Ik ben voor. Een dubbelmodaler in z'n leasebak heeft echt schijt aan een bekeuring van 120 euro, maar voor Henk in z'n Astra die het pedaal even diep intrapt omdat z'n moeder onwel is geworden betekent het varkensvlees in plaats van een runderlapje voor een maand lang.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
Of naar draagkracht boetes uitdelen. Doet het ook altijd goed in linkse kringen.
Toen was ik nog een loonslaafje, en vielen vaak lager uit dan ik nu in Nederland zou betalenquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, is weer jouw mazzeltje. Of heb je echt geld?
Remlof, wat een fout populistisch voorbeeld.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben voor. Een dubbelmodaler in z'n leasebak heeft echt schijt aan een bekeuring van 120 euro, maar voor Henk in z'n Astra die het pedaal even diep intrapt omdat z'n moeder onwel is geworden betekent het varkensvlees in plaats van een runderlapje voor een maand lang.
Wat weer een prachtige sociaal-democratische illustratie. Kan zo op een poster.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben voor. Een dubbelmodaler in z'n leasebak heeft echt schijt aan een bekeuring van 120 euro, maar voor Henk in z'n Astra die het pedaal even diep intrapt omdat z'n moeder onwel is geworden betekent het varkensvlees in plaats van een runderlapje voor een maand lang.
Zo moet dat toch tegenwoordig?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Remlof, wat een fout populistisch voorbeeld.
Een troll uit het verledenquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
TomLievense, wie was dat ook alweer?
Roemer retoriek!quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Freek-Willem die met zijn splinternieuwe porsche 160 over de snelweg boekt, moet een paar honderd euro neertellen en lacht erom. Dat terwijl die arme Henk, mn zn Fiat Panda, eenzelfde bedrag moest betalen omdat zijn pedaal klemt. Hij had namelijk geen geld voor een grote beurt om dat te laten fixen.quote:
Heb je die PvdA-posters gezien, die kassabon met -1300 euro? Dat is dit ook. Echt, de meest foute partij die dit land rijk is.quote:
En dat van een PvdA'er. Maar zo is het wel, laten we een voorbeeld aan Finland nemen en boetes naar inkomen opleggen.quote:
Precies. Welkom in het überkapitalistische Nederland van 2011.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Freek-Willem die met zijn splinternieuwe porsche 160 over de snelweg boekt, moet een paar honderd euro neertellen en lacht erom. Dat terwijl die arme Henk, mn zn Fiat Panda, eenzelfde bedrag moest betalen omdat zijn pedaal klemt. Hij had namelijk geen geld voor een grote beurt om dat te laten fixen.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heb je die PvdA-posters gezien, die kassabon met -1300 euro? Dat is dit ook. Echt, de meest foute partij die dit land rijk is.
De PvdA is dan ook aan het radicaliseren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:47 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat van een PvdA'er. Maar zo is het wel, laten we een voorbeeld aan Finland nemen en boetes naar inkomen opleggen.
Daar gaat het niet om. Het gaat om proportioneel straffen.quote:
Nu niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij kan best 4 euro voor een brood neertellen
Dus om verschillen te verkleinen. Dus nivelleren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om proportioneel straffen.
Precies! Nog meer centjes!quote:
Het is al vaak aangetoond dat meer nivelleren leidt tot gelukkigere mensen en minder criminaliteit. Waarom haat jij geluk en hou je van criminaliteit?quote:
Dat voorbeeld is waarschijnlijk volgend jaar niet meer van toepassing. Die regeling staat nogal onder vuur op moment.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:47 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat van een PvdA'er. Maar zo is het wel, laten we een voorbeeld aan Finland nemen en boetes naar inkomen opleggen.
Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn centjes uitgeef, dankuwelquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is al vaak aangetoond dat meer nivelleren leidt tot gelukkigere mensen en minder criminaliteit. Waarom haat jij geluk en hou je van criminaliteit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |