abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93250094
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen wordt welkom geheten.
pi_93250255
Ontbreekt er niet wat aan de titel? O-)

POL SC?!?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93250321
Dergelijke noviteiten zijn mij een gruwel.
pi_93250338
Das macht ja gar nichts, wir können so auch sehen das es SC bedeutet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93250390
Oh en Assange wordt uitgeleverd.

*O*
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93250456
Kut TT
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:50:25 #7
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93250480
http://www.stansberryrese(...)281053&u=28089051&l=

Mijn vader vroeg 3 jaar geleden al eens aan een amerikaan wanneer ze de euro gaan invoeren, die man werd furieus.

quote:
De Amerikaanse beleggingsadviseur en onderzoeker waarschuwt zijn landgenoten dat de dollar als wereldreservevaluta zijn laatste dagen heeft gehad en dat dat dramatische gevolgen voor de VS, alsook voor de welvaart van Amerikanen zal hebben.

Alternatieve wereldmunt
Stansberry voorspelt dat de Amerikaanse autoriteiten maximaal misbruik maken van het feit dat de dollar de wereldreservevaluta is en dat zij daardoor onophoudelijk geld kunnen drukken om de schulden te financieren.

Maar volgens Stansberry komt daar een einde aan, nu landen als China hun exposure naar Amerikaans schuldpapier en dollars verlagen.

Hij wijst op nauwelijks opgepakte mediaberichten dat een aantal landen, onder wie Frankrijk, naar een alternatieve wereldmunt zoeken. Ook het IMF heeft hier voor gepleit.

Onrust en geweld
Stansberry stelt dat als de dollar uit de gratie is, wat volgens hem binnen twaalf maanden het geval kan zijn, de Verenigde Staten in een vrije val komen. Het leven zal veel duurder worden en dat zal volgens Stansberry gepaard gaan met maatschappelijke onrust en geweld.

Stansberry is niet onomstreden. Hij is enkele jaren geleden veroordeeld voor beleggingsfraude. Zijn kantoor Porter Stansberry Research heeft echter de kredietcrisis van 2008 tijdig voorspeld.

'Coming meltdown'
Hij is een van de commentatoren die zich van steeds scherper verbaal geweld bedient om het Amerikaanse overheids- en monetaire beleid te bekritiseren.

Zo schrijft commentator Paul B. Farrell op MarketWatch dat Fed-president Ben Bernanke een van de gevaarlijkste mensen op aarde is. 'Bernanke rules a monetary dictatorship that will trigger the coming meltdown of the 21st century.'
pi_93250491
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Reya het volgende:
Dergelijke noviteiten zijn mij een gruwel.
Gelijk heb je. Ik hou ook helemaal niet van gruwels.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:50:49 #9
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93250504
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:

*O*
Wat kan die zedenzaak jou schelen?
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93250546
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Wat kan die zedenzaak jou schelen?
Helemaal niks, maar als hij daarvoor uitgeleverd kan worden dan staat een uitlevering aan de VS ook niet ver weg, en dat kan me wel veel schelen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93250554
quote:

*O*
Aan Zweden of de VS?
pi_93250569
Zweden, maar de toon is gezet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:56:39 #13
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93250778
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:51 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Helemaal niks, maar als hij daarvoor uitgeleverd kan worden dan staat een uitlevering aan de VS ook niet ver weg, en dat kan me wel veel schelen.
Assange doet exact hetzelfde The New York Times. Al die redacteuren ook oppakken?
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:00:44 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_93250958
Vreemde TT :{
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_93251014
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:56 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Assange doet exact hetzelfde The New York Times. Al die redacteuren ook oppakken?
Alle redacteuren van the Gray Lady worden beschuldigd van aanranding? Een ernstige zaak, inderdaad.
pi_93251221
De Zweedse wet inzake aanranding/verkrachting vind ik anders een tikkeltje bizar:

quote:
Assange wordt beschuldigd van verkrachting van twee jonge Zweedse vrouwen. Assange zou met de eerste vrouw betrekkingen hebben gehad zonder condoom, hoewel de vrouw dat uitdrukkelijk vroeg. Met de tweede vrouw zou hij in haar slaap seksuele betrekkingen hebben gehad, eveneens zonder condoom. De feiten dateren van augustus 2010.

