Ik heb begrepen dat het punt is, dat als hij in Zweden berecht wordt, de VS om uitlevering kunnen verzoeken, voor een heel andere zaak, die van Wiki Leaks.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:57 schreef nikk het volgende:
Want hij kan onmogelijk een verkrachter zijn? Sowieso, hoe kan een verkrachtingszaak politiek gemotiveerd zijn...
Waar haal je dat vandaan? Hij is, nogmaals, niet in staat van beschuldiging gesteld.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Zweden wil hem vervolgen voor aanranding en verkrachting. Hoe wordt hij dan volgens jou neergezet?
Ik haal dat letterlijk uit de OP.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Hij is, nogmaals, niet in staat van beschuldiging gesteld.
Ik zie het, triest hoe dit verhaal herhaald wordt en overgeschreven.quote:
Oh maar wacht, ik heb ook nooit geschreven dat ik het geloof. Integendeel, ik denk dat het wordt gebruikt om hem vast te kunnen zetten en te straffen voor zijn Wikileaks-activiteiten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie het, triest hoe dit verhaal herhaald wordt en overgeschreven.
Er is sex zonder condoom geweest, en de dames hadden daar dagen later ineens spijt van.
Maar kan de VS niet gewoon aan Engeland om uitlevering vragen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het punt is, dat als hij in Zweden berecht wordt, de VS om uitlevering kunnen verzoeken, voor een heel andere zaak, die van Wiki Leaks.
De reden waarom hij in Zweden is aangeklaagd lijkt een beetje gezocht te zijn.
Dus vandaar de politieke motivatie.
Kennelijk kan dat niet direct via Engeland..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar kan de VS niet gewoon aan Engeland om uitlevering vragen?
Oh wacht!
Nu lijkt het er op dat ze Assange expres uit Zweden weg lieten gaan om hem via een internationaal opsporingsbevel te kunnen pakken. Dan krijgt ie in Engeland huisarrest, ze gaan nu in hoger beroep, dan ben je weer een paar maanden verder. Als ie dan uiteindelijk toch in Zweden terecht komt gaat die zaak daar waarschijnlijk kapot, maar dan is WikiLeaks ondertussen ook kapot.
De Vs hoeft hem helemaal niet aan te klagen.
Overigens is het allemaal nutteloos, want zonder WikiLeaks gaan lekken gewoon door.
Openleaks
Ultimateleaks
Brusselsleaks...
Ik denk dat ze serieus begonnen waren WikiLeaks kapot te krijgen omdat ze dachten dat het echt zin had (of paniekreactie?) en dat het gewoon niet gelukt is. En hoe moeten ze nu terugkrabbelen dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kennelijk kan dat niet direct via Engeland..
Verder zie ik er de zin ook niet zo van in, als dit een poitiek spelletje is. Hooguit moet hij als zondebok of afschrikwekkend voorbeeld dienen.
Wikileaks gedijt prima (en waarschijnlijk zelfs beter) zonder Assange (hij is maar één van de oprichters)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar kan de VS niet gewoon aan Engeland om uitlevering vragen?
Oh wacht!
Nu lijkt het er op dat ze Assange expres uit Zweden weg lieten gaan om hem via een internationaal opsporingsbevel te kunnen pakken. Dan krijgt ie in Engeland huisarrest, ze gaan nu in hoger beroep, dan ben je weer een paar maanden verder. Als ie dan uiteindelijk toch in Zweden terecht komt gaat die zaak daar waarschijnlijk kapot, maar dan is WikiLeaks ondertussen ook kapot.
De Vs hoeft hem helemaal niet aan te klagen.
Overigens is het allemaal nutteloos, want zonder WikiLeaks gaan lekken gewoon door.
Openleaks
Ultimateleaks
Brusselsleaks...
Dat besef ik mequote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh maar wacht, ik heb ook nooit geschreven dat ik het geloof. Integendeel, ik denk dat het wordt gebruikt om hem vast te kunnen zetten en te straffen voor zijn Wikileaks-activiteiten.
