quote:
Op vrijdag 20 mei 2011 23:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:[..]
Bullshit. Die problemen ontstaan door de verschillende houding t.o.v. enerzijds de aankoop en anderzijds de verkoop. Het verbieden van de verkoop is dus net zo effectief als het legaliseren van de aankoop, dan kies ik liever voor het eerste.
Onzin, als de voor en achterdeur verbiedt krijg je problemen zoals illegale kweek en handel en daarmee de mogelijkheid voor gewelddadige types om met hun gewelddadigheid geld te verdienen. Als je alleen de achterdeur verbiedt krijg je dat ook, als je de voor en achterdeur legaliseert dan is er geen geld te verdienen met gewelddadigheid, maar slechts met groene vingers en goede service. Hete verbod is het probleem.
quote:
Ik ken mensen die in het boerenbuiten wonen waar lustig in drugs wordt gehandeld (een van de plaatsen waar een brand is gesticht in een moskee), in Eindhoven werd er ook enorm veel in drugs gehandeld op de kruising van twee van die probleemwijken.
Ofdat ze alleen in cocaïne handelen of daarnaast ook nog wat wiet verkopen zal mij een rotzorg zijn, gedeald wordt er toch al en dat moet sowieso al worden bestreden, wat mij betreft met een zerotolerantie en een pluk-ze-wetgeving.
Blabla, de vraag zorgt voor het aanbod. Als je drugs echt wil bestrijden moet je de klassejustitie overboord zetten en de gebruiker gevangen zetten. Ga maar met drugshonden het uitgaansleven in in het weekend, en sluit iedereen op die drugs of sporen daarvan bij zich draagt. Dan komt op maandag de hoofdstedelijke economie tot stilstand, maar dan pak je het "probleem" tenminste bij de oorzaak aan.
quote:
Nee, het was ooit ingevoerd om maatschappelijke problemen hanteerbaar te maken, we moeten constateren dat die maatschappelijke problemen de laatste 10-20 jaar veel groter zijn geworden aangezien er in Nederland op een hele gemakkelijke manier heel veel geld mee ´verdiend` kan worden.
Het enige probleem wat er was is dat gristenen en andere pathologisch bemoeizuchtigen, en je mag je best aangesproken voelen, hun persoonlijke norm dat je in het zweet des aanschijns moet arbeiden voor god en vaderland en uitsluitend aan geestvernauwing mag doen aan iedereen willen opleggen middels het staatsgezag.
quote:
Wanneer voldoende mensen zich storen aan coffeeshops (ik zal de enige niet zijn) dan is dat voldoende aanleiding om coffeeshops ergens buiten de maatschappij te plaatsen zodat de gewone mensen hier geen last van hebben.
Welke last ondervinden ze dan? Niks anders dan dat ze zich geconfronteerd zien met het feit dat hun pathologische bemoeizucht niet volledig is gehonoreerd.
quote:
Het is niet prettig om die troep te ruiken en in te ademen wanneer je daar langs loopt en er komen niet de prettigste mensen op af. Er zijn ongetwijfeld verschillende soorten gebruikers maar helaas zijn ook hele vervelende gasten een belangrijke groep van die gebruikers.
Iedereen die een klein beetje boerenverstand heeft begrijpt dat je geen coffeeshop in de buurt van een school moet plaatsen, eveneens moet je een coffeeshop niet in een drukke winkelstraat plaatsen of in een andere weg waar veel mensen langslopen. Indien dat tot minder klandizie leidt dan is dat het probleem van die coffeeshop, niet het probleem van de maatschappij. Het is nu niet dat het een verlies is voor de samenleving wanneer er wat coffeeshops minder goed draaien.
Je bent problemen aan het verzinnen om een rechtvaardiging te verzinnen voor je persoonlijke problemen.
quote:
In het openbaar blowen veroorzaakt overlast voor passanten en voor anderen die daar willen vertoeven. In mijn geval bijv. omdat ik het prettig vind om eventjes naar de bloempjes en de eendjes te kijken (goed tijdstip van het jaar hiervoor) en omdat ik graag die bloempjes ruik in stilte in plaats van dat ik verbrande wiet inadem en een stel gedrogeerde jongeren hoor en zie.
Een park is daar de verkeerde plaats voor.
Het park is niet van jou.
quote:
Een van de motieven voor een coffeeshop was om dit soort gedoe gelocaliseerd te houden op die paar plaatsen binnen een gebouw zodat het in in het openbaar buiten gebeurt, dan moet dit ook worden gehandhaafd.
Onzin. Een coffeeshop is er omdat er vraag naar is, er zit namelijk een dak bovenop en mensen willen ook wel eens een jointje roken als het regent of koud is.
quote:
Aangezien Nederland reeds gedurende vele decennia een uitzonderingspositie inneemt in de wereld
is het aan de voorstanders van dit wel erg liberale drugsbeleid om de rest te overtuigen dat dit minder overlast veroorzaakt dan een meer repressief drugsbeleid.
Eitje.
quote:
Alvorens anderen het stellen, ja, ik ben onverdraagzaam t.o.v. drugs. Ik heb eveneens een aversie tegen overmatige hoeveelheden alcohol (niet te verwarren met een paar biertjes wat nog gezellig is) en tegen roken (ook beiden hardrugs) maar helaas is het niet mogelijk om in een paar generaties alle problemen op te lossen.
Zoek hulp.
quote:
Dat drugsprobleem kan wel verminderd worden aangezien de meesten nu al tegen drugs zijn, of beter gezegd tegen dit soort drugs zijn. En ja, dat is enigzins hypocriet.

Je gaat uit van de misvatting dat iemand je zou willen verplichten tot het gebruik van drugs of het dronken worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.