Nee, laat ze maar neerstorten (want zonder brandstof) dan..quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:30 schreef yavanna het volgende:
Natuurlijk logisch dat Malta niets voor zeker aanneemt
Er is van alles mogelijk, dat lijkt mij duidelijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En dan? Dan zitten die soldaten vast op dat eiland omdat ze niet terug kunnen vliegen. Dat perspectief kan je je soldaten niet bieden, want dat zou die missie in gevaar brengen.
Afgezien daarvan zou het handiger zijn met helicopters er in de nacht heen te vliegen en de overlopers dan te doden, want zonder verassingseffect moet je eerst nog eens de Maltese autoriteiten bevechten.
Er zal ongetwijfeld wat met dat vliegtuig aan de hand zijn, maar de kans dat men de overlopers wil doden lijkt me erg klein (iig met deze missie).
Ik vind het maar een raar verhaal, als overloper land je toch gewoon (toestemming of niet) en vraag je asyl aan.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:31 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] Libië: Gadhafi lijkt controle kwijt
Update 16.30 uur
Maandag zijn twee gevechtsvliegtuigen op Malta geland met piloten die hebben geweigerd Benghazi te bombarderen, gisteren een marineschip dat voor de haven van Malta aankwam, waarvan de bemanning ook weigerde de havenstad Benghazi te bombarderen. Op dit moment cirkelt er een gevechtsvliegtuig boven Malta dat mogelijk ook gevlucht is uit Libië. Het vliegtuig zit naar verluidt bijna zonder brandstof, maar Malta is niet voorbereid op een landing.
Ja, is het nou een gevechtsvliegtuig of een verkeersvliegtuig (heb Al Jazeera niet aan hier)????quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:31 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] Libië: Gadhafi lijkt controle kwijt
Update 16.30 uur
Maandag zijn twee gevechtsvliegtuigen op Malta geland met piloten die hebben geweigerd Benghazi te bombarderen, gisteren een marineschip dat voor de haven van Malta aankwam, waarvan de bemanning ook weigerde de havenstad Benghazi te bombarderen. Op dit moment cirkelt er een gevechtsvliegtuig boven Malta dat mogelijk ook gevlucht is uit Libië. Het vliegtuig zit naar verluidt bijna zonder brandstof, maar Malta is niet voorbereid op een landing.
Nou nee, men tracht logischerwijze eerst enige zekerheid te krijgen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, laat ze maar neerstorten (want zonder brandstof) dan..
Ik zeg niet dat er niet wat veiligheidstroepen naar het vliegveld moge, maar laat dat toestel landen voor ze neerstorten
ik had het toestel op kadaffie gegooitquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:07 schreef no1uknow het volgende:
Was dit al bekend:
frits wester
De beman. van een Lib. straaljager heeft geweigerd Benghazi te bombarderen.Piloten verlieten het toestel met hun parachute, toestel in zee.
Ja, maar je moet wel realistisch blijven, want zelfs in deze uitzonderlijke situatie is 1+1 = 8 nog steeds pertinent onwaar.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:33 schreef yavanna het volgende:
[..]
Er is van alles mogelijk, dat lijkt mij duidelijk.
quote:LIVE: Libië heeft nog grondstof mosterdgas -milities houden vast aan Tripoli
Update 15.02 uur: Het regime van Gaddafi heeft meer dan de helft van haar chemicaliën voor de productie van mosterdgas vernietigd. Libië heeft ook niet de middelen om een aanval met het gas te doen.
De Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens zegt vandaag dat Libië volgens gemaakte afspraken nog drie maanden heeft om zich te ontdoen van de complete voorraad zwavelmosterd. In 2004 kwam het land met Amerika overeen zijn nucleaire, chemische en biologische wapens te ontmantelen. De Britse minister van BuZa David Owen waarschuwde eerder dat Gaddafi dergelijke wapens, waarover hij mogelijk nog zo beschikken, zou kunnen inzetten tegen demonstranten.
Ja, want je hebt ook genoeg brandstof om naar Tripoli te vliegen, aldaar is er een groot wit kruis + neonverlichting met "ik zit hier" en dan kan je ook nog eens als piloot wegkomen voor een horde dolgedraaide Khadaffi aanhangers.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:34 schreef lipjes het volgende:
[..]
ik had het toestel op kadaffie gegooit
Ik kan toch niet onderdrukken te denken dat men nu pas wat meer naar buiten bengt, nu duidelijk is dat G's einde nabij is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:33 schreef bokaal het volgende:
Er wordt samengekomen om te kijken wat te doen aan dit bloedbad en in de (nabije toekomst):
[ afbeelding ]
Ik zit te kloten met dat vliegtuig, wil het net aan een collega laten zien, verdwijnt hetquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:28 schreef neurd het volgende:
Zie ook http://www.flightradar24.com/
klik op het vliegtuigje rechtsonderin malta en zie de al gevlogen cirkels..
Hier is ie er nogquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zit te kloten met dat vliegtuig, wil het net aan een collega laten zien, verdwijnt hetWTF
Ik had een rondje om het vliegveld gemaakt waar ik was opgestegen en ik had een aantal vliegtuigen kapot geschoten. Zorgt ervoor dat anderen niet in staat zijn om burgers aan te vallen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:34 schreef lipjes het volgende:
[..]
ik had het toestel op kadaffie gegooit
Hoe wou je dat doen dan?? Piloten kunnen altijd liegenquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:34 schreef yavanna het volgende:
[..]
Nou nee, men tracht logischerwijze eerst enige zekerheid te krijgen.
Malta lijkt mij vrij realistisch handelen in dezequote:Op woensdag 23 februari 2011 16:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, maar je moet wel realistisch blijven, want zelfs in deze uitzonderlijke situatie is 1+1 = 8 nog steeds pertinent onwaar.
Dat zeker, alleen de stelling die hier werd geponeerd dat het een Libisch killer-commando was leek me nogal onrealistisch.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:37 schreef yavanna het volgende:
[..]
Malta lijkt mij vrij realistisch handelen in deze
Ja zie hem ook weer, no callsign idd en iets van 30 rondjes gevlogen ofzoquote:
Oneensquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:37 schreef yavanna het volgende:
[..]
Malta lijkt mij vrij realistisch handelen in deze
Als jij in die situatie had gezeten had je waarschijnlijk in je broek gescheten van angst en had je gemaakt dat je zo snel mogelijk weg kwam.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik had een rondje om het vliegveld gemaakt waar ik was opgestegen en ik had een aantal vliegtuigen kapot geschoten. Zorgt ervoor dat anderen niet in staat zijn om burgers aan te vallen.
Malta zal al het mogleijke doen om uit te zoeken hoe dit zit en het laten landen indien veilig geschat, zoals ook de vliegtuigen en helikopters eerder mochten landen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe wou je dat doen dan?? Piloten kunnen altijd liegen![]()
Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze (met maar 1 vliegtuig) Malta aan gaan vallen. Laat ze landen en hou ze voor mijn part daarna onder arrest om ze te ondervragen. Wat is nou in godsnaam het risico??
En laten neerstorten lijkt mij geen optie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |