met Iran, Myanmar en Zimbabwe.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het niet doorgaan met het overleg met medvedev is wel een teken dat Kim helemaal alleen staat, wat zal ie doen nu, geen communistische hulp meer
Ik zag ze in een paar Britse documentaires voorbij komen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die overheidsdocumenten zijn mij niet bekend, heb je daar een bron van voor mij?
Netjes geregeld daar.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:57 schreef Nibb-it het volgende:
Douane (nieuwe versie, oudere versies bevatten typefouten):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verzoek tot telefoongesprek:
[ afbeelding ]
Bron: nosop3.nlquote:Is persvrijheid mogelijk in een land waar geen vrijheid is? Voor die uitdaging staat het Amerikaanse persbureau Associated Press. Gisteren maakte AP bekend dat het als eerste westerse persbureau een permanente tekst- en fotoafdeling zal openen in Noord-Korea. In het persbericht spreekt directeur Tom Curley van een "historisch en belanghebbende" overeenkomst met het Noord-Koreaanse persbureau KCNA. Vooralsnog staat Noord-Korea op de één na laagste notering van persvrijheid in de wereld. Alleen Eritrea staat lager, dat ook wel het Noord-Korea van Afrika wordt genoemd.
In 2006 had AP ook al een primeur in Noord-Korea. Toen maakte het persbureau bekend dat AP Television News als eerste westerse nieuwsorganisatie een videoafdeling kreeg in het totalitaire land. Dat bureau wordt bemand door een Noord-Koreaanse staf en bestuurd vanuit Hong Kong. Veel van de schaarse videobeelden die het buitenland bereiken komen van dit bureau.
On/afhankelijk
Directeur Curley verzekert in het persbericht dat AP het nieuws uit Noord-Korea op een "betrouwbare en inzichtvolle wijze" zal blijven brengen. Toch zijn er twijfels over de mogelijkheid van persvrijheid in een regime dat volgens Amnesty International zeer strikte beperkingen oplegt aan de vrijheid van meningsuiting. Volgens de Verenigde Naties staan de Noord Koreaanse media enkel in dienst van de persoonlijkheidscultus van de leider Kim Jong-il en zijn wijlen vader Kim Sung-il.
Hoofdredacteur Kathleen Carroll gaf in een artikel op de nieuwswebsite The Huffington Post commentaar op deze twijfel. "AP opereert onafhankelijk, ongeacht van locatie. Punt uit." Volgens Carroll heeft AP in voorgaande jaren geen last gehad van censuur. In het artikel merkt The Huffington Post echter op dat de berichtgeving van AP uit het land tot nu toe beperkt blijft tot verslagen van in scène gezette pers-evenementen.
Eerdere toenaderingen
Het regime in Noord-Korea lijkt de laatste jaren toenadering te zoeken met het Westen. In 2008 werden zo'n tachtig Amerikaanse journalisten toegelaten om verslag te doen van het bezoek van het New Yorkse philharmisch orkest aan de hoofdstad Pyongyang.
Al eerder kreeg de Nederlandse documentairemaker Pieter Fleury in 2004 na maanden van onderhandelen toestemming voor het filmen van haar documentaire "Noord-Korea: een dag uit het leven". In oktober 2010 kreeg NOS-correspondent Wouter Zwart samen met selecte groep internationale media onverwacht toegang tot het land. Weliswaar onder de stricte begeleiding van gidsen.
Wat de recente overeenkomst tussen Noord-Korea en AP zal betekenen voor de persvrijheid blijft nog onzeker. Maar de eerste stappen lijken te zijn gemaakt.
Ik ben benieuwd in hoeverre er daar sprake zal zijn van onafhankelijke nieuwsvergaring, het meeste zal wel via het KCNA aangereikt worden. Daar komt bij dat de AP-journalist(en) hoogstwaarschijnlijk niet vrij door het land mogen reizen.quote:
Geloof het of niet, Wouter Zwart van de NOS (Azië correspondent) zat bij mij in het vliegtuig naar DPRK. Die mocht daar toen zelfs live een item uitzenden.quote:
Toen nog op televisie gezienquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:32 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Geloof het of niet, Wouter Zwart van de NOS (Azië correspondent) zat bij mij in het vliegtuig naar DPRK. Die mocht daar toen zelfs live een item uitzenden.
Dat komt door Google, Yahoo Maps en Bing Maps hebben wel gewoon een kaart van Noord-Korea:quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
Als je ook zo een land ziet, het is gewoon helemaal wit, ze kunnen het beter noemen het verdwenen land![]()
![]()
Mooie foto's!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:01 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik heb via een blog over NK deze foto's tegen gekomen van het Noord-Koreaanse platteland:
http://www.voanews.com/korean/news/photo-galleries/123654389.html
Maar eens kopen, kijken of het wat is.quote:The Survival of North Korea: Essays on Strategy, Economics and International Relations
Suk Hi Kim, Bernhard Seliger, Terence Roehrig
Order at Amazon.com
About the Book
Since the end of the Cold War, scholars and analysts have been predicting the collapse of the communist regime in North Korea. Yet, despite a deteriorating economy characterized by declining industrial output, outdated technology, and difficulty feeding its people, the country has been able to persist in spite of these daunting obstacles and continues to plod along. How has North Korea been able to survive, and how long can it last without significant change to its economic and political structures? How can we peacefully resolve the North Korean nuclear standoff through constructive dialogue? This book examines North Korea’s survival strategy and practical solutions to a fifty-year nuclear standoff through a series of essays written by thirteen of the world’s foremost scholars and leading experts on strategy, economics, and international relations. The Survival of North Korea, edited by Kim, Roehrig, and Seliger, is essential reading for anyone interested in peace in Northeast Asia. The book will be invaluable in helping policy-makers, diplomats, politicians, researchers, and other North Korea watchers to understand the three closely related issues about North Korea: (1) why North Korea will continue to survive; (2) how the United States and North Korea can build a mutual confidence; and (3) why a dialogue is the only viable way to resolve the North Korea problem peacefully.
bron
Echt. Iedereen daar is dun/vermagerd. Zelfs de goed-verzorgde zakenmannen zouden op een pro-ana website kunnen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:01 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik heb via een blog over NK deze foto's tegen gekomen van het Noord-Koreaanse platteland:
http://www.voanews.com/korean/news/photo-galleries/123654389.html
quote:North Korea threatens 'new' nuclear deterrent
Tensions remain very high over the sinking of a South Korean ship
North Korea is threatening to introduce a new nuclear deterrent because of US hostility, amid tensions over a sunken South Korean warship.
It also accused the US of taking weapons into Panmunjom, the truce village in the demilitarised zone.
The statements came hours after US President Barack Obama urged his Chinese counterpart to take a stronger stance on the warship issue.
Investigators say North Korea sank the warship with a torpedo on 26 March.
Forty-six sailors died when the South Korean ship, the Cheonan, split in two and went down near the disputed inter-Korean maritime border.
South Korea is seeking a UN Security Council response over the incident, for which North Korea denies all responsibility.
New bomb?
The North Korean statement, carried by official news agency KCNA, did not give any details of how the communist country could bolster its nuclear capability.
"The recent disturbing development on the Korean peninsula underscores the need for (North Korea) to bolster its nuclear deterrent in a newly developed way to cope with the US persistent hostile policy toward (the North) and military threat toward it," it quoted the foreign ministry as saying.
North Korea has carried out two nuclear tests. It is thought to have both plutonium and uranium-based weapons programmes.
The BBC's John Sudworth, in Seoul, says the comments could also be meant as a hint that it is trying to build a hydrogen bomb, a massively more powerful weapon than the type it is already known to possess.
North Korea announced in May that it had successfully conducted a nuclear fusion reaction, the type used in a hydrogen bomb.
But that kind of breakthrough would require a major technological leap and many experts doubt whether North Korea has the facilities or the resources, our correspondent says.
In a second statement on Monday, North Korea accused the US of bringing weapons into Panmunjom, the truce village that lies in the demilitarised zone, on 26 June.
"Strong military counter-measures" would be taken if the weapons were not removed, the statement said.
US troops said that they were checking the report.
The two North Korean statements came as Mr Obama held what he called blunt talks with Chinese President Hu Jintao on the warship issue.
China's stance is key to any unified Security Council response, because it holds a veto.
Beijing has in the past opposed strong measures against Pyongyang because it fears the collapse of its impoverished neighbour.
Mr Obama said that while he understood China's position, there was "a difference between restraint and wilful blindness to consistent problems".
bron
Let us know.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:40 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Maar eens kopen, kijken of het wat is.
Ik heb wel wat reviews gevonden, over het algemeen vrij positief:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:34 schreef waht het volgende:
[..]
Let us know.
Heb laatst ook een puike analyse van Luttwak over NK gelezen. Zal kijken of ik hem nog kan vinden.
Daar gaat weer een deel van de toch al schamele oogstquote:“The Rainy Season Has Come”
Typhoon-5 Meari hit the Korean Peninsula on Sunday [26 June]. The storm was expected in Sinu’iju, North P’yo’ngan Province, on Monday [27 June] before hitting China’s east coast. Xinhua reports:
Thousands of people have been evacuated amid storm-triggered floodings, authorities said Sunday.
The tropical storm is expected to make a landing near the city of Donggang, northeast Liaoning Province, or areas to the north of Democratic People’s Republic of Korea at Monday dawn, the National Meteorological Center said in its latest bulletin.
The storm was projected at the Yellow Sea, about 35 kilometers southeast off the coast of eastern Shandong Province, at 5 p.m. Sunday, according to the bulletin. The storm is moving north at 20 to 25 kilometers per hour, packing sustained gusts of 23 meters per second near its center.
Strong winds and heavy rain are forecast near the coasts of Shandong, Liaoning and the province of Jilin. The strength of the storm will be reduced after landing, the meteorological authorities said.
Off the coast of Shandong, the stormy weather sank or stranded three vessels on Sunday. Twenty-six people on board of the mishapped vessels have all been rescued, according to a spokesman with the provincial maritime safety administration.
Gales whipped through the Bohai Strait and over the northern part of the Yellow Sea while torrential rains pounded most parts of Liaoning, eastern Shandong, and part of Jiangsu Province on Sunday, raising water level of the Taihu Lake in Jiangsu to critical level at one point.
According to KCNA, the storm affected areas of South Hwanghae Province early Sunday morning:
Typhoon-5 Meari is moving northward at speed of 60 km per hour in the DPRK.
Strong wind of 10-13 m per second hit Haeju and Kaesong cities, Ongjin and Sepho counties and other areas from 03:00 to 09:00 Sunday.
Rainfall of 105 mm was registered in Hoeyang County, 90 mm in Kosong and Pongchon counties, 79 mm in Thongchon and Chongdan counties, 76 mm in Yonan County, 73 mm in Kosan County and 70 mm in Changdo County from 12:00 Saturday to 12:00 Sunday.
Tidal waves are foreseen to hit coastal areas of South Hamgyong Province and Kangwon Province on Sunday afternoon.
Even as Meari weakens and makes its way to the PRC, heavy downpours are expected in the Peninsula (at least the southern part) on Tuesday and Wednesday, according to KBS World:
Typhoon Meari has passed over waters west of Baeknyeong Island and is soon expected to reach the North Korean border city of Sinuiju.
The Korea Meteorological Administration forecasts the typhoon to weaken into an extratropical cyclone once it reaches Sinuiju Monday afternoon.
Rainclouds left by the typhoon will hang over South Korea on Monday, bringing five to 20 millimeters of more precipitation in the central region.
Skies over the nation will gradually clear up in the afternoon, but the monsoon front will return on Tuesday with showers falling over Jeju Island in the morning and the southern coastal regions by night.
People are urged to take precautions as a heavy downpour is forecast nationwide Wednesday.
On Friday Rodong Sinmun published an editorial about various instructions and measures to mitigate flooding and rain damage. KCNA reported about Kim Cho’ng-il’s instruction “to establish measures well to prevent rainy season damage”:
A nationwide campaign has been launched in the country to prevent damage from heavy rainfalls.
Collieries and mines throughout the country are working on setting pit drainages in good condition.
In the sector of land and environmental conservation, necessary measures have been taken to improve reservoirs and streams and dredge rivers and waterways.
In the railway transport sector, a deep attention has been paid to protecting iron bridges, railways and other structures and facilities from flood and landslide.
Meanwhile, cooperative farms have directed much effort to preventing damage from flood and strong wind possible in the rainy season.
During the summer of 2010, the DPRK saw several hundred deaths and widespread damage due to heavy rains. Some of the problems resulting from the rain could not be contained, and crossed the DPRK-ROK border such as box mines washing up in ROK, as well as malaria-infected mosquitoes caused by stagnant water.
A flooded village in Sinhu'ng, South Hamgyo'ng Province in KCTV footage from July 2010. (Photo: KCNA-Yonhap)
bron
is ook wel het meest verdoemde land ter wereld, wat een ellende kan een man een volk aandoenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Daar gaat weer een deel van de toch al schamele oogst
Ik ben de hele serie aan het kijkenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:01 schreef Knipoogje het volgende:
The Vice Guide to North Korea is ook wel een aparte docu van een Amerikaan. NK is gewoon een alternate reality.
Vanaf 2:00 bijv:
Een gotspe inderdaad.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 06:24 schreef vipergts het volgende:
Het mooie is natuurlijk dat Noord Korea op het moment een ontwapeningsd commissie van de VN voorzit
Ik heb precies hetzelfde gezien als hij. Episch, dat land.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben de hele serie aan het kijken![]()
The Tea-girl.
Ook hetzelfde theemeisje enzo?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gezien als hij. Episch, dat land.
Je zou er een leuke lachfilm over kunnen maken, zou een groot succes zijnquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gezien als hij. Episch, dat land.
Vanwege die zesbaans wegen zijn er geen files en vanwege die grote hotels heb je geen last van toeristen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Eén groot toneelspel. Het blijft me fascineren. Vragen die mensen die daar wonen zich niet af waarom er zesbaans snelwegen zijn maar geen auto's? En waarom er enorme hotels staan maar geen toeristen?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vanwege die zesbaans wegen zijn er geen files en vanwege die grote hotels heb je geen last van toeristen.
quote:do 07 jul 2011, 07:44
'Noord-Korea kocht Pakistanen om'
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
WASHINGTON - De Noord-Koreaanse regering heeft meer dan 3 miljoen dollar (ruim 2 miljoen euro) betaald aan vooraanstaande militaire functionarissen in Pakistan om informatie over nucleaire technologie te krijgen.
Dat heeft de architect van het Pakistaanse kernprogramma, Abdul Kadeer Khan, laten weten, zo meldt de Amerikaanse krant The Washington Post.
Khan heeft een kopie van een brief van een Noord-Koreaanse functionaris uit 1998 vrijgegeven, waarin informatie over de omkoping staat.
Volgens de functionaris is 3 miljoen betaald aan een Pakistaanse functionaris.
Een ander kreeg 5 ton en enkele sieraden.
Khan heeft toegegeven dat hij Noord-Korea heeft geholpen bij het op gang brengen van zijn kernprogramma.
De Pakistaan deed zijn kennis op in Nederland.
Hij stal in de jaren '70 in ons land de techniek om uranium te verrijken tot splijtstof voor kernwapens door middel van de ultracentrifuge
Wat is er precies gevaarlijk aan?quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:41 schreef meth77 het volgende:
Gevaarlijke kennis voor een gevaarlijk landje
[..]
De Ultracentrifuge is een onmisbaar deel van het verrijkingsproces.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:06 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat is er precies gevaarlijk aan?
Prima toch?quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Ultracentrifuge is een onmisbaar deel van het verrijkingsproces.
quote:vr 15 jul 2011, 00:55
Meer Chinezen naar buitenland voor vakantie
PEKING - Steeds meer Chinezen gaan op vakantie naar het buitenland. In de eerste helft van dit jaar verlieten ruim 32 miljoen Chinezen tijdelijk de Volksrepubliek.
Dat is een toename van bijna 20 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua vrijdag.
Bijzondere docu ja, heb echt met open mond gefascineerd zitten kijken toen die een tijdje terug op tv was..quote:Op zondag 27 februari 2011 13:33 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De DPRK heeft inderdaad een traditie in internationale ontvoeringen. Voor wie daar meer over wil weten moet eens de BBC documentaire "Crossing the line" zien. Daar wordt e.e.a. verteld over het importeren van vrouwelijk schoon van buiten de landsgrenzen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crossing_the_Line_%28documentary%29
Niet denk ik behalve de elite die kunnen naar de volgende landen:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
Wanneer gaan de Noord-Koreanen op vakantie eigenlijk??
Met de schoolvakanties net als hier??
[..]
Hen wordt verteld dat het in andere landen nog veel slechter is dan in NK. En aangezien ze geen info krijgen over de werkelijkheid, geloven ze het. Ze moeten overigens wel. Als je als Noordkoreaan publiekelijk iets negatiefs zegt over de machthebbers wordt je -soms familie incl.- linea recta de concentratiekampen ingestuurd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Eén groot toneelspel. Het blijft me fascineren. Vragen die mensen die daar wonen zich niet af waarom er zesbaans snelwegen zijn maar geen auto's? En waarom er enorme hotels staan maar geen toeristen?
Ze geloven oprecht dat ze het prima hebben hoor. Trots volk.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hen wordt verteld dat het in andere landen nog veel slechter is dan in NK. En aangezien ze geen info krijgen over de werkelijkheid, geloven ze het. Ze moeten overigens wel. Als je als Noordkoreaan publiekelijk iets negatiefs zegt over de machthebbers wordt je -soms familie incl.- linea recta de concentratiekampen ingestuurd.
Er komt een dag dat we precies zullen weten wat er zich heeft afgespeeldquote:Op maandag 18 juli 2011 20:22 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze geloven oprecht dat ze het prima hebben hoor. Trots volk.
Ze zijn niet als ons. Het slechte in hun ogen is iets heel anders, dan dat van in onze ogen. In Korea is het een schande als je niet raszuiver bent, of een vriend van de imperialisten bent, of afhankelijk bent. Dat zijn hun standaarden. Die gevangeniskampen, voedseltekorten, beperkingen. Het is van mindere betekenis. Men kan daar lijden, dat gaat al bijna een eeuw zo. Een paar generaties weten niet beter.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er komt een dag dat we precies zullen weten wat er zich heeft afgespeeld
Helaas, maar dat zal een keer veranderenquote:Op maandag 18 juli 2011 21:43 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze zijn niet als ons. Het slechte in hun ogen is iets heel anders, dan dat van in onze ogen. In Korea is het een schande als je niet raszuiver bent, of een vriend van de imperialisten bent, of afhankelijk bent. Dat zijn hun standaarden. Die gevangeniskampen, voedseltekorten, beperkingen. Het is van mindere betekenis.
Men kan daar lijden, dat gaat al bijna een eeuw zo. Een paar generaties weten niet beter.
Koreanen zijn harde werkers en in staat tot grootse prestaties , Samsung, Deawooquote:En Kim Il-Song is iemand die werkelijk het aanzien van een God heeft. Dat is hun God. Het is uitgesloten dat -zodra de grenzen open gegooid worden-, men ineens van paradigma verandert. Koreanen zijn voor ons nauwelijks te doorgronden. Die zijn fundamenteel anders dan wij.
Ik vind de Noord Koreaanse industrie ook best indrukwekkend. Ze zijn -ondanks álle sancties en uitsluitingen- toch in staat zichzelf te voorzien. Indrukwekkende engineering. Ze bouwen kerncentrales, hebben een kernwapenprogramma zelfs met intercontinentale draagraket, voorzien zichzelf in alle denkbare machines, hebben nu een internet gebouwd, relatief moderne computers, gsm's. En waar ik bij toeval achterkwam: Ze tekenen zelfs cartoons voor Disney-films. Alleen is dit officieel niet bekend. Opvallend export product!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Helaas, maar dat zal een keer veranderen
[..]
Koreanen zijn harde werkers en in staat tot grootse prestaties , Samsung, Deawoo
Maar dan moeten ze wel vrij zijn
Je bedoelt dat ze 20 jaar geleden tekeningen leverden voor Disneyfilms, inmiddels doen computers in de USA dat simpele werk al een jaar of tienquote:Op maandag 18 juli 2011 21:54 schreef Chooselife het volgende:
Ze tekenen zelfs cartoons voor Disney-films. Alleen is dit officieel niet bekend. Opvallend export product!
Hij ziet er niet uit dat hij honger hoeft te lijden.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:07 schreef heiden6 het volgende:
Deze is ook interessant. Die vent is wel echt een simpele ziel.
Geloof dat het enige export product wat Noord Korea heeft wat nog wat geld oplevert paddenstoelen zijn. Ik zie ze wel eens bij de horeca groothandels.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze 20 jaar geleden tekeningen leverden voor Disneyfilms, inmiddels doen computers in de USA dat simpele werk al een jaar of tien
Laat ze eerst maar eens leren om de landbouw op orde te krijgen op kapitalistische manier, dat kunnen ze wel van de chinezen leren, wat water betreft staan ze er beter voor dan de chinezen
het enige exportproduct is arbeid, van de mannen die naar siberie gestuurd worden om daar werk te doen dat de russen niet willen doen, mijnbouw, daar zijn de Noord-Koreanen goed inquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat het enige export product wat Noord Korea heeft wat nog wat geld oplevert paddenstoelen zijn. Ik zie ze wel eens bij de horeca groothandels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |