Hij heeft wel zijn eigen maximale termijn vastgezet en dat is een knappe prestatie, hij wil ruimte geven aan het individu en dat is de eerste stap weg van het communismequote:Op maandag 23 mei 2011 19:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Raul is altijd al een hardliner van het Cubaanse regime geweest. Dus al het werk van zijn broer ongedaan maken zie ik niet gebeuren.
quote:di 24 mei 2011, 10:26
Amerikanen naar Noord-Korea om voedseltekort
PEKING - Een Amerikaanse tweekoppige delegatie is dinsdag in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang aangekomen om een inschatting te maken van het voedseltekort in het communistische land. Dat meldde het Chinese persbureau Xinhua dinsdag.
Het gaat om de speciale gezant voor de mensenrechten in Noord-Korea, Robert King, en Jon Brause van het Amerikaanse Agentschap voor Internationale Ontwikkeling (USAID).
Voormalig Amerikaans president Jimmy Carter zei onlangs dat het straatarme en geïsoleerde Noord-Korea dringend voedselhulp nodig heeft.
Carter bezocht het land eind april om te proberen de spanningen tussen Noord-Korea en Zuid-Korea te verminderen en de regering in Pyongyang aan te zetten tot nucleaire ontwapening.
Als Amerika en de EU nauw de sancties (behalve de sancties die met wapens te maken hebben) tegen Noord-Korea ongedaan maakt, dan kan in Noord-Korea weer geïnvesteerd worden (en handel drijven) en daarvan kan het regime weer voedsel kopen. Want toen de Sovjet-Unie nog bestond, had het regime ook nog genoeg geld door de handel met de S-U en kon het daarvan voedsel kopen.quote:
NK kan genoeg handel doen met China, het probleem is dat men de bevolking iets van eigen initiatief / vrijheid / eigen ondernemerschap moet gunnen en dat kan kennelijk nietquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:52 schreef TjaGerben het volgende:
[..]
Als Amerika en de EU nauw de sancties (behalve de sancties die met wapens te maken hebben) tegen Noord-Korea ongedaan maakt, dan kan in Noord-Korea weer geïnvesteerd worden (en handel drijven) en daarvan kan het regime weer voedsel kopen. Want toen de Sovjet-Unie nog bestond, had het regime ook nog genoeg geld door de handel met de S-U en kon het daarvan voedsel kopen.
quote:wo 25 mei 2011, 08:12
Noord-Koreaanse leider Kim in Peking
PEKING - De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il is woensdag per trein aangekomen in de Chinese hoofdstad Peking.
Volgens de BBC zal hij onder meer een ontmoeting hebben met de Chinese president Hu Jintao.
Het is het derde bezoek van Kim aan het buurland in iets meer dan een jaar. China is de laatste bondgenoot van het sterk geïsoleerde bewind in Pyongyang. Het land is sterk afhankelijk van onder meer voedselleveranties van de Chinezen.
Details van het bezoek worden pas bekendgemaakt, als het voorbij is. Het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap meldde dat Kim verscheidene economische ontwikkelingszones heeft bezocht. De Chinezen zouden naar verluidt bij Kim erop aandringen ook dergelijke zones op te richten.
Peking wil de rust bewaren in Noord-Korea.
Het vreest een vloedgolf van vluchtelingen, als de situatie daar uit de hand loopt.
quote:Anti-Kim Graffiti Found in Pyongyang
By Park Jun Hyeong
[2011-06-29 18:18 ]
Shenyang, China -- Graffiti denouncing Kim Jong Il has allegedly been found on a wall in Pyongyang, causing the authorities to launch a crackdown to uncover the culprit.
According to one Chinese-Korean trader working between the North Korean capital and Dandong, China, “Graffiti denouncing Kim Jong Il was found on the wall of Pyongyang Railroad College on the 24th; the inspections and regulations are phenomenal. Nobody can come or go from Pyongyang.”
The graffiti apparently stated, “Park Chung Hee and Kim Jong Il are both dictators; Park Chung Hee a dictator who developed his country’s economy, Kim Jong Il a dictator who starved people to death.” One syllable was a man's head and was written on a red brick wall in white chalk, making it quite striking.
“In order to catch the culprit, regulations and inspections targeting visitors to Pyongyang as well as the city’s citizens went on for three days, until the morning of the 27th,” the source said. “They wouldn’t even sell train tickets, so my schedule got pushed back. One person visiting his son in the military in Pyongyang was not able to get home.”
Pyongyang Railroad College is in Hadang 1-dong in Hyeongjesan-district, a place with no streetlights with the exception of above the college main gate. The neighborhood is also within the scope of the 100,000-home construction project, so buildings in the area have been destroyed and pedestrians are rarely seen. It would have been easier than in some other places to leave graffiti.
According to the trader, the authorities launched the search for the person responsible via a joint investigation team including the National Security Agency and People’s Safety Ministry, specifically targeting students and people from other provinces. They established road blocks on the roads linking Pyongyang Station and West Pyongyang Station, Pyongyang-Pyongsung, Pyongyang-Wonsan and Pyongyang-Kanri, then began questioning all passers’ by.
Reporting the latest, he said, “The investigation unit has now narrowed down the investigation to the Railroad College’s own students, and has blocked the movement of people between provinces in order to stop the spread of rumors. It seems they are dealing with it severely since it happened in Pyongyang not in the provinces.”
Despite the authorities’ efforts to block the spread of the news, people as far away as Pyongsung and even North Hamkyung Province know about it, the source said.
Kimmetje is druk met de nieuwe trein voor zijn zoon, die is zeker ook te bang om te vliegenquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:49 schreef TjaGerben het volgende:
Ik hoop dat Kim zo snel mogelijk economische hervormingen doorvoert of het voedsel probleem op een andere manier oplost. Maar waarschijnlijk zal het gewoon bij het oude blijven, want Kimmetje is bang dat hij afgezet word en dan zal hem waarschijnlijk geen goede toekomst te gemoet komen. (Mubarak - doodstraf)
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:12 schreef Chooselife het volgende:
Denk niet dat het waar is, die berichten over voedseltekort voor het leger.
Fair enough, verder was dat filmpje gemaakt in één of andere uithoek bij de Chinese grens, elders in het land kan de situatie heel anders zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Kansberekening. 9 Van de 10 berichten over dat land is niet waar.
quote:Kim-Medvedev Summit Canceled
The summit between Russian President Dmitry Medvedev and Kim Jong Il, which was allegedly set to take place at the beginning of July, has apparently been cancelled.
A South Korean high official revealed the news on the 28th, saying, "It's my understanding that the summit between Chairman Kim Jong Il and President Dmitry Mevedev was scheduled to take place in Russia's Far Eastern region of Vladivostok on June 30 or July 1. We have no idea yet why the talks were canceled."
A Russian government source also confirmed, “The Russia-North Korea talks planned for the end of this month or beginning of next month have been cancelled. Of course maybe the North Korean side will change the when or why again, but as it stands, the chance of the talks not taking place is above 80%.”
A diplomatic source in Moscow speculated “It could be that North Korea canceled the plan because at the final stage of confirming the agenda and possible results of the summit they were unable to reach a conclusion.”
There have been several cases of Kim Jong Il allegedly canceling plans to visit Russia in the past.
Several Japanese and Russian media outlets reported that the two leaders were going to meet in Vladivostok while President Medvedev is there checking on preparations for next year’s APEC forum.
bron
Kan. Er kan van alles. Rode Kruis zegt zelf dat er voedseltekort in DPRK is, maar dat er geen hongersnood is, zoals in Afrika.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Fair enough, verder was dat filmpje gemaakt in één of andere uithoek bij de Chinese grens, elders in het land kan de situatie heel anders zijn.
Ik ga volgend jaar, hoop ik.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:19 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Kan. Er kan van alles. Rode Kruis zegt zelf dat er voedseltekort in DPRK is, maar dat er geen hongersnood is, zoals in Afrika.
Ik -met mijn haviksogen- heb wel met eigen ogen gezien dat veel Noord Koreanen witte spikkeltjes op hun nagels hebben. Zinktekort.
Ik zou ook wel willen maar alleen als ik vrij kan reizen en niet een begeleide tour krijgquote:
Dan zul je moeten wachtenquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou ook wel willen maar alleen als ik vrij kan reizen en niet een begeleide tour krijg
Je mag wel vrij rondlopen hoor. Alleen niet zelf een vervoermiddel pakken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou ook wel willen maar alleen als ik vrij kan reizen en niet een begeleide tour krijg
Ja dan kan je dus nergens heen, er zijn ook geen taxi's denk ik ofwelquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je mag wel vrij rondlopen hoor. Alleen niet zelf een vervoermiddel pakken.
Je gaat met een busje.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan kan je dus nergens heen, er zijn ook geen taxi's denk ik ofwel
nee ik zou op eigen gelegenheid willen reizen met een backpack en met openbaar vervoer, niet langs een vastgelegde routequote:
Gaat niet lukken ben ik bangquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik zou op eigen gelegenheid willen reizen met een backpack en met openbaar vervoer, niet langs een vastgelegde route
Dan kan ik beter een filmpje kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |