Nee, ik vind het alleen achterlijk om de situatie binnen een westers leger dat gebaseerd is op westerse normen en waarden te vergelijken met de situatie binnen een leger in het midden-oosten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Nogmaals, dat het gebeurd wilt niet zeggen dat het ook normaal of menselijk. In Nederland worden jaarlijks ook ruim 150 mensen vermoord en natuurlijk zal jij het ook normaal vinden. Het gebeurd namelijk.. Sommige mensen...
oh zo zag ik het nog niet direct maar gezien de laattse berichten neem ik dat nu wel aanquote:
Het is momenteel pro-Ghadaffi vs. anti-Ghadaffi, maar als straks allerlei verschillende stammen / Libische groeperingen met elkaar gaan vechten dan heb je de ellende.quote:
Als jij denkt dat dit ook maar iets met cultuur te maken heeft in plaats van een machtsbelust persoon die er alles voor over heeft om zelf in het pluche te mogen blijven zitten dan snap je er echt uiterst weinig vanquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, ik vind het alleen achterlijk om de situatie binnen een westers leger dat gebaseerd is op westerse normen en waarden te vergelijken met de situatie binnen een leger in het midden-oosten.
Dat is een heel andere cultuur, en men grijpt daar eerder naar draconische maatregelen. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, alleen versteld sta ik er ook niet van.
Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegevenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is momenteel pro-Ghadaffi vs. anti-Ghadaffi, maar als straks allerlei verschillende stammen / Libische groeperingen met elkaar gaan vechten dan heb je de ellende.
Precies. Het verschil tussen idealisme en realisme.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:30 schreef von_Preussen het volgende:
Dat is een heel andere cultuur, en men grijpt daar eerder naar draconische maatregelen. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, alleen versteld sta ik er ook niet van.
Nee, ik vind het nog steeds een logische reactie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:30 schreef msnk het volgende:
[..]
Zie je het nu wel? Of vind je het nog steeds "niet zo vreemd"?
Ik heb al uiteengezet dat het herstellen van discipline in het leger d.m.v. de doodstraf nu eenmaal niets uitzonderlijks is in die kant, n.a.v. welke reden het gebeurd staat daar los van.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dit ook maar iets met cultuur te maken heeft in plaats van een machtsbelust persoon die er alles voor over heeft om zelf in het pluche te mogen blijven zitten dan snap je er echt uiterst weinig van
Ik vraag me nog steeds af of dit niet gewoon de berichten van gisteren zijn die maar opnieuw geproduceerd worden omdat er anders geen nieuws is...quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:39 schreef yavanna het volgende:
OmarAlmoktar Omar Almoktar
UPDATE:# Misurata fight is still progressing (started last night) with heavy gun machine, in Airbase in GYRANAN section.
NigeriaNewsdesk: Witness from Misurata on AJA says that clashes have subsided & the city remains under (cont) http://tl.gd/901kl4
NigeriaNewsdesk: AJA: Reuters: Security forces attack protesters in Misurata and reports of deaths. #Libya
Dat het meer kans van slagen heeft wat betreft machtsbehoud; ja, dat klopt. Als je het zo stelt is het ook wel "logisch"er dan het alternatief.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, ik vind het nog steeds een logische reactie.
Of je verliest de steun van (andere) delen van het leger sowieso, of je probeert ze genoeg angst in te boezemen dat ze door angst nog aan je gehoorzamen.
Scenario 1: dan verlies je sowieso;
Scenario 2: dan heb je nog een kans dat je iets van steun kan redden.
quote:Reuters:
UPDATE 1-Fighting breaks out near Libya's Misrata:witness
ALGIERS Feb 24 (Reuters) - Security forces loyal to Libyan leader Muammar Gaddafi on Thursday attacked anti-government militias controlling the town of Misrata and killed several people, a witness told Reuters by telephone.
Misrata is about 200 km (125 miles) east of Tripoli. The witness, called Mohamed, said a unit of a paramilitary force controlled by one of Gaddafi's sons, Khamis, attacked near Misrata airport.
"Khamis's brigade launched a violent attack on protesters near the airport this morning at around 10:30 (0830 GMT). The brigade has managed to control the site but we are still trying to push it back," he said.
"The clashes are still taking place at the moment." He said several people were killed but did not immediately have any figures for the dead.
He said the airport is about 3 km (2 miles) from the centre of Misrata, which has been under the control of anti-government groups for several days. "There is nothing in the centre of town, it's calm," said Mohamed. (Reporting by Hamid Ould Ahmed ; Writing by Christian Lowe; Editing by Myra MacDonald)
Die probeerd nu ook zijn eigen hachie te reddenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:46 schreef -jos- het volgende:
Weer die gekke man uit parijs op AJE.
Hoezo ziet dat er staged uit?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef -jos- het volgende:
LibyaFeb17_com Video from Benghazi airport - #feb17 #libya - http://www.libyafeb17.com/?p=2191
Dit ziet er ook weer echt 'staged' uit. Midden in de woestijn zitten ze daar en dan zouden al die wapens van Qaddafi moeten zijn?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |