Wie won 3x de gouden vuilnisbak?quote:Op zondag 20 februari 2011 00:51 schreef Piebe het volgende:
We hebben een muziektriviant en filmtriviant, maar vreemd genoeg geen voetbaltriviant.
Dat is toch vreemd, nietwaar.
Maar goed laten we een poging wagen.
1. Er wordt een vraag gesteld.
2. U geeft antwoord op de vraag, zo vaak als u maar wilt (Tot het goede antwoord is gegeven)
3. Een goed antwoord is 1 punt waard.
4 Als u goed heeft geantwoord, heeft u de eer om zelf met de nieuwe vraag te komen. (Doe dit wel graag binnen 24 uur, anders mogen de anderen ook voor hun beurt de vraag stellen)
P.S. Ik hou voorlopig wel de punten bij, maar als iemand zich geroepen voelt besteed ik het graag uit.
Dat dus
De eerste vraag, een inkoppertje om het hopelijk wat op gang te kunnen krijgen.
Wie gaf de voorzet bij het legendarische doelpunt van Van Basten, in de EK-finale van ´88
quote:
Gullit van Basten Cruijff en van basten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:31 schreef ajacied4lf het volgende:
Was een beetje te makkelijk
Deze: Hoevaak heeft een Nederlander de Gouden bal gewonnen?
Weah ?quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:35 schreef Agüero het volgende:
Welke in Afrika geboren spelers wonnen de Gouden Bal?
Geen ideequote:Op woensdag 23 februari 2011 23:37 schreef Agüero het volgende:
[..]
En nog iemand, alleen kwam hij nooit uit voor zijn geboorteland.
hadquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:46 schreef Doublepain het volgende:
Welke speler heeft naar eigen telling 999 doelpunten gescoord?
Haha nice.quote:Op donderdag 24 februari 2011 00:55 schreef ajacied4lf het volgende:
Baggio ..
Geweldige vrije trappen
De beste voetballer ooit.quote:Op donderdag 24 februari 2011 00:33 schreef HenkieVdV het volgende:
Garrincha
Portugees ofzo Manuel dos Santos
hands?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:23 schreef Piebe het volgende:
Neen.
De doelman mag het nog steeds. Heel vroeger zelfs tot aan de middenlijn
quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:48 schreef Littlerabbit het volgende:
Welke voormalig in Nederland spelende voetballer moest in 2007 al zijn bezittingen veilen waaronder ook een kampioensmedaile?
Dit moet ik weten, maar ik faal
Eh.. Volgens mij wat Otto_Kretschmer toch net wat eerder?!quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:48 schreef Littlerabbit het volgende:
Welke voormalig in Nederland spelende voetballer moest in 2007 al zijn bezittingen veilen waaronder ook een kampioensmedaile?
Wiel Coerver ?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:26 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ok stel nu wel een vraag dan.
Welke (nederlandse) speler vond de schaarbeweging uit?
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 02:38 schreef HenkieVdV het volgende:
Owja Julian Jenner heeft 'em opnieuw uitgevonden.
Eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:31 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Kan er niet van gemaakt worden dat zodra de vraag juist beantwoord is iedereen een nieuwe vraag kan posten als degene die hem goed beantwoord het niet direct doet? Anders loopt het topic wel erg traag.
Willem II?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik heb van te voren expres gegoogled zodat hij niet al te snel te vinden was dus misschien is een hint wel op zijn plaats. De wedstrijd werd gespeeld in Bruinisse, maar niet tegen de plaatselijke amateurclub (bruse boys).
FC Wageningen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Ik heb van te voren expres gegoogled zodat hij niet al te snel te vinden was dus misschien is een hint wel op zijn plaats. De wedstrijd werd gespeeld in Bruinisse, maar niet tegen de plaatselijke amateurclub (bruse boys).
Het 2e van Feyenoord dan? Ik snap je hint niet zo goedquote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:58 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Nope ook niet! Het was geen profclub, in de vraag heb ik het ook over team en niet over club wat ook een verborgen hint is.
Deed van Vossem mee ?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:09 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Het Zeeuwse elftal! Ja misschien een onduidelijke hint idd maar als ik had gezegd een vertegenwoordigend elftal had het wel erg makkelijk geworden.
Ooit was de jongste Norman Whiteside op een WK. Kameroenees vebrak het reord geloof i8k/quote:Op zondag 6 maart 2011 20:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Hoe oud was de jongste debutant ooit in een WK wedstrijd, de kwalificatiewedstrijden meegerekend? Vermeld er ook even bij welke speler je denkt dat het is!
Dat wilde ik net zeggenquote:Op maandag 7 maart 2011 09:45 schreef Piebe het volgende:
[..]
Klopt.
Hoewel het eigenlijk Willem II had moeten zijn.
Je bent schoonzoon van Maradona zie ik in je onderschrift. Is dat de reden dat je het weet of heb uje het ergens anders van ?quote:
Wel vreemd dat je niet refereert naar de grootste buitenlandse held bij Napoli.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:11 schreef Agüero het volgende:
Ik lees wel eens wikipediapagina's van voetballers en heb die van Ruud Krol ook eens gelezen, vandaar.
Wat een kutvraag en wat een kut googleres in dit topic.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:33 schreef Barcafan het volgende:
Met welke voetballer had Sylvie van der vaart (of Meis) voor Rafael een relatie?
Dat heb ik acht jaar lang gedaan en verdenkt niemand. Je kunt je natuurlijk wel aangesproken voelen.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:07 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Verzin dan vragen die niet te googelen zijn. Dat van sylvie is trouwens best bekend hoor.
Dit bedoel ikquote:Op maandag 7 maart 2011 20:28 schreef Barcafan het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ruud_Krol
30 seconden via google![]()
Ernie Brandsquote:Op maandag 7 maart 2011 20:47 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Welke speler maakte op een wk zowel een eigen goal als een gewoon doelpunt in 1 wedstrijd?
Jouw antwoord is volgens mij een gerucht en geen feit!quote:Op maandag 7 maart 2011 20:39 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Nou in feite wel want sylvie had een relatie met zlatan dat jij een andere speler bedoelt kan maar mijn antwoord is wel goed
Maarten Atmidikoro daarna een slippertje(s) met Zlatan en toen pas VDVquote:Op maandag 7 maart 2011 20:55 schreef Barcafan het volgende:
[..]
Jouw antwoord is volgens mij een gerucht en geen feit!
Keegan - The Mighty Mousequote:Op woensdag 9 maart 2011 16:49 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Frans de munck= zwarte panter
Maradona= Pluisje
Ronald Koeman=Sneeuwvlokje
rest geen idee
Zwarte Panterquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:08 schreef tong80 het volgende:
Noem hun bijnamen. De laatste goeie krijgt de winst
Frans de Munck
Als je hem post win je.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:12 schreef Tarado het volgende:
Die van Theo Jansen is wel grappig maar past niet meer bij hem
Ik zoek wat anders.quote:
Febo Theo is wel leukerquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zoek wat anders.
Febo Theo.
Maar4 ik reken hem goed
Dennis the Mennis en GOD zijn bekender.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:30 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dennis heeft volgens mij 3/4 bijnamen ..
Ik ken alleen: The Iceman.
Arnold Muhren?quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:39 schreef tong80 het volgende:
Wie was de eerste Nederlander die in een FA-Cup finale scoorde ?
Te moeilijk. Ik ken alleen broers. en bij sommigen de vader4.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef Tarado het volgende:
Noem 4 tweelingen waarvan beide profvoetballer zijn geworden
Google maar op de naam Milecamp in Belgiëquote:
dat is geen tweeling, Boer, Kerkhof en ook Degen zijn goed dus wie nog 1 tweeling noemt is winnaarquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Google maar op de naam Milecamp in België
tweelingen he!quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:47 schreef 17Jeffrey het volgende:
Tim en Yuri cornelisse, Frank en Ronald de Boer, Luuk en Siem de jong, Willy en Rene Eijkelkamp ?
is goedquote:
Dennis en Gerard de Nooijer.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef Tarado het volgende:
Noem 4 tweelingen waarvan beide profvoetballer zijn geworden
Inderdaad ja, zijn er meer dan ik dachtquote:Op donderdag 10 maart 2011 03:23 schreef Feyenoordlife het volgende:
[..]
Dennis en Gerard de Nooijer.
Ik gok op Neeskensquote:Op maandag 14 maart 2011 15:51 schreef tong80 het volgende:
Welke Nedrlander werd in 1976 tweede achter Frans Beckenbauer bij die verkiezing ?
Ik denk eerlijk gezegd dat het alleen hele grote spelers zijn in Nederland zelf. In het buitenland zullen ze ook wel bekend zijn maar alleen in Nederland hebben ze een heldenstatus. Hetzelfde geldt volgens mij met Bobby Charlton en de Britten, of Ceulemans en de Belgen. Van die voetballers die net tekort kwamen voor de absolute legendarische status die Beckenbauer en Cruijff wel hebben.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:59 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
van Hanegem? Een grote speler die moet er toch ooit dichtbij geweest zijn. Zelfde geld inderdaad ook voor Neeskens.
Je hebt gelijk. Geen idee wie de eerste 2 maakte?quote:Op maandag 14 maart 2011 17:00 schreef tong80 het volgende:
Lars Ricken. Die scoorde als invaller een schitterend doelpunt, lijkt me sterk dat ie de eerste scoorde.
Mooie voetballer Harry van vorenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:12 schreef Sportex het volgende:
Dat was de spits daar toch? Ben de naam even kwijt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:27 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Juventus presteerde hetzelfs om kampioen te worden en ook te degraderen in 2005/2006
Klopt, maar het was in de laatste wedstrijd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:40 schreef ValHallen het volgende:
Tsjechie? (daar moesten we toch tegen in de kwalificatie?)
2001/2002, Feyenoord en Psvquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:28 schreef Piebe het volgende:
Laatste keer dat er twee NLse ploegen bij de laatste 8 zaten in de Uefa Cup (tegenwoordig Europa League)
????
Ander Zuid - Amerikaans land.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:27 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Zal wel een stevige nederlaag tegen Argentinië geweest zijn?
110 ?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:25 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hoeveel kilo weegt Jeroen Verhoeven?
Bedoel je het gelijke spel tegen Uruquay, waardoor ze geen wereldkampioen werden in eigenland in 1950?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:20 schreef tong80 het volgende:
Wat is de pijnlijkste nederlaag ooit voor het nationale elftal van Brazilië ?
Inderdaad Bos, niet helemaal goed. Ze hadden aan een gelijkspel genoeg maar verloren met 1-2quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:36 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Bedoel je het gelijke spel tegen Uruquay, waardoor ze geen wereldkampioen werden in eigenland in 1950?
Ow sorry, heb altijd gedacht dat het een gelijkspel was geworden, maar het klopt wat jij zegtquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Inderdaad Bos, niet helemaal goed. Ze hadden aan een gelijkspel genoeg maar verloren met 1-2
Hidegkuti en Puskas?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:44 schreef tong80 het volgende:
Welke 2 spelers speelden 30 keer samen in een nationale elftal en verloren er niet één ?
Andere toppers uit die tijd.quote:
Garrincha & peléquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:44 schreef tong80 het volgende:
Welke 2 spelers speelden 30 keer samen in een nationale elftal en verloren er niet één ?
Shit ja. Goed Bos denk ik. Maakte dacht ik 5 doelpunten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:11 schreef Bos81 het volgende:
Salenko? (Rusland Kameroen in ik dacht 94) ?
Drie op een WKquote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:16 schreef ValHallen het volgende:
Hurst dan? Of maakte hij maar 2 doelpunten?
Die wedstrijdquote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:38 schreef Agüero het volgende:
El Salvador werd toen toch ingemaakt door Hongarije?
Heb alleen geen idee wie er gescoord hebben.
De speler die toen wist te scoren is nog steeds een held in El Salvador heb ik een keer gezien.
Ik zat er ook maar aan te denken om zelf wat Hongaarse namen te verzinnenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:44 schreef tong80 het volgende:
Wat een absurde vraag dan. Ik dacht bij mijn vragenstellingingen ik maak het niet te moeilijk.
Ik weet nu beter.
Ga ook echt moeilijke vragen stellen.
Degene die het antwoord op deze vraag zijn door God gezonden.
Je spelt de clubnaam niet eens goed.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:53 schreef Fenomeno het volgende:
Hij heeft 2 jaar voor montpeiller gespeeld
Ik wil het niet eens wetenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:03 schreef ValHallen het volgende:
Ik heb het inmiddels opgezocht. Ik was er nooit van zijn levensdagen opgekomen
Ik heb het ook opgezocht, die gast heeft niet eens Nederlands wikipedia pagina.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:03 schreef ValHallen het volgende:
Ik heb het inmiddels opgezocht. Ik was er nooit van zijn levensdagen opgekomen
Wie was de scheidsrechter in de omstreden WK-66 finale en wie was de grensrechter die later een standbeeld kreeg ?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:23 schreef ValHallen het volgende:
Voor de meeschrijvers: Het is Laszlo Kiss. Complimenten voor de moeilijkste vraag die hier ooit is gesteld
Dit is een algemeen weetje in kwisjes. Het is het meest omstreden doelpunt ooit. En welke grensrechter krijgt er nou een standbeeld ?quote:Op zondag 20 maart 2011 14:51 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Wat een tering vraag! Dit is geeneens meer een leuk weetje man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |