abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93321870
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je haalt aangifte en aanklacht door elkaar.
Een aangifte is een verzoek aan de polite om een vermeend strafbaar feit te onderzoeken.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:38:02 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93321988
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik geloof trouwens eerder er in dat het gewoon zure zweedse zeikwijven zijn dan dat er een CIA complot achter zit-
quote:
http://www.welingelichtek(...)nden-met-de-cia.html
De dame in kwestie, Anna Ardin, blijkt, zo zocht de Miami Herald uit, een fervent en actief tegenstander van Castro. Ze bezocht het land een aantal malen en publiceerde veel over de noodzaak van een democratiseringsproces in het land. Ook haar doctoraalscriptie ging over de Cubaanse zaak.
Naar nu blijkt heeft Ardin gewerkt in Buenos Aires voor de Zweede ambassade. Toen zou ze zijn geronseld door de CIA, vanwege haar Cubaanse activiteiten.
Ardin schreef regelmatig voor Asignaturas Cubanas, een tijdschrift van Cubaanse ballingen in Zweden.Voor dat blad schrijft ook Carlos Montaner, van wie sterk wordt vermoed dat hij CIA-banden heeft.
Haar Cubaanse activiteiten worden in de Miami Herald ook bevestigd door Cuesta Morua, hoofd van de dissidente beweging Arco Progesista. De Herald belde hem op op Cuba. Hij meent dat Ardin geboren is op Cuba, maar doorover bestaat nog geen duidelijkheid. Wel dat Cuba een grote rol speelt in haar leven en werk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:39:48 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93322100
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een aangifte is een verzoek aan de polite om een vermeend strafbaar feit te onderzoeken.
En dat is wat het zweedse OM nu doet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93322325
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat is wat het zweedse OM nu doet.
Het OM vertegenwoodigt de samenleving, die onderzoeken de zaak nu. Naar aanleiding van de aangiftes, oftewel aanklachten die ingediend zijn bij de politie.
pi_93322978
=
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het OM vertegenwoodigt de samenleving, die onderzoeken de zaak nu. Naar aanleiding van de aangiftes, oftewel aanklachten die ingediend zijn bij de politie.
Aangiften zijn geen aanklachten!

1. Aangifte kun je doen bij de politie. Dat is dus feitelijk een aanvraag tot onderzoek van een strafbaar feit.
2. Het OM gaat vervolgens onderzoeken of er inderdaad sprake is van strafbare feiten.
3. Het OM kan vervolgens een aanklacht formuleren die aan de rechter wordt voorgelegd.

Het Zweedse OM zit blijkbaar nog in fase 2. Er is nog geen aanklacht geformuleerd, omdat ze Assange eerst nog moeten horen. Daarna kunnen ze eventueel pas door naar fase 3.

Hopelijk is het zo duidelijker waar iedereen het over heeft ;)
pi_93323182
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:55 schreef doubleplusungood het volgende:
=

[..]

Aangiften zijn geen aanklachten!

1. Aangifte kun je doen bij de politie. Dat is dus feitelijk een aanvraag tot onderzoek van een strafbaar feit.
2. Het OM gaat vervolgens onderzoeken of er inderdaad sprake is van strafbare feiten.
3. Het OM kan vervolgens een aanklacht formuleren die aan de rechter wordt voorgelegd.

Het Zweedse OM zit blijkbaar nog in fase 2. Er is nog geen aanklacht geformuleerd, omdat ze Assange eerst nog moeten horen. Daarna kunnen ze eventueel pas door naar fase 3.

Hopelijk is het zo duidelijker waar iedereen het over heeft ;)
En na dat laatste is de verdachte in staat van beschuldiging gesteld, meen ik. Dat betekent dus niet dat er nog geen aanklacht of aangifte was..
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:03:12 #107
45206 Pietverdriet
pi_93323371
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En na dat laatste is de verdachte in staat van beschuldiging gesteld, meen ik. Dat betekent dus niet dat er nog geen aanklacht of aangifte was..
Nee
pi_93323621
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
Dan krijg je er twee..
pi_93329315
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je blijft aangifte en aanklacht door elkaar halen, terwijl het twee heel verschillende dingen zijn. Er bestaat niet zoiets als "een aanklacht indienen bij de politie".
pi_93336397
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan krijg je er twee..
We houden je niet voor onze lol voor de grap of zo.

Zoek alsjeblieft de twee termen even op in je woordenboek.
pi_93339608
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je blijft aangifte en aanklacht door elkaar halen, terwijl het twee heel verschillende dingen zijn. Er bestaat niet zoiets als "een aanklacht indienen bij de politie".
"Hij die opzettelijk tegen een bepaald persoon bij de overheid een valse klacht of aangifte schriftelijk inlevert of in schrift doet brengen, ...."

Artilkel 268 , wetboek van strafrecht. Aparte forumulering dan :P
Het woord 'aaklacht betekent feitelijk niets meer dan beschuldiging.

Je kunt aangifte laten opmaken bij de politie, of een aanklacht indienen In veel gevalen zal dat op hetzelfde neerkomen.
Als denkt dat ik dingen door elkaar haal; blijf dat vooral geloven.
pi_93341198
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 18:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

En als de Amerikaanse openbaar aanklager ook een paar zogenaamd door Assange verkrachte vrouwen weet op te trommelen? Dan is het geen aanklacht op politieke gronden en kan hij gewoon uitgeleverd worden.
Da''s wel een heel slim plan, maar leg mij dan eens uit waarom dat nog niet is gebeurd? Nu hoeft alleen de UK tot uitlevering te beslissen, zodra hij naar Zweden uitgeleverd word moeten rechters in zowel Zweden als de UK toestemmen.

Fantasie is leuk maar probeer het binnen het rijk van de geloofwaardigheid te houden?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:19:37 #113
45206 Pietverdriet
pi_93341790
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 10:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da''s wel een heel slim plan, maar leg mij dan eens uit waarom dat nog niet is gebeurd? Nu hoeft alleen de UK tot uitlevering te beslissen, zodra hij naar Zweden uitgeleverd word moeten rechters in zowel Zweden als de UK toestemmen.

Fantasie is leuk maar probeer het binnen het rijk van de geloofwaardigheid te houden?
Ik denk niet dat Assange in de VS vervolgt kan worden voor Wikileaks publicaties, er wordt flink kabaal gemaakt om politiek redenen maar als je Assange voor Wikileaks zou willen veroordelen maak je daarmee een einde aan de persvrijheid. Eerdere vergelijkbare zaken zijn afgewezen door het hoge rechtshof.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_Times_Co._v._United_States
pi_93341885
Hij wordt gewoon uitgeleverd aan Zweden, aangeklaagd, er komt een rechtszaak, waarschijnlijk bij gebrek aan bewijs vrijgesproken, klaar.
pi_93341977
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 08:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

"Hij die opzettelijk tegen een bepaald persoon bij de overheid een valse klacht of aangifte schriftelijk inlevert of in schrift doet brengen, ...."

Artilkel 268 , wetboek van strafrecht. Aparte forumulering dan :P
Het woord 'aaklacht betekent feitelijk niets meer dan beschuldiging.

Je kunt aangifte laten opmaken bij de politie, of een aanklacht indienen In veel gevalen zal dat op hetzelfde neerkomen.
Zeg, wie probeer je nou eigenlijk voor de gek te houden? Lees het onderstreepte woord in je wetsartikel nog eens. Staat daar "aanklacht"? Nee hè?

Het wordt tijd om te accepteren dat je gewoon niet gelijk hebt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:27:46 #116
66825 Reya
Fier Wallon
pi_93342019
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Assange in de VS vervolgt kan worden voor Wikileaks publicaties, er wordt flink kabaal gemaakt om politiek redenen maar als je Assange voor Wikileaks zou willen veroordelen maak je daarmee een einde aan de persvrijheid. Eerdere vergelijkbare zaken zijn afgewezen door het hoge rechtshof.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_Times_Co._v._United_States
Hij kan ook een civiele zaak aan zijn broek krijgen.
pi_93343634
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 08:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Links en Rechts geeft je ongelijk, dat zou je toch wel aan het denken moeten zetten.
pi_93345422
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:23 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Links en Rechts geeft je ongelijk, dat zou je toch wel aan het denken moeten zetten.
Een aangifte behelst in veel gevallen een aanklacht.
pi_93345483
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Het wordt tijd om te accepteren dat je gewoon niet gelijk hebt.
Dan moet dat wel zo zijn.
pi_93346405
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Met jou valt niet te praten. Ik zou zeggen, lees de heldere uiteenzetting van doubleplusungood nog eens door. Misschien dringt het op een gegeven moment wel tot je door dat je ongelijk hebt.
pi_93346532
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

pi_93346978
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Met jou valt niet te praten. Ik zou zeggen, lees de heldere uiteenzetting van doubleplusungood nog eens door. Misschien dringt het op een gegeven moment wel tot je door dat je ongelijk hebt.
Wat ik beweer is daarmee niet in tegenspraak. Wat is je probleem eigenlijk?
pi_93346996
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:56 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuk plaatje, maar is dat een argument of gaan we maar op de man spelen?
pi_93347196
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat ik beweer is daarmee niet in tegenspraak. Wat is je probleem eigenlijk?
Jij beweert dat je een aanklacht kunt indienen bij de politie, en dat dat 'meestal' op hetzelfde neerkomt als aangifte doen. Dat is wel degelijk in tegenspraak met wat doubleplusungood schrijft. Er klopt geen jota van namelijk.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:19:31 #125
45206 Pietverdriet
pi_93347350
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Leuk plaatje, maar is dat een argument of gaan we maar op de man spelen?
Argumenten hebben bij jou geen zin, trolletje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')