De verdediging van Assange benadrukte dat het om seksueel contact ging met instemming van beide partijen. Maar in Zweden geldt dat het weigeren van voorbehoedsmiddelen gelijkstaat met een verkrachting.

Zweden vaardigde eind vorig jaar een internationaal arrestatiebevel uit, waarna Assange werd opgepakt in in het Verenigd Koninkrijk. Sindsdien woedde er een juridische strijd over de uitlevering. Volgens de advocaten van Assange dreigen de rechten van hun cliënt geschonden te worden, onder andere omdat het proces er achter gesloten deuren zal plaatsvinden.
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:09:06 #17
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93251382
Het feminisme in Zweden heeft er wel voor gezorgd dat de vrouw veel bescherming geniet.

In ieder geval lijkt het laatste niet goed te praten. Die Assange is natuurlijk ook een psychopaat, dat zie je aan zijn uiterlijke kenmerken en zijn obsessie voor hacken en de staat.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93251475
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Bijzonder he? Ik vraag me altijd af of meer diversiteit niet leidt tot een beter functionerend bankwezen.
Allemaal hetzelfde jasje, dasje, schoenen, haartjes en babbel. Op slechte dagen word ik er fysiek onpasselijk van.
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:11:28 #19
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93251481
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Alle redacteuren van the Gray Lady worden beschuldigd van aanranding? Een ernstige zaak, inderdaad.
Ik heb het over een mogelijke uitlevering aan de VS. ;(
pi_93251532
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:09 schreef mlg het volgende:
Het feminisme in Zweden heeft er wel voor gezorgd dat de vrouw veel bescherming geniet.
Inderdaad. In sommige van die landen zie je ook een omkering van bewijslast bij seksuele misdrijven: dan moet de 'dader' (meestal man) bewijzen dat hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan het tenlastegelegde. En dat is in de praktijk een behoorlijke 'probatio diabolica'.
pi_93251548
quote:

*O*
En nu valt Wikileaks natuurlijk in een klap stil :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93251568
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Inderdaad. In sommige van die landen zie je ook een omkering van bewijslast bij seksuele misdrijven: dan moet de 'dader' (meestal man) bewijzen dat hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan het tenlastegelegde. En dat is in de praktijk een behoorlijke 'probatio diabolica'.
Dat kan in voorkomende omstandigheden een kwalijke zaak zijn, inderdaad.
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:13:31 #23
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93251582
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

In Finland hetzelfde. Je vriendin klaagt je na een conflict aan voor verkrachting, en als je niet kunt bewijzen dat je onschuldig bent dan hang je. Dat gaat allemaal veel te ver in die landen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:15:17 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_93251658
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef mlg het volgende:

[..]

In Finland hetzelfde. Je vriendin klaagt je na een conflict aan voor verkrachting, en als je niet kunt bewijzen dat je onschuldig bent dan hang je. Dat gaat allemaal veel te ver in die landen.
Probleem is tevens dat zelfs als vrijgesproken "verkrachter" je allang publiekelijk veroordeeld bent en je als ex-zedendelinquent met de nek wordt aangekeken. Buiten kijf staat natuurlijk dat verkrachting verwerpelijk is en slachtoffers goede bescherming moeten krijgen, maar de rape-card spelen als vrouw is een directe aanslag van de emancipatie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_93251688
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:11 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik heb het over een mogelijke uitlevering aan de VS. ;(
Afgezien van de aanrandingszaak is het ook niet zonder meer rechtmatig om documenten die nog niet reeds openbaar zijn, te openbaren. Als zoiets binnen Nederlandse jurisdictie zou gebeuren, bijvoorbeeld, zou dat aanleiding voor een aanklacht wegens smaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')