Probleem hier is dat het binnen het Zweedse rechtssysteem wel verkrachting genoemd word als jij zegt een condoom te gebruiken maar dit stiekem toch niet doet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat besef ik me
Maar het gaat erom dat iedere keer weer het woord verkrachting valt, en er is daar geen sprake van, maar het maakt, door deze term iedere keer te laten vallen, hem zwart.
En zie daar, omdat het door iedereen nagekletst wordt krijgt hij lekker het stempel verkrachter.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:50 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Probleem hier is dat het binnen het Zweedse rechtssysteem wel verkrachting genoemd word als jij zegt een condoom te gebruiken maar dit stiekem toch niet doet.
De pers neemt de aanklacht gewoon over en aldus noemt de hele wereld het verkrachting.
Dat is slechts een van de klachten en wel de minste, grappig altijd hoe economisch de Assange aanhang met de feiten omgaat. De Britse rechter heeft evenwel ook vastgestelt dat Assange zich aan ondervraging onttrokken heeft en dat zijn zweedse advocaat daarin een zeer dubieuze rol heeft gespeeld.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie het, triest hoe dit verhaal herhaald wordt en overgeschreven.
Er is sex zonder condoom geweest, en de dames hadden daar dagen later ineens spijt van.
Nee.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:10 schreef summer2bird het volgende:
Hij gaat gewoon vanuit Zweden direct door naar de VS.
Vertelquote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is slechts een van de klachten en wel de minste, grappig altijd hoe economisch de Assange aanhang met de feiten omgaat. De Britse rechter heeft evenwel ook vastgestelt dat Assange zich aan ondervraging onttrokken heeft en dat zijn zweedse advocaat daarin een zeer dubieuze rol heeft gespeeld.
Verder is er door de verdediging geen enkel argument op tafel gelegd om uitlevering aan de VS of de vrees voor Guantanamo te onderbouwen en die punten zijn dan ook door de rechter genegeerd.
Oh, dus je debiteert allerlei stelligheden hier zonder de feitelijke aanklacht ook maar te kennen? Fraai.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Vertel
Waar wil zweden hem nog meer voor hebben? Het weigeren mee te werken aan een onderzoek naar geslachtziektes?
quote:The sexual allegations
'Unlawful coercion' against Miss A - pinning her down
'Sexual molestation' by refusing to wear a condom with Miss A
'Deliberate molestation' of Miss A
'Rape' of Miss W: had sex with her while she was sleeping and without a condom
Source: Gemma Lindfield, lawyer acting for the Swedish authorities
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11946652
Sex zonder condoom dus, in 4 klachten uitgespreid.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus je debiteert allerlei stelligheden hier zonder de feitelijke aanklacht ook maar te kennen? Fraai.
Nu ja, ik zal het dan nog een keertje posten zodat je iig in de toekomst jezelf niet meer belachelijk hoeft te maken:
[..]
Dat is wel heel dubieus. Je kunt altijd wel claimen dat je sliep en dat er tegen je wil geen condoom werd gebruikt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus je debiteert allerlei stelligheden hier zonder de feitelijke aanklacht ook maar te kennen? Fraai.
Nu ja, ik zal het dan nog een keertje posten zodat je iig in de toekomst jezelf niet meer belachelijk hoeft te maken:
[..]
Klopt. Er is namelijk nog geen aanklacht...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
Nee want het uitleveringsverdrag tussen Engeland en Zweden verbied het dat hij aan Amerika word uitgeleverd door Zweden als zij hem van Engeland krijgen via een uitlevering.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:10 schreef summer2bird het volgende:
Hij gaat gewoon vanuit Zweden direct door naar de VS.
Hij is aangeklaagd wegens 'verkrachting' toch?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:38 schreef doubleplusungood het volgende:
[..]
Klopt. Er is namelijk nog geen aanklacht...
Dat zeggen ze. Maar een eventuele Zweedse aanklacht is geheim.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij is aangeklaagd wegens 'verkrachting' toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |