quote:http://www.volkskrant.nl/(...)n-de-fik-gezet.dhtml
AMSTERDAM - Een groepering die zich de Nederlandse afdeling noemt van het Griekse terroristennetwerk 'Conspiracy Cells of Fire', claimt de branden in de Rabobanktoren in Utrecht te hebben aangestoken. In het toekomstige hoofdkantoor van de bank is de laatste tijd vier keer brand uitgebroken.
De groep zegt ook achter de cyberaanvallen te zitten die de website van de Rabobank dit weekend plat legden.
Indymedia
De verklaring is vanmiddag gepubliceerd op de links-activistische nieuwssite Indymedia. De groep zegt verantwoordelijk te zijn voor de brand in juli vorig jaar, oktober vorig jaar en vorige week vrijdag, toen ook aanvallen op de website van de bank werden uitgevoerd.
Waarom? Omdat de 'fascisten van de Rabobank investeerden in de wapenindustrie, in wapens die gebruikt worden in Algerije, Egypte, Libië en Griekenland'. De bank is daarmee verantwoordelijk voor 'de dood van duizenden mensen, waaronder kinderen'. De groep, waarvan tot dusver nooit iets werd vernomen, kondigt op de website acties aan tegen Shell, ING, ABN-Amro en Randstad, 'ook fascistische bedrijven'.
Aangestoken
Het is niet duidelijk of de groep daadwerkelijk achter de branden zit, wel is bekend dat een van de branden in de Rabotoren is aangestoken, en die van vorige week zeer waarschijnlijk. Gisteren maakte de Rabobank bekend dat de website van de bank dit weekend plat lag door aanvallen van buitenaf. De bank gaat aangifte doen.
Conspiracy Cells of Fire is de naam van een Griekse terreurorganisatie die achter een aantal aanslagen in Griekenland zou zitten. Het zou eind vorig jaar ook bompakketten naar een aantal buitenlandse ambassades in Athene gestuurd hebben. Dertien verdachten zijn daarvoor opgepakt. Hun rechtszaak begon in januari.
Ik zat met spanning af te wachten hoe het zat met de cyberaanval op de Rabobank (hoopte dat het niet Anonymous was) maar dit is heftiger dan ik dacht.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Weer een clubje met het motto wij plegen aanslagen tegen geweld.
Wat hebben muziekinstrumenten er mee te maken?quote:
Dus als er een cyberaanval wordt gepleegd zit Anon erachter?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zat met spanning af te wachten hoe het zat met de cyberaanval op de Rabobank (hoopte dat het niet Anonymous was) maar dit is heftiger dan ik dacht.
Wie iemand die direct alles gelooft wat de media naar buiten brengt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Een germanisme of verstandsverbijstering?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:11 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wie iemand die direct alles gelooft wat de media naar buiten brengt.
Of een overheid. veel meer keus heb je niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:10 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Dus als er een cyberaanval wordt gepleegd zit Anon erachter?
Het type niet wassen dreadlockpunk in een kraakpand wonend en een uitkering trekken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Zijn het anarchisten van het type Bakunin, of zijn het meer Kropotkin-aanhangers?
Maar als ze geld willen moeten ze juist geen bank in de fik steken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit zijn dus Sympatisanten van de Grieken die willen dat de staat alles betaald maar geen belasting willen betalen, en daarom moeten de noord europeanen voor hun de rekening betalen en tot 67 werken zodat zij met hun 52 al met pensioen kunnen. Daarvoor demonstreren die grieken vandaag en steken ze agenten in de fik.
Wat is dit type?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Zijn het anarchisten van het type Bakunin, of zijn het meer Kropotkin-aanhangers?
Geen idee, is het wel een anarchist?quote:
Volgens Goegol wel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geen idee, is het wel een anarchist?
Een verkeerde toetsaanslag.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een germanisme of verstandsverbijstering?
Wel eens van Rara gehoord?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Een verkeerde toetsaanslag.
Om kort te zijn: het verhaal van de media is zeer ongeloofwaardig;
Een anarchistenclubje in Nederland ?![]()
De enige schuldige die ik kan bedenken is de Rabobank zelf; ze hebben destijds gewoon wat brandveiligheidsmaatregelen vergeten uit te voeren; en de internetcrash is gewoon veroorzaakt door een interne software bug, zoals zoveel andere internetsoftware die de Rabobank gebruikt.
Ze verzinnen een aanslag door "anarchisten"zodat ze hun interne blunders kunnen verdoezelen.
Ik weet zeker dat WikiLeaks door de Bank of Amerika is opgericht om publiciteit te genereren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De enige schuldige die ik kan bedenken is de Rabobank zelf; ze hebben destijds gewoon wat brandveiligheidsmaatregelen vergeten uit te voeren; en de internetcrash is gewoon veroorzaakt door een interne software bug, zoals zoveel andere internetsoftware die de Rabobank gebruikt.
Ze verzinnen een aanslag door "anarchisten"zodat ze hun interne blunders kunnen verdoezelen.
Volgens mij ook, Rabo is een beetje de lokale bank, ieder vestiging is een zelfstandige onderneming.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef Gulo het volgende:
Ik vind het een beetje merkwaardig.
Onder de main stream banken is de Rabobank toch zo'n beetje de 'minst erge'?
Surequote:Op woensdag 23 februari 2011 18:24 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, dat was een fake-organisatie opgezet door de BVD (de voorloper van de AIVD) .
Ja, beetje stom dus, om dan de Rabo "als slachtoffer" uit te kiezen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij ook, Rabo is een beetje de lokale bank, ieder vestiging is een zelfstandige onderneming.
Vanmiddag al? Loop ik zo erg achter?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:24 schreef Disana het volgende:
Niet om lullig te doen, maar dit topic was er vanmiddag al:
Brand en cyberaanval bij Rabobank opgeëist
Aad Kosto was een Noord Koreaanse infiltrant.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure
En de BVD stak macro vestigingen in de fik, liet een bom ontploffen bij Aad Costo
Dream on
Yep, dit is trouwens oud nieuws.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure
En de BVD stak macro vestigingen in de fik, liet een bom ontploffen bij Aad Costo
Dream on
waar haal je die onzin toch vandaanquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Yep, dit is trouwens oud nieuws.
Die bom bij Aad Costo was een indirecte waarschuwing aan zijn persoonlijke adres, wegens zijn lastige houding in de 2e kamer in o.m. de behandeling van het Lockheedschandaal van 1976.
Dan had ie zijn kat niet geknuffeld maar opgegeten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aad Kosto was een Noord Koreaanse infiltrant.
Het hele gedoe op zich is idd allemaal onzin.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waar haal je die onzin toch vandaan
![]()
Nou, niet zo heel lang iig. Voor die tijd was het een topic over een brand die er niet is geweest. Frutsel heeft net de OP aangepast.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:24 schreef Disana het volgende:
Niet om lullig te doen, maar dit topic was er vanmiddag al:
Brand en cyberaanval bij Rabobank opgeëist
heerlijk die complot theorie aanhangers.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:31 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het hele gedoe op zich is idd allemaal onzin.
Tip: Zoek de feiten achter feiten.
Ja, dat is wel altijd faal. Of dat ze geloven in NWO en 2012. En dat 2012 dan betekent dat er een bewustzijnsverandering komt en alles beter word. Maar dan wel voor 2012 nog eerst een wereldregime met een politiestaat van jewelste...quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
heerlijk die complot theorie aanhangers.
Hoe verder mensen van de daadwerkelijk macht staan, hoe minder ze weten over hoe zaken lopen, hoe meer ze in complottheorieën geloven, en de échte waarheid menen te kennen. Ene moment is de maanlanding fake, volgende moment hebben de apollo astronauten daar Aliens ontmoet.
QFTquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe verder mensen van de daadwerkelijk macht staan, hoe minder ze weten over hoe zaken lopen, hoe meer ze in complottheorieën geloven, en de échte waarheid menen te kennen. Ene moment is de maanlanding fake, volgende moment hebben de apollo astronauten daar Aliens ontmoet.
Het is GFTquote:
Ik heb dat verhaal van Kosto en Rara ergens gelezen; het was geen conspiracysite of zo.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me de meest waarschijnlijke verklaring. Iemand die te lui is om te werken is immers ook te lui om cyberaanvallen te plegen en beveiligde gebouwen in de hens te zetten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Whahahhahaquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik heb dat verhaal van Kosto en Rara ergens gelezen; het was geen conspiracysite of zo.
Ik dacht dat dit ergens was verteld of geschreven in een verhaal over Edwin Roy van Zuydewijn.
Het is maar een opmerking.
Wel eens van Rara gehoord?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:46 schreef thabit het volgende:
[..]
Lijkt me de meest waarschijnlijke verklaring. Iemand die te lui is om te werken is immers ook te lui om cyberaanvallen te plegen en beveiligde gebouwen in de hens te zetten.
Zou best kunnen, hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whahahhaha
Die is nog onbetrouwbaarder dan de protocollen van Sion
Niet dus, gewoon iemand met poep in zijn hoofd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:48 schreef ems. het volgende:
Waarom nemen jullie bankfurt zo serieus?
Dat is al gepost. Dubbel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:52 schreef Stokstaart het volgende:
Dubbel: Brand en cyberaanval bij Rabobank opgeëist
Driedubbel inmiddels.quote:
Jouw woorden hoorquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, niet zo heel lang iig. Voor die tijd was het een topic over een brand die er niet is geweest. Frutsel heeft net de OP aangepast.
Maar goed, dit is gewoon een aandachtshoerenclubje.
Had niet gedacht dat ik het ooit met Piet eens zou zijnquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet. Wat doe jij?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:54 schreef Stokstaart het volgende:
Gaan we nou hier verder of daar???
Hoe komen die "anarchisten" trouwens op die Rabo-toren ? met benzine jerrycans of zoiets ? ... en gewoon makkelijk langs de zwaar beveiligde portiers en veiligheidscontroles doorlopen met een lading benzine ?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:46 schreef thabit het volgende:
[..]
Lijkt me de meest waarschijnlijke verklaring. Iemand die te lui is om te werken is immers ook te lui om cyberaanvallen te plegen en beveiligde gebouwen in de hens te zetten.
Kun je niet gewoon terug gaan naar BNW?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:03 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Hoe komen die "anarchisten" trouwens op die Rabo-toren ? met benzine jerrycans of zoeits ?
Beetje domme actie om eerst een fikkie te steken en DAARNA een website plat te leggen.
Tuurlijk, ik moet het verhaaltje geloven wat in de krant staat, anders slaap ik niet goed.
Ze zullen wel een helicopter met cloaking-device hebben gekocht. Moet makkelijk kunnen, met al die uitkeringsfraude die ze plegen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:03 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Hoe komen die "anarchisten" trouwens op die Rabo-toren ? met benzine jerrycans of zoeits ?
Beetje domme actie om eerst een fikkie te steken en DAARNA een website plat te leggen.
Tuurlijk, ik moet het verhaaltje geloven wat in de krant staat, anders slaap ik niet goed.
Ja, dat is het, thanks.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Ze zullen wel een helicopter met cloaking-device hebben gekocht. Moet makkelijk kunnen, met al die uitkeringsfraude die ze plegen.
Kan jij niet met Bankfurt mee naar BNW?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Ze zullen wel een helicopter met cloaking-device hebben gekocht. Moet makkelijk kunnen, met al die uitkeringsfraude die ze plegen.
Alsof een site platleggen op hetzelfde neerkomt als spaartegoeden innen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, dat is het, thanks.![]()
En met 1 cyberaanval kun je een bank als de Rabobank helemaal platleggen, blijkbaar.
Zo veilig is ons spaargeld tegenwoordig blijkbaar.
wat dacht je van toegang tot spaargeld ?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Alsof een site platleggen op hetzelfde neerkomt als spaartegoeden innen.
Volgens mij is er maar 1 realistische manier om voldoende toegang tot zowel dat gebouw als de computersystemen te hebben, namelijk van binnenuit.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, dat is het, thanks.![]()
En met 1 cyberaanval kun je een bank als de Rabobank helemaal platleggen, blijkbaar.
Zo veilig is ons spaargeld tegenwoordig blijkbaar.
Kan gewoon nog offline bij mijn spaartegoeden als de site down is hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:10 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
wat dacht je van toegang tot spaargeld ?![]()
Misschien, dat hangt er van af hoe die rekeningen zijn gekoppeld.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Kan gewoon nog offline bij mijn spaartegoeden als de site down is hoor.
Yep,quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Volgens mij is er maar 1 realistische manier om voldoende toegang tot zowel dat gebouw als de computersystemen te hebben, namelijk van binnenuit.
Proudhon ftw!quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Denk je? Eerder een clubje met het motto 'wij claimen allerlei aanslagen die we niet gedaan hebben' volgens mij...quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Is zelfs al maar bekend dat het clubje is?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Denk je? Eerder een clubje met het motto 'wij claimen allerlei aanslagen die we niet gedaan hebben' volgens mij...
Zie jij er uit als een bouwvakker met vieze kleren Piet?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij kon je die Rabotoren gewoon binnenlopen als je er uit ziet als een bouwvakker, witte helm, vieze kleren. Kwam daar dagelijks langs een tijdje terug.
Is er een fantasie gesneuveld?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:44 schreef Gulo het volgende:
[..]
Zie jij er uit als een bouwvakker met vieze kleren Piet?
Had me je anders voorgesteld
Haha, nou van een fantasie zou ik niet willen spreken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is er een fantasie gesneuveld?
Dan nog verdwijnen door een site 'down' te halen niet opeens spaartegoeden. Als FOK! een paar uur plat ligt is je account toch ook niet plotseling verdwenen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:17 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Misschien, dat hangt er van af hoe die rekeningen zijn gekoppeld.
bij DSB en Icesave was dat trouwens heel anders....
Ik ben beruchtquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:40 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Is zelfs al maar bekend dat het clubje is?
Misschien is het wel papierversnipperaar zelf vanachter zijn computer.
De club zoals veronderstelt in de claim, daar geloof ik geen zak van.
De aanval op de Rabopjoeters is wel echt gok ik. Anders zou het dom zijn van de Rabo om aangifte te doen, dat zou de politie echt niet tof vinden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Denk je? Eerder een clubje met het motto 'wij claimen allerlei aanslagen die we niet gedaan hebben' volgens mij...
wat een keut anarchisten, richt je acties op de gebruikers van de wapens, niet de rabobankquote:
Hoe wil jij bij rekeningen komen door een site plat te leggen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:10 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
wat dacht je van toegang tot spaargeld ?![]()
Die aanval is wel echt, maar dat clubje bestaat niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De aanval op de Rabopjoeters is wel echt gok ik. Anders zou het dom zijn van de Rabo om aangifte te doen, dat zou de politie echt niet tof vinden.
Aldus Indymedia, toch wel zo'n beetje de hangplek van anarchistisch Nederland...quote:Zoek de overeenkomsten
copieermachine - 23.02.2011 18:16
Ja ja, er is flink ge knip en plakt uit
http://guerrillanews.word(...)do-horst-fantazzini/
Het hoax gehalte neemt alleen maar toe...
Grote toren, nog in aanbouw. Lekker makkelijk doelwit.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat is nou precies de directe aanleiding geweest om de Rabobank en Rabotoren te kiezen om plat te gooien? Ik kan echt de hele dag door ergere bedrijven opnoemen en dan ben ik volgende week nog niet bij de Rabo aangekomen..
Wacht eerst het politie onderzoek maar af, en laat je niet fokken door iemand die op dit moment half Nederland verneukt en zich kapot lacht met zijn grappig berichtje.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat is nou precies de directe aanleiding geweest om de Rabobank en Rabotoren te kiezen om plat te gooien? Ik kan echt de hele dag door ergere bedrijven opnoemen en dan ben ik volgende week nog niet bij de Rabo aangekomen..
Wat is de directe aanleiding geweest waarom jij het bericht in de media zou geloven ?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Juist het belabberde Engels wijst op Nederlanders.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:29 schreef Hathor het volgende:
Ongelofelijk belabberd Engels in die brief zeg, zijn het uberhaupt wel Nederlanders?
Niet op Grieken?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist het belabberde Engels wijst op Nederlanders.
Nee, dan wat het nog erger dan belabberd geweest.quote:
Je bedoeld: Het is legaal dus ok?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:32 schreef Dagonet het volgende:
Hey, maar gelukkig is de EU nu bezig om te kijken naar de mogelijkheid om te komen tot een eventueel wapenembargo voor Libië.
Vergeet niet dat Libië een belangrijk handelspartner en tot voor kort een bondgenootachtig iemand was in die regio voor de EU.
Dus waarom zou een bedrijf niet mogen investeren in een bedrijf dat onder andere wapens of onderdelen voor wapens levert aan onder andere Libië?
Er moet eerst een vliegtuig in. Kerosine brand heter.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:37 schreef ouderejongere het volgende:
Hoe is het mogelijk dat die toren nog niet is ingestort?
Kom zeg, dit is Turkije niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:37 schreef ouderejongere het volgende:
Hoe is het mogelijk dat die toren nog niet is ingestort?
Was daar niet een verbod tegen?quote:
http://www.spitsnieuws.nl(...)nd_geen_aanslag.htmlquote:AIVD: Rabobrand geen aanslag
De Rabotoren in Utrecht is niet door Griekse terroristen in brand gestoken, oordeelt de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). De claim op Indymedia.nl, dat de organisatie Conspiracy Cells of Fire achter het pand in brand heeft gestoken, is vals. Bovendien heeft de AIVD geen aanwijzingen dat de Griekse organisatie een Nederlandse tak heeft.
Op de website werd deze week een tekst gepubliceerd die was ondertekend door een Nederlandse cel van Conspiracy Cells of Fire. De verantwoordelijkheid werd opgeëist voor drie van de vier brandstichtingen die in 2010 plaatshadden in het nieuwe hoofdkantoor van Rabobank en ook voor een cyberaanval op het bankbedrijf. De AIVD bekeek de claim en oordeelde dat het "knip- en plakwerk" betreft.
Maar er waren nog steeds branden en computerproblemen. Dus?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)nd_geen_aanslag.html
Ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar er waren nog steeds branden en computerproblemen. Dus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |