abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:52:36 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93197845

Al Jazeera - Al Jazeera Arabic - CNN - Euronews - France24 - Al Arabiya 1 2 - BBC Arabic

De speech van Moammar al-Kaddafi, dinsdagavond:
(Met dank aan user bokaal.)

Benghazi op zondag:

Laatste nieuws:

Iets na 18 uur Nederlandse tijd is Gadhafi gestopt met een bizarre speech. Er was geen rode lijn te ontdekken in de speech. Hij heeft gezegd dat hij nog niet heeft gekozen voor geweld, maar dat hij daar niet voor terug zal deinzen mocht het nodig zijn. Verder heeft hij ongeveer de hele wereld vervloekt, een gedicht voorgelezen, gesproken over zijn voorouders en over Russische geschiedenis. Gadhafi maakt zich ook zorgen om de demonstranten omdat de drugs die ze zouden hebben genomen slecht is voor hun hart.

Ook leek het erop dat Gadhafi zijn plannen uit de doeken heeft gedaan om de continenten Afrika en Zuid-Amerika te veroveren. De vanuit een bunker sprekende leider van Libi heeft verder gezegd alle hervormingseisen van de demonstranten in te zullen willigen en dat zijn zoon daar later meer over zal zeggen. Het lijkt er echter op dat ook deze laatste zin met een korreltje zout moet worden genomen. Tot slot heeft Gadhafi belooft niet weg te zullen gaan uit Libi. Hij heeft aangegeven bereid te zijn alles te doen om zijn tegenstanders te verslaan.

Eerdere topics:

Ook Libi is onrustig
Protesten in Libi - deel 2
Protesten in Libi - deel 3
Revolutie in Libi #4 - waar het dodental oploopt
Revolutie in Libi #5 - waar Saif ons in slaap heeft gespeecht
Revolutie in Libi #6 - Waar Suleiman de speeches schrijft
Revolutie in Libi #7 - Waar de luchtmacht aanvalt en zich overgeeft
Revolutie in Libi #8 - Bloedbad
Revolutie in Libi #9 - Massamoord
Revolutie in Libi #10 - Waar we wachten op de speech
Revolutie in Libi #11 - Binnenlandse aangelegenheden in Libi.
Revolutie in Libi #12 - Met Khadaffi veilig onder 'n paraplu
Revolutie in Libi #13 - Onzekere tijden
Revolutie in Libi #14 - Met een krankzinnige Gaddafi aan het woord
Revolutie in Libi #15 - Waar Gadaffi blijft lullen als Brugman
Revolutie in Libi #16 - Waar Gadaffi volkomen gestoord blijkt te zijn
Demonstraties in Libi #17: waar Kaddafi's speech eindelijk voorbij is
Demonstraties in Libi #18: Waar we wachten op de persconferentie
Eerdere nieuwsberichten:
[Upd] Libi: Chaos in Tripoli
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:52:51 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93197854
Ff domme vraag hoor: maar wordt er voor elk soort wapen andere munitie gebruikt? Ik bedoel: kunnen de gevonden hulzen ook van boordwapens zijn (dus niet bommen, maar geschut) of is dat absoluut onmogelijk?

Sorry, weet echt NIKS van wapens :@
pi_93197861
quote:
15s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:51 schreef iwannabehigh het volgende:
Samenvatting gevraagd?

Ziet het er naar uit dat hij (binnenkort) opstapt of niet?
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:53:52 #4
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93197889
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:51 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

zeker weet ik niks , weet wel dat er wat betrouwbare tweets waren die het tegenspraken.
Ok, duidelijker voor me nu dan wat je bedoelt. :)
Maar is er iemand die zegt het wel zeker te weten hier dan, of wil je het gewoon benadrukken dat we het niet zeker kunnen weten?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:54:19 #5
69315 raistlin6
pi_93197911
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ff domme vraag hoor: maar wordt er voor elk soort wapen andere munitie gebruikt? Ik bedoel: kunnen de gevonden hulzen ook van boordwapens zijn (dus niet bommen, maar geschut) of is dat absoluut onmogelijk?

Totaal geen idee, ik wacht met je mee op een antwoord. :)
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93197939
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

Vraag het eens in het Call of Duty topic. :P
Zoon van Tolmai.
pi_93197941
quote:
15s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:53 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Als je z'n speech gisteravond zag, had hij geen zin in opstappen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:55:09 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_93197951
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

Boordkannonen van vliegtuigen zijn volgens mij behoorlijk verschillend van die die op grond worden gebruikt volgens mij.
pi_93197990
Oke bedankt, maar als ik hem zo heb gehoord, lijkt het mij dat hij niet helemaal 100% is.

En zijn er ook livebeelden die we kunnen volgen? Zoals bij Egypte het geval was?
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:56:23 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93198008
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:56:40 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_93198017
Waarom is de TT veranderd van 'revolutie' in 'demonstraties'?

Er valt niet veel te demonstreren als je dan meteen doodgeschoten wordt :')
pi_93198046
die hulzen waren gevonden voor de luchtaanvallen als ik het goed heb.(tenminste dat filmpje , daar waren 2 soorten hulzen te zien , zwaar machine en AA hulzen in bewoonde earia
There is only one religion
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:57:21 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93198058
quote:
5s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:56 schreef remlof het volgende:

Hey, ik deed gewoon "open nieuw deel" hoor :@
pi_93198065
quote:
5s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:56 schreef remlof het volgende:

Uitgegeven: 23 februari 2011 12:56
Laatst gewijzigd: 23 februari 2011 13:51
Zoon van Tolmai.
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:57:57 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93198087
quote:
15s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:56 schreef iwannabehigh het volgende:
Oke bedankt, maar als ik hem zo heb gehoord, lijkt het mij dat hij niet helemaal 100% is.

En zijn er ook livebeelden die we kunnen volgen? Zoals bij Egypte het geval was?
Hij is zeker niet 100% nee _O-

En nee, volgens mij niet
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:58:58 #16
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93198134
Eens kijken of AJE zodadelijk nog nieuws heeft in hun Newshour.
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:59:18 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93198148
quote:
13s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)vuur-in-tripoli.html

Nieuw nieuws?
Voor mij wel :Y
pi_93198185
in het oosten van het land hebben de anti govn mensen de zaak in handen in het westen is het kadaffi"s mensen die de straten schoonschieten. Volgens berichten waren het pro kadaffi mensen die de straten overheerste, iedereen bleef binnen vanwege de aanhoudende killing van kadaffi's mensen
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:00:32 #19
69315 raistlin6
pi_93198222
Kamer terug van reces voor Libi-debat
De Tweede Kamer praat nog woensdagmiddag met minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) over de situatie in Libi. Een verzoek daartoe van PvdA'er Frans Timmermans werd unaniem gesteund. De fracties onderbreken het voorjaarsreces voor het overleg, dat om 14.00 uur begint.

Timmermans wil van de minister weten wat de Europese Unie, maar ook Nederland kan doen om de druk op het regime van kolonel Moammar Gadhafi en zijn trawanten maximaal op te voeren, zodat ze ophouden 'zich als beesten te gedragen' tegenover de eigen bevolking.

De PvdA'er denkt aan sancties, zoals het bevriezen van tegoeden, een vliegverbod voor Gadhafi en zijn entourage en het indienen van een aanklacht tegen hem bij het Internationaal Strafhof. Ook moet de EU humanitaire hulp geven aan Libi en moet Rosenthal het parlement informeren hoe het staat met de evacuatie van Nederlanders uit het Noord-Afrikaanse land.

Alle fracties steunden zijn verzoek. "Ik heb niet de illusie dat we met het debat de afschuwelijke toestand in Libi kunnen benvloeden, maar er liggen genoeg vragen om te bespreken", zei Kathleen Ferrier (CDA).

Harry van Bommel (SP) voegde er aan toe dat wat hem betreft ogenblikkelijk een wapenembargo wordt ingesteld tegen het land. Ook zou Nederland geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer mogen uitzetten naar Libi.

De Franse president Nicolas Sarkozy zei eerder woensdag al dat de Europese Unie sancties moet opleggen aan Libi. Volgens Sarkozy 'kan de internationale gemeenschap niet werkloos blijven toekijken bij deze massale schendingen van de mensenrechten'.
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:01:26 #20
69315 raistlin6
pi_93198268
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:00 schreef raistlin6 het volgende:
Kamer terug van reces voor Libi-debat
De Tweede Kamer praat nog woensdagmiddag met minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) over de situatie in Libi. Een verzoek daartoe van PvdA'er Frans Timmermans werd unaniem gesteund. De fracties onderbreken het voorjaarsreces voor het overleg, dat om 14.00 uur begint.

Timmermans wil van de minister weten wat de Europese Unie, maar ook Nederland kan doen om de druk op het regime van kolonel Moammar Gadhafi en zijn trawanten maximaal op te voeren, zodat ze ophouden 'zich als beesten te gedragen' tegenover de eigen bevolking.

De PvdA'er denkt aan sancties, zoals het bevriezen van tegoeden, een vliegverbod voor Gadhafi en zijn entourage en het indienen van een aanklacht tegen hem bij het Internationaal Strafhof. Ook moet de EU humanitaire hulp geven aan Libi en moet Rosenthal het parlement informeren hoe het staat met de evacuatie van Nederlanders uit het Noord-Afrikaanse land.

Alle fracties steunden zijn verzoek. "Ik heb niet de illusie dat we met het debat de afschuwelijke toestand in Libi kunnen benvloeden, maar er liggen genoeg vragen om te bespreken", zei Kathleen Ferrier (CDA).

Harry van Bommel (SP) voegde er aan toe dat wat hem betreft ogenblikkelijk een wapenembargo wordt ingesteld tegen het land. Ook zou Nederland geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer mogen uitzetten naar Libi.

De Franse president Nicolas Sarkozy zei eerder woensdag al dat de Europese Unie sancties moet opleggen aan Libi. Volgens Sarkozy 'kan de internationale gemeenschap niet werkloos blijven toekijken bij deze massale schendingen van de mensenrechten'.
http://www.tweedekamer.nl(...)7&adsl=Prinsterer106
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 23 februari 2011 @ 14:01:45 #21
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_93198285
Libie debat begint nu: www.tweedekamer.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:01:45 #22
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93198286
Live beelden vanuit libie! // AJE:
pi_93198299
misarata overgenomen door protesters (bron live AJE eng.)
pi_93198337
in tobruk zit AJE nu
pi_93198351
quote:
"Ik heb niet de illusie dat we met het debat de afschuwelijke toestand in Libi kunnen benvloeden, maar er liggen genoeg vragen om te bespreken", zei Kathleen Ferrier (CDA).
Hier ben ik het wel mee eens. Ik hoop alleen niet dat er uren over de politiek in Den Haag zelf wordt gekibbeld en over een weer zwarte pieten worden uitgedeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')